Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Carbonfiber
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 5226
    • Hki 43

    Z3 kysymyksiä ja vastauksia

    En tälläistä topiccia vielä foorumilta löytänyt, mutta olisi varmaan ihan hyvä, kun porukalla alkaa Zetoreita olemaan aika paljon.

    Asiaan;

    Perän kolahteluista löytyikin jo topic, mutta tuntuu olevan enemmänkin ominaisuus kuin vika. Mitä tuolta nyt kannattaa katsoa eli pystyykö tunkin avulla tutkimaan puslat ja perän kiinnityksen? Entä miten rättinivelen tutkiminen? Jotain muuta mitä?

    Toinen ikävä ominaisuus sigun zetassa on tuo vaihdekeppi, joka ei aina vitoselta keskitä. Mitä osia kannattaa vivustoon vaihtaa ja onnistuuko bolt-on lukioilaiselta ilman nosturia? Joku kuvallinen ohje tähän ei olisi pahitteeksi. Perän öljyjen vaihto on minulle jo suht selvän tuntuista, mutta mites nuo laatikkoöljyt parhaiten vaihtaa?

    Kolmas kysymys koskee perän camerin säätö paloja. Eli kuka niitä tekee ja millainen homma ne on paikalleen laittaa? Renkaat on jo vakiosetupilla aika / \ ja veikkaan, että ongelma pahenee vielä tontittaessa.

    Sitten mistäs saan kätevimmin kytkisen tohon. Hälyttimen merkkivalon piuha oli irtonaisena kojelaudan sisällä (kiitos yhden "hifistudion" ja yksi liitin siellä ainakin vapaana on, mutta olisi kiva tietää onko se sitä varten. Värit ei ainakaan piuhoissa täsmää.

    Niin ja Bentleyn Z3-opasta oon koittanu metsästää, mutta ei taida pdf:nä niitä olla liikkeellä?
    Last edited by Carbonfiber; 18-02-2010, 21:25.
    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
    Z3 Roadster 2.8 '98
    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
  • Riedle
    BTCF Member
    • Dec 2003
    • 440
    • Kokkola

    #2
    Originally posted by Carbonfiber View Post
    Kolmas kysymys koskee perän camerin säätö paloja. Eli kuka niitä tekee ja millainen homma ne on paikalleen laittaa? Renkaat on jo vakiosetupilla aika / \ ja veikkaan, että ongelma pahenee vielä tontittaessa.
    Ainakin tuolta saa : http://www.millway.se/vaghallning/ov...-e36-5-z3.html

    Osien asennuksessa vaaditaan ymmärtääkseni hitsaamista.
    Z3 Coupé 2.8
    Pajero Pinin
    BMW Cruise Bike

    Comment

    • Janza182
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 4985
      • 013

      #3
      Itsellä ainakin nämä kolahtelut väheni radikaalisti kun vaihdoin kiinteän vauhtipyörän. Oikeastaan kolahteluista jäljellä enää yksi satunnainen mikä tulee kun ajaa esim. kynnyksen yli niin että pyörät eri aikaan nousee kynnykselle. Veikkaus vakaajan suuntaan. Uudet koiranluutkin on jo mutta ei tuossa tallissa pääse vaihtamaan.

      Ja joo Camberin säätöjutut on hitsausjuttuja.

      Comment

      • Carbonfiber
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 5226
        • Hki 43

        #4
        Kiitoksia vastauksista. Juu ei kai tuosta perästä kannata sen enempää murehtia, kun toisinaan vaan kolahtelee ja silloinkin vaan rivakasti ykköseltä kakkoselle vaihettaessa.

        Ai noi oli jotain hitsattavaa shittiä, no katotaan jos uraherkkyys hieman vähenis, kun vaihtaa NRV:t pois alta ja laittaa vähän kapeemmat ja pyöreempi olkaset renkaat tilalle.

        Tosta vaihteisto hommasta luulis jollain olevan kokemusta? Ja kytkisest kanssa. :think
        Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
        Z3 Roadster 2.8 '98
        isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
        ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
        Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
        Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

        Comment

        • Janza182
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 4985
          • 013

          #5
          tuosta uraherkkyydestä:
          Itsellä 18" veteli ihan raivona urissa. Noilla 19" joissa oikea ET niin vetely katosi lähes kokonaan. Lievä vetely sallittakoon tuon erilevyisen taka ja etupään raideleveyden takia

          Comment

          • biglimited
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2006
            • 1519
            • Turku

            #6
            Originally posted by Janza182 View Post
            tuosta uraherkkyydestä:
            Itsellä 18" veteli ihan raivona urissa. Noilla 19" joissa oikea ET niin vetely katosi lähes kokonaan. Lievä vetely sallittakoon tuon erilevyisen taka ja etupään raideleveyden takia
            Mikä on se "oikea" et tohveliin..? Ajettavuus vs ulkonäkö on varmaan melko kaukana toisistaan :think
            Nimim vanteita etsiessä
            Deutchland uber alles!

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

              #7
              Originally posted by biglimited View Post
              Mikä on se "oikea" et tohveliin..? Ajettavuus vs ulkonäkö on varmaan melko kaukana toisistaan :think
              Nimim vanteita etsiessä
              orkkis vanteet on ollut 7,5/8,5x17" ET41. kumit 225/45 ja 245/40. tuossa orkkis setissä on 10mm spacerit takana aika optimi ja se ei kyllä ajettavuutta vielä huononna. etupään levitys alkaa sitten vaikuttaa, mutta eipä sinne eteen paljon alle ET35 edes kannata laittaa...
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • Karva
                Bimmer Rookie
                • May 2008
                • 125

                #8
                Onko kellään tiedossa perän öljytilavuutta?

                Comment

                • Janza182
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 4985
                  • 013

                  #9
                  Originally posted by biglimited View Post
                  Mikä on se "oikea" et tohveliin..? Ajettavuus vs ulkonäkö on varmaan melko kaukana toisistaan :think
                  Nimim vanteita etsiessä
                  Bemu2000 kertokin about sen mitä minäkin olin sanomassa

                  Eli nyt alla 8,5x19 ET35 (225/35/19) ja 9,5x19 ET40 (255/30/19) ja todella minimaalista vetely. Kylläkin takavanne saisi vähän ulommaksi tulla mutta pieni vika jos hyvä ajaa

                  Karva: Ohjekirjan mukaan 1,4litraa
                  Last edited by Janza182; 21-02-2010, 12:33.

                  Comment

                  • Riedle
                    BTCF Member
                    • Dec 2003
                    • 440
                    • Kokkola

                    #10
                    Originally posted by Karva View Post
                    Onko kellään tiedossa perän öljytilavuutta?
                    *Virheellistä tietoa poistettu*

                    Voisi olla hyvä aina mainita kysymyksen yhteydessä, onko kyseessä roadster vai coupé ja millä koneella.
                    Last edited by Riedle; 04-03-2010, 22:01. Reason: Edit: Virheelliset tiedot poistettu
                    Z3 Coupé 2.8
                    Pajero Pinin
                    BMW Cruise Bike

                    Comment

                    • algernon
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2006
                      • 287
                      • Turku, Suami

                      #11
                      Vaihdekepin keskittäminen vaatii laatikon irrottamisen, vaihdettavaksi tulee jotakin puslia mutta niitä ei saa irti ilman että ottaa laatikon irti.

                      Sinänsä tämä on ominaisuus joka ei aiheuta ongelmia. Joten ei ole pakko "korjata" jos ei halua.
                      M
                      850i -91 (EG11)
                      Z3 2.8 -98 (CH31)

                      325 -08 (VE31)

                      Comment

                      • Carbonfiber
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 5226
                        • Hki 43

                        #12
                        Originally posted by algernon View Post
                        Vaihdekepin keskittäminen vaatii laatikon irrottamisen, vaihdettavaksi tulee jotakin puslia mutta niitä ei saa irti ilman että ottaa laatikon irti.

                        Sinänsä tämä on ominaisuus joka ei aiheuta ongelmia. Joten ei ole pakko "korjata" jos ei halua.
                        Tämmöinen ohje ei siis päde? http://www.pelicanparts.com/bmw/tech...t_Bushings.htm

                        Näyttää kyllä niin v:mäiseltä hommalta, että taidan jättää suosiolla ton ammattilaisen huoleksi.

                        Mitäs perä- ja lootaöljyä olette käyttäneet? Eli mitkä toimivat varmasti ja paljonko menee öljyä?
                        Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                        Z3 Roadster 2.8 '98
                        isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                        ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                        Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                        Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                        Comment

                        • Riedle
                          BTCF Member
                          • Dec 2003
                          • 440
                          • Kokkola

                          #13
                          Originally posted by Carbonfiber View Post
                          Mitäs perä- ja lootaöljyä olette käyttäneet? Eli mitkä toimivat varmasti ja paljonko menee öljyä?
                          Merkkihuollossa laitettiin viime kesänä minun auton perään Mobil VS500.
                          Vaihdelaatikon kyljessä oli tarra "BMW Special" joka kertoi mitä öljyä sinne laitetaan. Täyttö tapahtui säiliöstä missä myös luki "BMW Special", sen tarkempia speksejä en tuolle alkanut selvittää. Joku muu ehkä tietää tarkemmin. Ehjänä ovat pysyneet sekä laatikko että perä.

                          Näistä öljyistähän on ollut paljokin keskustelua ja vääntöä foorumilla. Varmasti voi muitakin vaihtoehtoja käyttää kun nämä mitkä minä valitsin.

                          *Virheellistä tietoa poistettu*
                          Last edited by Riedle; 04-03-2010, 22:02.
                          Z3 Coupé 2.8
                          Pajero Pinin
                          BMW Cruise Bike

                          Comment

                          • jannmann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 5857
                            • Joccis City

                            #14
                            Originally posted by Riedle View Post
                            Ohjekirjan mukaan 1,4l. Ohjekirja kattaa roadster-mallit 1.8, 1.9, 2.8 sekä M ja coupéna 2.8 ja M.

                            Voisi olla hyvä aina mainita kysymyksen yhteydessä, onko kyseessä roadster vai coupé ja millä koneella.
                            Sama öljymäärä vaikka pienissä koneissa ETK:n mukaan type 168 ja isoissa type 188 perä...
                            E30 malleissa pikkuperä 0,9l ja iso 1,7l.( nämä kun käy vielä suoraan ristiin e30 koriin) En kyllä ihan heti laittais pikkuperään 0,5l lisää öljyä:think:think
                            Aprilia RSV4

                            Comment

                            • Janza182
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 4985
                              • 013

                              #15
                              Perän takakansi eri jonka takia tilavuuksissa eroja?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎