Voisin kertoa oman mielipiteeni. Minulla oli 2.5i Z4 roadster M-Sport alustalla ja 18" style 108 vanteilla (rengastus 225/40/18 + 255/35/18).
Pääasiassa ajelin mutkapätkiä ja erilaisia maaseututeitä, välistä myös kaupungissa. Tykästyin siinämielessä tuohon oem alustaan että se sopi monenlaiseen ajoon. Mutkapätkillä pysty laskemaan melko reippaasti. Jos tiessä oli routapomppu se ei ollut katastrofi ajaa siihen vaan jousitus hoiti homman hyvin. Lisäksi ajettavuus oli mielestäni melko hyvä ja käytös järkevää. Kaupungissa mukulakivillä ei pudonnut leegot suusta.
Onhan se ihan selvä että tehtaan insinöörien pitää tehdä kompromissi sen urheilullisuuden, mukavuuden ja auton ulkonäön = alustan korkeuden välillä. Mielestäni Z4 alusta oli niin hyvin balanssissa tehtaan jäljiltä ettei ollut mitään intoa sorkkia. Pitää kuiteskin muistaa että sisäänjoustokin on erittäin tarpeellista ylipäätänsä että alusta toimii. Lisäksi täytyy muistaa että pyörägeometriakin muuttuu kun madalletaan, johonkin asti pystyy pyöränkulmien säädöllä korjaamaan muttei se mielestäni koskaan vastaa sitä suunniteltua.
Nyt kesällä kun myin auton pois useampikin soittaja tiedusteli onko autossa alkuperäinen alusta ja muut komponentit ettei sitä ole sorkittu mitenkään. Siitä voisin päätellä että tehtaan asetuksissa oleva peli on myös helpompi myydä.
Minua ei ainakaan se haitannut jos kaarien ja renkaitten välillä hieman yli ylimääräistä rakoa. Ajettavuus on tärkein asia.
Pääasiassa ajelin mutkapätkiä ja erilaisia maaseututeitä, välistä myös kaupungissa. Tykästyin siinämielessä tuohon oem alustaan että se sopi monenlaiseen ajoon. Mutkapätkillä pysty laskemaan melko reippaasti. Jos tiessä oli routapomppu se ei ollut katastrofi ajaa siihen vaan jousitus hoiti homman hyvin. Lisäksi ajettavuus oli mielestäni melko hyvä ja käytös järkevää. Kaupungissa mukulakivillä ei pudonnut leegot suusta.
Onhan se ihan selvä että tehtaan insinöörien pitää tehdä kompromissi sen urheilullisuuden, mukavuuden ja auton ulkonäön = alustan korkeuden välillä. Mielestäni Z4 alusta oli niin hyvin balanssissa tehtaan jäljiltä ettei ollut mitään intoa sorkkia. Pitää kuiteskin muistaa että sisäänjoustokin on erittäin tarpeellista ylipäätänsä että alusta toimii. Lisäksi täytyy muistaa että pyörägeometriakin muuttuu kun madalletaan, johonkin asti pystyy pyöränkulmien säädöllä korjaamaan muttei se mielestäni koskaan vastaa sitä suunniteltua.
Nyt kesällä kun myin auton pois useampikin soittaja tiedusteli onko autossa alkuperäinen alusta ja muut komponentit ettei sitä ole sorkittu mitenkään. Siitä voisin päätellä että tehtaan asetuksissa oleva peli on myös helpompi myydä.
Minua ei ainakaan se haitannut jos kaarien ja renkaitten välillä hieman yli ylimääräistä rakoa. Ajettavuus on tärkein asia.
Comment