Announcement

Collapse
No announcement yet.

Siemens MS41(M52) säätäminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • makkis
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    m52tub25 vakio säädetty ms42:lla kiinanturbolle. e85 polttoaineena ja 0.65 ahtoja.


    Eli 378hp @ 6140 RPM ja 462Nm @ 5290 RPM
    Näyttää hyvältä käyrät.
    Oliko minkälainen kiinaturbo??
    Tuossa vaan suurinpiirtein sellaiset lukemat mitä tavoittelen tuosta E36 avosta, tosin se on B28.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    m52tub25 vakio säädetty ms42:lla kiinanturbolle. e85 polttoaineena ja 0.65 ahtoja.



    Eli 378hp @ 6140 RPM ja 462Nm @ 5290 RPM

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Siinäpä video vanoksen säätämisestä: https://www.youtube.com/watch?v=LzfCsMxEnnM

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by janpertti View Post
    onkos tietoa korjaako tuo galletto 1260 itestään checksumit vai pitääkö erillisellä ohjelmalla vielä tarkastaa/korjata?
    hupina askartelin ohjelman ja vertasin sitä checksum correctorissa vakio ohjelmaan. kosjattavaa löyty 1 kohta ja korjasi sen. nyt kuitenkin kun galletossa avaa tuon ohjelman niin muokatun ja vakion checksumit ovat erilaiset.:think
    Ei korjaa galetto niitä. mss5x flash työkalu korjaa lennosta. Lisäksi mulla on siellä RR määrityksissä nappi full readille, millä saa koko partialin checksumien tarkastuksen disabloitua (ms42).

    Leave a comment:


  • janpertti
    replied
    onkos tietoa korjaako tuo galletto 1260 itestään checksumit vai pitääkö erillisellä ohjelmalla vielä tarkastaa/korjata?
    hupina askartelin ohjelman ja vertasin sitä checksum correctorissa vakio ohjelmaan. kosjattavaa löyty 1 kohta ja korjasi sen. nyt kuitenkin kun galletossa avaa tuon ohjelman niin muokatun ja vakion checksumit ovat erilaiset.:think

    Leave a comment:


  • janpertti
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Ei taida julkista olla. Mulla on yhden näköinen, mut se ei oo ihan niin laaja kuin nuo mun väsäämät määritykset RomRaiderille. Mut voin mää sen sulle pistää tulemaan jos on pakonomainen tarve käyttää tunerprota
    asentelin just tossa romraiderin ja löysin nuo sun tekemät määrityksen siihen. huomattavasti helpompaa...

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Ei taida julkista olla. Mulla on yhden näköinen, mut se ei oo ihan niin laaja kuin nuo mun väsäämät määritykset RomRaiderille. Mut voin mää sen sulle pistää tulemaan jos on pakonomainen tarve käyttää tunerprota

    Leave a comment:


  • janpertti
    replied
    onkos kukaan löytänyt ms42 c6 versiolle valmista xdf:ää tunerprolle?
    piti ihan rekisteröityä vuosien sivusta tiirailun jälkeen kun tuli kerrankin aihe eteen mihin ei vastausta suoraan löydy.

    Leave a comment:


  • escortmk2
    replied
    Originally posted by hjenkka View Post
    jos ei passaa niin multa löytyy M52 johtosarja ylimääräisenä..
    Pidetään mielessä.

    Leave a comment:


  • hjenkka
    replied
    Originally posted by escortmk2 View Post
    Moro! Mulla e34 520, jossa ms40, niin onko johtosarja käypä ms41 boksiin? Eli jos hommaisin tollaisen ms41 boksin autoon, niin olisko ihan plug and play?

    Ajattelin jos alkuun laittaisi ton boksin, että sais säätelyä opeteltua/ihmeteltyä ja jatkossa olisi suunnitelmissa laittaa m52b28, jota varten sitten olisikin jo pakko saada säädettyä.
    jos ei passaa niin multa löytyy M52 johtosarja ylimääräisenä..

    Leave a comment:


  • escortmk2
    replied
    Moro! Mulla e34 520, jossa ms40, niin onko johtosarja käypä ms41 boksiin? Eli jos hommaisin tollaisen ms41 boksin autoon, niin olisko ihan plug and play?

    Ajattelin jos alkuun laittaisi ton boksin, että sais säätelyä opeteltua/ihmeteltyä ja jatkossa olisi suunnitelmissa laittaa m52b28, jota varten sitten olisikin jo pakko saada säädettyä.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Taas ois yksi m52tu orggis ms42:lla säädetty turbolle. Tästä on jopa tehokäyrätkin olemassa:


    Pinkki/ruskea on kuulemma vakio käppyrät. En tiedä mikä häikkä tossa on ollu, kun 2000 tienoilla on tuommoinen "vajoama" väännöissä, mutta vanos karttoja muokkaamalla siitä pääsi lähes täysin eroon. Kone siis vakio m52b28tu, 98 polttoaineena ja 0,4bar ahtoja. Vakio maf vastuksella ja 440cc lucas suuttimet. Turboa en hoksannu edes kysyä Säätö tehty siis etänä.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Ja nyt on uusi ms41 flashtooli saatavilla: https://sites.google.com/site/openms...s41-flash-tool

    Tekee samat kuin vanhakin, mutta partial flash pitäs olla vielä nopeampi. Mulla on vielä käytännössä testaamatta nopeus, mut tekijä lupaili että se on chipsterin työkalua nopeampi.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Latasin tuoreimman v0.34 ms42 määritysfilun tonne RRfoorumille: http://www.romraider.com/forum/viewt...2799&start=135

    Siinä on muutamia hyödyllisiä juttuja, esim. moni muukin on varmaan mannannu m52tu koneiden hidasta kaasunvastetta. Boksilla on semmoinen toiminto kuin antijerk joka laskee sytkäennakkoa kun kaasua polkaisee nopeaa, jotta kierrokset ei nousisi nopeasti ylös. Niin tämän saa pois nostamalla "Min temp for antijerk" arvon maksimiin. Ja sit kierrosten leijumisen saa pois muokkaamalla "ignition Retard - Decreasing TPS karttoja. Laittaa esim. viimesen korkeimmalle koneen lämmölle oleviin soluihin -10 astetta kaikkiin, niin tippuu kierrokset melko hyvin kun kaasun nostaa, eikä jää "leijumaan"

    "Engine Cooling" osion alta löytyy sähköiselle termostaatille kartat, joiden avulla koneen lämpöjä voi laskea jos sillä näkee tarvetta. Ja lisäksi siellä on minusta ehkä tarpeellisemmat kartat, eli sähköflektin ohjauskartat. Niitä vähän muokkaamalla saa lämmöt pysymään hyvin kohdallaan pelkästään sähköflektin avulla ja viskolla voi nakata vesilintua sen jälkeen.

    Ja sitten kun oli aiemmin huolta että millä nyt flashailla bokseja, niin täältä löytyy mss5x flash tooli: http://ms43wiki.com/index.php/File:S...l_v1.1.2.2.zip

    Ja multa voi kysellä privalla avainta siihen kun on saanu asennettua ja softa antaa hw id:n.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Joskus kun oon ohimennen maininnu että ms41.2 ja ms41.1 softilla voi muuttaa e36:nkin obd2 yhteensopivaksi, niin esim. näin pelaa torque androidissa ko. muutoksen jälkeen: https://www.instagram.com/p/BYr0I5HgkGN/

    Päivitysnopus tolla mun kiinan bluetooth mokkulalla on kyl tautisen hidas, mutta torquesta vois poistaa turhia PID:ejä hidastamasta nopeutta ja olis siellä näköjään nopeampi moodikin, mutten nyt kokeillu sitä. Niin kyl tuollain sais ihan ok lisämittarit tehtyä varmaan. Ja semmosessa obd2 porttiin piuhalla tulevissa mittaristoissa on varmasti nopeampi päivitysnopeus, mitä bluetoothilla.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎