Originally posted by JaniLap
View Post
Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle part 2
Collapse
X
-
-
-
Saako e60/e61 pre faceen koodattua CCC:n niin, että näkyisi oljyntaso?:think
Leave a comment:
-
-
Joo, lueskelinkin jo tuosta fast baudratesta, että täppä pois tällä piuhalla. Käytössä läpinäkyvä 20e k+d-can usb-halpiskaapeli (inpa comp), jonka joskus foormuilta ostelin. Tosin on toiminut mainiosti muutoin. Täytyy kai vain etsiä jostain parempi lisävirtalähde
Toistin vielä Winkfp omalla import toiminnoilla sp-daten ym. tuonnit ja näytti olevan kertaalleen jo samat filet, eikä herjaile niiden suhteen mitään.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Juice View PostTiedä sitten, mikä vikana? Ista/xpert/inpa toimii muutoin kaikki ok Windows 10:llä com(usb)-portin vakioasetuksin 9600bit/s/8/1 bit.
Winkfp ottaa myös yhteydet ok, tosin sen options-asetuksissa oli suosituksista poiketen "fast baudrate" täppä pois? Tällä merkitystä?
En osaa sanoa, onko Windowsin versiolla lopulta isompaa merkitystä - itse käytän Win7 ja kaikki toimii sekä ICOM:illa että K+/D-CAN -kaapelilla tehtynä, ml. fläshäykset.
Onhan auto erilliseen virtalähteeseen kytkettynä, ettei kuvaamasi pulmat johtuisi vaihtelevasta jännitetasosta?
WinKFP varten automallikohtaiset SP Datenit ilmeisesti asennettu BMW Coding Toolsilla oikeisiin kansioihin, josta ohjelma osaa niitä lukea?
WinKFP:n osalta mikäli käytössäsi ei ole ICOM:ia, niin ehdotan että käytät ohjelmaa mieluummin ilman "Fast baudrate" -toimintoa. Tämä liittyy tiedonsiirtonopeuteen, joka on ICOM:illa suurempi ja häiriöttömämpi. USB-kaapelilla toteutettuna nopeus alhaisempi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Juice View PostPeruskyssäriä:
Käytössä nyt vain K+D-CAN kaapeli, jolla Winkfp flashit keskeytyy. Normi käyttö ISTA-D, Inpa ja NscExpert FA ja peruskoodaukset toimii kyllä.
Onnistuuko vaihto-osan ecuun pelkkä VIN vaihto K+d-can kaapelilla millään ilman koko ECU:n päivittämistä ?
WinKFP: vin päivitys vaatii aina koko modulin flashin (keskeytyy) ?
NscExpert: löytyy käsky "fgnr_schreiben", mutta päivittääkö sillä VINiä?
Tool32: voi päivittää pelkän vin & aif käskyllä "c_fg_schrieben" ilman koko modulin flashausta ?
Ymmärsinkö nuo oikein, vai hommattava suosiolla Enet-kaapeli tms. mikä ?
PS. Mahdollista päivittää E90 pre 2006 DSC uudempaan 2007 LDM-toiminnoilla (molemmat 6 syl MK60E5 ja sama varusteet) ?
Leave a comment:
-
-
Peruskyssäriä:
Käytössä nyt vain K+D-CAN kaapeli, jolla Winkfp flashit keskeytyy. Normi käyttö ISTA-D, Inpa ja NscExpert FA ja peruskoodaukset toimii kyllä.
Onnistuuko vaihto-osan ecuun pelkkä VIN vaihto K+d-can kaapelilla millään ilman koko ECU:n päivittämistä ?
WinKFP: vin päivitys vaatii aina koko modulin flashin (keskeytyy) ?
NscExpert: löytyy käsky "fgnr_schreiben", mutta päivittääkö sillä VINiä?
Tool32: voi päivittää pelkän vin & aif käskyllä "c_fg_schrieben" ilman koko modulin flashausta ?
Ymmärsinkö nuo oikein, vai hommattava suosiolla Enet-kaapeli tms. mikä ?
PS. Mahdollista päivittää E90 pre 2006 DSC uudempaan 2007 LDM-toiminnoilla (molemmat 6 syl MK60E5 ja sama varusteet) ?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by daro View PostKaverin autosta (e61) on edellinen omistaja disabloinut ohjelmallisesti takaparkkitutkan käytöstä tutkien rikkoontumisen takia. Miten tuon saisi takaisin käyttöön kun anturit on nyt ehjätty?
Lisäksi samassa autossa on ilmeisesti koodailtu valoja ja vilkkuja kun sivuvilkut palavat jatkuvasti, onko kellään tietoa miten tuon saisi palautettua alkuperäiseksi?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by daro View PostKaverin autosta (e61) on edellinen omistaja disabloinut ohjelmallisesti takaparkkitutkan käytöstä tutkien rikkoontumisen takia. Miten tuon saisi takaisin käyttöön kun anturit on nyt ehjätty?
Lisäksi samassa autossa on ilmeisesti koodailtu valoja ja vilkkuja kun sivuvilkut palavat jatkuvasti, onko kellään tietoa miten tuon saisi palautettua alkuperäiseksi?
Leave a comment:
-
-
Kaverin autosta (e61) on edellinen omistaja disabloinut ohjelmallisesti takaparkkitutkan käytöstä tutkien rikkoontumisen takia. Miten tuon saisi takaisin käyttöön kun anturit on nyt ehjätty?
Lisäksi samassa autossa on ilmeisesti koodailtu valoja ja vilkkuja kun sivuvilkut palavat jatkuvasti, onko kellään tietoa miten tuon saisi palautettua alkuperäiseksi?
Leave a comment:
-
-
En saanut NCS Expertillä yhteyttä E92 335i:n, jossa JB4 asennettuna. INPA suostui toimimaan moitteetta. Map oli laitettu oikeaan asentoon (en muista oliko 0 vai 1). Toiseen autoon NCS Expert muodosti yhteyden moitteetta. Onko ideoita?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ate262 View PostAloittelija kyselee tyhmiä..
Pitäisi vaihtaa käytetty IHKA pre-LCI E61:een, mitenkäs sen saa resetoitua/koodattua/ohjelmoitua/nollattua, että toimii oikein mun autossa? NCS Expert, ISTA, jne. löytyy läppäristä, en vaan ole vielä koskaan niillä auton kanssa leikkinyt.
Leave a comment:
-
-
Aloittelija kyselee tyhmiä..
Pitäisi vaihtaa käytetty IHKA pre-LCI E61:een, mitenkäs sen saa resetoitua/koodattua/ohjelmoitua/nollattua, että toimii oikein mun autossa? NCS Expert, ISTA, jne. löytyy läppäristä, en vaan ole vielä koskaan niillä auton kanssa leikkinyt.
Leave a comment:
-
-
Helpp
NCS expert antaa kyseisen errorin.
FA-Fehler
COAPI-2000: Fehler in EDIABAS order in SG Beschreibungsdatei BIP-0001: Zu Langer Job-Parameter oder String-Register-Zugriff CAS
COAPI-2000: Fehler in EDIABAS order in SG Beschreibungsdatei FA_READ
COAPI-2000: Fehler in EDIABAS order in SG Beschreibungsdatei FA_READ: A_E65CAS
Piuhan kytkintä kokeiltu monessa asennossa, SP-data filut päivitetty uusimpaan versioon ja portin asetukset kunnossa. Inpa näyttää molemmat pallot ja Istakin toimii normaalisti.
Leave a comment:
-
Leave a comment: