memebuy23buy

Z4 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HeikkiB
    replied
    No niin. Yksi Zetori foorumille lisää. Pari kyssäriä tuli tässä ensimmäisten parinsadan kilsan aikana.

    - miksi ei lasit nouse ylös kokonaan kun katon nostaa päälle vaan jäävät puoliksi auki? Vika, ominaisuus, koodaus hä?

    - valojen ollessa automaatti asennossa ne eivät pala ollenkaan kun on valoisaa, mutta kun ajaa parkkihallin tjsp ne syttyy? Jokin tunnistin selvästikkin? Ulkomailla ei kai tarvii päivällä valoja käytellä niin toimivat noin. Miten tuon saa koodattua toimimaan "suomitavalla"?

    Tämmöstä

    Heikki

    Leave a comment:


  • HeikkiB
    replied
    Nyt jännätään! Viikonpäästä auto Suomessa:-D

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Z4 pyörinyt vuoden mielessä ja megafactories - Bmw Z4 dokkari katottu ainakin 10 kertaa.
    Eilen väänsin 4 tuntia kauppaa Z3 3.0i roadsterista ja lähdin toistaiseksi tyhjin käsin kotiin. Taidan suosiolla lihottaa sukanvartta pitempään ja suoraan hypätä generaation uudempaan.

    Muutamia kysymyksiä heräilee aiheesta:

    Jos puhutaan täysin vakiosta Z4 roadsterista 17-18" alkuperäisrengastuksella, onko se millainen ajaa Suomen uraisilla teillä? Onko uraherkkyys vastaavaa kun vaikkapa e36,e46 ja z3 malleissa?
    Tarkoitan nyt autoa missä on alusta, kulmat ja pyörät kunnossa. Sen tiedän jo etukäteen että madalletut ja tuninkivanteilla olevat tuskin menevät suoraan, mutta ihan tehtaan jäliltä olevat tuninkivapaat yksilöt..?
    Eikös näissä ole m-sport alusta järestään kaikissa, sillä korkeudella pitäisi ainakin kulmat saada kohdalleen.
    Onko 3.0si mallin moottorista kokemuksia, jotain tyyppivikoja ko. konemallissa? Facelifti kiinnostaa tietysti enempi ja varsinkin tuo 265hv pata houkuttelee.
    Last edited by Antti O; 27-05-2012, 17:09.

    Leave a comment:


  • Takamisakari
    replied
    Hienoa että välillä menee vikaan! Pitää vaan saada vanha kinneri alta pois ja saksammaa kutsuu..

    Leave a comment:


  • Carbonfiber
    replied
    Originally posted by toniwe View Post
    Lisäyksenä vielä että de-aktivoinnin saa lisättyä myös retrofittinä mutta penkin isofixiä ei. Löytyy ihan real-oem:stä retrofit paketti.
    Tässä tapauksessa pahoittelen virheellistä tietoani.

    Leave a comment:


  • toniwe
    replied
    Originally posted by toniwe View Post
    Mulla ainakin -04 Z4:ssä on M-Sport istuimissa apukuskinpenkissä ISOFIX kiinnikkeet ja Airbagin de-aktivointimahdollisuus. On ollut lisävaruste tehtaalta ja valittavissa mun mielestä myös peruspenkkeihin.
    Lisäyksenä vielä että de-aktivoinnin saa lisättyä myös retrofittinä mutta penkin isofixiä ei. Löytyy ihan real-oem:stä retrofit paketti.

    Leave a comment:


  • toniwe
    replied
    Originally posted by Takamisakari View Post
    Zeta kiinnostaa mutta moinen kysymys askarruttaa..

    Mulla auto toimisi vaan ns kesäautona ja usein yhden turvaistuimessa istuvan lapsen roudaamiseen. Veikkaan että perheautomallista bägin poiskytkentänappia ei Zetasta löydy? mm. Boxteriin on saatavissa penkin ali kulkeva "deactivation bar". eli lisäkappale joka kytketään sähköihin kiinni ja itse pussi poiskytketään penkin alle/taakse tulevalla ylimääräisellä turvavyön soljella.



    Sattuisko kukaan tietämään löytyykö Zetaan vastaavia vai pitääkö mun etsiä vaan Valmetin valmistamia keskimoottorikesäautoja?

    Mulla ainakin -04 Z4:ssä on M-Sport istuimissa apukuskinpenkissä ISOFIX kiinnikkeet ja Airbagin de-aktivointimahdollisuus. On ollut lisävaruste tehtaalta ja valittavissa mun mielestä myös peruspenkkeihin.

    Leave a comment:


  • Carbonfiber
    replied
    Originally posted by Takamisakari View Post
    Zeta kiinnostaa mutta moinen kysymys askarruttaa..

    Mulla auto toimisi vaan ns kesäautona ja usein yhden turvaistuimessa istuvan lapsen roudaamiseen. Veikkaan että perheautomallista bägin poiskytkentänappia ei Zetasta löydy? mm. Boxteriin on saatavissa penkin ali kulkeva "deactivation bar". eli lisäkappale joka kytketään sähköihin kiinni ja itse pussi poiskytketään penkin alle/taakse tulevalla ylimääräisellä turvavyön soljella.



    Sattuisko kukaan tietämään löytyykö Zetaan vastaavia vai pitääkö mun etsiä vaan Valmetin valmistamia keskimoottorikesäautoja?
    Ei tietääkseni löydy. Mutuna sanon, että ainoa laillinen tapa hoitaa asia (ja täten ainoa tapa asia täällä jakaa) on koodaus ja BMW:ltä laput muutoskatsastusta varten disabloinnista ja tarra kertomaan, että airbag poistettu toiminnasta. Se kuinka helposti bemarilta mitään lappuja saat on toinen juttu.

    Leave a comment:


  • Takamisakari
    replied
    Zeta ja matkustajan turvatyynyn poiskytkentä?

    Zeta kiinnostaa mutta moinen kysymys askarruttaa..

    Mulla auto toimisi vaan ns kesäautona ja usein yhden turvaistuimessa istuvan lapsen roudaamiseen. Veikkaan että perheautomallista bägin poiskytkentänappia ei Zetasta löydy? mm. Boxteriin on saatavissa penkin ali kulkeva "deactivation bar". eli lisäkappale joka kytketään sähköihin kiinni ja itse pussi poiskytketään penkin alle/taakse tulevalla ylimääräisellä turvavyön soljella.



    Sattuisko kukaan tietämään löytyykö Zetaan vastaavia vai pitääkö mun etsiä vaan Valmetin valmistamia keskimoottorikesäautoja?

    Leave a comment:


  • toniwe
    replied
    Originally posted by bemarikari5 View Post
    Ruvennut kiinnostamaan z4. Minkälaisia kokemuksia on raadilla ollut? Tyyppiviat ym ? Mikä malli kannattaisi ostaa tai mitä kannattaa vältellä?
    Itse hommasin ekan zetan vuoden alussa ja pitkän pähkäilyn jälkeen päädyin -04 vuosimalliin 3 litran koneella. Muistaakseni loppuvuodesta -04 vaihtui noi valot ja vilkut vaaleisiin jotka omaan silmän paremman näköiset, etu-umpiot on myös bi-xsenonit silloin, en tiedä oliko oranssit vielä. Itse etsin saksasta mallin jossa lähes kaikki tarvittavat varusteet, aerodynamiikkasarja, m-sport penkit sähköillä, top-hifi, navi. Sen mitä huomasin kun tuli tiuhaan nettiä selailtua että Saksassa ei ihan hirveesti nää varusteet näyttänyt vaikuttavan hintaan, eli kunhan jaksaa vaan katsella ja on valmis hakemaan muualtakin kuin isoista kaupungeista niin löytyy aika hyvin varusteltuja ja pidettyjä yksilöitä. Jos tykkää itse räpellellä autoa niin silloin mielestäni kannattaa valita vielä M54 koneella oleva malli, itse olen ymmärtänyt että edullisempi ja helpompi huoltaa. Kaikenkaikkiaan oon ollut tyytyväinen ja tehopuolikin on mulle ollut ihan riittävä tossa 231hp versiossa.

    Leave a comment:


  • bentley
    replied
    Originally posted by bemarikari5 View Post
    Ruvennut kiinnostamaan z4. Minkälaisia kokemuksia on raadilla ollut? Tyyppiviat ym ? Mikä malli kannattaisi ostaa tai mitä kannattaa vältellä?
    Muutama havainto:
    - facelift (2006-) mielyttää ainakin omaa silmää enemmän
    - oma auto "vain" 2.5i (177hv), saisi mielellään olla tehokkaampi 2.5si tai 3.0
    - katon moottori tuntuu kyllä pettävän suuressa osassa näistä, oli sitten facelift tai ei
    - pieni mutta ärsyttävä ilmiö on umpioiden huuruun meneminen, johtuu usein takaosan suojakopan tiivisteen väsymisestä tai huonosta kiinnityksestä mutta saattaa johtua myös hiushalkeamasta tms., vaatii ehdotonta tiiviyttä että pysyy kirkkaina
    - ohjaustehostimessa ei itsellä ainakaan vielä ole ilmennyt mitään (107tkm ajettu, 15tkm omaa ajoa ympäri vuoden)
    - takajouset (alkup. ) ilmeisesti katkeilevat, vaihdettu paljon takuutyönä
    - omalle kohdalle osunut muiden aiheuttamat useat parkkipaikkaosumat, autossa ei ole kylkilistoja - lisäksi jostain syystä useita hittejä suoraan takakaareen...

    Leave a comment:


  • mupelo
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    Saksassa tullut faceliftien hinnat aika hyvin alas, niin ilman muuta sellainen, jos ei ihan minimi budjetilla olla liikkeellä. Ulkoa selvästi paremman näköinen, moottorit uudempaa tekniikkaa ja sit tosiaan tuon tehostimen ongelmat ilmeisesti korjattu.
    bemu2000 puhuu vähän mutta asiaa. Sai mokoma tuossa reilu vuosi sitten minullekin puhuttua muutaman tonnin lisää budjettiin jotta päätyisin faceliftiin.

    Asiaan perehtymättömälle prefaceliftin ja faceliftin ulkonäkö näyttää samalle, mutta nyt kun tässä reilun vuoden ajan on katsellut Zetoja sillä silmällä, on tuo facelift omaankin silmään selkeästi paremman näköinen. Ja tosiaan moottorithan ovat vähän tehokkaampia ja taloudellisempia, lisäksi kai katon mekanismin toiminta on varmammalla pohjalla. Noissa on ollut prefacelifteissä jonkin verran ongelmia.

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by Ämmyskä View Post
    Ainakin sähköisen ohjaustehostimen rikkoutuminen lienee tyyppivika, noita on alle 100 tkm. ajetuista mennyt. Liekkö faceliftiin (2006->) jo korjattu? Mutta kaiken kaikkiaan varsin luotettavia autoja yksinkertaisella tekniikalla. Mitään tiettyä mallia ei liene mitä kannattaisi välttää, otat sen mistä tykkäät
    Saksassa tullut faceliftien hinnat aika hyvin alas, niin ilman muuta sellainen, jos ei ihan minimi budjetilla olla liikkeellä. Ulkoa selvästi paremman näköinen, moottorit uudempaa tekniikkaa ja sit tosiaan tuon tehostimen ongelmat ilmeisesti korjattu.

    Leave a comment:


  • Ämmyskä
    replied
    Originally posted by bemarikari5 View Post
    Ruvennut kiinnostamaan z4. Minkälaisia kokemuksia on raadilla ollut? Tyyppiviat ym ? Mikä malli kannattaisi ostaa tai mitä kannattaa vältellä?
    Ainakin sähköisen ohjaustehostimen rikkoutuminen lienee tyyppivika, noita on alle 100 tkm. ajetuista mennyt. Liekkö faceliftiin (2006->) jo korjattu? Mutta kaiken kaikkiaan varsin luotettavia autoja yksinkertaisella tekniikalla. Mitään tiettyä mallia ei liene mitä kannattaisi välttää, otat sen mistä tykkäät

    Leave a comment:


  • bemarikari5
    replied
    Ruvennut kiinnostamaan z4. Minkälaisia kokemuksia on raadilla ollut? Tyyppiviat ym ? Mikä malli kannattaisi ostaa tai mitä kannattaa vältellä?

    Leave a comment:

Working...
X