Originally posted by jukkat
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Z4 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
-
-
Originally posted by jukkat View PostEn nyt ole varma, että onko tämä kuitenkaan oikea paikka näille, mutta kun muutkin keskustelee täällä nettiautossa olevista, niin uskalsin.
Onko kellään havaintoa tästä autosta, onko ollut jollain foorumilaisella. Hieman on tuninkia mukana ja sitten esim sekä ilmoitus, että VIN dekooderi sanoo sisustan väriksi Nappa/elfenbein-weiss vaikka kyllä tuo minusta punainen on...
Lisäksi 13 vuotta vanha auto ja vain 35tkm? Haiskahtaa! Eipä noilla avoilla välttämättä paljon ajeta, mutta esim. omalla olen painellut Suomen suvessa kolmessa vuodessa yli 20tkm.
Lunta on vielä metri, joten koeajo ei nyt vielä onnistu, mutta ehkä sitä sitten pitää tuota lähteä Seinäjoelle katsomaan, jos tämä tästä vielä joskus kevääksi muuttuu. Kaikki info otetaan mieluusti vastaan, myös privaan voi huudella.
https://www.nettiauto.com/bmw/z4/12665227
Sisustahan tuohon on jälkikäteen tehty ja mielestäni ihan kaikki osat ei taida sisustankaan puolella olla tehtaan jäljiltä.
En tiedä onko tämä fiksua edes itseltäni kirjoittaa seuraavaa, mutta tulee mieleen sellainen Saksasta projektiksi ostettu ja täällä kunnostettu todella vähän ajettu E89 35i joka sittemmin kohtasi surullisen lopun melko pian valmistumisen jälkeen. Sitä en tiedä millaiseen kuntoon tuo auto tarkalleen meni ja oliko siitä edes mahdollista tehdä enää autoa ja liittyykö se edes tähän mitenkään? Mutta aikajanan puolesta ei täysin mahdotonta? Mutta jotenkin tuntuu, että edellisiä omistajia kannattaisi haastatella ennen ostopäätöstä.
Comment
-
-
Originally posted by N54 View PostItse en suoranaisesti autoa tiedä, mutta historiatietojen mukaan sillä on kyllä tarina kerrottavanaan. Auto on saanut Suomikilvet 28.03.2012, mutta 8.1.2013-9.4.2019 (!) välisen ajan se on ollut liikennekäytöstä poistettuna ja sitä ei ole tuolla välilllä kertaakaan katsastettu. 10.4.2019 auto on saatu parien tarrulappujen jälkeen taas leimattua, silloin kilometrejä mittarissa vain 10215 km. Auton 10.11.2014-1.7.2019 omistanut autokorjaamo on sen tuolloin myynyt pois huutokaupat.comin kautta.
Sisustahan tuohon on jälkikäteen tehty ja mielestäni ihan kaikki osat ei taida sisustankaan puolella olla tehtaan jäljiltä.
En tiedä onko tämä fiksua edes itseltäni kirjoittaa seuraavaa, mutta tulee mieleen sellainen Saksasta projektiksi ostettu ja täällä kunnostettu todella vähän ajettu E89 35i joka sittemmin kohtasi surullisen lopun melko pian valmistumisen jälkeen. Sitä en tiedä millaiseen kuntoon tuo auto tarkalleen meni ja oliko siitä edes mahdollista tehdä enää autoa ja liittyykö se edes tähän mitenkään? Mutta aikajanan puolesta ei täysin mahdotonta? Mutta jotenkin tuntuu, että edellisiä omistajia kannattaisi haastatella ennen ostopäätöstä.
Onneksi internetti on autoja täys, niin ei tarvi yhteen jumittua. taidanpa suosiolla skipata tämän. Kiitoksia tiedoista.
Comment
-
-
Z4 ja Engine fault
Moi,
Olin tänään ajelemassa (mummovauhdin cruisailua) ja Leppävaaran tunnelissa kiihdyttäessä (lapsetti ) syttyi otsikon Engine fault ja ilmoitus, että tehoja on laskettu ja kehoitus mennä BMW-huoltokorjaamolle. Samalla pakoäänet jäivät "kovalle". Ajelin kiltisti kotiin ja nyt ihmettelen, onko pakoputkiston läppäzydeemi antautunut vai mikä?
Auto on sDRIVE 35i, ja ajettu 103 000 km.
Vinkkejä vai pitääkö mennä marmorille?Hantte
Z4 sDRIVE 35i, -09
ex: E31, 850i, -91
Comment
-
-
Originally posted by Hantte View PostMoi,
Olin tänään ajelemassa (mummovauhdin cruisailua) ja Leppävaaran tunnelissa kiihdyttäessä (lapsetti ) syttyi otsikon Engine fault ja ilmoitus, että tehoja on laskettu ja kehoitus mennä BMW-huoltokorjaamolle. Samalla pakoäänet jäivät "kovalle". Ajelin kiltisti kotiin ja nyt ihmettelen, onko pakoputkiston läppäzydeemi antautunut vai mikä?
Auto on sDRIVE 35i, ja ajettu 103 000 km.
Vinkkejä vai pitääkö mennä marmorille?
Yhtenä syynä kaverit veikkasivat 95:llä ajoa ja kehoittivat käyttämään 98:a, varsinkin jos aikoo kierrättää konetta.
Katsotaan, mitä vikakoodeja kertyy niiden nollauksen jälkeen.Hantte
Z4 sDRIVE 35i, -09
ex: E31, 850i, -91
Comment
-
-
Originally posted by Hantte View PostVikavalo oli hävinnyt parin tunnin seisomisen jälkeen. Vikakoodeja ei ole luettu.
Yhtenä syynä kaverit veikkasivat 95:llä ajoa ja kehoittivat käyttämään 98:a, varsinkin jos aikoo kierrättää konetta.
Katsotaan, mitä vikakoodeja kertyy niiden nollauksen jälkeen.
Sikäli tuossa ei ole mitään outoa, että N54:lla (ehkä myös N55:llä) nyt vaan se vikatila saattaa tilapäisesti tulla silloin tällöin. Tää kesä on ollut sikäli poikkeuksellinen, että minulle ei vielä ole niin käynyt. Aikaisempina kesinä taas on aina vähintään kertaalleen vikatila tullut.
Jos auto seuraavana päivän käynnistyy normaalisti ja toimii normaalisti, niin todennäköisesti mitään kovin poikkeuksellista ei ole tapahtunut.
Mutta ne vikakoodit olisi hyvä lukaista.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Originally posted by BMWagner View PostTämän saman olen pariin kertaan itsekin todennut. Jos on vielä myynnissä niin kysyppä vittuillakses seuraavan kerran että "lähtikö maaliskuussa kun nappi paidasta", tuo oli nimittäin vastaus kun talvella kyselin että mikä siinä on vikana ja mikä olisi oikea hinta.Husqvarna Svartpilen
BMW e36 318iA
Ex:
BMW e85 Z4 3,0
BMW e36 316ti
MINI Cooper S
BMW Z3 Coupé
BMW e46 325iA
BMW Z3 Roadster
BMW e46 328ci
BMW e36 316ti
Comment
-
-
Originally posted by Hantte View PostMoi,
Olin tänään ajelemassa (mummovauhdin cruisailua) ja Leppävaaran tunnelissa kiihdyttäessä (lapsetti ) syttyi otsikon Engine fault ja ilmoitus, että tehoja on laskettu ja kehoitus mennä BMW-huoltokorjaamolle. Samalla pakoäänet jäivät "kovalle". Ajelin kiltisti kotiin ja nyt ihmettelen, onko pakoputkiston läppäzydeemi antautunut vai mikä?
Auto on sDRIVE 35i, ja ajettu 103 000 km.
Vinkkejä vai pitääkö mennä marmorille?
Comment
-
-
E89 katto
Tuli pääsiäisen iloksi hankittua -09 Z4 ja ekana iltana lopetti jo katto toimintansa. Ikkunat siis aukeaa, mutta tämän jälkeen ei kuulu eikä tapahdu yhtään mitään ja hetken päästä painike muuttuu punaiseksi. Voiko tässä nyt olla joku peukalokämmen ongelma, jota en ymmärrä(tavaratilan se suoja on n.35 kertaa varmistettu olevan alhaalla) vai onko ideoita mistä voisi johtua?
Mietin akkua kun pari kk seissyt liikkeessä ja olikin viime yön laturissa ja sama homma...
Comment
-
-
Originally posted by Anakis View PostTuli pääsiäisen iloksi hankittua -09 Z4 ja ekana iltana lopetti jo katto toimintansa. Ikkunat siis aukeaa, mutta tämän jälkeen ei kuulu eikä tapahdu yhtään mitään ja hetken päästä painike muuttuu punaiseksi. Voiko tässä nyt olla joku peukalokämmen ongelma, jota en ymmärrä(tavaratilan se suoja on n.35 kertaa varmistettu olevan alhaalla) vai onko ideoita mistä voisi johtua?
Mietin akkua kun pari kk seissyt liikkeessä ja olikin viime yön laturissa ja sama homma...
Vikakoodin luku niin selviää todennäköisesti missä niistä vika. Ajele ”Aholantielle” joku päivä niin luotetaan vikakoodiKäyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Originally posted by miyli View PostJoku rajakytkin siellä varmaan antaa väärää tietoa, joko sen suojan, katon tai ikkunoiden.
Vikakoodin luku niin selviää todennäköisesti missä niistä vika. Ajele ”Aholantielle” joku päivä niin luotetaan vikakoodi
Tarkoitit varmaan, että livedataa lukemalla kun kattoa yrittää avata, tuon saisi kiinni. Mutta kerrohan mikä on helpoin tapa sitä livedataa päästä tuollaisessa tapauksessa lukemaan. Inpa (mistä valikoista)?Last edited by Silmaauki; 10-04-2023, 17:04.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Originally posted by Silmaauki View PostVikakoodeista tuota ei kait saa kiinni. Vikakoodeihin kun ei jää rajakytkimien tilat ja sitä kautta tapahtumaa ei saa vikakoodeista kiinni.
Tarkoitit varmaan, että livedataa lukemalla kun kattoa yrittää avata, tuon saisi kiinni. Mutta kerrohan mikä on helpoin tapa sitä livedataa päästä tuollaisessa tapauksessa lukemaan. Inpa (mistä valikoista)?Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
Comment