Upea yksilö onnittelut ! Käytiin kaverin kanssa katselemassa sitä ja kaveri koeajoikin, mutta päätyi sitten Possuun.
Missä päin auto nyt vaikuttaa?
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Upea yksilö onnittelut ! Käytiin kaverin kanssa katselemassa sitä ja kaveri koeajoikin, mutta päätyi sitten Possuun.
Missä päin auto nyt vaikuttaa?
Kiitos ja välitä kiitokset kaverillesi ettei ostanut Itse kävin ensin kokeilemassa 911 possua ja päädyin tähän
Kävin myös koeajamassa ihan hyvän 3.0si-perusmallin SMG-laatikolla, mutta en päässyt yli siitä ajatuksesta, että kyseessä olisi itselle "harrasteauto" ja halusin sen manuaalilla. Se kytkimen polkeminen ja vaihteiden vaihtaminen vaan tuntuu olevan itselle osa ajamisen iloa, kun ei joudu missään ruuhkissa seisomaan.
Suomesta näitä Z4 Coupeja ei kuitenkaan manuaalilla oikein löytynyt, joten päätin käydä katsastamassa tämän Raision ämmän. Olin kuin puulla päähän lyöty kuinka hyvässä kunnossa se oli ja lopulta hintaero jäi mielestäni melko kohtuulliseksi.
Totesin itse että tuon hintaluokan 911 eivät ole vielä ns minttikuntoisia/vähän ajettuja...
Onnea autosta!!
Täsmälleen saman totesin itse.
Z4M Coupea verrattiin aikoinaan testeissä Porsche Cayman S:ään ja esim. Top Gearissa Z4M Roadsteria Boxteriin ja aikalailla kaikissa testeissä Porsche julistettiin voittajaksi. Cayman oli silloin ja on edelleen pykälän kalliimpi. Normaalille autoharrastajalle kuten itselle kelpaisi varmasti kyytiä millä tahansa näistä
Onneksi olkoon Z4M hankinnasta.
olin ajatellutkin että menisin sitä katsomaan mutta taisi mennä nenän edestä nopeasti.
Kävin tänään katsomassa Sports Car Centerin valkoista Z4M menopeliä.
Vähän arveluttaa kun ei yhtään tiedossa auton korin ja maalipinnan kunto kun teipattu valkoisella yli.
Samalla katsoin teippausta ja ei kovin tarkasti tehty. Monista paikoista irtoili jo teippi.
Muuten näytti kyllä ihan mielenkiintoiselta.
Onko tämä jollekkin tuttu auto?
Näin kerran sen Feissarissa jaossa kun jonkun mun kaverin kaverin entinen auto (en vaan muista enään kenen)
MItä mieltä olette? Onko joku käynyt tarkistamassa sitä myös? http://www.nettiauto.com/bmw/z4/6869511
MV Agusta F4 1000R 2009 MYYNNISSÄ, Kawasaki Z750 1983 caferacer, Porsche Cayenne Hybrid S 2015, BMW 435 M Performance coupe 2014, Caterham 1991 Ford 2,0 Zetec
Toi valkoiseksi teipattu Zeta on mun kaverin entinen auto, ja kori ja maalipinta ovat teippauksen alla todella hienossa kunnossa. Entinen omistaja on auto- ja prätkäharrastaja, ja kun sillä Z4M:llä on ajettu kuitenkin vain tuon 65tkm kesäaikaan, niin maalipinta on sen mukaisessakin kunnossa.
Valkoinen teippi vedettiin siihen vaan kiinnostuksen herättämiseksi, sillä ei ollut tarkoitus eikä tarve peittää mitään vikoja. Oikeasti mustana, mustilla BBS-vanteilla ja verenpunaisella nahkasisustuksella se on ihan jäätävän siisti auto.
Onneksi olkoon Z4M hankinnasta.
olin ajatellutkin että menisin sitä katsomaan mutta taisi mennä nenän edestä nopeasti.
Kävin tänään katsomassa Sports Car Centerin valkoista Z4M menopeliä.
Vähän arveluttaa kun ei yhtään tiedossa auton korin ja maalipinnan kunto kun teipattu valkoisella yli.
Samalla katsoin teippausta ja ei kovin tarkasti tehty. Monista paikoista irtoili jo teippi.
Muuten näytti kyllä ihan mielenkiintoiselta.
Onko tämä jollekkin tuttu auto?
Näin kerran sen Feissarissa jaossa kun jonkun mun kaverin kaverin entinen auto (en vaan muista enään kenen)
MItä mieltä olette? Onko joku käynyt tarkistamassa sitä myös? http://www.nettiauto.com/bmw/z4/6869511
Kiitos, olin aktiivisesti liikenteessä näin keskellä talvea, kun arvelin kevään myötä kiinnostuneiden määrän kasvavan, ilmeisesti kannatti
Tuo SCC:n auto huoltokirjasta päätellen Italian tuonti, mutta kaikki varusteethan noissa taitaa olla vakiona, joten sillä ei liene merkitystä. Omasta mielestä tuo valkoinen teippaus ei kyllä toimi kiinnostuksen herättäjänä vaan päin vastoin :/
Trafin mukaan Z4M Coupeja olisi rekisteröity Suomeen 8 kpl, joten ihan hirveästi valinnan varaa kotimaasta ostaessa ei ole.
Kiinnostus on kyllä kova tuohon mutta teippaukset pitäisi nyt poistaa ainakin. Kyllä se teipattavana toimi mielestäni mutta kun sitä on nyt nähtävästi pesty jollain liottimilla niin valuma jälkiä kaikki kyljet täynnä. En usko että entisen omistajan toimesta mutta ehkä Scc toimesta. Harmi.
Taas isoissa pinnoilla teippaukset on ihan ok näköistä mutta esim antennin vierestä ja valojen kohillaan niin teippaukset irtoilee.
Täytyy ehkä käväistä uudelleen sitä katsomassa tai sitten asettaa oma tilaus liikeeseen joka ottaisi oman audin vaihdossa.
Muuten musta ja punainen sisusta toimii kyllä.
Olikohan oem putkisto vai muutettu?
MV Agusta F4 1000R 2009 MYYNNISSÄ, Kawasaki Z750 1983 caferacer, Porsche Cayenne Hybrid S 2015, BMW 435 M Performance coupe 2014, Caterham 1991 Ford 2,0 Zetec
Jostain kumman syystä SCC sanoo tuovansa pääasiassa vain Italiasta autonsa.. harrastajapiireissä tämä ei ole yleensä hyvä asia
Z4 ämmät ovat vielä sen verran tuoreita ja hinnoissaan, ettei luulisi lyövänsä käsiään paskaan kovin helpolla. Ajokokemuksen perusteella ei voi kuin suositella z4 ämmää harrasteeksi Se normi 265hp mallikin kun on jo ihan pätevä laite.
Tunnen myös tuon teipatun Z4M coupen entisen omistajan ja pitänyt itse aina hyvää huolta leluistaan. En ole tuota coupea kyllä koskaan itse ajanut, mutta viimosissa kesän SBC:ssä tuota tuli ihasteltua ja yritti se sitä mulle myydäkkin.
Muutaman vuoden tauon jälkeen (z3 roadster -> E46 325 coupe -> E60 520) tuli vaihdettua taas zetaan ja kotiutettua Z4M Coupe, värinä interlagos blue.
Mites tuo PDC näissä zetoissa käytännössä toimii, ihan piippaamalla? (E60:ssä oli lisäksi näytöllä värisignaalit) Saako sitä tarvittaessa (talvella/jäätyessä/lumisena) kytkettyä pois päältä jostain (en löytänyt sille ainakaan nappiaa)?
Mulla tulee vaan pelkkä piippaus. Poiskytkentää en ole vielä löytänyt.
Onko nuo valikot muuten saatavilla suomeksi? Mulla on toistaiseksi saksaksi, ja asetuksissa näyttää olevan englanti toisena vaihtoehtona. Oon toistaiseksi kuunnellut saksankielistä navigaattorieukkoa sen toivossa, että vähän oppis kieltä. :think
Jos aikoo hankkia Z4:n, niin tää taitaa olla oikea hetki. Varmaan hinnat saattavat tulla vielä alas, mutta mobile.destä ja autoscout24.destä löytyi vain pari coupea seuraavilla kriteereillä:
A) 1 omistaja
B) alhaset kilsat (omassa 60k)
C) huoltohistoria
D) ei kolareita
E) katsastus voimassa
F) manuaali
G) ei tuunausta (madallukset, pitkällä aikavälillä myyntiarvoa laskevat modaukset jne.)
H) yleisesti siistissä kunnossa
Oma 3.0si:
Kuvassa Alutecin 18" kesärenkaat alla. Talvirenkaissa on 17" Bemarin vanteet. Tuolla etelässä päin ilmeisesti aika yleistä, ettei auton mukana tule ku yhet vanteet. Noi Alutecit näyttävät minusta ihan hyviltä, mut mietityttää silti, pitäiskö ainakin varastoon hommata alkuperäsetki. 108:ia miettiny (18"). Saakoha niitä hyväkuntosina käytettynä mistään? Uutena Suomen BMW:ltä 2500 euroa pelkät vanteet, Saksasta muutaman satasen halvemmalla...
Mäkään en omasta Roadsterista ole löytänyt sitä PDC:n poiskytkentää, mutta toisaalta huomasin että kun käyttää peruutusvaihteen pois päältä ja laittaa uudelleen päälle, niin ainakin mulla tutka kytkeytyy pois päältä ja piippaus loppuu. Tämä siis toimii jos anturit on jään tai lumen peitossa.
Comment