Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle part 2
Collapse
X
-
Vaihdetaas autoa. Kellään missään mitään tietoa E46 eri varusteiden zcs-koodeista? Tai mitä pitäisi muuttaa? Pitäisi saada lisättyä autoon manuaali-ilmastointi. Se olisi nyt siis fyysisesti täysin asennettu, mutta kompuraa se ei ohjaa päälle eikä säätele lämpötilaa. Pitää tosin selvittää vielä toimiiko edes ei-ilmastoidun auton vesiventtiili IHKR kanssa. Testasin INPAlla niin moottorinohjain kyl ohjaa kompuraa. IHKR tulee K-väylä, ja se saa sieltä mm ulkolämpötilan, mutta en tiedä saako se sitä ennenkuin tuo paneeli on koodattu autoon. Kellään apuja?
-
koodasin tuossa e61 LCI-valojen päivityksen jälkeen led-polttimoilta tarkistuksia yms pois, kaikki meni jeppis. Siinä sitten vielä jo tallilta lähtiessä päätin että kokeillaan saisiko usa-mallin drl-valo-täpällä nuo valoviirut palamaan, niin kun olin tehnyt filun dummyllä ja käynnistin ncsexpertin että koodaisin LMA:n niin tuli tuota samaa vin herjaa.Originally posted by SushiX View PostKoitin ncsexpertillä koodata rattivaihteet toimintaan, mutta herjaa viniä. Kokeiltu kahdella eri kaapelilla sekä bimmertoolsin paketilla ja mikes easy bmw toolsilla. Pitikö tuon mikesin kanssa asentaa erikseen joku basic tools 2.1 tjn?
Autona siis pre-lci E90 335D.
mitenkäs tuon ratkaisit? Revtorin ohjeiden mukaan DATEN pitäs päivittää mutta miten se tuon ny yhtäkkiä olis rikkonut kun aikasemmin toimi
Leave a comment:
-
Onnistuisikohan sellaisella ohjelmalla kuin Perfekt Toolbox?Originally posted by bmw323it View PostE90:n (US spec) mittaristoa on vaivannut uudesta asti kummallinen pikku nyanssi: kun vakionopeussäätimen asettaa mihin tahansa nopeuteen, niin nopeusmittarin ulkokehällä oleva vakkarin indikaattori asettuu aina yhtäpykälää suurempaan eli +1 mph lukemaan. Kysyin tätä aikanaan takuuaikana merkkihuollostakin, mutta eivät siihen löytäneet syytä eivätkä korjausta. Asia on nyt unohtunut pitemmäksi aikaa, koska ei tuo nyt suorastaan maailman loppu ole; muut auton käyttäjät eivät ole koko asiaa edes huomanneet
Siitäkin huolimatta ja kun asia nyt juolahti mieleen, onkos velhoilla tietoa saako tuota jotekin kalibroitua koodaamalla?
em. ohjelmasta kuva Cruisen välilehdestä mitä asetuksia pystyy muuttamaan:
Leave a comment:
-
E90:n (US spec) mittaristoa on vaivannut uudesta asti kummallinen pikku nyanssi: kun vakionopeussäätimen asettaa mihin tahansa nopeuteen, niin nopeusmittarin ulkokehällä oleva vakkarin indikaattori asettuu aina yhtäpykälää suurempaan eli +1 mph lukemaan. Kysyin tätä aikanaan takuuaikana merkkihuollostakin, mutta eivät siihen löytäneet syytä eivätkä korjausta. Asia on nyt unohtunut pitemmäksi aikaa, koska ei tuo nyt suorastaan maailman loppu ole; muut auton käyttäjät eivät ole koko asiaa edes huomanneet
Siitäkin huolimatta ja kun asia nyt juolahti mieleen, onkos velhoilla tietoa saako tuota jotekin kalibroitua koodaamalla?
Leave a comment:
-
Originally posted by alpine3 View Post
Riippuen jos sinulla on autossa optio 609, eli cic isolla näytöllä (professional navigation) onnistuu myös comboxin retrofittaus melko helposti. Tarvittaessa minulta löytyy valmiita adapterijohtisarjoja tcu:n korvaamiseksi comboxilla.
Kyllä löytyy kyseinen optio. Mitäs maksas setti?
Leave a comment:
-
Riippuen jos sinulla on autossa optio 609, eli cic isolla näytöllä (professional navigation) onnistuu myös comboxin retrofittaus melko helposti. Tarvittaessa minulta löytyy valmiita adapterijohtisarjoja tcu:n korvaamiseksi comboxilla.Originally posted by ruupanen View Post
No perse. Sit on sama tilata Kiinasta uusi mankka.
Leave a comment:
-
Tarjoamiesi tietojen perusteella ohjainlaite on mallia AFS70 ja siinä on tällä hetkellä uusin saatavilla oleva ohjelmistoversio.Originally posted by strandell View PostKoitin päivittää softan active steering moduuliin (tai ensinnäkin tutkia että onko siihen tullut päivitystä) 2011 e91:seen.
Leave a comment:
-
Koitin päivittää softan active steering moduuliin (tai ensinnäkin tutkia että onko siihen tullut päivitystä) 2011 e91:seen. WinKFP kuintenkin herjaa error 106. Toinen mystinen juttu, INPA ei saa moduliin yhteyttä e90 valikon kautta (AFS90 ?), mutta e70 valikon kautta yhteys pelittää (afs70). NCS kautta yhteys pelittää ja koodaukset saa luettua purkista. Onkohan mulla nyt setupissa jotain häikkää vai mistä tämä voisi johtua? Daten 71 päivitetty coding toolin avulla.
Toisekseen, onkohan kyseiselle purkille olemassa tuoreempaa softaa edes? Ongelmana on että välillä ryömimisvaihdissa tai paikallaan esim liikennevaloissa rattii jää hakkaamaan/tikittämään (sen tuntee kevyesti ratissa) oikealle ja vasemmalle jos ratti lähes suorassa.2 Photos
Leave a comment:
-
Ei suoraan noilla varusteilla, pitäisi olla combox (option 6VC). Nyt sinulla vaikuttaisi olevan ainoastaan TCU (option 633), joka mahdollistaa ainoastaan bluetooth handsfreen.
Leave a comment:
-
X5 2010. Varustelistalta löytyy:
S7SP Navi Professional/m.-ph.prep. Bluetooth
S614 Internet preparation
S633 Preparation, mobile phone, Business
S677 HiFi system Professional DSP
Onko mahdollista saada koodamaalla soimaan myös musiikit ilman mitn bluteooth mokkuloita? Näyttämään jopa biisit näytöllä ja ratti nappulat pelaamaan biisien vaihdossa?
Leave a comment:
-
Toimii E90 LCI 2010Originally posted by Jakuza View Post
Ok, vastataanpas itselle jos joku muu joskus tuskailee saman asian kanssa:
Ilmeisesti tuon Dynamic Cruisen ($544) kanssa on ollut ongelmia muillakin: https://www.1addicts.com/forums/show....php?t=1138536
En tiedä miksi varusteet eivät menneet listaan ensimmäisellä kerralla, mutta lisäsin peruscruisen ($540) vielä kerran ja sain sen pysymään varustelistassa. Tarkat stepit alla:
(I) Expertenmodus->VIN/ZCS/FA->ZCS/FA f. ECU->E89->CAS->Enter FA->$540->FA_WRITE CAS->Exit NCSexpert
(II) Expertenmodus->VIN/ZCS/FA->ZCS/FA f. ECU->E89->NFRM->Enter FA->$540->FA_WRITE NFRM->Exit NCSexpert
(III) Expertenmodus->VIN/ZCS/FA->ZCS/FA f. ECU->E89->CAS->SG_CODIEREN CAS->SG_CODIEREN NFRM->SG_CODIEREN DSC->SG_CODIEREN KOMBI->Exit NCSexpert
(IV) Tool32->DSC_87.prg->"lenkwinkel dsc abgleichen" (kun tämän tekee ISTA:lla, ratti pitää olla täsmälleen keskiasennossa, varmaan hyvä idea myös Tool32 tapauksessa!)->Exit Tool32
(V) INPA->DME->"gelernte Varienten" nollaus->Exit INPA
Virrat pois, ulos autosta, ovet lukkoon 30s ajaksi, jonka jälkeen kaikki pelaa (ilman tätä steppiä "gelernte Varienten" nollauksen jälkeen mittaristo loisti kuin joulukuusi eivätkä cruise, DSC, ym. toimineet).
Lisäksi cruisen saa kytkettäessä näyttämään asetetun nopeuden asettamalla KOMBI moduulista TEMPOMAT_SETZ_ANZ_DAUER wert_2.
$540 ja viiksipaketti osanumerolla 61319123040 (lz 9 123 040-06)
KOMBI:a en koodannut erikseen, mutta näyttää nopeuden pikkunäytössä, asettaessa ja säätäessä.
Leave a comment:
-
expert profile, edit vo, fa-write molempiin, sg-codieren default molempiin (default = work hakemistossa tyhjä FSW_PSW.MAN file), ok?
Leave a comment:
Leave a comment: