Z4 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Onko joku tilannut kirkkailla vilkuilla varustettuja umpioita? Olisiko jotakin luotettavaa tiedossa? Ebayssa näyttäisi olevan 300ekee/pari, kun smidmanni pyytää yli 400erkkiä kappale. Ei niiden tarvitsisi olla mitkään huippulaadukkaat, kunhan menee katsastuksesta läpi ja valaisee kohtuullisesti(ajelen vain kesäisin aurinkoisella kelillä).
-
Jos on pelkät madallusjouset asennettuna, niin onko teillä ollut ongelmia kulmien säädöissä? Itselläni siis H&R:n -35mm jouset ja takana 265/30R19 kumit. Varsinkin nyt on ollut ongelmia takarenkaiden camberin kanssa ja renkaiden sisäkulmat kulunut pahasti.
Viimeksi siis säädettiin seuraavasti:
Etupää
Caster vasen 5"36' (ohjearvo 5"02'- 6"02')
Caster oikea 5"36'
Camber vasen -1"34' (ohjearvo -0"55' - -0"15')
Camber oikea -1"42'
Auraus vasen 0.7 (ohjearvo 0.3 - 1.1)
Auraus vasen 0.6
Auraus yhteensä 1.4 (ohjearvo 0.6 - 2.2)
Takapää
Camber vasen -2"13' (ohjearvo -2"30' - -2"00')
Camber oikea -2"55'
Auraus vasen 0.7 (ohjearvo 0.8 - 1.5)
Auraus vasen 0.6
Auraus yhteensä 1.3 (ohjearvo 1.7 - 2.9)
Kulkukulma 0"01' (ohjearvo 0"04')
Leave a comment:
-
Ajattelin vaihtaa kaikki alustan puslat powerflexseihin. Loppuu sitten kaikki murheet niiden osalta. Samaa oiretta eli alapalloa myös mietiskelin. Laittaa nyt ensimmäisenä noi puslat kuntoon. :think
Leave a comment:
-
Hyvä idea :think Pitääpäs tarkastella ne seuraavaksi, kun saa kaverin autokorjaamolla zetan nosturille. Mitä nyt schmiedmannilta kattelin niin nuo alustan osat eivät ole kalliitakaan..
Leave a comment:
-
Oliskohan etutukivarren takimmaiset puslat tiensä päässä? Vaihda alkuperäisten tilalle polyuretaanipuslat, tulee jämäkämpi (ja kestävämpi).
Originally posted by Raispe View PostMorjens!
Zetorissa on nyt 119tkm mittarissa ja etupäässä kuopissa kolisee ärsyttävän paljon. Onkos jollakin ollut samaa vikaa ja mitä olette tehneet asialle? Koiranluut oon nyt vaihtanut ja seuraavaksi vuorossa varmaan iskarin yläpäät. Ei kait iskarit voi olla jo huonot näin vähillä kilometreillä? Kolahdus kuulostaa ontolta. :think
Leave a comment:
-
Morjens!
Zetorissa on nyt 119tkm mittarissa ja etupäässä kuopissa kolisee ärsyttävän paljon. Onkos jollakin ollut samaa vikaa ja mitä olette tehneet asialle? Koiranluut oon nyt vaihtanut ja seuraavaksi vuorossa varmaan iskarin yläpäät. Ei kait iskarit voi olla jo huonot näin vähillä kilometreillä? Kolahdus kuulostaa ontolta. :think
Leave a comment:
-
Radion/navin näyttö ei aina käänny kokonaan auki tai sitten ei aina sulkeudu. Onko muilla ollut ongelmia?, onhan se kovilla kun joka kerta kun virrat menee päälle/pois luukku kääntyy. Vika on ilmeisesti siinä moottorissa, mutta mitähän sille voisi tehdä, onko ehdotuksia tai kokemusta.
Leave a comment:
-
Jos on tarkoitus autoa madaltaa niin suosittelen 8.5x19 et 35 vanteelle 225/35/19 kapeaa rengasta(ainakin toyo,falken..).. Silloinkin joutuu hieman sisälokaria muokkaamaan.
Leave a comment:
-
Ärsyttävät kysymykset vol 1886
Minkä kokoista kumia arvon zetoristit vääntäisivät 8.5x19 ja 9.5x19 vanteille. Et35 molemmissa..
Hösö
Leave a comment:
-
Kyllä minäkin suosittelen 3 litraisella koneella, tehoero kyllä tuntuu ajossa ja väännössä. Lisäksi 3 litraisessa on 6 lovinen laatikko joka on kyllä kanssa aikamoinen mukavuustekijä. Ensimmäisiä Z4:sia vaivaava sähköisen ohjaustehostimen hajoaminen on kyllä useassa tapauksessa korjattavissa myös itse, suurimassa osassahan se pykälän tuleminen ohjaukseen johtuu puutteellisesta rasvauksesta. Itse korjasin edellisestä 2004 mallisesta tuon ongelman muutamalla eurolla ja tunnin työllä. Turha vaihtaa koko 1600 euron osaa ennenkuin kokeilee lisätä rasvausta akseliin. Jos on varaa laittaa vähän enemmän rahaa niin auton luonne kyllä muuttuu aikatavalla kun hyppää uudempaan moottoriin ja Si versioon
Leave a comment:
-
Osittain samaa ja osittain erimieltä..tässä mun kommentit
Löytyy tallista kaksi Z4:sta moottoreilla 3.0 ja 2.5 ja molemmat manuaalilaatikolla.
Alkaa olemaan jo sen verran vanhoja laitteita että kaikenkuntoisia löytyy ja mitä vähemmän ajetun onnistuu löytämään niin aina parempi...alle 100tkm(OIKEASTI) ajetut alkaa olemaan aika harvassa...umpioita voi päivittää ja takavaloja helposti uudempaan.
Mun mielestä kun valitsee "sport" asennon molempiin vaihdelaatikosta ja lähtee koeajamaan niin ero on yllättävän pieni vaikka moni selittää miten ehdoton on toi 3.0 litrainen.
Kyseessä kuitenkin vapaastihengittävä ja turboautossa toi 37hv ero on jotain ihan muuta kun näissä... eli molemmat kulkee aivan riittävästi.
Enemmän satsaisin kunnolliseen alustaan sekä auton madaltamiseen..vakio tehtaan alustalla on aivan JÄRKYTTÄVÄ ajaa ja siinä ne erot tulee huomattavastii selvemmin esille jos toisessa kunnollinen alusta ja toinen korkea... tehtaan jäljiltä.
Nämä on tietysti mielipiteitä ja vain mun toteamia mutta itse pitäisin melko ehdottomana kunnollista madaltamista ja 19" vanteita jos haluaa ajettavuutta ja ulkonäköä.
Leave a comment:
-
Omasta mielestä oli, koska se muovilevy ei mahtunut tulemaan tuolta nätisti pois.. Se otti kokoajan kiinni joko kick paneeliin tai tuohon nahkaseen pehmusteeseen..
Leave a comment:
-
No ei todellakaan ole mikään hankala ja/tai iso homma sen vaihtaminen. Itse ostin raitisilmasuodattimen marmoritiskiltä joulukuussa 2013 ja maksoin siitä 37,25 €.
Originally posted by Raispe View PostEilen tuli vaihettua raikkari omaan zetaan.
Ei se nyt isohomma ole, mutta V*ttumainen. Eli hansikaslokeron alta otetaan se muovi pois ja raikkari löytyy sieltä takaa kaikkien johtojen perältä 90 asteen kulmassa lattiaan nähden.. Ainoa homma oli, että sen muovin saa irti.. Sekin oli melkoinen taiteileminen..
Mutta raikkarin hinta. 50€ pelkästä pahvista!? Suhhuh.
Leave a comment:
Leave a comment: