Olisko ovilukkojen moottorit valmiit? Ikkunat eivät liiku ovia avatessa.
Juu tuon sainkin selville että roadsterissa ei ikkunan kuulu liikahtaa ovea avattaessa. Kuskin ovimoottorissa oli ainekin häikkää kun purin sen niin sisäisissä mikrokytkimissä tuntuis olevan ohmit päin persikkaa tai näyttää välillä vähän mitä sattuu
Olisko ovilukkojen moottorit valmiit? Ikkunat eivät liiku ovia avatessa.
Tuota, kyllä ainakin Z3M Coupessa on ns. drop down ikkunat eli kun oven avaa niin ikkuna laskee muutaman sentin. Sitten kun oven lyö kiinni niin ikkuna nousee ja kiristyy ylös.
Luulisin että myös Z3M Roadsterissa on ihan samat ovet ja elektroniikka joten siinäkin ikkunat käyttäytyvät luultavasti samoin ? Eli tuo olisi ominaisuus eikä vika, mutta en ole tästä varma koska omaa kokemusta on vain Coupesta.
Sitä en tiedä miksi oven lukot eivät pelaa mutta tuskin ne molemmat ovat yhtä aikaa rikkoutuneet joten vika lienee ohjauselektroniikan puolella eikä välttämättä lukoissa ?
Onkos kellään tietoa z3m roadster ja keskuslukko ei toimi ollenkaan ovissa eli moottorit ei edes naksahda? Kontti toki sulkeutuu niin kaukasäätimellä kuin ovestakin. Kuuluuko ikkunan laskeutua hiukan ovea avattaessa?
Olisko ovilukkojen moottorit valmiit? Ikkunat eivät liiku ovia avatessa.
Ahaa ok. No mitä kaikkea pitää vaihtaa jos haluaa 210 perän?
Vetarit ja kardaani kustomina nyt ainakin. Sitten en tiedä, sopiiko tuo TYP188 takakansi suoraan TYP210, jossei, niin sitten pitää jo sekin kustomoida että saa oikeanlaisen kiinnikkeen.
Onkos kellään tietoa z3m roadster ja keskuslukko ei toimi ollenkaan ovissa eli moottorit ei edes naksahda? Kontti toki sulkeutuu niin kaukasäätimellä kuin ovestakin. Kuuluuko ikkunan laskeutua hiukan ovea avattaessa? Onko muualla sulakkeita kun konepellin alla?
Itse varmaan laittaisin kaikki puslat kumisina. Jos siis et ole autoa kovempaan ajoon varustamassa. Tuskin niitä kerran kesässä tarvitsee vaihtaa. Onko sun autoon vaihdettu puslat tehtaan jälkeen?
Vahvasti veikkaan ettei tuohon mitään ole vaihdettu, 110tkm rullattu. Tää on tätä valinnan vaikeutta
Mites, powerflexiä vaiko ei? En halua mitään kolinoita aiheuttavia kivikovia puslia sinne, kun ei ole tarkoitus radalla kuitenkaan ajaa. Huolestuttaa vaan laittaa alkuperäiset siinä mielessä, että jos niitä joutuu sitten kerran kesässä vaihtamaan.
Itse varmaan laittaisin kaikki puslat kumisina. Jos siis et ole autoa kovempaan ajoon varustamassa. Tuskin niitä kerran kesässä tarvitsee vaihtaa. Onko sun autoon vaihdettu puslat tehtaan jälkeen?
Tyyppivika mutta pikku vika silti. Muistaakseni juhis joskus sanoi mistä toi johtuu, joku kytkinpolkimen tms pusla... väsynyt rättinivelkin kai voi aiheuttaa jotain kolinoita.
Mulla on takapää, poislukien vakaajan puslat powerflexiä. Ajan ympäri vuoden tolla omalla zetalla, eikä ne kyllä omasta mielestä ole epämukavia. Enkä nyt huomannu noitten vaihdon jälkeen tavallista suurempaa kolinaa. 1-2-3 vaihteen vaihdossa kuuluu kyllä kolinaa. Se taitaa olla "tyyppivika" näissä autoissa?
mulla on powerflexin violettia kaikki eikä todellakaan oo yhtään liian jäykkä.
Itseasiassa koska vaihdettiin tiukempi takavakaaja ni noi rear antiroll bar bushingsit ei ole tällähetkellä powerflexiä ja kyllä ketuttaa kun hetken jo oli!
Vähän katosi tarkkuutta alustasta tuon myötä.
Leave a comment: