asia vilipitiön
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Z3 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mitä ratkaisuja olette käyttäneet takaiskarin yläpäihin?
Onko alkuperäinen ihan ok jos vaihtaa uuteen? Mitkä osanumerot sinne tulee?
Meinasin että kaveriksi tälläistä: https://www.ecstuning.com/ES2642687/...S.ShoppingFeed
Sitten ois pykälää kovempia paketteja:
tai:
Powerflex racing guide support set on top of the shock absorbers rear (there is 2 pcs installed/sold as a set with 2pcs) PFR5-5630-10 - Sopii malleihin: Z3
Sitten vielä ihan selvä ratavaihtoehto:
This rear damper mount for e46 BMW cars features a solid uniball design, providing increased feedback and stability. Improve your driving experience with this high-performance upgrade.
Omassa autossa on kaikki muut puslat tuota liilaa Powerflexiä, mutta mietin kannattaisiko orkkiskumi vaihtaa vaan uuteen? Vai onko siinä taas helppo paikka tehdä autosta tarkempi? Kovempia iskuja iskaritorniin haluaisin välttää.
Comment
-
-
Eipä oo tarvinnu noita omassa ainakaan vahvistaa kun tuntuvat hyvin kestävän, eihän näillä mitään rallia kai ajetaE36 325i Sedan -90
Triumph Bonneville T100 "Scrambler" -09
Ex. Z3 Roadster 1.9 -96 Supercharged
Ex. E38 728iA -99
Ex. E30 316 -85
Ex. E34 530iA Touring V8 -95
Comment
-
-
-
Originally posted by Remotion View PostPurkaa puoli autoa verhoiluja
Mutta ei muuta, mutta luulen että orkkikset 160tkm ajettuna on tiensä päässä...
Voi olla että tulee toi Powerflexin setti laitettua.g26 i4 edrive40 -22 msport brooklyngray metallic
z3 2.8l roadster -00 cosmosschwarz metallic
e34 540iA -93 calypsorot metallic
ex.:g30 530e -21, z3m roadster -00, e46 325Ci A -01, e36 328iA coupe -97, e36 328iA cabrio m-tech -95, e30 -87 m50b25tu, z3 2.8 roadster -97, e28 528i -82, e36 316i touring -98, e60 530iA -04, e36 328iA cabrio m-tech -98, e30 325i cabrio -91, e46 320d m-sportII touring -04, Audi 200tq -89, e38 728iA -96, e34 M5 -89, e30 318i -89, e30 320is -88, e30 325i -86
Comment
-
-
Mäki tilaan ne nyt samantien. Näyttäs olevan autoracingilla halvalla.
edit: tilattu, varmaan ihan ok ku kuitenki katuiskarit eikä mikään kivijyrä ja kaikki muut on jo tota powerflexiä...Last edited by Remotion; 26-04-2016, 17:44.
Comment
-
-
Moi, laitoin tuohon linkin taakse kuvaan takaiskarin yläpään versioita joita on tullut ajan saatossa Z3:een kokeiltua.
Nuo kovemmat PU tai kumiversiot lisäävät oman kokemukseni mukaan aika lailla ääntä kabiiniin koska varsinkin jäykemmillä iskareilla se ääni välittyy suoraan peltiin siinä korvan korkeudella pään takana. En oikeastaan huomannut noilla kovilla puslilla mitään vaikutusta ajo-ominaisuuksiin, ainoastaan meluun.
En ole kovassakaan käytössä saanut Meylen tekemiä vakiotyyppisiä kumipuslia tuolla takana hajoamaan vaikka iskareiden säädöt radalla ovat olleet melkoisen jäykällä.
Tuon linkin takana ylärivin kuvissa on versio joka nykyisin on käytössä. Kiinnitys on modattu siten että iskarin yläpään kumipuslasta on korkattu siihen kiinni prässätyt kiinnityspultit irti kopauttamalla niitä vasaralla. Samaiset pultit on sitten asennettu noihin teräksisiin vahvikkeisiin ja hitsattu kiinni pultin päästä etteivät pääse pyörähtämään. Vahvikkeet (punaiseksi maalatut) on sitten asennettu ylhäältä käsin pultit alaspäin paikalleen ja korin ja vahvikkeen väliin on laitettu kevyesti sikaflexiä. Iskari on pultattu kiinni alhaaltapäin.
Iskareiden tai yläpään puslan vaihto tällä versiolla on nopeaa ja sisustusta ei tarvitse purkaa. Samalla kiinnitys korissa on vahvistunut tuolla teräsvahvikkeella.
Tuo yksinkertainen kahteen kumipuslaan perustuva "pro" versio on myös toimiva. Noiden kumien tilalle voi vaihtaa kovempaa tai pehmeämpää tai polyuretaania. Tai vaikka delrin muoviset jos haluaa kovia kokeilla.
Mukavaa Wappua !The older I get the faster I was.
Comment
-
-
Tuli viime viikolla tuotua siisti zetor roadster 1,9 myllyllä saksasta. Saako mistään niitä muovinappuloita, joilla loppuu sähköistuinten kalpit pituussuunnassa? Entä siistejä roiskelätkiä?
Autossa on Weiteckin täysi alustasarja ja eisemannin 4x70mm putket, saas nähdä mitä k-konttorilla sanovat siitä? Saksan katsastus moisilla palikoilla on kuitenkin voimassaTimppa63
Comment
-
-
Originally posted by merrunranta View PostTuli viime viikolla tuotua siisti zetor roadster 1,9 myllyllä saksasta. Saako mistään niitä muovinappuloita, joilla loppuu sähköistuinten kalpit pituussuunnassa? Entä siistejä roiskelätkiä?
Autossa on Weiteckin täysi alustasarja ja eisemannin 4x70mm putket, saas nähdä mitä k-konttorilla sanovat siitä? Saksan katsastus moisilla palikoilla on kuitenkin voimassa
Tässä toinen linkki penkinpusliin: http://www.whalenshiftmachine.com/#!.../seat-bushings
Comment
-
-
Leima tuli ;-) ja kiitokset muovilatkälinkeistä. Putket ja alusta ok, mutta puslia pitää uusia.
Kannaattaako laittaa samantien uretaanipuslia vai niitä tanakampia M sarjan puslia?
Ainakin etupään alatukivarsien takapuslat(ne poikittain pituusssuuntaan olevat) ja takapalkin/rungon väliset puslat menevät uusintaan ensinnä. Zetor on 182tkm ajettu ja puslat olivat aikas seulana, hyvä että oli tarkka katsastusmies. Varmaan muuttuu auton ajettavuuskin parempaan suuntaan, kun nuo puslat vaihtaa. Lisäävätkö uretaanipuslat paljon meluisuutta? Ja mistä olette puslia hankkineet? Ja onnistuuko molempien vaihto ilman ísoja kikkoja?Timppa63
Comment
-
Comment