Announcement
Collapse
No announcement yet.
Z4 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Hienoa että välillä menee vikaan! Pitää vaan saada vanha kinneri alta pois ja saksammaa kutsuu..
-
-
Originally posted by toniwe View PostLisäyksenä vielä että de-aktivoinnin saa lisättyä myös retrofittinä mutta penkin isofixiä ei. Löytyy ihan real-oem:stä retrofit paketti.Tässä tapauksessa pahoittelen virheellistä tietoani.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by toniwe View PostMulla ainakin -04 Z4:ssä on M-Sport istuimissa apukuskinpenkissä ISOFIX kiinnikkeet ja Airbagin de-aktivointimahdollisuus. On ollut lisävaruste tehtaalta ja valittavissa mun mielestä myös peruspenkkeihin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Takamisakari View PostZeta kiinnostaa mutta moinen kysymys askarruttaa..
Mulla auto toimisi vaan ns kesäautona ja usein yhden turvaistuimessa istuvan lapsen roudaamiseen. Veikkaan että perheautomallista bägin poiskytkentänappia ei Zetasta löydy? mm. Boxteriin on saatavissa penkin ali kulkeva "deactivation bar". eli lisäkappale joka kytketään sähköihin kiinni ja itse pussi poiskytketään penkin alle/taakse tulevalla ylimääräisellä turvavyön soljella.
Sattuisko kukaan tietämään löytyykö Zetaan vastaavia vai pitääkö mun etsiä vaan Valmetin valmistamia keskimoottorikesäautoja?
Mulla ainakin -04 Z4:ssä on M-Sport istuimissa apukuskinpenkissä ISOFIX kiinnikkeet ja Airbagin de-aktivointimahdollisuus. On ollut lisävaruste tehtaalta ja valittavissa mun mielestä myös peruspenkkeihin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Takamisakari View PostZeta kiinnostaa mutta moinen kysymys askarruttaa..
Mulla auto toimisi vaan ns kesäautona ja usein yhden turvaistuimessa istuvan lapsen roudaamiseen. Veikkaan että perheautomallista bägin poiskytkentänappia ei Zetasta löydy? mm. Boxteriin on saatavissa penkin ali kulkeva "deactivation bar". eli lisäkappale joka kytketään sähköihin kiinni ja itse pussi poiskytketään penkin alle/taakse tulevalla ylimääräisellä turvavyön soljella.
Sattuisko kukaan tietämään löytyykö Zetaan vastaavia vai pitääkö mun etsiä vaan Valmetin valmistamia keskimoottorikesäautoja?
Leave a comment:
-
-
Zeta ja matkustajan turvatyynyn poiskytkentä?
Zeta kiinnostaa mutta moinen kysymys askarruttaa..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bemarikari5 View PostRuvennut kiinnostamaan z4. Minkälaisia kokemuksia on raadilla ollut? Tyyppiviat ym ? Mikä malli kannattaisi ostaa tai mitä kannattaa vältellä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bemarikari5 View PostRuvennut kiinnostamaan z4. Minkälaisia kokemuksia on raadilla ollut? Tyyppiviat ym ? Mikä malli kannattaisi ostaa tai mitä kannattaa vältellä?
- facelift (2006-) mielyttää ainakin omaa silmää enemmän
- oma auto "vain" 2.5i (177hv), saisi mielellään olla tehokkaampi 2.5si tai 3.0
- katon moottori tuntuu kyllä pettävän suuressa osassa näistä, oli sitten facelift tai ei
- pieni mutta ärsyttävä ilmiö on umpioiden huuruun meneminen, johtuu usein takaosan suojakopan tiivisteen väsymisestä tai huonosta kiinnityksestä mutta saattaa johtua myös hiushalkeamasta tms., vaatii ehdotonta tiiviyttä että pysyy kirkkaina
- ohjaustehostimessa ei itsellä ainakaan vielä ole ilmennyt mitään (107tkm ajettu, 15tkm omaa ajoa ympäri vuoden)
- takajouset (alkup. ) ilmeisesti katkeilevat, vaihdettu paljon takuutyönä
- omalle kohdalle osunut muiden aiheuttamat useat parkkipaikkaosumat, autossa ei ole kylkilistoja - lisäksi jostain syystä useita hittejä suoraan takakaareen...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostSaksassa tullut faceliftien hinnat aika hyvin alas, niin ilman muuta sellainen, jos ei ihan minimi budjetilla olla liikkeellä. Ulkoa selvästi paremman näköinen, moottorit uudempaa tekniikkaa ja sit tosiaan tuon tehostimen ongelmat ilmeisesti korjattu.
Asiaan perehtymättömälle prefaceliftin ja faceliftin ulkonäkö näyttää samalle, mutta nyt kun tässä reilun vuoden ajan on katsellut Zetoja sillä silmällä, on tuo facelift omaankin silmään selkeästi paremman näköinen. Ja tosiaan moottorithan ovat vähän tehokkaampia ja taloudellisempia, lisäksi kai katon mekanismin toiminta on varmammalla pohjalla. Noissa on ollut prefacelifteissä jonkin verran ongelmia.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Ämmyskä View PostAinakin sähköisen ohjaustehostimen rikkoutuminen lienee tyyppivika, noita on alle 100 tkm. ajetuista mennyt. Liekkö faceliftiin (2006->) jo korjattu? Mutta kaiken kaikkiaan varsin luotettavia autoja yksinkertaisella tekniikalla. Mitään tiettyä mallia ei liene mitä kannattaisi välttää, otat sen mistä tykkäät
Leave a comment:
-
-
Leave a comment:
-
-
Ruvennut kiinnostamaan z4. Minkälaisia kokemuksia on raadilla ollut? Tyyppiviat ym ? Mikä malli kannattaisi ostaa tai mitä kannattaa vältellä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by biglimited View PostMilläs se lasi on siellä kiinni? Liimallako :think
Ohessa hieman keskustelua ovipahvien irroituksesta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Defender19 View PostMulla rämähteli tosi ikävästi ja eräänä päivänä lasi laskeutui alas, mutta ei enää tullut juurikaan ylös. No ei muuta kuin verhoilut irti ja havaitsin, että oli lasi lähes irti nostomekanismista. Kun laitoin kiinni, jo loppui rämähtäminen. Eli ovipahvit irti ja tarkastaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HeikkiB View PostOnko kukaan muu Zeta nelkun omistaja huomannut/miettinyt miksi ovi rämähtää, tai siis ei ole sellainen "pankinholovi" vaan jotenki semmonen rämähdys käy aina kun oven laittaa kiinni? Onko ominaisuus vai vai vika?
Leave a comment:
-
Leave a comment: