Announcement

Collapse
No announcement yet.

megasquirt, mutta mistä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tom1s
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2002
    • 669
    • .

    #61
    Niin eihän tuo 320i:n anturi taida sopia ellei se sitten vahingossa olisi "potikka" naksahduksen jälkeen? Tuon naksahduksenhan saa "säädettyä" pois.EDIT:Piti vielä testata, mutta eihän se sopiva ole

    Onkos noissa kaikissa tps-antureissa samantyyppinen akselitoteutus vai pitääkö väsätä joku patentti? Kun ei muista minkälainen pää tosta kaasuläpästä tulee?
    F31 328i M-Sport

    Comment

    • Jubu
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2002
      • 937
      • Kuusankoski

      #62
      tuo potikkamalli tunnistin on 850 volvossa ainakin. hinnankin uudelle katsoin , olikohan jossakin 25 egen tuntumassa , jollen karmeesti väärin muista.

      Comment

      • thomas
        Bimmer Rookie
        • Nov 2002
        • 67
        • Helsinki

        #63
        Mulla on noita paineantureita jos joku tarvii. Voin myydä vaikka 25e/kpl. Rojut on Helsingissä.
        -- All Go, No Show

        Comment

        • Tom1s
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2002
          • 669
          • .

          #64
          Originally posted by Jubu
          tuo potikkamalli tunnistin on 850 volvossa ainakin. hinnankin uudelle katsoin , olikohan jossakin 25 egen tuntumassa , jollen karmeesti väärin muista.
          Mistäs sitä saa tohon hintaan? Orggis boschia tuskin..? tosin ei sen sitä tartte ollakkaan :wink:
          F31 328i M-Sport

          Comment

          • tonnikala
            Bimmer Rookie
            • Dec 2002
            • 199
            • Mikkeli

            #65
            Ainakin omassa (320/323) l-jet kaasuläpässä on akselina pyöreä akseli mistä puuttuu 1/3, eli melkein puolikuu.. Olikohan tarpeeks vaikeesti selitetty..? Ostamassani kaasun asentoanturissa (ja parissa muussa mitä siihen sovittelin) oli samanlainen akseliratkaisu kun mitä siinä oli ollutkin. Ainostaan pultinreiät oli väärässä kohdassa, eli niille piti tehdä sovitelevy.

            Comment

            • Jubu
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2002
              • 937
              • Kuusankoski

              #66
              Originally posted by Tom1s
              Originally posted by Jubu
              tuo potikkamalli tunnistin on 850 volvossa ainakin. hinnankin uudelle katsoin , olikohan jossakin 25 egen tuntumassa , jollen karmeesti väärin muista.
              Mistäs sitä saa tohon hintaan? Orggis boschia tuskin..? tosin ei sen sitä tartte ollakkaan :wink:
              juu , voi olla että muistan väärinkin . boshi se ei ollut jotain numeron kääntöjä piti vähän suorittaa 8)

              tarkastan huomena kun menen työmaalle ja tarkastan hinnan / saatavuuden...

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4629
                • Tampere

                #67
                Mulla itsellä on 318isn tps-anturi tossa.. ostin tosta purkurilta jolla oli uusia ja makso muistaakseni 10€
                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • Jubu
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2002
                  • 937
                  • Kuusankoski

                  #68
                  Originally posted by fraatti
                  Mulla itsellä on 318isn tps-anturi tossa.. ostin tosta purkurilta jolla oli uusia ja makso muistaakseni 10€
                  tuohan kuulostaa perinkohtuulliselle hinnalle ... mulle ainakin kelpaisi moinen.

                  Comment

                  • Heiska
                    BTCF Member
                    • Sep 2003
                    • 2024
                    • Mikkeli

                    #69
                    Originally posted by tonnikala
                    Originally posted by Bullitt
                    Jenkeistä jos tilaa, niin kannattaa tilata se piirilevy, valmiiksi ohjelmoitu prossa, map-anturi, jne... eli se peruspaketti, noin 50 euroa. Muut komponentit kannattaa ostaa paikallisesta elektroniikkakomponentteja myyvästä liikkeestä, noin 30 euroa. Eli yhteensä ei olla vielä lähelläkään sataa euroa. Siitä sit vaan kamat kasaan ja johonkin koteloon, niin hyvä tulee.

                    Juurikin näin tein ite. Kotelona käytin tuota L-Jetronicin omaa ruiskupoksia.
                    Mitä kautta tilasitte. Itteenikin kiinnostais kun ei oikeen noi piirilevy asiat tahdo onnistua??

                    Harraste e34 -89 M30 HUUDATETTU

                    Comment

                    • tonnikala
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2002
                      • 199
                      • Mikkeli

                      #70
                      Originally posted by Heiska
                      Mitä kautta tilasitte.

                      Comment

                      • Tom1s
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2002
                        • 669
                        • .

                        #71
                        Hall-antureista. Mikä anturi tuo on mitä motronicci käyttää?
                        Ilmeisesti induktiivinen ns.VR-anturi mitä tuolta saa ymmärtää??:

                        Antaa vissiin pulssia vaan eli ei esim maadoittava kuten hall-ilmeisesti on???

                        Pitääkö käyttää noita tuolla sivuilla olevia "kytkentöjä" saadakseen hall-anturin toimimaan? Vai sisältyvätkö ne jo tähän squirttiin(turtana-versio)?

                        Mistä sen tietää millainen hall-anturin pitäisi olla ja että ottaako pultista vai magneetista? Fiatin hall-maksaa 20e..mutta toimiiko se..sitä ei taida tietää kukaan?
                        :wink:
                        F31 328i M-Sport

                        Comment

                        • fraatti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 4629
                          • Tampere

                          #72
                          pitää olla semmonen mikä ottaa pultista esim honeywellin anturi.. esim http://www.vpv-motorracing.com/hall.htm http://www.pe-ltd.com/downloads/hall_effect_GT1.pdf
                          F11 535dX LCI
                          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                          Comment

                          • Tom1s
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2002
                            • 669
                            • .

                            #73
                            Originally posted by fraatti
                            pitää olla semmonen mikä ottaa pultista esim honeywellin anturi.. esim http://www.vpv-motorracing.com/hall.htm http://www.pe-ltd.com/downloads/hall_effect_GT1.pdf
                            Niin jossei halua käyttää noita magneetteja(not). Juu eli tollanen honeywell tilauksessa.

                            Uskomattoman paljon rahaa menee muuten noihin antureihin.
                            Purkamoilta kannattaa kattoa mutta turusta päin purkamoilta ei ainakaan halvemmalla saa noita antureita.

                            Ilmanlämpötila-anturi (n.30e) ,mappi(n.30e) ,hall-anturi(n.40e) ,kaasuläpän anturi(n.30e), sytkäyksikkö(ilmainen)+puola plus kaikkea hilavitkutinta (50e) jos haluaa tehä jotenkuten kunnolla =)

                            Mites muuten tuon kierroslukumittarin saisi toimimaan squirtin kanssa??


                            Jos tuo vielä toimisi :lol:
                            F31 328i M-Sport

                            Comment

                            • fraatti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 4629
                              • Tampere

                              #74
                              muistelisin että siitä sytkä modulista on ulostulo suoraan kiekkamittarille.. tai sitten puolan miinukseen.. sitähän se katkoo..
                              F11 535dX LCI
                              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                              Comment

                              • Tom1s
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2002
                                • 669
                                • .

                                #75
                                Näköjään boschin modulissa 7) Tach signal :!:
                                Miten olet muuten tuon lisäilma-systeemin toteuttanut?

                                Pitänee ilmeisesti jostain etsiä sellainen vanha lisäilmaventtiili ja ottaa bensapumpun releestä virta..

                                Pitääkö bensapumpun muuten pärähtää käyntiin kun virrat on päällä vai vasta startatessa/käynnissä?
                                F31 328i M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎