Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle part 2
Collapse
X
-
Originally posted by bmw323it View PostE90:n (US spec) mittaristoa on vaivannut uudesta asti kummallinen pikku nyanssi: kun vakionopeussäätimen asettaa mihin tahansa nopeuteen, niin nopeusmittarin ulkokehällä oleva vakkarin indikaattori asettuu aina yhtäpykälää suurempaan eli +1 mph lukemaan. Kysyin tätä aikanaan takuuaikana merkkihuollostakin, mutta eivät siihen löytäneet syytä eivätkä korjausta. Asia on nyt unohtunut pitemmäksi aikaa, koska ei tuo nyt suorastaan maailman loppu ole; muut auton käyttäjät eivät ole koko asiaa edes huomanneetSiitäkin huolimatta ja kun asia nyt juolahti mieleen, onkos velhoilla tietoa saako tuota jotekin kalibroitua koodaamalla?
em. ohjelmasta kuva Cruisen välilehdestä mitä asetuksia pystyy muuttamaan:
Leave a comment:
-
E90:n (US spec) mittaristoa on vaivannut uudesta asti kummallinen pikku nyanssi: kun vakionopeussäätimen asettaa mihin tahansa nopeuteen, niin nopeusmittarin ulkokehällä oleva vakkarin indikaattori asettuu aina yhtäpykälää suurempaan eli +1 mph lukemaan. Kysyin tätä aikanaan takuuaikana merkkihuollostakin, mutta eivät siihen löytäneet syytä eivätkä korjausta. Asia on nyt unohtunut pitemmäksi aikaa, koska ei tuo nyt suorastaan maailman loppu ole; muut auton käyttäjät eivät ole koko asiaa edes huomanneetSiitäkin huolimatta ja kun asia nyt juolahti mieleen, onkos velhoilla tietoa saako tuota jotekin kalibroitua koodaamalla?
Leave a comment:
-
Originally posted by alpine3 View Post
Riippuen jos sinulla on autossa optio 609, eli cic isolla näytöllä (professional navigation) onnistuu myös comboxin retrofittaus melko helposti. Tarvittaessa minulta löytyy valmiita adapterijohtisarjoja tcu:n korvaamiseksi comboxilla.
Kyllä löytyy kyseinen optio. Mitäs maksas setti?
Leave a comment:
-
Originally posted by ruupanen View Post
No perse. Sit on sama tilata Kiinasta uusi mankka.
Leave a comment:
-
Originally posted by strandell View PostKoitin päivittää softan active steering moduuliin (tai ensinnäkin tutkia että onko siihen tullut päivitystä) 2011 e91:seen.
Leave a comment:
-
Koitin päivittää softan active steering moduuliin (tai ensinnäkin tutkia että onko siihen tullut päivitystä) 2011 e91:seen. WinKFP kuintenkin herjaa error 106. Toinen mystinen juttu, INPA ei saa moduliin yhteyttä e90 valikon kautta (AFS90 ?), mutta e70 valikon kautta yhteys pelittää (afs70). NCS kautta yhteys pelittää ja koodaukset saa luettua purkista. Onkohan mulla nyt setupissa jotain häikkää vai mistä tämä voisi johtua? Daten 71 päivitetty coding toolin avulla.
Toisekseen, onkohan kyseiselle purkille olemassa tuoreempaa softaa edes? Ongelmana on että välillä ryömimisvaihdissa tai paikallaan esim liikennevaloissa rattii jää hakkaamaan/tikittämään (sen tuntee kevyesti ratissa) oikealle ja vasemmalle jos ratti lähes suorassa.2 Photos
Leave a comment:
-
Ei suoraan noilla varusteilla, pitäisi olla combox (option 6VC). Nyt sinulla vaikuttaisi olevan ainoastaan TCU (option 633), joka mahdollistaa ainoastaan bluetooth handsfreen.
Leave a comment:
-
X5 2010. Varustelistalta löytyy:
S7SP Navi Professional/m.-ph.prep. Bluetooth
S614 Internet preparation
S633 Preparation, mobile phone, Business
S677 HiFi system Professional DSP
Onko mahdollista saada koodamaalla soimaan myös musiikit ilman mitn bluteooth mokkuloita? Näyttämään jopa biisit näytöllä ja ratti nappulat pelaamaan biisien vaihdossa?
Leave a comment:
-
Originally posted by Jakuza View Post
Ok, vastataanpas itselle jos joku muu joskus tuskailee saman asian kanssa:
Ilmeisesti tuon Dynamic Cruisen ($544) kanssa on ollut ongelmia muillakin: https://www.1addicts.com/forums/show....php?t=1138536
En tiedä miksi varusteet eivät menneet listaan ensimmäisellä kerralla, mutta lisäsin peruscruisen ($540) vielä kerran ja sain sen pysymään varustelistassa. Tarkat stepit alla:
(I) Expertenmodus->VIN/ZCS/FA->ZCS/FA f. ECU->E89->CAS->Enter FA->$540->FA_WRITE CAS->Exit NCSexpert
(II) Expertenmodus->VIN/ZCS/FA->ZCS/FA f. ECU->E89->NFRM->Enter FA->$540->FA_WRITE NFRM->Exit NCSexpert
(III) Expertenmodus->VIN/ZCS/FA->ZCS/FA f. ECU->E89->CAS->SG_CODIEREN CAS->SG_CODIEREN NFRM->SG_CODIEREN DSC->SG_CODIEREN KOMBI->Exit NCSexpert
(IV) Tool32->DSC_87.prg->"lenkwinkel dsc abgleichen" (kun tämän tekee ISTA:lla, ratti pitää olla täsmälleen keskiasennossa, varmaan hyvä idea myös Tool32 tapauksessa!)->Exit Tool32
(V) INPA->DME->"gelernte Varienten" nollaus->Exit INPA
Virrat pois, ulos autosta, ovet lukkoon 30s ajaksi, jonka jälkeen kaikki pelaa (ilman tätä steppiä "gelernte Varienten" nollauksen jälkeen mittaristo loisti kuin joulukuusi eivätkä cruise, DSC, ym. toimineet).
Lisäksi cruisen saa kytkettäessä näyttämään asetetun nopeuden asettamalla KOMBI moduulista TEMPOMAT_SETZ_ANZ_DAUER wert_2.
$540 ja viiksipaketti osanumerolla 61319123040 (lz 9 123 040-06)
KOMBI:a en koodannut erikseen, mutta näyttää nopeuden pikkunäytössä, asettaessa ja säätäessä.
Leave a comment:
-
expert profile, edit vo, fa-write molempiin, sg-codieren default molempiin (default = work hakemistossa tyhjä FSW_PSW.MAN file), ok?
Leave a comment:
-
Originally posted by Clavurion View Post
Oletko siis asentanut myös tasoanturit?
Poista varustelistalta $524 (ALC) ja lisää $522 (Xenon) ja koodaa FRM.
Tein tämän ohjeen mukaan, kun alussa valitaan(1min10sek), F3 chasis ja seuraavalla valikossa tulee vaihtoehdot ECUN valintaa CAS, FRM, MFRM. Pitäisikö näille kaikille käydä erikseen kirjottamassa jotain. Ainakaan videossa homma ei tehdä kun CAS purkille?
EDIT: Tuleeko virhe tuossa kohden kun tekee FA-Writen purkeilla mutta ei ole vielä lisänä tehnyt SG_Codrien ja sen jälkeenExecute Job välissä ennenkuin vaihdan koodauksen FRM? Vai pitäisikö FA-Writen Automaattisesti koodata yksikkö V/O rin mukaan? (2min 37sek) kohdalla?Last edited by sebbexi; 01-07-2024, 19:50.
Leave a comment:
-
Originally posted by sebbexi View PostMoi, osaisiko joku täällä kertoa miten saisin koodattua Xenon valojen tasonsäätömoottorit toimimaan. Kyseessä on bmw e90korinen 2007vm Auton taustatietona on että autossa on adaptiiviset valot tehtaalta lähtöisin jotka vaihdettu aftermarket valoihin jossai ei enää SMC yksikköä. Tästä johtuen johtosarja on erillainen, olen nyt tehnyt FRM moduulita johdot umpiolle tehtaan johtosarjakaavion perusteella ja nyt pitäisi FRM boksi koodata vastaamaan Xenoneilla varustettua automaatti tasonsäätö. Osaisiko joku kertoa mitkä parametrit pitää muuttaa että auton tasonsäätömoottorit rupeaa toimimaan? Tällä hetkellä pitäisi leimalla saada se valojen check toiminta pelaamaan että valot käypi ylä ja ala asennossa.
Poista varustelistalta $524 (ALC) ja lisää $522 (Xenon) ja koodaa FRM.
Leave a comment:
Leave a comment: