Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle part 2

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rik3
    replied
    Poistettu. Väärä topic.
    Last edited by Rik3; 09-04-2025, 16:31.

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Originally posted by Shatter View Post

    Onnistuisikohan sellaisella ohjelmalla kuin Perfekt Toolbox?

    em. ohjelmasta kuva Cruisen välilehdestä mitä asetuksia pystyy muuttamaan:

    Kiitos vinkistä, täytyypä tutustua!

    Leave a comment:


  • Shatter
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post
    E90:n (US spec) mittaristoa on vaivannut uudesta asti kummallinen pikku nyanssi: kun vakionopeussäätimen asettaa mihin tahansa nopeuteen, niin nopeusmittarin ulkokehällä oleva vakkarin indikaattori asettuu aina yhtäpykälää suurempaan eli +1 mph lukemaan. Kysyin tätä aikanaan takuuaikana merkkihuollostakin, mutta eivät siihen löytäneet syytä eivätkä korjausta. Asia on nyt unohtunut pitemmäksi aikaa, koska ei tuo nyt suorastaan maailman loppu ole; muut auton käyttäjät eivät ole koko asiaa edes huomanneet Siitäkin huolimatta ja kun asia nyt juolahti mieleen, onkos velhoilla tietoa saako tuota jotekin kalibroitua koodaamalla?


    Onnistuisikohan sellaisella ohjelmalla kuin Perfekt Toolbox?

    em. ohjelmasta kuva Cruisen välilehdestä mitä asetuksia pystyy muuttamaan:

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    E90:n (US spec) mittaristoa on vaivannut uudesta asti kummallinen pikku nyanssi: kun vakionopeussäätimen asettaa mihin tahansa nopeuteen, niin nopeusmittarin ulkokehällä oleva vakkarin indikaattori asettuu aina yhtäpykälää suurempaan eli +1 mph lukemaan. Kysyin tätä aikanaan takuuaikana merkkihuollostakin, mutta eivät siihen löytäneet syytä eivätkä korjausta. Asia on nyt unohtunut pitemmäksi aikaa, koska ei tuo nyt suorastaan maailman loppu ole; muut auton käyttäjät eivät ole koko asiaa edes huomanneet Siitäkin huolimatta ja kun asia nyt juolahti mieleen, onkos velhoilla tietoa saako tuota jotekin kalibroitua koodaamalla?



    Leave a comment:


  • ruupanen
    replied
    Originally posted by alpine3 View Post

    Riippuen jos sinulla on autossa optio 609, eli cic isolla näytöllä (professional navigation) onnistuu myös comboxin retrofittaus melko helposti. Tarvittaessa minulta löytyy valmiita adapterijohtisarjoja tcu:n korvaamiseksi comboxilla.

    Kyllä löytyy kyseinen optio. Mitäs maksas setti?

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Originally posted by ruupanen View Post


    No perse. Sit on sama tilata Kiinasta uusi mankka.
    Riippuen jos sinulla on autossa optio 609, eli cic isolla näytöllä (professional navigation) onnistuu myös comboxin retrofittaus melko helposti. Tarvittaessa minulta löytyy valmiita adapterijohtisarjoja tcu:n korvaamiseksi comboxilla.

    Leave a comment:


  • ruupanen
    replied
    Originally posted by alpine3 View Post
    Ei suoraan noilla varusteilla, pitäisi olla combox (option 6VC). Nyt sinulla vaikuttaisi olevan ainoastaan TCU (option 633), joka mahdollistaa ainoastaan bluetooth handsfreen.

    No perse. Sit on sama tilata Kiinasta uusi mankka.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by strandell View Post
    Koitin päivittää softan active steering moduuliin (tai ensinnäkin tutkia että onko siihen tullut päivitystä) 2011 e91:seen.
    Tarjoamiesi tietojen perusteella ohjainlaite on mallia AFS70 ja siinä on tällä hetkellä uusin saatavilla oleva ohjelmistoversio.

    Leave a comment:


  • strandell
    replied
    Koitin päivittää softan active steering moduuliin (tai ensinnäkin tutkia että onko siihen tullut päivitystä) 2011 e91:seen. WinKFP kuintenkin herjaa error 106. Toinen mystinen juttu, INPA ei saa moduliin yhteyttä e90 valikon kautta (AFS90 ?), mutta e70 valikon kautta yhteys pelittää (afs70). NCS kautta yhteys pelittää ja koodaukset saa luettua purkista. Onkohan mulla nyt setupissa jotain häikkää vai mistä tämä voisi johtua? Daten 71 päivitetty coding toolin avulla.

    Toisekseen, onkohan kyseiselle purkille olemassa tuoreempaa softaa edes? Ongelmana on että välillä ryömimisvaihdissa tai paikallaan esim liikennevaloissa rattii jää hakkaamaan/tikittämään (sen tuntee kevyesti ratissa) oikealle ja vasemmalle jos ratti lähes suorassa.

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Ei suoraan noilla varusteilla, pitäisi olla combox (option 6VC). Nyt sinulla vaikuttaisi olevan ainoastaan TCU (option 633), joka mahdollistaa ainoastaan bluetooth handsfreen.

    Leave a comment:


  • ruupanen
    replied
    X5 2010. Varustelistalta löytyy:

    S7SP Navi Professional/m.-ph.prep. Bluetooth

    S614 Internet preparation

    S633 Preparation, mobile phone, Business

    S677 HiFi system Professional DSP​

    Onko mahdollista saada koodamaalla soimaan myös musiikit ilman mitn bluteooth mokkuloita? Näyttämään jopa biisit näytöllä ja ratti nappulat pelaamaan biisien vaihdossa? ​

    Leave a comment:


  • JNo
    replied
    Originally posted by Jakuza View Post

    Ok, vastataanpas itselle jos joku muu joskus tuskailee saman asian kanssa:

    Ilmeisesti tuon Dynamic Cruisen ($544) kanssa on ollut ongelmia muillakin: https://www.1addicts.com/forums/show....php?t=1138536

    En tiedä miksi varusteet eivät menneet listaan ensimmäisellä kerralla, mutta lisäsin peruscruisen ($540) vielä kerran ja sain sen pysymään varustelistassa. Tarkat stepit alla:

    (I) Expertenmodus->VIN/ZCS/FA->ZCS/FA f. ECU->E89->CAS->Enter FA->$540->FA_WRITE CAS->Exit NCSexpert

    (II) Expertenmodus->VIN/ZCS/FA->ZCS/FA f. ECU->E89->NFRM->Enter FA->$540->FA_WRITE NFRM->Exit NCSexpert

    (III) Expertenmodus->VIN/ZCS/FA->ZCS/FA f. ECU->E89->CAS->SG_CODIEREN CAS->SG_CODIEREN NFRM->SG_CODIEREN DSC->SG_CODIEREN KOMBI->Exit NCSexpert

    (IV) Tool32->DSC_87.prg->"lenkwinkel dsc abgleichen" (kun tämän tekee ISTA:lla, ratti pitää olla täsmälleen keskiasennossa, varmaan hyvä idea myös Tool32 tapauksessa!)->Exit Tool32

    (V) INPA->DME->"gelernte Varienten" nollaus->Exit INPA

    Virrat pois, ulos autosta, ovet lukkoon 30s ajaksi, jonka jälkeen kaikki pelaa (ilman tätä steppiä "gelernte Varienten" nollauksen jälkeen mittaristo loisti kuin joulukuusi eivätkä cruise, DSC, ym. toimineet).

    Lisäksi cruisen saa kytkettäessä näyttämään asetetun nopeuden asettamalla KOMBI moduulista TEMPOMAT_SETZ_ANZ_DAUER wert_2.
    Toimii E90 LCI 2010
    $540 ja viiksipaketti osanumerolla 61319123040 (lz 9 123 040-06)

    KOMBI:a en koodannut erikseen, mutta näyttää nopeuden pikkunäytössä, asettaessa ja säätäessä.

    Leave a comment:


  • Juice
    replied
    expert profile, edit vo, fa-write molempiin, sg-codieren default molempiin (default = work hakemistossa tyhjä FSW_PSW.MAN file), ok?









    Leave a comment:


  • sebbexi
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post

    Oletko siis asentanut myös tasoanturit?

    Poista varustelistalta $524 (ALC) ja lisää $522 (Xenon) ja koodaa FRM.
    Moi, autossa on jo tasoanturit koska autossa on ALC valot, varustelistalta poistin jo $524 ja autossa olijo $522 valmiina jonka jätin. Youtube ohjeen avulla tein muutoksen mutta tuntuu ehkä että minulla on vieläkin ALC käytössä FRM:llä.

    Tein tämän ohjeen mukaan, kun alussa valitaan(1min10sek), F3 chasis ja seuraavalla valikossa tulee vaihtoehdot ECUN valintaa CAS, FRM, MFRM. Pitäisikö näille kaikille käydä erikseen kirjottamassa jotain. Ainakaan videossa homma ei tehdä kun CAS purkille?




    EDIT: Tuleeko virhe tuossa kohden kun tekee FA-Writen purkeilla mutta ei ole vielä lisänä tehnyt SG_Codrien ja sen jälkeenExecute Job välissä ennenkuin vaihdan koodauksen FRM? Vai pitäisikö FA-Writen Automaattisesti koodata yksikkö V/O rin mukaan? (2min 37sek) kohdalla?
    Last edited by sebbexi; 01-07-2024, 19:50.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by sebbexi View Post
    Moi, osaisiko joku täällä kertoa miten saisin koodattua Xenon valojen tasonsäätömoottorit toimimaan. Kyseessä on bmw e90korinen 2007vm Auton taustatietona on että autossa on adaptiiviset valot tehtaalta lähtöisin jotka vaihdettu aftermarket valoihin jossai ei enää SMC yksikköä. Tästä johtuen johtosarja on erillainen, olen nyt tehnyt FRM moduulita johdot umpiolle tehtaan johtosarjakaavion perusteella ja nyt pitäisi FRM boksi koodata vastaamaan Xenoneilla varustettua automaatti tasonsäätö. Osaisiko joku kertoa mitkä parametrit pitää muuttaa että auton tasonsäätömoottorit rupeaa toimimaan? Tällä hetkellä pitäisi leimalla saada se valojen check toiminta pelaamaan että valot käypi ylä ja ala asennossa.
    Oletko siis asentanut myös tasoanturit?

    Poista varustelistalta $524 (ALC) ja lisää $522 (Xenon) ja koodaa FRM.

    Leave a comment:

Working...
X