
Z4 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Ekoautot on erikseen, Z4 on ajamiseen ja nautiskeluun tehty joten valmistaja on jättänyt sen pois ihan tarkoituksella
-
-
luulis että -07 vuotisessa autossa olis ko. ominaisuus :O tai sitte zetaa laitettu joku ns. "spuudu" ajotietokonemeinaan mulla oli hetkellinen kulutus jo e39, e38 ja e46 malleissa
Leave a comment:
-
-
En löytäny itekkään sellaista salavalikosta vaikka yritin katsella. Kyseessä 07 zetori :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by joni88 View Postmiten saa ajotietokoneen näyttämään hetkellisen kulutuksen?
näkyy vaan range, keskinopeus, keskikulutus, lämpötila ja kello?
vuosimalli siis -07 ja 2,5 koneella
Leave a comment:
-
-
miten saa ajotietokoneen näyttämään hetkellisen kulutuksen?
näkyy vaan range, keskinopeus, keskikulutus, lämpötila ja kello?
vuosimalli siis -07 ja 2,5 koneella
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Rantasilakka View PostKyllähän tuo löytyi, mutta tais olla aika turha ostos ku ei oikein kerkee ajeleen. Kesäs taitaa tulla se pari tuhatta 4kk aikana. Hyvänä päivänä katto alhaalla jätskikiskalle. Automaatti kyllä ihan mukava ajella, vähä laiska vaan ellei laita sport asentoon.
Kuinkas porukka on laittanu zetansa talvehtiin? Voiko ottaa akun johdot irti talveks? Vai nollautuuko jotakin tärkeetä talven aikana?
Ajattelin ihan kylmään latoon tuupata parin viikon päästä, lasit vähä raolleen ja kosteuden kerääjä pallon lattialle. Öljyt vaihtaa vasta keväällä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Rantasilakka View PostEi näissä vapari koneissa ole samanlaista väännön tuntua kuin ahdetuissa myllyissä.
Onko zetoissa lukkojen toiminta sähköllä? Jos otan akun irti talven ajaksi ja lyön takaluukun kiinni, niin olenko kusessa? Joutuu rälläköimään reiän takaboksiin että saa virrat.
Leave a comment:
-
-
Ei näissä vapari koneissa ole samanlaista väännön tuntua kuin ahdetuissa myllyissä.
Onko zetoissa lukkojen toiminta sähköllä? Jos otan akun irti talven ajaksi ja lyön takaluukun kiinni, niin olenko kusessa? Joutuu rälläköimään reiän takaboksiin että saa virrat.
Leave a comment:
-
-
kaipa sitä pitää sitte koodit lukasta vklp ja kattoo kuinka pitkä lista tulee
mutta toi cruise? mistä se kannattas ostaa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by joni88 View Postjoo siis kyllähän siellä vetoja oli, mutta tuntu että pieni "piikki" tulee siinä 4500rpm kohdalla. Tosin toihan on N52B25 koneella, eli 177hp versio, eli ei mikää tykki muutenkaan
kyllä se noin 100nm ero niillä alakierroksilla (118d vs N52B25) on selkee diiselin eduksi, ihmehän se olis jos toiste päin olis, sillo pitäs vikaa ettiä iha toisesta autosta
Joo ei ole tykki, mutta N sarjan koneitten pitäisi vääntää vielä paremmin alakierroksilta. Tästä dynokäyrästä voisi päätellä, että menon pitäisi mielummin laimentua 4500 jälkeen.
edit: noissa N sarjan koneissa nyt on alakierroksilta muutenkin vaikka mitä ihmeellisyyksiä
Leave a comment:
-
-
joo siis kyllähän siellä vetoja oli, mutta tuntu että pieni "piikki" tulee siinä 4500rpm kohdalla. Tosin toihan on N52B25 koneella, eli 177hp versio, eli ei mikää tykki muutenkaan
kyllä se noin 100nm ero niillä alakierroksilla (118d vs N52B25) on selkee diiselin eduksi, ihmehän se olis jos toiste päin olis, sillo pitäs vikaa ettiä iha toisesta autosta
Leave a comment:
-
-
Originally posted by joni88 View Posthmmm. no toi pistää miettimään. selvinneekö toi vikakoodin luvulla? vai mikäs noissa yleensä sitte aiheuttaa tollasta puhdittomuutta keskikierroksilla?
No toi on ainakin tosi yleinen vika ja selviää koodien luvulla. Z4 on kevyt auto, niin pitäis kyllä liikkua kivasti tolla koneella jo alakierroksilta asti.
Leave a comment:
-
-
hmmm. no toi pistää miettimään. selvinneekö toi vikakoodin luvulla? vai mikäs noissa yleensä sitte aiheuttaa tollasta puhdittomuutta keskikierroksilla?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by joni88 View PostAika oudolta tuntu alkuun ajella, kun lähtee vetämään vasta siellä 4trpm kohdilla, 118d:llä ajaneena tottunut siihen että siinä vaiheessa on jo vaihde vaihdettu 500kierrosta aiemminmutta eiköhän siihenkin totu, jos kerta normaalia tolle myllylle on.
Ei ole normaalia. Kyllä siellä pitäisi olla hyvät vedot jo heti 1500-2000rpm alkaen. Olisko nokka-akseli asentotunnistin paskana?
Leave a comment:
-
Leave a comment: