Mulla löytyy kova katto ja käytössä myös talvella. Yhdyn aika pitkälti ripatsun kommentteihin.
Lämpee nopeasti talvella ja myös hauska ajettava. Perä tuntuu pitävän suorastaan hyvin jos vertaa ekaan autoon, mikä oli 240 Volvo
Maavara on pieni ongelma, varsinkin kun on madallettu maltilliset 35mm. Muutaman kerran on oltu hieman ihmeissään kun saa katuja aurata. Itse ajan kuitenkin aika paljon kehä-teitä ja moottoriteitä, niin näillä ei yleensä hirveesti ole ongelmia.
itselläni on tällä hetkellä 1-sarjalainen,madallettu kans tuon 35mm.onkohan normi ykkösessä ja normi zetassa kenties paljon eroa maavarojen suhteen,itselläni ei mitään käsitystä.:think
Onko kokemuksia talvikäytöstä ,lähinnä avomallista missä kovakatto.
Mulla löytyy kova katto ja käytössä myös talvella. Yhdyn aika pitkälti ripatsun kommentteihin.
Lämpee nopeasti talvella ja myös hauska ajettava. Perä tuntuu pitävän suorastaan hyvin jos vertaa ekaan autoon, mikä oli 240 Volvo
Maavara on pieni ongelma, varsinkin kun on madallettu maltilliset 35mm. Muutaman kerran on oltu hieman ihmeissään kun saa katuja aurata. Itse ajan kuitenkin aika paljon kehä-teitä ja moottoriteitä, niin näillä ei yleensä hirveesti ole ongelmia.
Onko kokemuksia talvikäytöstä ,lähinnä avomallista missä kovakatto.
Kokemuksia avomallista. Kovakattovalmius löytyy, mutta kattoa ei...
Olen ollut osin pettynyt Zetaan talviautona. Tämän ei pitäisi olla ihme, autohan on avoauto, ja kuin luotu aurinkoisille ja lämpimille bulevardeille..
Penkinlämmittimet on, eli takapuolen saa nopeasti lämpimäksi ja selkäkin lämpiää tarvittaessa. Autossa on todella tehokas lämmityslaite ja kangaskatto pitää hyvin lämpöä. Huurteenpoisto on moitteetonta, rapsutettavaa pinta-alaakin vähän.
Mutta mutta: Z4 on järkyttävän matala suomalaisille talvisille teille. Eli pohja ottaa jatkuvasti johonkin kiinni. Ja jos ei pohja niin helmat tai spoilerit...pahimmillaan ei kaistaa voi vaihtaa, jos ei tienpitäjä ole hommiaan, koska kaistojen väliin jäänyt lumivalli on maavaralle liian suuri...
Saapa nähdä miten naarmuiset helmat keväällä paljastuukaan kun auton saa kunnolla jälleen valoon ja puhtaaksi...
Toinen asia on tietenkin se, että perä ei oikein tahdo pysyä tiessä vaikka luistonestot onkin...Pyörät jauhavat tyhjää, koska voimaa löytyy...
Valot on hyvät, ja jarrut, myös ajonvakautushallintajärjestelmä toimii talvikelelillä mallikkaaasti silloin kun siihen on tarvetta.
Ehkä kuitenkin suosittelisin talviautoksi jotain muuta. Mulle autoilu on hauskuutta ja tunteilua, joten ajan sillä millä on kivointa, ja zeta sopii tähän tunteiluun mainiosti - myös talvella.
ok, alotan sieltä sitte vikahaun. hmm:think tavallaan se voi olla siinä penkin alla vika kun kerran ei tossa roadsteri/rättikatossa oikeen oo sitä B-pilaria kamalasti.. katsotaan , ja kiitos vinkistä!!!!
just!! nyt vasta sain ZETAn valon sammuun... konepellin alla on plussanapa ja siitä lähtee taakse akun plussaan pienen pieni johto , sepä sitten oli poikki sieltä konepeiton alta... johto kulkee kyllä sen B-pilarin poksin läpi että sen takia vikailmoitus sinne!!
paras juttu oli ettei tää korjaus maksanu mitään, en tilannu ylimääräisiä osia. vietin vaan 5 tuntia aikaa auton kanssa tiiviissä tunnelmissa
Itselläni nyt muutaman tuhannen kilometrin kokemus zetasta. Olen ajanut useampaa Porschea, ja yhtä avomersua ja z4 kyllä on ajo-ominaisuuksiltaan hyvin lähelle porscheja ja huomattavasti hauskempi kuin vastaava mersu.
Erittäin hauska auto. Mukulakivillä ja epätasaisilla tai kuoppaisilla teillä ajaminen tosin on piinaa. Kuopat tuntuvat liian hyvin ja mukulakivillä pelkona on että auto hajoaa siihen paikkaan!
Yllättävän paljon Z4 näyttää herättävän tunteita - enemmän kateutta, mutta myös jonkin verran hyväksyviä katseita. Joka tapauksessa paljon huomiota. Jonkin verran liikkeellä näyttää olevan haastajiakin: esimerkiksi kerran lähdin liikennevaloista isolle tielle ja kiihdytin melko rivakasti. Perään lähti aivan puskurissa kiinni yksi accord-mies, joka ei luovuttanut ennen kuin väistin hitaampien kaistalle. Vastaavaa ilmiötä en havainnut esim. kun ajoin Porshce Cayenne Turbolla.
Dänks Kyllähän tuo hymynkare nousee naamalle aina kun rattiin hyppää vaikka ei mikään "tehopeli" olekkaan. Työautona on uusi Citroenin C5 ja on aina yhtä helvettiä sen kanssa ympäri suomenmaan kiertäminen.
Aina kun pääsee toimistolle ja himaan niin katto auki, junkat stereoista jauhamaan niin johan taas naurattaa
Tää on jännä peli tuolla liikenteessä, en ole ns. "hurjastelevaa" , kiihdyttelevää , revittelevää liikkujatyppiä, no ok, joskus saattaa oikea suoristua reilusti, mutta ei homolla tavalla niin melkein jokapäivä tormää näihin skoda/volvo/tojota kuskeihin jotka punoo nyrkkiä , esittelee keskisormea sun muuta suunsoittoa.? Naurattaa iha helvetisti.
Aivan parasta ajaa autolla joka herättää tunteita, BMW ja vielä avo
ok, alotan sieltä sitte vikahaun. hmm:think tavallaan se voi olla siinä penkin alla vika kun kerran ei tossa roadsteri/rättikatossa oikeen oo sitä B-pilaria kamalasti.. katsotaan , ja kiitos vinkistä!!!!
nonni! zeta 4:n rajoittimissa vikaa(eli airbagissa) , autodata kertoo että turvatyyny SBSR: satelliitti, oikea B-pilari. voisko olla siinä sivutörmäys tunnistimessa, oven airbagissa , vai missä? ei oikeen sieltä pilarin kohdalta löydy mitään liittimiä/ johtoja, ainakaan ihan helposti. eikä löydy datalta mitään sähkökaavioo airbagien jutuista. onko kellään mitään vinkkiä tai oikeen tietoo? Z4:nen E85/86-2003.
Mulla meni airbagiin liittyvä satelliitti rikki kun pääsi vettä kuljettajan puolen jalkatilaan.
Eli voisko olla sama? Penkin ainakin joutu laakkonen poistamaan että toi saatiin vaihdettua. Z4 2003.
nonni! zeta 4:n rajoittimissa vikaa(eli airbagissa) , autodata kertoo että turvatyyny SBSR: satelliitti, oikea B-pilari. voisko olla siinä sivutörmäys tunnistimessa, oven airbagissa , vai missä? ei oikeen sieltä pilarin kohdalta löydy mitään liittimiä/ johtoja, ainakaan ihan helposti. eikä löydy datalta mitään sähkökaavioo airbagien jutuista. onko kellään mitään vinkkiä tai oikeen tietoo? Z4:nen E85/86-2003.
Dänks Kyllähän tuo hymynkare nousee naamalle aina kun rattiin hyppää vaikka ei mikään "tehopeli" olekkaan. Työautona on uusi Citroenin C5 ja on aina yhtä helvettiä sen kanssa ympäri suomenmaan kiertäminen.
Aina kun pääsee toimistolle ja himaan niin katto auki, junkat stereoista jauhamaan niin johan taas naurattaa
Tää on jännä peli tuolla liikenteessä, en ole ns. "hurjastelevaa" , kiihdyttelevää , revittelevää liikkujatyppiä, no ok, joskus saattaa oikea suoristua reilusti, mutta ei homolla tavalla niin melkein jokapäivä tormää näihin skoda/volvo/tojota kuskeihin jotka punoo nyrkkiä , esittelee keskisormea sun muuta suunsoittoa.? Naurattaa iha helvetisti.
Aivan parasta ajaa autolla joka herättää tunteita, BMW ja vielä avo
Leave a comment: