Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • very heavy
    Bimmer Rookie
    • Dec 2004
    • 137

    asia vilipitiön

    Comment

    • Remotion
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 15248
      • Ajamisen Iloa

      Mitä ratkaisuja olette käyttäneet takaiskarin yläpäihin?

      Onko alkuperäinen ihan ok jos vaihtaa uuteen? Mitkä osanumerot sinne tulee?
      Meinasin että kaveriksi tälläistä: https://www.ecstuning.com/ES2642687/...S.ShoppingFeed


      Sitten ois pykälää kovempia paketteja:

      tai:
      Powerflex racing guide support set on top of the shock absorbers rear (there is 2 pcs installed/sold as a set with 2pcs) PFR5-5630-10 - Sopii malleihin: Z3


      Sitten vielä ihan selvä ratavaihtoehto:
      This rear damper mount for e46 BMW cars features a solid uniball design, providing increased feedback and stability. Improve your driving experience with this high-performance upgrade.


      Omassa autossa on kaikki muut puslat tuota liilaa Powerflexiä, mutta mietin kannattaisiko orkkiskumi vaihtaa vaan uuteen? Vai onko siinä taas helppo paikka tehdä autosta tarkempi? Kovempia iskuja iskaritorniin haluaisin välttää.
      Z3 coupé individual

      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

      Comment

      • Puksuttaja
        BTCF Member
        • Mar 2012
        • 592
        • Kirkkonummi

        Eipä oo tarvinnu noita omassa ainakaan vahvistaa kun tuntuvat hyvin kestävän, eihän näillä mitään rallia kai ajeta
        E36 325i Sedan -90
        Triumph Bonneville T100 "Scrambler" -09

        Ex. Z3 Roadster 1.9 -96 Supercharged
        Ex. E38 728iA -99
        Ex. E30 316 -85
        Ex. E34 530iA Touring V8 -95

        Comment

        • Remotion
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 15248
          • Ajamisen Iloa

          Mielellään kuulen kuitenkin kokemuksista.
          Last edited by Remotion; 26-04-2016, 15:46.
          Z3 coupé individual

          F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

          Comment

          • mmh79
            BTCF Member
            • Oct 2008
            • 1067
            • Vihti

            Onko toi ECS tuningin osa minkälainen asentaa?
            Tartteeko muuta kuin ottaa ylhäältä mutterit auki->osa paikoilleen->mutterit kiinni?
            sigpic
            2006 Z4 ///M
            2009 Mercedes W639 111cdi

            Comment

            • Remotion
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 15248
              • Ajamisen Iloa

              Purkaa puoli autoa verhoiluja

              Mutta ei muuta, mutta luulen että orkkikset 160tkm ajettuna on tiensä päässä...
              Voi olla että tulee toi Powerflexin setti laitettua.
              Z3 coupé individual

              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

              Comment

              • Gifu
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2002
                • 1666
                • Vantaa

                Originally posted by Remotion View Post
                Purkaa puoli autoa verhoiluja

                Mutta ei muuta, mutta luulen että orkkikset 160tkm ajettuna on tiensä päässä...
                Voi olla että tulee toi Powerflexin setti laitettua.
                Mä tilasin noi powerflexit taakse zetaan, pitäis ainakin kestää osia en oo vielä saanu.
                g26 i4 edrive40 -22 msport brooklyngray metallic
                z3 2.8l roadster -00 cosmosschwarz metallic
                e34 540iA -93 calypsorot metallic

                ex.:g30 530e -21, z3m roadster -00, e46 325Ci A -01, e36 328iA coupe -97, e36 328iA cabrio m-tech -95, e30 -87 m50b25tu, z3 2.8 roadster -97, e28 528i -82, e36 316i touring -98, e60 530iA -04, e36 328iA cabrio m-tech -98, e30 325i cabrio -91, e46 320d m-sportII touring -04, Audi 200tq -89, e38 728iA -96, e34 M5 -89, e30 318i -89, e30 320is -88, e30 325i -86

                Comment

                • Remotion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 15248
                  • Ajamisen Iloa

                  Mäki tilaan ne nyt samantien. Näyttäs olevan autoracingilla halvalla.
                  edit: tilattu, varmaan ihan ok ku kuitenki katuiskarit eikä mikään kivijyrä ja kaikki muut on jo tota powerflexiä...
                  Last edited by Remotion; 26-04-2016, 17:44.
                  Z3 coupé individual

                  F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                  E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                  Comment

                  • mmh79
                    BTCF Member
                    • Oct 2008
                    • 1067
                    • Vihti

                    Originally posted by mmh79 View Post
                    Onko toi ECS tuningin osa minkälainen asentaa?
                    Tartteeko muuta kuin ottaa ylhäältä mutterit auki->osa paikoilleen->mutterit kiinni?
                    Njoo, 50$ toimituskulut. Antaa olla.
                    sigpic
                    2006 Z4 ///M
                    2009 Mercedes W639 111cdi

                    Comment

                    • Z3M setä
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2012
                      • 76
                      • Pirkanmaa



                      Moi, laitoin tuohon linkin taakse kuvaan takaiskarin yläpään versioita joita on tullut ajan saatossa Z3:een kokeiltua.

                      Nuo kovemmat PU tai kumiversiot lisäävät oman kokemukseni mukaan aika lailla ääntä kabiiniin koska varsinkin jäykemmillä iskareilla se ääni välittyy suoraan peltiin siinä korvan korkeudella pään takana. En oikeastaan huomannut noilla kovilla puslilla mitään vaikutusta ajo-ominaisuuksiin, ainoastaan meluun.

                      En ole kovassakaan käytössä saanut Meylen tekemiä vakiotyyppisiä kumipuslia tuolla takana hajoamaan vaikka iskareiden säädöt radalla ovat olleet melkoisen jäykällä.

                      Tuon linkin takana ylärivin kuvissa on versio joka nykyisin on käytössä. Kiinnitys on modattu siten että iskarin yläpään kumipuslasta on korkattu siihen kiinni prässätyt kiinnityspultit irti kopauttamalla niitä vasaralla. Samaiset pultit on sitten asennettu noihin teräksisiin vahvikkeisiin ja hitsattu kiinni pultin päästä etteivät pääse pyörähtämään. Vahvikkeet (punaiseksi maalatut) on sitten asennettu ylhäältä käsin pultit alaspäin paikalleen ja korin ja vahvikkeen väliin on laitettu kevyesti sikaflexiä. Iskari on pultattu kiinni alhaaltapäin.

                      Iskareiden tai yläpään puslan vaihto tällä versiolla on nopeaa ja sisustusta ei tarvitse purkaa. Samalla kiinnitys korissa on vahvistunut tuolla teräsvahvikkeella.

                      Tuo yksinkertainen kahteen kumipuslaan perustuva "pro" versio on myös toimiva. Noiden kumien tilalle voi vaihtaa kovempaa tai pehmeämpää tai polyuretaania. Tai vaikka delrin muoviset jos haluaa kovia kokeilla.

                      Mukavaa Wappua !
                      The older I get the faster I was.

                      Comment

                      • Remotion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 15248
                        • Ajamisen Iloa

                        Eli pitäisikö nuo vielä palauttaa tai myydä eteenpäin ja tilata orkkikset?
                        Lisämelu ei ole ihan hirveän haluttua missääntapauksessa...
                        Z3 coupé individual

                        F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                        E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                        Comment

                        • merrunranta
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2003
                          • 57
                          • Saarijärvi

                          Tuli viime viikolla tuotua siisti zetor roadster 1,9 myllyllä saksasta. Saako mistään niitä muovinappuloita, joilla loppuu sähköistuinten kalpit pituussuunnassa? Entä siistejä roiskelätkiä?
                          Autossa on Weiteckin täysi alustasarja ja eisemannin 4x70mm putket, saas nähdä mitä k-konttorilla sanovat siitä? Saksan katsastus moisilla palikoilla on kuitenkin voimassa
                          Timppa63

                          Comment

                          • mmh79
                            BTCF Member
                            • Oct 2008
                            • 1067
                            • Vihti

                            Muovilätkät: http://www.ebay.de/itm/Fit-BMW-Z3-Z3...kAAOSwHaBWj98J
                            sigpic
                            2006 Z4 ///M
                            2009 Mercedes W639 111cdi

                            Comment

                            • Remotion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2003
                              • 15248
                              • Ajamisen Iloa

                              Originally posted by merrunranta View Post
                              Tuli viime viikolla tuotua siisti zetor roadster 1,9 myllyllä saksasta. Saako mistään niitä muovinappuloita, joilla loppuu sähköistuinten kalpit pituussuunnassa? Entä siistejä roiskelätkiä?
                              Autossa on Weiteckin täysi alustasarja ja eisemannin 4x70mm putket, saas nähdä mitä k-konttorilla sanovat siitä? Saksan katsastus moisilla palikoilla on kuitenkin voimassa
                              Tuskin tulee mitään ongelmia alustasta tai putkistosta, pitäisin jopa pienoisena ihmeenä jos tulisi.

                              Tässä toinen linkki penkinpusliin: http://www.whalenshiftmachine.com/#!.../seat-bushings
                              Z3 coupé individual

                              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                              Comment

                              • merrunranta
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2003
                                • 57
                                • Saarijärvi

                                Leima tuli ;-) ja kiitokset muovilatkälinkeistä. Putket ja alusta ok, mutta puslia pitää uusia.

                                Kannaattaako laittaa samantien uretaanipuslia vai niitä tanakampia M sarjan puslia?
                                Ainakin etupään alatukivarsien takapuslat(ne poikittain pituusssuuntaan olevat) ja takapalkin/rungon väliset puslat menevät uusintaan ensinnä. Zetor on 182tkm ajettu ja puslat olivat aikas seulana, hyvä että oli tarkka katsastusmies. Varmaan muuttuu auton ajettavuuskin parempaan suuntaan, kun nuo puslat vaihtaa. Lisäävätkö uretaanipuslat paljon meluisuutta? Ja mistä olette puslia hankkineet? Ja onnistuuko molempien vaihto ilman ísoja kikkoja?
                                Timppa63

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎