Z3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Remotion
    replied
    Originally posted by Justabanana View Post
    Pari kyssäriä

    1) Millainen näissä vekottimissa on polttoainesuodattimen vaihtoväli? Huoltokirjan taulukoissa ei mainita ollenkaan (Gyntterin kielellä tosin, että ehken vain tajua). Eikä muukaan huolto-ohjelma tai taulukko, joita olen onnistunut löytämään, ota asiaan mitään kantaa. Kyseessä siis 3.0i vm -01.
    Ite oon vaihtanu sen kans tälle kesälle eiköhän se kandee laittaa kun ei juur mitään maksakaan ja nykybensoista ei ees tiiä mitä niissä on palmuöljyä ja kookoslimonadeja seassa.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by tuumas View Post
    Nyt on pariin otteeseen alkanut varashälytin huutamaan itsekseen, onko vinkkejä? Ainakin joku konepeiton anturi ilmeisesti ollut ongelmallinen :think Sattuipa tosin että veljenpoika istuskeli autossa pari päivää sitten ja juurikin sen jälkeen on nuo hälyt alkanut huutamaan eli olisiko voinut painella jotakin sekasin napeista??
    Ei pitäisi napeilla saada mitään sekasin. Kokeile irroittaa konepellin anturista johto ja seuraa tilannetta pari päivää. Mulla oli ongelmana nimenomaan se.

    Leave a comment:


  • tuumas
    replied
    Nyt on pariin otteeseen alkanut varashälytin huutamaan itsekseen, onko vinkkejä? Ainakin joku konepeiton anturi ilmeisesti ollut ongelmallinen :think Sattuipa tosin että veljenpoika istuskeli autossa pari päivää sitten ja juurikin sen jälkeen on nuo hälyt alkanut huutamaan eli olisiko voinut painella jotakin sekasin napeista??

    Leave a comment:


  • Carbonfiber
    replied
    Originally posted by Justabanana View Post
    Pari kyssäriä

    1) Millainen näissä vekottimissa on polttoainesuodattimen vaihtoväli? Huoltokirjan taulukoissa ei mainita ollenkaan (Gyntterin kielellä tosin, että ehken vain tajua). Eikä muukaan huolto-ohjelma tai taulukko, joita olen onnistunut löytämään, ota asiaan mitään kantaa. Kyseessä siis 3.0i vm -01.

    2) Miten on toteutettu roadsterissa katon vedenpoisto? Autoa pestessä vesinorot näyttäisivät kulkeutuvan katon/sivuikkunan alakulmaan, ja siitä valuvat alas jonnekin auton syövereihin. Mietin, että sen valumakäytävän voisi tarkistaa ja putsata. Ahdistaa ajatus, että jonnekin koteloon muodostuu sisämeri. Tällaista kukaan duunannut?

    Perusjuttuja, varmaan on jossain täällä dokumentoitu, mutta olen nyt parina iltana etsinyt ja vesiperä on seurannut.
    1) Ei kuulu huolto-ohjelmaan, itse vaihdoin luultavasti alkuperäisen uuteen 14 vuoden iässä 130 tkm. kohdalla.

    Leave a comment:


  • Justabanana
    replied
    Pari kyssäriä

    1) Millainen näissä vekottimissa on polttoainesuodattimen vaihtoväli? Huoltokirjan taulukoissa ei mainita ollenkaan (Gyntterin kielellä tosin, että ehken vain tajua). Eikä muukaan huolto-ohjelma tai taulukko, joita olen onnistunut löytämään, ota asiaan mitään kantaa. Kyseessä siis 3.0i vm -01.

    2) Miten on toteutettu roadsterissa katon vedenpoisto? Autoa pestessä vesinorot näyttäisivät kulkeutuvan katon/sivuikkunan alakulmaan, ja siitä valuvat alas jonnekin auton syövereihin. Mietin, että sen valumakäytävän voisi tarkistaa ja putsata. Ahdistaa ajatus, että jonnekin koteloon muodostuu sisämeri. Tällaista kukaan duunannut?

    Perusjuttuja, varmaan on jossain täällä dokumentoitu, mutta olen nyt parina iltana etsinyt ja vesiperä on seurannut.

    Leave a comment:


  • jarruu
    replied
    Ihmetyttää nuo jarrut kun tapit liikkuu ja sylinteri hyvin niin miksi ne laahaa, onko abs,eissa joku joka ajaa palat liian lähelle ???
    Ehkä tuo on niistä johtuvaa kun välillä ei mitään tärinää kuten kun lähdin töistä ja aamulla , ja taas välillä tärisee niin että tekis mieli jättää kotiin koko härveli.
    Jos ny viikon jaksais niin lomat alkaa ja ottais isompaan syyniin vaihtais samalla alustan.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by jarruu View Post
    Onkos kellään ollut ongelmaa tärinän kanssa, kun tuossa omassa Z3 2.8 cabissa on päivä päivältä koventunut nyt ei oikein löydä nopeus aluetta jossa ei tärisisi aamulla jouduin ekankerran pysähtymään kun luulin että rengas on rikki .

    Asensin juuri muutamia uretaani puslia etutukivarren taka ja taka kelkan isot kori puslat , ei auttanut asiaan .
    Vanteet suoria ja painoitettu monet kerrat .
    Voisiko vetarit antaa värinän???
    Myös etu jarrut laahaa kummasti mutta ei ole männät eikä holkit jumissa.
    Jos jarrut laahaa niin kyllähän ne lämmetessään aiheuttaa hemmetillistä tärinää.

    Leave a comment:


  • Riedle
    replied
    Originally posted by jarruu View Post
    Onkos kellään ollut ongelmaa tärinän kanssa, kun tuossa omassa Z3 2.8 cabissa on päivä päivältä koventunut nyt ei oikein löydä nopeus aluetta jossa ei tärisisi aamulla jouduin ekankerran pysähtymään kun luulin että rengas on rikki .


    Onko toisia renkaita ja vanteita mitä voisit kokeilla alle, ainakin selviäisi heti että onko vika niissä vai ei...

    Leave a comment:


  • jarruu
    replied
    Onkos kellään ollut ongelmaa tärinän kanssa, kun tuossa omassa Z3 2.8 cabissa on päivä päivältä koventunut nyt ei oikein löydä nopeus aluetta jossa ei tärisisi aamulla jouduin ekankerran pysähtymään kun luulin että rengas on rikki .

    Asensin juuri muutamia uretaani puslia etutukivarren taka ja taka kelkan isot kori puslat , ei auttanut asiaan .
    Vanteet suoria ja painoitettu monet kerrat .
    Voisiko vetarit antaa värinän???
    Myös etu jarrut laahaa kummasti mutta ei ole männät eikä holkit jumissa.

    Leave a comment:


  • mika68
    replied
    .....
    Last edited by mika68; 06-09-2012, 10:33.

    Leave a comment:


  • mika68
    replied
    .......
    Last edited by mika68; 06-09-2012, 10:33.

    Leave a comment:


  • jarruu
    replied
    Originally posted by Riedle View Post
    Siis...sullahan on nyt tuo 3,15 ja jos se on sun mielestä liian lyhyt, niin ei sinne auta ainakaan mitään 3,73-välitteistä perää pistää...
    Siis joo ei tietenkään, ei vaan ole tullut katottua mikä tuossa on ja tuntuu tihkummalta kuin tuo 3.15 .
    Joten 2 alkavaa pitää etsiä varmaan jostain dieselistä, tai sitten vaan ajaa kun tuo kesäkin on pian loppu .

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Meneekö tuollainen laatikko heittämällä?
    Muistaakseni se on pidempi kuin 5lovinen, eli ei mene. Täyttä mutua siis tämä.

    Leave a comment:


  • Riedle
    replied
    Originally posted by jarruu View Post
    Mikäs tuossa nyt sitten olisi ettei turhaan liian harvaa hommaa , katoin ebay,stä että 3.15 ja 3.73 ainakin löytyis pelkkiä rattaita ja jos tuon avaa niin laakerit ajattelin vaihtaa ja uskon että välitys tuola huutaa eikä laakerit kuitenkin.
    Siis...sullahan on nyt tuo 3,15 ja jos se on sun mielestä liian lyhyt, niin ei sinne auta ainakaan mitään 3,73-välitteistä perää pistää...

    Leave a comment:


  • jarruu
    replied
    Mikäs tuossa nyt sitten olisi ettei turhaan liian harvaa hommaa , katoin ebay,stä että 3.15 ja 3.73 ainakin löytyis pelkkiä rattaita ja jos tuon avaa niin laakerit ajattelin vaihtaa ja uskon että välitys tuola huutaa eikä laakerit kuitenkin.

    Leave a comment:

Working...
X