Omasta mielestä style 135 -vanteet näyttää perushyviltä coupessa ja sellaisia suunnittelin alunperin talvivanteiksi. Löytynee ihan kohtalaisesti käytettynä aitona / sinnepäin uutena replicana. Sain kuitenkin talvirenkaat kaupassa, jotka olivat omaan makuun ihan ok ja talvella helppo pestä.
Jotenkin kierolla tavalla nuo style 107 sopii mielestäni coupen alle ja sellaisia olisin harkinnut perusmalliin, mutta johtunee siitä että bemarin omat ratkaisut yleensä miellyttävät silmää
Styling 108 kyllä löytyy hienosti entisöitynä Saksan ebaystä kun kyttäilee, kannattaa varautua 800€ + rahti maksamaan.
Minulla oli kaupanhieronta yhdestä sarjasta Belgiassa kesken, mutta kerkesivät menemään..Näillänäkymin enskesä mennään style 32 pyörillä.
Tunnen myös tuon teipatun Z4M coupen entisen omistajan ja pitänyt itse aina hyvää huolta leluistaan. En ole tuota coupea kyllä koskaan itse ajanut, mutta viimosissa kesän SBC:ssä tuota tuli ihasteltua ja yritti se sitä mulle myydäkkin.
Meni vaihtoon perheenlisäyksen myötä.
Kas kummaa, en nähnyt sitä viime vuoden SBC-ssä. Vaikka olin kyllä melkein kaikissa. Viime vuonna kyllä Agustalla kun Possun olin myynyt pois viime talvena.
Itsellä just tulossa ensimmäinen perheenlisäys mutta neidillä isompi auto (X6 4.0d) joten ei tarvita kahta isoa autoa. Nyt itsellä Audi A8 joka pitäisi viel myydä ennen sitä. SCC ei varmaan anna siitä mitään joten en edes viitsi heille esitää kysymystä.
Mäkään en omasta Roadsterista ole löytänyt sitä PDC:n poiskytkentää, mutta toisaalta huomasin että kun käyttää peruutusvaihteen pois päältä ja laittaa uudelleen päälle, niin ainakin mulla tutka kytkeytyy pois päältä ja piippaus loppuu. Tämä siis toimii jos anturit on jään tai lumen peitossa.
Jees kiitti ja kuitti näistä. Ehti jo E60:llä tottua noihin visuaalisiin värisignaaleihin
Tälläistä sanoo vielä BMW:
"As you reverse closer, the frequency of the warning tone increases. When you're just 30 cm from the car or other obstacle, an unbroken warning tone sounds, as a signal to brake."
Mäkään en omasta Roadsterista ole löytänyt sitä PDC:n poiskytkentää, mutta toisaalta huomasin että kun käyttää peruutusvaihteen pois päältä ja laittaa uudelleen päälle, niin ainakin mulla tutka kytkeytyy pois päältä ja piippaus loppuu. Tämä siis toimii jos anturit on jään tai lumen peitossa.
Muutaman vuoden tauon jälkeen (z3 roadster -> E46 325 coupe -> E60 520) tuli vaihdettua taas zetaan ja kotiutettua Z4M Coupe, värinä interlagos blue.
Mites tuo PDC näissä zetoissa käytännössä toimii, ihan piippaamalla? (E60:ssä oli lisäksi näytöllä värisignaalit) Saako sitä tarvittaessa (talvella/jäätyessä/lumisena) kytkettyä pois päältä jostain (en löytänyt sille ainakaan nappiaa)?
Mulla tulee vaan pelkkä piippaus. Poiskytkentää en ole vielä löytänyt.
Onko nuo valikot muuten saatavilla suomeksi? Mulla on toistaiseksi saksaksi, ja asetuksissa näyttää olevan englanti toisena vaihtoehtona. Oon toistaiseksi kuunnellut saksankielistä navigaattorieukkoa sen toivossa, että vähän oppis kieltä. :think
Jos aikoo hankkia Z4:n, niin tää taitaa olla oikea hetki. Varmaan hinnat saattavat tulla vielä alas, mutta mobile.destä ja autoscout24.destä löytyi vain pari coupea seuraavilla kriteereillä:
A) 1 omistaja
B) alhaset kilsat (omassa 60k)
C) huoltohistoria
D) ei kolareita
E) katsastus voimassa
F) manuaali
G) ei tuunausta (madallukset, pitkällä aikavälillä myyntiarvoa laskevat modaukset jne.)
H) yleisesti siistissä kunnossa
Oma 3.0si:
Kuvassa Alutecin 18" kesärenkaat alla. Talvirenkaissa on 17" Bemarin vanteet. Tuolla etelässä päin ilmeisesti aika yleistä, ettei auton mukana tule ku yhet vanteet. Noi Alutecit näyttävät minusta ihan hyviltä, mut mietityttää silti, pitäiskö ainakin varastoon hommata alkuperäsetki. 108:ia miettiny (18"). Saakoha niitä hyväkuntosina käytettynä mistään? Uutena Suomen BMW:ltä 2500 euroa pelkät vanteet, Saksasta muutaman satasen halvemmalla...
Tunnen myös tuon teipatun Z4M coupen entisen omistajan ja pitänyt itse aina hyvää huolta leluistaan. En ole tuota coupea kyllä koskaan itse ajanut, mutta viimosissa kesän SBC:ssä tuota tuli ihasteltua ja yritti se sitä mulle myydäkkin.
Jostain kumman syystä SCC sanoo tuovansa pääasiassa vain Italiasta autonsa.. harrastajapiireissä tämä ei ole yleensä hyvä asia
Z4 ämmät ovat vielä sen verran tuoreita ja hinnoissaan, ettei luulisi lyövänsä käsiään paskaan kovin helpolla. Ajokokemuksen perusteella ei voi kuin suositella z4 ämmää harrasteeksi Se normi 265hp mallikin kun on jo ihan pätevä laite.
Kiinnostus on kyllä kova tuohon mutta teippaukset pitäisi nyt poistaa ainakin. Kyllä se teipattavana toimi mielestäni mutta kun sitä on nyt nähtävästi pesty jollain liottimilla niin valuma jälkiä kaikki kyljet täynnä. En usko että entisen omistajan toimesta mutta ehkä Scc toimesta. Harmi.
Taas isoissa pinnoilla teippaukset on ihan ok näköistä mutta esim antennin vierestä ja valojen kohillaan niin teippaukset irtoilee.
Täytyy ehkä käväistä uudelleen sitä katsomassa tai sitten asettaa oma tilaus liikeeseen joka ottaisi oman audin vaihdossa.
Muuten musta ja punainen sisusta toimii kyllä.
Olikohan oem putkisto vai muutettu?
Onneksi olkoon Z4M hankinnasta.
olin ajatellutkin että menisin sitä katsomaan mutta taisi mennä nenän edestä nopeasti.
Kävin tänään katsomassa Sports Car Centerin valkoista Z4M menopeliä.
Vähän arveluttaa kun ei yhtään tiedossa auton korin ja maalipinnan kunto kun teipattu valkoisella yli.
Samalla katsoin teippausta ja ei kovin tarkasti tehty. Monista paikoista irtoili jo teippi.
Muuten näytti kyllä ihan mielenkiintoiselta.
Onko tämä jollekkin tuttu auto?
Näin kerran sen Feissarissa jaossa kun jonkun mun kaverin kaverin entinen auto (en vaan muista enään kenen)
MItä mieltä olette? Onko joku käynyt tarkistamassa sitä myös? http://www.nettiauto.com/bmw/z4/6869511
Kiitos, olin aktiivisesti liikenteessä näin keskellä talvea, kun arvelin kevään myötä kiinnostuneiden määrän kasvavan, ilmeisesti kannatti
Tuo SCC:n auto huoltokirjasta päätellen Italian tuonti, mutta kaikki varusteethan noissa taitaa olla vakiona, joten sillä ei liene merkitystä. Omasta mielestä tuo valkoinen teippaus ei kyllä toimi kiinnostuksen herättäjänä vaan päin vastoin :/
Trafin mukaan Z4M Coupeja olisi rekisteröity Suomeen 8 kpl, joten ihan hirveästi valinnan varaa kotimaasta ostaessa ei ole.
Toi valkoiseksi teipattu Zeta on mun kaverin entinen auto, ja kori ja maalipinta ovat teippauksen alla todella hienossa kunnossa. Entinen omistaja on auto- ja prätkäharrastaja, ja kun sillä Z4M:llä on ajettu kuitenkin vain tuon 65tkm kesäaikaan, niin maalipinta on sen mukaisessakin kunnossa.
Valkoinen teippi vedettiin siihen vaan kiinnostuksen herättämiseksi, sillä ei ollut tarkoitus eikä tarve peittää mitään vikoja. Oikeasti mustana, mustilla BBS-vanteilla ja verenpunaisella nahkasisustuksella se on ihan jäätävän siisti auto.
Onneksi olkoon Z4M hankinnasta.
olin ajatellutkin että menisin sitä katsomaan mutta taisi mennä nenän edestä nopeasti.
Kävin tänään katsomassa Sports Car Centerin valkoista Z4M menopeliä.
Vähän arveluttaa kun ei yhtään tiedossa auton korin ja maalipinnan kunto kun teipattu valkoisella yli.
Samalla katsoin teippausta ja ei kovin tarkasti tehty. Monista paikoista irtoili jo teippi.
Muuten näytti kyllä ihan mielenkiintoiselta.
Onko tämä jollekkin tuttu auto?
Näin kerran sen Feissarissa jaossa kun jonkun mun kaverin kaverin entinen auto (en vaan muista enään kenen)
MItä mieltä olette? Onko joku käynyt tarkistamassa sitä myös? http://www.nettiauto.com/bmw/z4/6869511
Totesin itse että tuon hintaluokan 911 eivät ole vielä ns minttikuntoisia/vähän ajettuja...
Onnea autosta!!
Täsmälleen saman totesin itse.
Z4M Coupea verrattiin aikoinaan testeissä Porsche Cayman S:ään ja esim. Top Gearissa Z4M Roadsteria Boxteriin ja aikalailla kaikissa testeissä Porsche julistettiin voittajaksi. Cayman oli silloin ja on edelleen pykälän kalliimpi. Normaalille autoharrastajalle kuten itselle kelpaisi varmasti kyytiä millä tahansa näistä
Leave a comment: