Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z4 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sampsa
    Bimmer Rookie
    • May 2004
    • 46

    Originally posted by hezu View Post
    Mulla tulee vaan pelkkä piippaus. Poiskytkentää en ole vielä löytänyt.
    Originally posted by Aadolf View Post
    Mäkään en omasta Roadsterista ole löytänyt sitä PDC:n poiskytkentää, mutta toisaalta huomasin että kun käyttää peruutusvaihteen pois päältä ja laittaa uudelleen päälle, niin ainakin mulla tutka kytkeytyy pois päältä ja piippaus loppuu. Tämä siis toimii jos anturit on jään tai lumen peitossa.
    Jees kiitti ja kuitti näistä. Ehti jo E60:llä tottua noihin visuaalisiin värisignaaleihin

    Tälläistä sanoo vielä BMW:

    "As you reverse closer, the frequency of the warning tone increases. When you're just 30 cm from the car or other obstacle, an unbroken warning tone sounds, as a signal to brake."
    2006 E86 Z4M Coupe

    Comment

    • martosh79
      Newbiemmer
      • Dec 2013
      • 16
      • HeLLsinki

      Originally posted by Ozie View Post
      Tunnen myös tuon teipatun Z4M coupen entisen omistajan ja pitänyt itse aina hyvää huolta leluistaan. En ole tuota coupea kyllä koskaan itse ajanut, mutta viimosissa kesän SBC:ssä tuota tuli ihasteltua ja yritti se sitä mulle myydäkkin.

      Meni vaihtoon perheenlisäyksen myötä.
      Kas kummaa, en nähnyt sitä viime vuoden SBC-ssä. Vaikka olin kyllä melkein kaikissa. Viime vuonna kyllä Agustalla kun Possun olin myynyt pois viime talvena.

      Itsellä just tulossa ensimmäinen perheenlisäys mutta neidillä isompi auto (X6 4.0d) joten ei tarvita kahta isoa autoa. Nyt itsellä Audi A8 joka pitäisi viel myydä ennen sitä. SCC ei varmaan anna siitä mitään joten en edes viitsi heille esitää kysymystä.
      MV Agusta F4 1000R 2009 MYYNNISSÄ, Kawasaki Z750 1983 caferacer, Porsche Cayenne Hybrid S 2015, BMW 435 M Performance coupe 2014, Caterham 1991 Ford 2,0 Zetec

      Comment

      • Antti O
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6936
        • N/A

        Styling 108 kyllä löytyy hienosti entisöitynä Saksan ebaystä kun kyttäilee, kannattaa varautua 800€ + rahti maksamaan.
        Minulla oli kaupanhieronta yhdestä sarjasta Belgiassa kesken, mutta kerkesivät menemään..Näillänäkymin enskesä mennään style 32 pyörillä.

        Comment

        • Sampsa
          Bimmer Rookie
          • May 2004
          • 46

          Omasta mielestä style 135 -vanteet näyttää perushyviltä coupessa ja sellaisia suunnittelin alunperin talvivanteiksi. Löytynee ihan kohtalaisesti käytettynä aitona / sinnepäin uutena replicana. Sain kuitenkin talvirenkaat kaupassa, jotka olivat omaan makuun ihan ok ja talvella helppo pestä.

          Jotenkin kierolla tavalla nuo style 107 sopii mielestäni coupen alle ja sellaisia olisin harkinnut perusmalliin, mutta johtunee siitä että bemarin omat ratkaisut yleensä miellyttävät silmää

          2006 E86 Z4M Coupe

          Comment

          • hezu
            Bimmer Rookie
            • Aug 2007
            • 54

            Originally posted by Antti O View Post
            Styling 108 kyllä löytyy hienosti entisöitynä Saksan ebaystä kun kyttäilee, kannattaa varautua 800€ + rahti maksamaan.
            Minulla oli kaupanhieronta yhdestä sarjasta Belgiassa kesken, mutta kerkesivät menemään..Näillänäkymin enskesä mennään style 32 pyörillä.
            Pitääki ruveta sit seurailemaan. Parit setit jo löyty briteistä, mut olivat ikävästi naarmuuntuneet reunoista kivetyksissä. Tiedä sit oisko Suomessa jotain firmaa, joka osais kunnostaa ne..

            Lueskelin kans, että tossa on mukautuva kaasupoljin (adaptive throttle). Ei vaan selvinnyt, onko tuo vain automaattilootaiselle. Onko tästä tietoa? Ohje kaasupolkimen resetoimiseen oli seuraava:

            1) virrat pois
            2) virrat päälle, odota 15 s
            3) virrat pois, odota 15 s
            4) käynnistä auto.

            Pitää koittaa tuota, kunhan pääsee takas tallille.
            sigpic
            Exät:
            1975 BMW 1502 E114
            2008 BMW Z4 Coupe E86
            Nykyiset:
            2007 BMW M Coupe E86
            2021 BMW X5 45e G05

            Comment

            • ripatsu
              Bimmer Rookie
              • Jul 2012
              • 144
              • Suomi Finland

              Mulla oli tollaset, ja on hirveä ikävä niitä vieläkin. Menivät edellisen auton mukana. Ostin käytettynä ja panin itse kuntoon Wurthin vannehopea on samaa sävyä...minusta järjettömän hienot vanteet ja riittävän omaperäiset

              Originally posted by Sampsa View Post
              Omasta mielestä style 135 -vanteet näyttää perushyviltä coupessa ja sellaisia suunnittelin alunperin talvivanteiksi. Löytynee ihan kohtalaisesti käytettynä aitona / sinnepäin uutena replicana. Sain kuitenkin talvirenkaat kaupassa, jotka olivat omaan makuun ihan ok ja talvella helppo pestä.

              Jotenkin kierolla tavalla nuo style 107 sopii mielestäni coupen alle ja sellaisia olisin harkinnut perusmalliin, mutta johtunee siitä että bemarin omat ratkaisut yleensä miellyttävät silmää

              Comment

              • ripatsu
                Bimmer Rookie
                • Jul 2012
                • 144
                • Suomi Finland

                Suomenkielinen manuaali maksoi about 70,- merkkiliikkeessä kun sen itse aikoinaan hankin

                Originally posted by hezu View Post
                Tsau, tuli ostaa päräytettyä coupemalli 3.0si-koneella. Jännä peli ajaa ainakin Saksassa. Ois tarkoitus tuoda se Suomeen ehkä ensi kesänä. Yks juttu mihin on tullut kiinnitettyä huomiota, on takakontin toiminta. Jos painan avausnappia joko kajuutasta tai avaimenperästä, niin kuuluu "naksnaksnaks" eli lukko aukeaa, mutta kontti pysyy kiinni. Onko tämä normaalia? Esim. 5-sarjalaisessa tai E-mersussahan kontti ponnahtaa auki.

                Lukeeko teillä matoissa Z4? Mulla ei, mut näis jenkkiversioissa näyttää lukevan:

                Matot kun olivat niin epäilyttävän uudenkarhean näköiset. ;-) Toisaalta vaan 60k mittarissa.

                Suomenkielinen käyttöohjekirjakin olis kiva... Toivottavasti Bemarilta saa.

                Mitä vikakoodinlukijaa käytätte?

                Comment

                • ripatsu
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2012
                  • 144
                  • Suomi Finland

                  Harvinainen on myös avomalli 3.0si, jota Trafin tilastoinnin perusteella on julkaisunsa jälkeen rekisteröity 2007-2008 vain neljä kappaletta (2/vuosi).
                  :think

                  Esim. M-sarjan Zetaa rekisteröitiin yhtenä vuonna jo tuon neljä kappaletta. Ja vuonna 2009 malli sitten vaihtuikin.

                  Itse olen törmännyt (en onneksi kirjaimellisesti ) vain yhteen si-versioon, tosin ulkomailta uitettuun. Niistähän sitten ei Trafilta löydy ykistyiskohtaisia tilastoja.

                  Coupeja on myynnissä jatkuvasti nettiautossa, avomallia olen nähnyt viimeisten vuosien aikana myynnissä vain kerran.

                  Originally posted by Remotion View Post
                  EDIT: si on N52B30 moottorilla, riippuu nyt vertaatko sitä pre2006 mallin 3.0:n jossa oli M54B30 vai 2006-2008 3.0:n joka on tuolla samalla N52B30:llä kuin si. Silloin ei eroa varmaan olekaan hirveästi. Coupe ois muuten todella reilusti harvinaisempi näissäkin, mut jäbä kyl on nykyään avomiehiä

                  Comment

                  • Aadolf
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2009
                    • 285

                    Trafin tilastointi noiden autojen rekisteröinti/rekisterissäolomäärien suhteen on kyllä yksi iso vitsi, eikä ihme jos näyttää että osa automalleista, varsinkin erikoisemmista, on harvinaisia.

                    Niitä kun suikkamiehet (ennen käytin muuten termiä suikkah*mot) on saattaneet laittaa rekisteriin ihan millä nimellä tahansa. Veikkaan että jos etsisi sieltä hakusanalla BMW 24, niin saattaisi löytyä useampi auto, jopa 3,0si roadster. Tämä siis nyt yhtenä esimerkkinä.
                    Z4 Coupe 3.0Si '07 320iA Touring '13
                    Ex-list: 9xPorsche, 2xGolf Cabriolet, 1xZ3 Roadster 1.8, 1xZ3 Coupé 2.8, 1xZ4 Roadster 3.0i, 320d '07

                    Comment

                    • ripatsu
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2012
                      • 144
                      • Suomi Finland

                      Arkihavaintoni tukevat tilastointitietoja. Katsoin läpi kaikki BMW-merkinnät. Kyse on kuitenkin vain kahdesta vuodesta, jolloin niitä käytännössä on tilastoitu. Molemmilta vuosilta löytyy vain kaksi merkintää. Sen sijaan muita malleja kyllä runsaasti, kuten mm. myös Z4M:ää, joihin olen kyllä törmännyt silloin tällöin ja niitä on Nettiautossakin säännöllisesti kaupan.

                      Vuodelta 2006 tilastointi on epäselvempi, kuin mainituilta vuosilta. Tosin silloin kyseinen malli vasta julkaistiin, en tiedä oliko heti esim. myynnissä Suomessa.

                      Pidän Si:tä kuitenkin yhtenä harvinaisimmista versioista siihen saakka kunnes toisin todistetaan. :think

                      Originally posted by Aadolf View Post
                      Trafin tilastointi noiden autojen rekisteröinti/rekisterissäolomäärien suhteen on kyllä yksi iso vitsi, eikä ihme jos näyttää että osa automalleista, varsinkin erikoisemmista, on harvinaisia.

                      Niitä kun suikkamiehet (ennen käytin muuten termiä suikkah*mot) on saattaneet laittaa rekisteriin ihan millä nimellä tahansa. Veikkaan että jos etsisi sieltä hakusanalla BMW 24, niin saattaisi löytyä useampi auto, jopa 3,0si roadster. Tämä siis nyt yhtenä esimerkkinä.
                      Last edited by ripatsu; 17-01-2015, 21:00.

                      Comment

                      • biglimited
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2006
                        • 1519
                        • Turku

                        Kehuttu 2.5si versio myös täysin kiven alla Suomessa...
                        Deutchland uber alles!

                        Comment

                        • Remotion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 15248
                          • Ajamisen Iloa

                          Originally posted by ripatsu View Post
                          Harvinainen on myös avomalli 3.0si, jota Trafin tilastoinnin perusteella on julkaisunsa jälkeen rekisteröity 2007-2008 vain neljä kappaletta (2/vuosi).
                          :think

                          Esim. M-sarjan Zetaa rekisteröitiin yhtenä vuonna jo tuon neljä kappaletta. Ja vuonna 2009 malli sitten vaihtuikin.

                          Itse olen törmännyt (en onneksi kirjaimellisesti ) vain yhteen si-versioon, tosin ulkomailta uitettuun. Niistähän sitten ei Trafilta löydy ykistyiskohtaisia tilastoja.

                          Coupeja on myynnissä jatkuvasti nettiautossa, avomallia olen nähnyt viimeisten vuosien aikana myynnissä vain kerran.
                          Mupelolla on yks noista, onkohan tää Z4M coupe muuten TH:n entinen, tietysti mahtuuhan noita muutama interlagosin värinen suomeen.
                          Z3 coupé individual

                          F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                          Comment

                          • Aadolf
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2009
                            • 285

                            Juu, toki on mahdollista että niitä faceliftattuja malleja myös on vähän, vain muutama, Suomessa. Silti ei sovi vähätellä mahdollisuutta solvata suikkah*m*jen kirjoitustaitoa, jos tilaisuus vain osuu kohdalle.
                            Z4 Coupe 3.0Si '07 320iA Touring '13
                            Ex-list: 9xPorsche, 2xGolf Cabriolet, 1xZ3 Roadster 1.8, 1xZ3 Coupé 2.8, 1xZ4 Roadster 3.0i, 320d '07

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17519
                              • Turku

                              Originally posted by Remotion View Post
                              Mupelolla on yks noista, onkohan tää Z4M coupe muuten TH:n entinen, tietysti mahtuuhan noita muutama interlagosin värinen suomeen.
                              TH:n entinen ei tainnut olla kermanvärisillä nahoilla vaan mustilla?
                              Näillä mennään:
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              • ripatsu
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2012
                                • 144
                                • Suomi Finland

                                3.0si-moottori (N52) on BMW:n ensimmäinen magnesium-alumiinikone, ja myös ainakin julkaisuvuonnaan 2006 ilmeisesti maailman kevyin kuusisylinterinen. Painoa vain rahtusen yli 160 kg.

                                Valittiin yhdeksi maailman parhaista moottoreista vuosina 2006 ja 2007.

                                Manuaalina valmistaja ilmoittaa 0-100 km/h 5,7. Paino 1385 kg.

                                Originally posted by Remotion View Post
                                Tulee aina välillä ajeltua kaverin 3.0si Z4:sta (hänkin päivitti muinoin Z3:sesta) ja eihän noiden ajotuntumassa oikein mitään sukulaisuutta ole, Z4:ssa NHV hieman parempi ja sisustassa kojetaulussa yms enemmän moderni fiilis siinä missä Z3:n sisusta on jo todella oldschoolia. Same same but different ja molempi parempi!
                                suorituskyky on meidän testeissä ollut aivan rinta rinnan alle 160:n vauhdeissa ainakin, todella identtinen tuon 265heppaisen Z4:n ja oman hitusen kutitellun 2.8:n Z3 välillä. vaikka varmaankin automaattilaatikko antaa Z4:sessa tasoitusta ja vääntöä on tarjolla huomattavasti enemmän mutta lieneekö sitten Z3 karvan verran kevyempi..

                                Ajattoman tyylikkäitä ja mukavia pelejä kummatkin, mutta kyllä Z4 Roadsterilla ja automaatilla on niin paljon mukavempi ja tyylikkäämpi Helsingin keskustan kurvailuun, Z3 Coupe kyllä lähtisi taas mutkateille mukaan joka kerta.
                                Last edited by ripatsu; 18-01-2015, 19:22.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎