Announcement

Collapse
No announcement yet.

Siemens MS41(M52) säätäminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pazi88
    replied
    Siis eikö siinä nyt romraideriin lataus vai lataus itse purkista ulos onnistu? Jos sul oot saanu sen partialin pihalle, niin pistä johonkin jakoon niin voi kattoa mikä siinä mättää. Toki jos siinä on ews poisto tehty kirjottamalla alkuun vaan FF niin kannattaa varmaan tosiaan alottaa puhtaasta partialista, jos ihjelman tekijä ei oo sen enempää hommasta ymmärtänyt

    Leave a comment:


  • kvesku
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    EWS on pois päältä kun byte 8 on oikein määritelty. Ohjeet on RomRaiderin foorumilla.
    Yritän hieman muuttaa tuon brittisoftan karttoja, mutta lataus ei onnistu nähtävästi noiden muutaman FF byten takia. Onko tähän joku kikka miten onnistuu? Jos taas otan jonkun orig. OEM partial osan pohjaksi, niin onkohan yhteensopiva brittien ohjelmakoodin kanssa?

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by kvesku View Post
    Jos lataa koko originaalin softan, miten mahtaa käydä EWS deleten jne kanssa?
    EWS on pois päältä kun byte 8 on oikein määritelty. Ohjeet on RomRaiderin foorumilla.

    Leave a comment:


  • kvesku
    replied
    ns. brittisoftan ja ecun editointi

    Onnistuuko tällaisen UK ebaystä hankitun ecun softan partial osan editointi ja lataus jotenkin, sehän herjaa joistain FF Byteistä eikä kirjoitus onnistu edes juuri luetulla bin-fileellä? Onkohan nuo boxit ja niiden softat yhteensopivia originaalin partial osan tai koko paketin kanssa? Jos lataa koko originaalin softan, miten mahtaa käydä EWS deleten jne kanssa?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Se riippuu melkeen mitä oot tekemässä sille koneelle. Jos se pitää vaan saada toimimaan vakio osilla pikku säädöillä, kannattaa laittaa kunnolla tuettu ms41.1 versio sisään. (Id60). Ja pistä viel partial mikä on sille koneelle tarkotettu (b25, b28 yms.) Mut josse on reilusti muokattu kone ja pitää kunnolla säätää alusta loppuun, niin sama pistää se ms41.2 sisään. Se pitää säätää ihan kunnolla jos haluaa sen pelaavaan kuten tehtaalta. Kartat kopioimalla se pelaa kyl jo ihan ok, mut kuitenkin.

    Leave a comment:


  • e34m62
    replied
    Imasin flashin MS41.1 purkista MS41 Quickflashilla v1.2. RR tunnistaa vain partialin ja siitäkin puuttuu knock-taulut.

    Ecu on MS41.1 index 06 1429773 US Z3 2.8 -97.
    Syynä ilmeisesti softaversio. Tämän voi ilmeisesti konvertoida MS41.2 ja päivittämällä bensa- ja sytkäkartat..?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by e34m62 View Post
    Meneekö MS41 virginisöinti samalla kaavalla?
    Ei sille voi tehdä bootmode flashiä, niin virginisöinti ei onnistu. Mut eipä sitä tarvi tehdä ms41:llä, kun ews synkka onnistuu ilmankin. Senkun dis:llä tekee synkkauksen.

    Leave a comment:


  • e34m62
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Virginisöinti on niinkin hankala kuin että etsit isn numeron sieltä fullreadista ja kirjotat FF siihen tilalle. Hex editorilla etsit "regensbu" sieltä ja isn numero on joku matka ennen sitä FF:ien keskellä..
    Meneekö MS41 virginisöinti samalla kaavalla?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Siemens MS41 toimii myös Cherryn GS100502 hall-anturilla:

    https://www.youtube.com/watch?v=mkCWV5xx8QU
    Mikseipä toimis. Tai no nokan anturointi ei toimi, mut kampuran pelaa

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Siemens MS41 toimii myös Cherryn GS100502 hall-anturilla:

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Doni View Post
    Pitäisi yhteen 325i M54 autoon vaihtaa MS43 ECU. Minulta löytyy UK mallin 330i auton ECU joka jäänyt yli rataprojektista.

    Meneekö niin helposti että imasen vahasta ecusta softan ja lataan sen tuohon minun ylimääräiseen ecuun? EWS tässä taitaa tulla kuitenkin oneglmaksi?

    Mulla on Siemens MSS5x Flash Tool by Chipster. American sivustoilla puhuttiin että chipster.no Kim olisi menehtynyt vajaa vuosi sitten. Ei enää sivut pelitä.
    Joo pitäs mennä. Mut sun pitää tehdä garage flasherillä bootmode full flashi ja virginisöidä se binääri ennen flashaystä, jotta ews syncci uuteen autoon onnistuu. Virginisöinti on niinkin hankala kuin että etsit isn numeron sieltä fullreadista ja kirjotat FF siihen tilalle. Hex editorilla etsit "regensbu" sieltä ja isn numero on joku matka ennen sitä FF:ien keskellä.


    Juu kim on tosiaan kuollu pois joskus viimekesänä.

    Leave a comment:


  • Doni
    replied
    MS43 M54 ecun vaihto

    Pitäisi yhteen 325i M54 autoon vaihtaa MS43 ECU. Minulta löytyy UK mallin 330i auton ECU joka jäänyt yli rataprojektista.

    Meneekö niin helposti että imasen vahasta ecusta softan ja lataan sen tuohon minun ylimääräiseen ecuun? EWS tässä taitaa tulla kuitenkin oneglmaksi?

    Mulla on Siemens MSS5x Flash Tool by Chipster. American sivustoilla puhuttiin että chipster.no Kim olisi menehtynyt vajaa vuosi sitten. Ei enää sivut pelitä.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    3/4 Garret on sysipaska turbo tämänpäivän mittapuulla. Pesien ja siipien suunnittelu kun juontaa juurensa kultaiselle 70-luvulle. Melkein mikä tahansa "nykyaikainen" ahdin on parempi.
    Tätä mää vähän ajoin takaa. Meillä kun oli se jostain huomattavasti uudemmasta garretista tms. kopioitu kiinanturbo, niin siinäkin oli jo yön ja päivän ero heräävyydessä verrattuna tommoseen 3/4 kopioon. Muutenkin nuo 3/4 ahtimet on melko isoja möhkäleitä varsinaiseen tuottoon nähden.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Tai sitten se on vaan huono
    3/4 Garret on sysipaska turbo tämänpäivän mittapuulla. Pesien ja siipien suunnittelu kun juontaa juurensa kultaiselle 70-luvulle. Melkein mikä tahansa "nykyaikainen" ahdin on parempi.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by makkis View Post
    Näyttää hyvältä käyrät.
    Oliko minkälainen kiinaturbo??
    Tuossa vaan suurinpiirtein sellaiset lukemat mitä tavoittelen tuosta E36 avosta, tosin se on B28.
    Ei oo tarkempaa tietoa. Joku kolmosen kautta nelosen kopio, mut niitäkin on miljoonaa eri mallia saatavilla. Mitotus ei varmasti oo paras mahdollinen, kun alhaalla ei tapahdu mitään ja hitaasti herää. Tai sitten se on vaan huono
    Last edited by Pazi88; 10-01-2018, 15:42.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎