memebuy23buy

Z4 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • meteor
    replied
    Ekoautot on erikseen, Z4 on ajamiseen ja nautiskeluun tehty joten valmistaja on jättänyt sen pois ihan tarkoituksella

    Leave a comment:


  • joni88
    replied
    luulis että -07 vuotisessa autossa olis ko. ominaisuus :O tai sitte zetaa laitettu joku ns. "spuudu" ajotietokone meinaan mulla oli hetkellinen kulutus jo e39, e38 ja e46 malleissa

    Leave a comment:


  • Raispe
    replied
    En löytäny itekkään sellaista salavalikosta vaikka yritin katsella. Kyseessä 07 zetori :think

    Leave a comment:


  • Clio
    replied
    Originally posted by joni88 View Post
    miten saa ajotietokoneen näyttämään hetkellisen kulutuksen?

    näkyy vaan range, keskinopeus, keskikulutus, lämpötila ja kello?

    vuosimalli siis -07 ja 2,5 koneella
    Itse en ainakaan ole löytänyt sellaista 2003 zetassa, ellei sitten ole jotain salavalikkoa mutta epäilen.

    Leave a comment:


  • joni88
    replied
    miten saa ajotietokoneen näyttämään hetkellisen kulutuksen?

    näkyy vaan range, keskinopeus, keskikulutus, lämpötila ja kello?

    vuosimalli siis -07 ja 2,5 koneella

    Leave a comment:


  • ripatsu
    replied
    Originally posted by Rantasilakka View Post
    Kyllähän tuo löytyi, mutta tais olla aika turha ostos ku ei oikein kerkee ajeleen. Kesäs taitaa tulla se pari tuhatta 4kk aikana. Hyvänä päivänä katto alhaalla jätskikiskalle. Automaatti kyllä ihan mukava ajella, vähä laiska vaan ellei laita sport asentoon.

    Kuinkas porukka on laittanu zetansa talvehtiin? Voiko ottaa akun johdot irti talveks? Vai nollautuuko jotakin tärkeetä talven aikana?

    Ajattelin ihan kylmään latoon tuupata parin viikon päästä, lasit vähä raolleen ja kosteuden kerääjä pallon lattialle. Öljyt vaihtaa vasta keväällä.
    Ei se automaatti tehoja vähennä. Samat tehot löytyy kuin manuaalistakin, kiihtyvyydessä tietty ero

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by Rantasilakka View Post
    Ei näissä vapari koneissa ole samanlaista väännön tuntua kuin ahdetuissa myllyissä.

    Onko zetoissa lukkojen toiminta sähköllä? Jos otan akun irti talven ajaksi ja lyön takaluukun kiinni, niin olenko kusessa? Joutuu rälläköimään reiän takaboksiin että saa virrat.
    Mulla on ollu aina (tosin Z3:ssa) akusta miinusjohto irti ja kaikki luukut kiinni tallissa talven. Ovia en ole saanut menemään lukkoon ilman sähköä.

    Leave a comment:


  • joni88
    replied
    vikakoodit tuli frendin yleislaitteella luettua. mitään ei löytynyt

    Leave a comment:


  • Rantasilakka
    replied
    Ei näissä vapari koneissa ole samanlaista väännön tuntua kuin ahdetuissa myllyissä.

    Onko zetoissa lukkojen toiminta sähköllä? Jos otan akun irti talven ajaksi ja lyön takaluukun kiinni, niin olenko kusessa? Joutuu rälläköimään reiän takaboksiin että saa virrat.

    Leave a comment:


  • joni88
    replied
    kaipa sitä pitää sitte koodit lukasta vklp ja kattoo kuinka pitkä lista tulee

    mutta toi cruise? mistä se kannattas ostaa?

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by joni88 View Post
    joo siis kyllähän siellä vetoja oli, mutta tuntu että pieni "piikki" tulee siinä 4500rpm kohdalla. Tosin toihan on N52B25 koneella, eli 177hp versio, eli ei mikää tykki muutenkaan

    kyllä se noin 100nm ero niillä alakierroksilla (118d vs N52B25) on selkee diiselin eduksi, ihmehän se olis jos toiste päin olis, sillo pitäs vikaa ettiä iha toisesta autosta

    Joo ei ole tykki, mutta N sarjan koneitten pitäisi vääntää vielä paremmin alakierroksilta. Tästä dynokäyrästä voisi päätellä, että menon pitäisi mielummin laimentua 4500 jälkeen.


    edit: noissa N sarjan koneissa nyt on alakierroksilta muutenkin vaikka mitä ihmeellisyyksiä


    Leave a comment:


  • joni88
    replied
    joo siis kyllähän siellä vetoja oli, mutta tuntu että pieni "piikki" tulee siinä 4500rpm kohdalla. Tosin toihan on N52B25 koneella, eli 177hp versio, eli ei mikää tykki muutenkaan

    kyllä se noin 100nm ero niillä alakierroksilla (118d vs N52B25) on selkee diiselin eduksi, ihmehän se olis jos toiste päin olis, sillo pitäs vikaa ettiä iha toisesta autosta

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by joni88 View Post
    hmmm. no toi pistää miettimään. selvinneekö toi vikakoodin luvulla? vai mikäs noissa yleensä sitte aiheuttaa tollasta puhdittomuutta keskikierroksilla?

    No toi on ainakin tosi yleinen vika ja selviää koodien luvulla. Z4 on kevyt auto, niin pitäis kyllä liikkua kivasti tolla koneella jo alakierroksilta asti.

    Leave a comment:


  • joni88
    replied
    hmmm. no toi pistää miettimään. selvinneekö toi vikakoodin luvulla? vai mikäs noissa yleensä sitte aiheuttaa tollasta puhdittomuutta keskikierroksilla?

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by joni88 View Post
    Aika oudolta tuntu alkuun ajella, kun lähtee vetämään vasta siellä 4trpm kohdilla, 118d:llä ajaneena tottunut siihen että siinä vaiheessa on jo vaihde vaihdettu 500kierrosta aiemmin mutta eiköhän siihenkin totu, jos kerta normaalia tolle myllylle on.

    Ei ole normaalia. Kyllä siellä pitäisi olla hyvät vedot jo heti 1500-2000rpm alkaen. Olisko nokka-akseli asentotunnistin paskana?


    Leave a comment:

Working...
X