Announcement

Collapse
No announcement yet.

megasquirt, mutta mistä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • raven82
    Bimmer Fanatic
    • May 2003
    • 378
    • tampere

    Korjatkaa jos olen väärässä mutta eikö tuohon tarvita map anturin lisäksi imuilma lämpömittari.

    Comment

    • TheLoial
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 1109
      • Helsinki

      Originally posted by raven82
      Korjatkaa jos olen väärässä mutta eikö tuohon tarvita map anturin lisäksi imuilma lämpömittari.
      Kyllä, eli imuilman lämpötila-anturi.

      Comment

      • Suutari
        Bimmer Enthusiast
        • May 2003
        • 3064
        • Suomi

        jaahas..Oma boksi heräsi eilen kerralla henkiin ja stimunkin toiminta vajaus selkis kun kävi kattoo uuden version tuosta manualista. Oli saakeli hurahtanu vanhassa manuskassa tuo maadotus väärään paikkaan RPM timerin piirissä..Ainut homma on ettei tuo meikäläisen Willette suostu ohjelmoimaan kun blankkeja chippejä win2K editionissa..? Onko jollain muulla ollut samoja ongelmia? Ideoita..kaikki enklannin kieliset hommat jo koitettu ja ei oikein apuja. Tai jos jollain on " kunnolla toimivasta " Ohjelmointi vehkeestä kunnon piirustukset niin ois jees. Scemoissa manuaalissa kun oli tuossakin virhe mm. Baud Div liitännöissä..oli ainakin vanhassa scemassa väärinpäin. Oisko tuossa sitten vaan se win2K bugi eli toimis win95 esim. normaalisti..ohjelma versio on juurikin tuo 1.2 josta turtana mainitsi. Onko turtanalla kokemuksia asiasta? Sisällä nyt tuo 3.01 MS&S Koodi..Kiva nähä ledit vilkkuvana kun sen verran iso rojekti noin ekaks versioks ollu..nollapohjalta..
        Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
        -Official BTCF-Sauna Team-
        -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
        -Team BTCF Top Alcohol-
        -Team Pimp My Bride-
        TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
        R.I.P. 1K MOTORSPORTS
        R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
        526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

        Comment

        • Tom1s
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2002
          • 669
          • .

          Originally posted by Suutari
          meikäläisen Willette suostu ohjelmoimaan kun blankkeja chippejä win2K editionissa..? Onko jollain muulla ollut samoja ongelmia?
          Itse en ole willettiä väsännyt kun koulussa on prommeri mutta ethän muuhun willettiä tarvitsekkaan kuin blankkojen prossujen ohjelmointiin?
          Tämän jälkeenhän prossu megasquirttiin ja boottaus boot-jumpperilla ja esim download.exe:llä tai mstools2:lla uusi koodi sisään.

          Jokatapauksessa onnea projektiin =)
          F31 328i M-Sport

          Comment

          • KariM
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2003
            • 199
            • Pirkanmaa

            Jumpperinkin voi jo unohtaa, nykysoftissa bootloaderiin pääsee lähettämällä terminaaliohjelmalla rs-porttiin kaksi huutomerkkiä (!!) 8)

            Comment

            • Tom1s
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2002
              • 669
              • .

              Huomasin saman Philipin uudessa koodissa.
              Laitetaan download.exe -b tiedostonnimi muistaakseni niin pakottaa suoraan boottitilaan=)
              F31 328i M-Sport

              Comment

              • Mic
                Bimmer Rookie
                • Oct 2002
                • 31

                Onko jollakin jo tuo parempi prosessori (mc9S12C32) tuossa megaruutassa? Mistähän tuommosen prosessorin sais tilattua?

                Comment

                • Tom1s
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2002
                  • 669
                  • .

                  Originally posted by Mic
                  Onko jollakin jo tuo parempi prosessori (mc9S12C32) tuossa megaruutassa? Mistähän tuommosen prosessorin sais tilattua?
                  Kyse ei ole pelkästä prosessorista vaan kokonaisesta tytärkortista joka tulee vanhan prosessorin paikalle. Pelkät schematkin ovat vielä vedoksia sivun mukaan joten turhaan kiirehdit prossua ostamaan. Siitäkin on vielä pitkä matka siihen että tuossa ms2:sessa on samat hienoudet mitä ms1:sessä ja siksi moni ei varmaan päivitäkkään.
                  F31 328i M-Sport

                  Comment

                  • Suutari
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2003
                    • 3064
                    • Suomi

                    Kyllä, juurikin näin tuon uuden version kanssa. Ainut et siinä taitaa olla enempi muistia ja saa käyttöön myös tyhjäkäynnin säädön.Pitää miettiä jos tekis tuon megaprogrammerin kokeeks..Mullakin on kyllä koulussa kunnon prommeri jtoen ei noitten kanssa turhia jaksa säätää :lol:
                    Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                    -Official BTCF-Sauna Team-
                    -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                    -Team BTCF Top Alcohol-
                    -Team Pimp My Bride-
                    TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                    R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                    R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                    526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                    Comment

                    • Tom1s
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2002
                      • 669
                      • .

                      Originally posted by Suutari
                      Kyllä, juurikin näin tuon uuden version kanssa. Ainut et siinä taitaa olla enempi muistia ja saa käyttöön myös tyhjäkäynnin säädön.Pitää miettiä jos tekis tuon megaprogrammerin kokeeks..
                      Vielä hieman pilkunviilausta.. Uudessa msns-extra-koodissa jota tällä hetkellä testaan on on PWM/lämpötila ohjattu fidle output.Sytkän voi siinä ottaa toisesta paikkaa ja niin käyttää tyhjäkäyntisäätöä kuten haluaa.
                      Tämäkään ei tosin ole "stepper motor IAC"-lähtö joka tulee vasta ms2:seen.


                      .Ainut homma on ettei tuo meikäläisen Willette suostu ohjelmoimaan kun blankkeja chippejä win2K editionissa..? Onko jollain muulla ollut samoja ongelmia? Ideoita..kaikki enklannin kieliset hommat jo koitettu ja ei oikein apuja. Tai jos jollain on " kunnolla toimivasta " Ohjelmointi vehkeestä
                      Tuli mieleeni että prossuhan pitää ensiksi tyhjentää muistaakseni kun prommataan uudestaan että jos softa ei sitä automaattisesti tee? Dataman-prommeri teki tämän automaattisesti.
                      F31 328i M-Sport

                      Comment

                      • Suutari
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2003
                        • 3064
                        • Suomi

                        joo-o..niinhän tuo pitää, mut kun ei saanu yhteyttä enää ohjelmoinnin jälkeen. Ei ainakaan P&E:n softat anna tyhjentää ennen. Pitää tosiaan katella tuota hommaa ja turtanan mukaankin(+muutama jenkki listalainen) sano et ei tuo P&E kama+Willette pelaa win2k:ssa. Pitää koittaa jonkun kamun koneessa..eipä tuo haittaa sen puoleen, mut ainakin helpompaa ois lykätä koodit sisään ku ei tartteis tapella/arpoa.. 8). Toimiihan tuo tosiaan noinkin kyllä kun bootloaderin saa sinne tungettua.

                        PS: noissa jenkki manuskan kytkiksissä ollut pieniä viboja ja källejä joten ihan kaikkiin piirikaavioihin en luottas ihan sumeesti..
                        Noh kohta on toi toinen parempi prommeri valmis joten eipä huolta sitten enää..
                        Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                        -Official BTCF-Sauna Team-
                        -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                        -Team BTCF Top Alcohol-
                        -Team Pimp My Bride-
                        TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                        R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                        R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                        526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                        Comment

                        • Suutari
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2003
                          • 3064
                          • Suomi

                          Jos joku haluaa noita megasquirtteja niin pystyn kasaamaan valmiiksi tehtyjä bokseja, ohjelmat sisällä ja HUOM! orggispiirilevyllä V2.2 sekä systeemeillä joten kaikki netti-info on täysin käypää. Ohjelmankin saa sisälle minkä haluaa, oletuksena ois tuo Squirt&spark 3.01 joka on monissa autoissa testattu ja viimesin virallinen sytkä+bensakoodi parilla konfattavalla ulostulolla. Tarvittaessa vaikka uusimmilla dualtable,extra yms. beta koodeillakin onnistuu. Niissä on jo vaikka mitä. Noi vaatii sitten jotain pieniä lisäkortteja ja muita että ohjaukset/dataloggaukset onnistuu. Säätöohjelmat yms. CD:llä mukaan ja kamat siistissä alumiinikotelossa, jossa harjatusta rosterista laserleikatut päädyt joten ei mitään "pilipali autotallissa sahattuja" systeemejä. Hintaa tommoselle TODELLA SIISTILLE minimivaivan boksille manuskan ja tarvittavien ohjelmien kanssa stimulla testattuna tulis 250e. Toimitusaika n.1-2viikkoo. Privaa voi laittaa jos kiinnostaa ja ei ite jaksa selvitellä/kolvailla noita.
                          T:Sami

                          Kuvia KO: laitteesta:


                          ja Lisää kuvia:


                          PS: Tätä muuten uskaltaa sitten näyttää kamuillekkin sieltä hanskalokerosta niin ei tartte häpeillä.. 8). Luonnossa vielä siistimpi kun kuvissa.
                          Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                          -Official BTCF-Sauna Team-
                          -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                          -Team BTCF Top Alcohol-
                          -Team Pimp My Bride-
                          TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                          R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                          R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                          526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                          Comment

                          • TKi
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2004
                            • 31

                            Oisko kellään tietoa 6 sylinterisestä EDIS palikasta ?? Pitäis löytyä V6 Mondeosta, mutta onko jollain ihan omakohtasta kokemusta tällasesta ?? Entäs nelisylinterisen EDIS-palikasta ??

                            Entä mistä olette löytäneet muut "hardvare"-osat ?? Triggeripyörän ja VR-anturin ?? Käykö tohon VR-anturiksi jokin muu kuin Fordin oma VR-anturi ??

                            Paljon on kysyttäävää. Toivottavasti täältä apuja löytyis. Ainakin tää on jo tähän mennessä ollut todella hyvä keskustelun aihe.

                            Comment

                            • TKi
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2004
                              • 31

                              Vastaan ite omaan kysymykseeni. Kävin maahantuojan varaosatiskillä kyselemässä. EDIS-6 moduli V6 Mondeosta löytyy koodilla F4ZF-12K072-AB hintaan 199,55e

                              Nelisylinteristen EDIS-modulit oli samaa hintaluokkaa.

                              Comment

                              • Suutari
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2003
                                • 3064
                                • Suomi

                                VR on VR ja käy melkein mistä vaan..kannattaa miettiä jos tekis sen suoraan sillä honeywellin hall-anturilla. Potikatkin(kaasuläpän asento) käy mistä vaan jos on lineaarinen. Lämpöanturit voi skaalata myös. Eli aika paljon tuossa voi hyödyntää noita koneiden omia antureita.
                                Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                                -Official BTCF-Sauna Team-
                                -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                                -Team BTCF Top Alcohol-
                                -Team Pimp My Bride-
                                TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                                R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                                R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                                526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎