Announcement
Collapse
No announcement yet.
Siemens MS41(M52) säätäminen
Collapse
X
-
Mulla on 95 loppuvuodesta valmistunut e39 528i ja siinä on pelkkä asc, jonka saa kyllä asc nappia painamalla pois päältä.
-
-
Originally posted by 320i View PostPuhutko nyt e39 mallista? Eihän niissä ainakaan ekoissa asc jarruta pyöriä, sulkee vain sen läpän, jolla kuristetaan moottorin ilmansaantia.
Jos levylukon haluat, niin joudut sovittamaan e38 740 typ210 perän sinne. Siihen löytyykin sitten kunnollisia lukkoyksiköitä. Huomaa että vain ekoista e38 malleista löytyy tuo typ210. Joskus 95 vuonna tuli se uudempi typ215K
Jarruttaa siis sutivaa pyörää.
E32, 34 ja ehkä e36 olivat vissiin viimeiset missä oli pelkkää asc:tä tarjolla.
Leave a comment:
-
-
-
-
Puhutko nyt e39 mallista? Eihän niissä ainakaan ekoissa asc jarruta pyöriä, sulkee vain sen läpän, jolla kuristetaan moottorin ilmansaantia.
Jos levylukon haluat, niin joudut sovittamaan e38 740 typ210 perän sinne. Siihen löytyykin sitten kunnollisia lukkoyksiköitä. Huomaa että vain ekoista e38 malleista löytyy tuo typ210. Joskus 95 vuonna tuli se uudempi typ215K
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostEipä oikeestaan. Samoja kaikki. Valmistajia on vaan useampi kuten bosch ja bremi esim.
Onko kukaan koittanut muuttaa asc karttoja niin että sallii enemmän sutimista ennen ku alkaa rajoittaa tehoja kunnolla? Se sutivan pyörän jarruttaminenhan on ihan jees toiminto mutta jos sais siitä tehtyä sellaisen että pystyis ajamaan aavistuksen luistossa niin olis mutka-ajossa tai radalla aika jees
ASC pois päältä kun tietyssä tilanteessa jää jauhamaan toisella niin menee mutkasta ulostulot aika pilalle ja kunnon levylukkoa ei taia 188k perään saada rakennettua
Leave a comment:
-
-
Ms45 näyttää olevan tuo e60 530i dme boksi. Saavutetaanko sillä mitään lisäominaisuuksia vrt ms42/43
Kuinkas pitkälle tämmösen suuttimet riittää ja minkä kokoiset ne on? M54b30 kyseessä.
Onko järkevämpää käyttää m54b30 maffia, vai s50 maffia?
Ja jos jollain on kuvaa e39 m52tu tai M54 pistokkeista joilla moottorin johtosarja yhdistyy auton johtosarjaan apparin raitisilmasuotimen alla olevassa kotelossa, niin kiinnostaa kovasti eroaako mitenkään m52 liittimistä.
Leave a comment:
-
-
Mitkä on järkevin valinta, esim ahdettuun, ms41/42/43/45 puolista? Vaiko onko noissa ees eroa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 320i View PostSe muuten saattaa hyvinkin olla Ms45, pitääkin tarkistaa kun seuraavan kerran menen tallille.
Mulla on siis kokonainen 270tkm ajettu m54b30 johtosarjoineen ja ecuineen, joka on purettu kolaroidusta e60 530i sedanista. Mutta koska kone on tarkoitus istuttaa vuoden - 96 528 malliin, niin en usko että tuo e60 johtosarja sopii ilman modauksia. Ja ajatus johtosarjan pätkimisestä ja liittämisestä ei ainakaan houkuta, koska ei se enää ole yhtä luotettava kuin tehtaan alkuperäinen johtosarja.
Leave a comment:
-
-
Se muuten saattaa hyvinkin olla Ms45, pitääkin tarkistaa kun seuraavan kerran menen tallille.
Mulla on siis kokonainen 270tkm ajettu m54b30 johtosarjoineen ja ecuineen, joka on purettu kolaroidusta e60 530i sedanista. Mutta koska kone on tarkoitus istuttaa vuoden - 96 528 malliin, niin en usko että tuo e60 johtosarja sopii ilman modauksia. Ja ajatus johtosarjan pätkimisestä ja liittämisestä ei ainakaan houkuta, koska ei se enää ole yhtä luotettava kuin tehtaan alkuperäinen johtosarja.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 320i View PostOlet Pasi aivan oikeassa, olen kokoajan yrittänyt erottaa puolien johtosarjaa, koneen johtosarjasta.
Kun koneen johtosarjaa seurasi tulipellin suojamuovien alle, niin selvisi että se vain kiertää sieltä lenkin konehuoneen toiselle puolelle ja yhdistyy siellä sitten suuttimille, antureille sun muille.
Rintapellin muovit irrottamalla johtosarja on siis vaihdettavissa aivan helposti.
Olisiko kellään kuvaa e39 m52tu tai M54 pistokkeista, noista valkeasta ja mustasta sähkörasian nurkassa.
Minun M54 on e60 korista purettu, joten sen johtosarja taitaa nyt olla väärä...Last edited by Pazi88; 25-09-2018, 15:23.
Leave a comment:
-
-
Olet Pasi aivan oikeassa, olen kokoajan yrittänyt erottaa puolien johtosarjaa, koneen johtosarjasta.
Kun koneen johtosarjaa seurasi tulipellin suojamuovien alle, niin selvisi että se vain kiertää sieltä lenkin konehuoneen toiselle puolelle ja yhdistyy siellä sitten suuttimille, antureille sun muille.
Rintapellin muovit irrottamalla johtosarja on siis vaihdettavissa aivan helposti.
Olisiko kellään kuvaa e39 m52tu tai M54 pistokkeista, noista valkeasta ja mustasta sähkörasian nurkassa.
Minun M54 on e60 korista purettu, joten sen johtosarja taitaa nyt olla väärä...
Leave a comment:
-
Leave a comment: