Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z4 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ss900
    replied
    Parkit?

    Originally posted by pyyn0 View Post
    lokasuojan sisäpuolella, renkaan vieressä on luukku mikä aukeaa vaikka kolikolla. takaa löytyy sellanen rautalanka jonka käännät alas, jolloin valoumpion kansi aukeaa. sit vaan polttimoita vaihtamaan.
    Kannattaa vaihtaa valosan aikaan.
    Kuuluuko Z4:ssa parkeilla palaa neljä vai kaksi rinkulaa? Mulla palaa vain sisemmät.

    Leave a comment:


  • miccoheebo
    replied
    Tuli tuossa viimeviikolla käytyä katsomassa pari zetoria,toisessa oli liikaa kilsoja mut muuten siistikuntoinen,toisessa puolet vähemmän kilsoja mutta ei kyl voinut pitää paikkaansa km lukema,tai sitten on ollu jollain hällä väliä tyypillä.kuopiossa ois yks,mut vähän on matkaa :think

    Leave a comment:


  • Ozie
    replied
    Originally posted by ripatsu View Post
    Paljon kustansi, lienevät helpot vaihtaa?
    Muistaakseni jotain 20-30e ja vaihtoon meni joku vartti.

    Leave a comment:


  • ripatsu
    replied
    Originally posted by Ozie View Post
    Itse hankin uudet umpioiden takakannet kun nuo tiivisteet rupee lähes kymmenen vuoden jälkeen olemaan aika heikossa hapessa. Niistä tarvinnut kovin montaa kymppiä maksaa ja ratkaisi itselläni tuon huurtumisongelman.
    Paljon kustansi, lienevät helpot vaihtaa?

    Leave a comment:


  • Ozie
    replied
    Itse hankin uudet umpioiden takakannet kun nuo tiivisteet rupee lähes kymmenen vuoden jälkeen olemaan aika heikossa hapessa. Niistä tarvinnut kovin montaa kymppiä maksaa ja ratkaisi itselläni tuon huurtumisongelman.

    Leave a comment:


  • ripatsu
    replied
    Originally posted by bentley View Post
    Muutama havainto:
    - facelift (2006-) mielyttää ainakin omaa silmää enemmän
    - oma auto "vain" 2.5i (177hv), saisi mielellään olla tehokkaampi 2.5si tai 3.0
    - katon moottori tuntuu kyllä pettävän suuressa osassa näistä, oli sitten facelift tai ei
    - pieni mutta ärsyttävä ilmiö on umpioiden huuruun meneminen, johtuu usein takaosan suojakopan tiivisteen väsymisestä tai huonosta kiinnityksestä mutta saattaa johtua myös hiushalkeamasta tms., vaatii ehdotonta tiiviyttä että pysyy kirkkaina
    - ohjaustehostimessa ei itsellä ainakaan vielä ole ilmennyt mitään (107tkm ajettu, 15tkm omaa ajoa ympäri vuoden)
    - takajouset (alkup. ) ilmeisesti katkeilevat, vaihdettu paljon takuutyönä
    - omalle kohdalle osunut muiden aiheuttamat useat parkkipaikkaosumat, autossa ei ole kylkilistoja - lisäksi jostain syystä useita hittejä suoraan takakaareen...
    Näitä takakaaren osumia oli munkin Zetassa molemmin puolin yksin kappalein.

    Vinkkinä vaan, että esim. Autokeskus Helsingissä tarjoaa alihankintana palvelun, jossa pojat oikoo nuo lommot muutaman kympin kappalehintaan

    Mulla ohjaustehostin piti kummaa ääntä kesällä - semmoista ulinaa. Ja aiheestahan löytyy Youtubesta videoitakin. Talvella ainakin ollut ihan äänetön. Toivottavasti kestää.

    Umpiot ei ole menneet huuruun, mutta tekis mieli vaihtaa kirkkaaksi...800 euroo vaan kappale noi xenon-lamput, että taitaapa jäädä haaveeksi. Joku oli modannu brittipalstalla runsaalla sadalla punnalla itselleen kirkkaat angel eyesit...

    Myös katon moottori pelittää - ainakin toistaiseksi.

    Leave a comment:


  • Ozie
    replied
    Originally posted by miccoheebo View Post
    tosin on tuolla omallakin kipolla pärjännyt tähän asti vaikka onkin suht matala.onko zetorissa käytettävät esim.jarruosat ihan omiaan vai löytyykö muista bemuista vastaavia?? mahtaakohan saada lohkolämppäriä kysiseen kulkineeseen.kiitos kaikille vastanneille
    Ei noista jarruista ole tietoa. Mulla on lohkolämppäri ainakin, joten kyllä saa. Hinta taitaa olla jotain 500-600 € luokkaa asennettuna kun jossain vaiheessa kyselin.

    Leave a comment:


  • miccoheebo
    replied
    Originally posted by Ozie View Post
    Tietenkin kannattaa miettiä sitä madaltamista siinä vaiheessa. Nuo mitat siis H&R:n jousilla. Ei mulla hirveesti ole ongelmia ollut. Pitäis ehkä vähän isompaa kumia ja vannetta hankkia alle niin sais ehkä pari senttiä tuota maavaraa lisää.
    tosin on tuolla omallakin kipolla pärjännyt tähän asti vaikka onkin suht matala.onko zetorissa käytettävät esim.jarruosat ihan omiaan vai löytyykö muista bemuista vastaavia?? mahtaakohan saada lohkolämppäriä kysiseen kulkineeseen.kiitos kaikille vastanneille

    Leave a comment:


  • Ozie
    replied
    Originally posted by miccoheebo View Post
    jos on tollasta luokkaa niin on kyllä aikasta matala.:think varsinkin kun itse joutuu ajeleen välillä ei niin hyvin hoidetuilla teillä.ehkä pitää harkita tosiaan jotain muuta kulkinetta.
    Tietenkin kannattaa miettiä sitä madaltamista siinä vaiheessa. Nuo mitat siis H&R:n jousilla. Ei mulla hirveesti ole ongelmia ollut. Pitäis ehkä vähän isompaa kumia ja vannetta hankkia alle niin sais ehkä pari senttiä tuota maavaraa lisää.

    Leave a comment:


  • tuumas
    replied
    Originally posted by miccoheebo View Post
    jos on tollasta luokkaa niin on kyllä aikasta matala.:think varsinkin kun itse joutuu ajeleen välillä ei niin hyvin hoidetuilla teillä.ehkä pitää harkita tosiaan jotain muuta kulkinetta.
    Kyllä täällä lapissa pärjää Z4 ja 18" vanteilla ihan hyvin, ei nyt tosin täysin auraamattomille teille tai metsäteille minne ei kesälläkään menisi mennä nytkään...

    Leave a comment:


  • miccoheebo
    replied
    Originally posted by Ozie View Post
    Voisin sanoa että nyt kun on 205/55R16 kumit alla niin maavaraa löytyy 8-10cm. Jos eksyn mittanauhan kanssa autolle niin voisin mitata tarkemmat. Muistaakseni 235/35R19 + 265/30R19 kumien kanssa oli jotain 12-13cm.
    jos on tollasta luokkaa niin on kyllä aikasta matala.:think varsinkin kun itse joutuu ajeleen välillä ei niin hyvin hoidetuilla teillä.ehkä pitää harkita tosiaan jotain muuta kulkinetta.

    Leave a comment:


  • Ozie
    replied
    Originally posted by miccoheebo View Post
    itselläni on tällä hetkellä 1-sarjalainen,madallettu kans tuon 35mm.onkohan normi ykkösessä ja normi zetassa kenties paljon eroa maavarojen suhteen,itselläni ei mitään käsitystä.:think
    Voisin sanoa että nyt kun on 205/55R16 kumit alla niin maavaraa löytyy 8-10cm. Jos eksyn mittanauhan kanssa autolle niin voisin mitata tarkemmat. Muistaakseni 235/35R19 + 265/30R19 kumien kanssa oli jotain 12-13cm.

    Leave a comment:


  • miccoheebo
    replied
    Originally posted by Ozie View Post
    Mulla löytyy kova katto ja käytössä myös talvella. Yhdyn aika pitkälti ripatsun kommentteihin.

    Lämpee nopeasti talvella ja myös hauska ajettava. Perä tuntuu pitävän suorastaan hyvin jos vertaa ekaan autoon, mikä oli 240 Volvo

    Maavara on pieni ongelma, varsinkin kun on madallettu maltilliset 35mm. Muutaman kerran on oltu hieman ihmeissään kun saa katuja aurata. Itse ajan kuitenkin aika paljon kehä-teitä ja moottoriteitä, niin näillä ei yleensä hirveesti ole ongelmia.
    itselläni on tällä hetkellä 1-sarjalainen,madallettu kans tuon 35mm.onkohan normi ykkösessä ja normi zetassa kenties paljon eroa maavarojen suhteen,itselläni ei mitään käsitystä.:think

    Leave a comment:


  • Ozie
    replied
    Originally posted by miccoheebo View Post
    Onko kokemuksia talvikäytöstä ,lähinnä avomallista missä kovakatto.
    Mulla löytyy kova katto ja käytössä myös talvella. Yhdyn aika pitkälti ripatsun kommentteihin.

    Lämpee nopeasti talvella ja myös hauska ajettava. Perä tuntuu pitävän suorastaan hyvin jos vertaa ekaan autoon, mikä oli 240 Volvo

    Maavara on pieni ongelma, varsinkin kun on madallettu maltilliset 35mm. Muutaman kerran on oltu hieman ihmeissään kun saa katuja aurata. Itse ajan kuitenkin aika paljon kehä-teitä ja moottoriteitä, niin näillä ei yleensä hirveesti ole ongelmia.

    Leave a comment:


  • ripatsu
    replied
    Originally posted by miccoheebo View Post
    Onko kokemuksia talvikäytöstä ,lähinnä avomallista missä kovakatto.
    Kokemuksia avomallista. Kovakattovalmius löytyy, mutta kattoa ei...

    Olen ollut osin pettynyt Zetaan talviautona. Tämän ei pitäisi olla ihme, autohan on avoauto, ja kuin luotu aurinkoisille ja lämpimille bulevardeille..

    Penkinlämmittimet on, eli takapuolen saa nopeasti lämpimäksi ja selkäkin lämpiää tarvittaessa. Autossa on todella tehokas lämmityslaite ja kangaskatto pitää hyvin lämpöä. Huurteenpoisto on moitteetonta, rapsutettavaa pinta-alaakin vähän.

    Mutta mutta: Z4 on järkyttävän matala suomalaisille talvisille teille. Eli pohja ottaa jatkuvasti johonkin kiinni. Ja jos ei pohja niin helmat tai spoilerit...pahimmillaan ei kaistaa voi vaihtaa, jos ei tienpitäjä ole hommiaan, koska kaistojen väliin jäänyt lumivalli on maavaralle liian suuri...

    Saapa nähdä miten naarmuiset helmat keväällä paljastuukaan kun auton saa kunnolla jälleen valoon ja puhtaaksi...

    Toinen asia on tietenkin se, että perä ei oikein tahdo pysyä tiessä vaikka luistonestot onkin...Pyörät jauhavat tyhjää, koska voimaa löytyy...

    Valot on hyvät, ja jarrut, myös ajonvakautushallintajärjestelmä toimii talvikelelillä mallikkaaasti silloin kun siihen on tarvetta.

    Ehkä kuitenkin suosittelisin talviautoksi jotain muuta. Mulle autoilu on hauskuutta ja tunteilua, joten ajan sillä millä on kivointa, ja zeta sopii tähän tunteiluun mainiosti - myös talvella.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎