Kaverin autosta (e61) on edellinen omistaja disabloinut ohjelmallisesti takaparkkitutkan käytöstä tutkien rikkoontumisen takia. Miten tuon saisi takaisin käyttöön kun anturit on nyt ehjätty?
Lisäksi samassa autossa on ilmeisesti koodailtu valoja ja vilkkuja kun sivuvilkut palavat jatkuvasti, onko kellään tietoa miten tuon saisi palautettua alkuperäiseksi?
Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle part 2
Collapse
X
-
En saanut NCS Expertillä yhteyttä E92 335i:n, jossa JB4 asennettuna. INPA suostui toimimaan moitteetta. Map oli laitettu oikeaan asentoon (en muista oliko 0 vai 1). Toiseen autoon NCS Expert muodosti yhteyden moitteetta. Onko ideoita?
Leave a comment:
-
Originally posted by ate262 View PostAloittelija kyselee tyhmiä..
Pitäisi vaihtaa käytetty IHKA pre-LCI E61:een, mitenkäs sen saa resetoitua/koodattua/ohjelmoitua/nollattua, että toimii oikein mun autossa? NCS Expert, ISTA, jne. löytyy läppäristä, en vaan ole vielä koskaan niillä auton kanssa leikkinyt.
Leave a comment:
-
Aloittelija kyselee tyhmiä..
Pitäisi vaihtaa käytetty IHKA pre-LCI E61:een, mitenkäs sen saa resetoitua/koodattua/ohjelmoitua/nollattua, että toimii oikein mun autossa? NCS Expert, ISTA, jne. löytyy läppäristä, en vaan ole vielä koskaan niillä auton kanssa leikkinyt.
Leave a comment:
-
Helpp
NCS expert antaa kyseisen errorin.
FA-Fehler
COAPI-2000: Fehler in EDIABAS order in SG Beschreibungsdatei BIP-0001: Zu Langer Job-Parameter oder String-Register-Zugriff CAS
COAPI-2000: Fehler in EDIABAS order in SG Beschreibungsdatei FA_READ
COAPI-2000: Fehler in EDIABAS order in SG Beschreibungsdatei FA_READ: A_E65CAS
Piuhan kytkintä kokeiltu monessa asennossa, SP-data filut päivitetty uusimpaan versioon ja portin asetukset kunnossa. Inpa näyttää molemmat pallot ja Istakin toimii normaalisti.
Leave a comment:
-
Hieman tutkin vielä
Eli kun katson uudempaa autoa samalla piuhalla ja samalla Inpalla niin saan assembly numerot listaukseen! Näyttäisi siltä että vanhemmista autiosta ei saa, mutta kertokaas miten vanhemmista saadaan listaus tai ylipäänsä vaikka osan assembly??
Leave a comment:
-
INPA ja ZB number ongelma
Auto bmw 330ci FL -03 johon vaihdettu vanhempi mittaristo(-01)ja nyt pitäisi mittariston VIN numero päästä vaihtaan auton omaksi, mutta ongelmia pukkaa tähän!
En saa INPASTA (5.0.6) näkyviin assembly numberia. Inpassa kyllä näkyy kenttä identification Ja kun siitä painaa tulee näkyviin bmw part number, mutta eikö assembly number ole eri asia? Lisäksi ihmetyttää että en löydä esim. functional jobs valikkoa Ollenkaan. Mikähän on vikana.
Mittariston part number on 6906877 tähän pitäisi saada assembly numero jotta pääsee vaihtamaan vin numeron.
Olen kokeillut myös Inpa 5.00 versiota mutta siinä sama juttu!
Saako Assembly numeron jotenkin muuten selvitettyä kuin INPALLA ja jos saa niin ottaisin mielelläni vastaan ohjeita.
Leave a comment:
-
Originally posted by MikkoJII View PostSuunnittelin, että ostan uusimman e60 sp-datenin ncs-expertin sivuilta, mutta kuinka isoja nuo paketit on? Pitäisi siirtää siis filu tolle vikakoodi-läppärille, mutta siinä on melko pieni kovalevy niin en tiedä riittääkö tila
Leave a comment:
-
Suunnittelin, että ostan uusimman e60 sp-datenin ncs-expertin sivuilta, mutta kuinka isoja nuo paketit on? Pitäisi siirtää siis filu tolle vikakoodi-läppärille, mutta siinä on melko pieni kovalevy niin en tiedä riittääkö tila
Leave a comment:
-
Mites E60:ssä pitääkö DSC, ARS ja AL olla samalla vin numerolla kuin CAS/DDE? Nyt mulla on nuo erillä numerolla ja jotain vin herjaa heittää. Vaihdoin DSC:n vin numeron mutta se heittää edelleen siitä samaa vin herjaa.
Leave a comment:
-
Originally posted by Jakuza View PostAsensin uuden slip ringin cruisen viiksellä 2009 e82 135i:hin. Pari kysymystä koodauksesta:
Lisäsin ensin $540 varusteen (normaali cruise) CAS ja NFRM moduuleihin ajamalle FA_WRITE molempiin. Sen jälkeen SG_CODIEREN ja Process CAR. Homma kuitenkin stoppasi erroriin RAD moduulista.
Kaivoin toiset ohjeet ja ajoin SG_CODIEREN onnistuneesti erikseen CAS, NFRM, DSC, ja KOMBI moduuleille. Tämän jälkeen vielä ohjauskulman anturin calibrointi Tool32:lla.
Auto tuntuu pelaavan (myös cruise ja radio), eikä vikakoodeja tule mistään moduulista.
Kysymykset:
1. Onko tuosta RAD moduulin heittämästä errorista mitään haittaa ja miksi se heitti erroria?
2. Joskus asensin OBC:n e46:een, joka vaati vilkkuviiksen vaihdon ja varustelistan päivityksen (ZCS). Päivityksen jälkeen tuo uusi varuste näkyi varustelistassa, eli kun vaikka tökkäsin BMW Scannerin kiinni niin siellä näkyi se OBC varustelistassa. Nykyisessä tapauksessa NCSexpert ei kuitenkaan näytä tuota uutta varustetta ($540) kun klikkaan FA eingeben ja lista aukeaa. Sama kun teen vehicle identificationin ISTA:lla, niin cruise puuttuu kokonaan listalta. Kokeilin vielä tehdä koko prosessin uudelleen lisäämälllä normaalin cruisen sijaan Dynamic Cruisen ($544) ja mikään ei muuttunut. Miksi tuo lisätty varuste ei näy missään mutta tuntuu silti toimivan?
3. Kuuluuko tuota cruisea käytettäessä mittaristossa näkyä mitään cruiseen liittyvää tietoa? Esimerkiksi valittu nopeus tai merkkivalo että cruise on käytössä. Manuaalin mukaan ilmeisesti pitäisi. Mitään tietoa cruisesta ei näy mittaristossa vaikka cruise tuntuukin toimivan. Kuuluuko sen olla näin vai ei?
Ilmeisesti tuon Dynamic Cruisen ($544) kanssa on ollut ongelmia muillakin: https://www.1addicts.com/forums/show....php?t=1138536
En tiedä miksi varusteet eivät menneet listaan ensimmäisellä kerralla, mutta lisäsin peruscruisen ($540) vielä kerran ja sain sen pysymään varustelistassa. Tarkat stepit alla:
(I) Expertenmodus->VIN/ZCS/FA->ZCS/FA f. ECU->E89->CAS->Enter FA->$540->FA_WRITE CAS->Exit NCSexpert
(II) Expertenmodus->VIN/ZCS/FA->ZCS/FA f. ECU->E89->NFRM->Enter FA->$540->FA_WRITE NFRM->Exit NCSexpert
(III) Expertenmodus->VIN/ZCS/FA->ZCS/FA f. ECU->E89->CAS->SG_CODIEREN CAS->SG_CODIEREN NFRM->SG_CODIEREN DSC->SG_CODIEREN KOMBI->Exit NCSexpert
(IV) Tool32->DSC_87.prg->"lenkwinkel dsc abgleichen" (kun tämän tekee ISTA:lla, ratti pitää olla täsmälleen keskiasennossa, varmaan hyvä idea myös Tool32 tapauksessa!)->Exit Tool32
(V) INPA->DME->"gelernte Varienten" nollaus->Exit INPA
Virrat pois, ulos autosta, ovet lukkoon 30s ajaksi, jonka jälkeen kaikki pelaa (ilman tätä steppiä "gelernte Varienten" nollauksen jälkeen mittaristo loisti kuin joulukuusi eivätkä cruise, DSC, ym. toimineet).
Lisäksi cruisen saa kytkettäessä näyttämään asetetun nopeuden asettamalla KOMBI moduulista TEMPOMAT_SETZ_ANZ_DAUER wert_2.
Leave a comment:
-
Asensin uuden slip ringin cruisen viiksellä 2009 e82 135i:hin. Pari kysymystä koodauksesta:
Lisäsin ensin $540 varusteen (normaali cruise) CAS ja NFRM moduuleihin ajamalle FA_WRITE molempiin. Sen jälkeen SG_CODIEREN ja Process CAR. Homma kuitenkin stoppasi erroriin RAD moduulista.
Kaivoin toiset ohjeet ja ajoin SG_CODIEREN onnistuneesti erikseen CAS, NFRM, DSC, ja KOMBI moduuleille. Tämän jälkeen vielä ohjauskulman anturin calibrointi Tool32:lla.
Auto tuntuu pelaavan (myös cruise ja radio), eikä vikakoodeja tule mistään moduulista.
Kysymykset:
1. Onko tuosta RAD moduulin heittämästä errorista mitään haittaa ja miksi se heitti erroria?
2. Joskus asensin OBC:n e46:een, joka vaati vilkkuviiksen vaihdon ja varustelistan päivityksen (ZCS). Päivityksen jälkeen tuo uusi varuste näkyi varustelistassa, eli kun vaikka tökkäsin BMW Scannerin kiinni niin siellä näkyi se OBC varustelistassa. Nykyisessä tapauksessa NCSexpert ei kuitenkaan näytä tuota uutta varustetta ($540) kun klikkaan FA eingeben ja lista aukeaa. Sama kun teen vehicle identificationin ISTA:lla, niin cruise puuttuu kokonaan listalta. Kokeilin vielä tehdä koko prosessin uudelleen lisäämälllä normaalin cruisen sijaan Dynamic Cruisen ($544) ja mikään ei muuttunut. Miksi tuo lisätty varuste ei näy missään mutta tuntuu silti toimivan?
3. Kuuluuko tuota cruisea käytettäessä mittaristossa näkyä mitään cruiseen liittyvää tietoa? Esimerkiksi valittu nopeus tai merkkivalo että cruise on käytössä. Manuaalin mukaan ilmeisesti pitäisi. Mitään tietoa cruisesta ei näy mittaristossa vaikka cruise tuntuukin toimivan. Kuuluuko sen olla näin vai ei?
Leave a comment:
Leave a comment: