Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle part 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MikkoJII
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Ei sitä tarvitse erikseen koodata, vaan on oletuksena päällä. Sinulla ei löydy(kö)?
    Ei löydy ei. Servicessä näkyy vaan seuraavaan öljynvaihtoon oleva matka. Autoa ei ole koskaan päivitetty, liekö tuo johtuu siitä.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by MikkoJII View Post
    Saako e60/e61 pre faceen koodattua CCC:n niin, että näkyisi oljyntaso?:think
    Ei sitä tarvitse erikseen koodata, vaan on oletuksena päällä. Sinulla ei löydy(kö)?

    Leave a comment:


  • MikkoJII
    replied
    Saako e60/e61 pre faceen koodattua CCC:n niin, että näkyisi oljyntaso?:think

    Leave a comment:


  • Juice
    replied
    Joo, lueskelinkin jo tuosta fast baudratesta, että täppä pois tällä piuhalla. Käytössä läpinäkyvä 20e k+d-can usb-halpiskaapeli (inpa comp), jonka joskus foormuilta ostelin. Tosin on toiminut mainiosti muutoin. Täytyy kai vain etsiä jostain parempi lisävirtalähde

    Toistin vielä Winkfp omalla import toiminnoilla sp-daten ym. tuonnit ja näytti olevan kertaalleen jo samat filet, eikä herjaile niiden suhteen mitään.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Juice View Post
    Tiedä sitten, mikä vikana? Ista/xpert/inpa toimii muutoin kaikki ok Windows 10:llä com(usb)-portin vakioasetuksin 9600bit/s/8/1 bit.

    Winkfp ottaa myös yhteydet ok, tosin sen options-asetuksissa oli suosituksista poiketen "fast baudrate" täppä pois? Tällä merkitystä?
    Mikäli saat muilla ohjelmilla yhteyden autoon ongelmitta, niin tiedonsiirtokaapeli ja sen asetukset ovat kunnossa.

    En osaa sanoa, onko Windowsin versiolla lopulta isompaa merkitystä - itse käytän Win7 ja kaikki toimii sekä ICOM:illa että K+/D-CAN -kaapelilla tehtynä, ml. fläshäykset.

    Onhan auto erilliseen virtalähteeseen kytkettynä, ettei kuvaamasi pulmat johtuisi vaihtelevasta jännitetasosta?

    WinKFP varten automallikohtaiset SP Datenit ilmeisesti asennettu BMW Coding Toolsilla oikeisiin kansioihin, josta ohjelma osaa niitä lukea?

    WinKFP:n osalta mikäli käytössäsi ei ole ICOM:ia, niin ehdotan että käytät ohjelmaa mieluummin ilman "Fast baudrate" -toimintoa. Tämä liittyy tiedonsiirtonopeuteen, joka on ICOM:illa suurempi ja häiriöttömämpi. USB-kaapelilla toteutettuna nopeus alhaisempi.

    Leave a comment:


  • Juice
    replied
    Tiedä sitten, mikä vikana? Ista/xpert/inpa toimii muutoin kaikki ok. Winkfp myös ottaa yhteydet, mutta flash ei vain onnistu. Windows 10:ssä com(usb)-portin vakioasetuksin 9600bit/s/8/1 bit.
    Last edited by Juice; 27-07-2020, 12:12.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Juice View Post
    Peruskyssäriä:

    Käytössä nyt vain K+D-CAN kaapeli, jolla Winkfp flashit keskeytyy. Normi käyttö ISTA-D, Inpa ja NscExpert FA ja peruskoodaukset toimii kyllä.

    Onnistuuko vaihto-osan ecuun pelkkä VIN vaihto K+d-can kaapelilla millään ilman koko ECU:n päivittämistä ?

    WinKFP: vin päivitys vaatii aina koko modulin flashin (keskeytyy) ?
    NscExpert: löytyy käsky "fgnr_schreiben", mutta päivittääkö sillä VINiä?
    Tool32: voi päivittää pelkän vin & aif käskyllä "c_fg_schrieben" ilman koko modulin flashausta ?

    Ymmärsinkö nuo oikein, vai hommattava suosiolla Enet-kaapeli tms. mikä ?

    PS. Mahdollista päivittää E90 pre 2006 DSC uudempaan 2007 LDM-toiminnoilla (molemmat 6 syl MK60E5 ja sama varusteet) ?
    Kyllä pitäisi K+DCAN kaapelilla onnistua. ENET ei toimi E-sarjan kanssa. ICOM on se paras fläshäämiseen. Veikkaisin jotain ongelmaa siinä sun winkfp:ssä.

    Leave a comment:


  • Juice
    replied
    Peruskyssäriä:

    Käytössä nyt vain K+D-CAN kaapeli, jolla Winkfp flashit keskeytyy. Normi käyttö ISTA-D, Inpa ja NscExpert FA ja peruskoodaukset toimii kyllä.

    Onnistuuko vaihto-osan ecuun pelkkä VIN vaihto K+d-can kaapelilla millään ilman koko ECU:n päivittämistä ?

    WinKFP: vin päivitys vaatii aina koko modulin flashin (keskeytyy) ?
    NscExpert: löytyy käsky "fgnr_schreiben", mutta päivittääkö sillä VINiä?
    Tool32: voi päivittää pelkän vin & aif käskyllä "c_fg_schrieben" ilman koko modulin flashausta ?

    Ymmärsinkö nuo oikein, vai hommattava suosiolla Enet-kaapeli tms. mikä ?

    PS. Mahdollista päivittää E90 pre 2006 DSC uudempaan 2007 LDM-toiminnoilla (molemmat 6 syl MK60E5 ja sama varusteet) ?

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by daro View Post
    Kaverin autosta (e61) on edellinen omistaja disabloinut ohjelmallisesti takaparkkitutkan käytöstä tutkien rikkoontumisen takia. Miten tuon saisi takaisin käyttöön kun anturit on nyt ehjätty?

    Lisäksi samassa autossa on ilmeisesti koodailtu valoja ja vilkkuja kun sivuvilkut palavat jatkuvasti, onko kellään tietoa miten tuon saisi palautettua alkuperäiseksi?
    Perus SG_Codieren jobin tekee vain ohjainyksiköille niin koodaa ne varustelistan mukaisesti tehdasasetuksille.
    Last edited by Supa; 15-07-2020, 11:39. Reason: EDIT: Hidas :D

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by daro View Post
    Kaverin autosta (e61) on edellinen omistaja disabloinut ohjelmallisesti takaparkkitutkan käytöstä tutkien rikkoontumisen takia. Miten tuon saisi takaisin käyttöön kun anturit on nyt ehjätty?

    Lisäksi samassa autossa on ilmeisesti koodailtu valoja ja vilkkuja kun sivuvilkut palavat jatkuvasti, onko kellään tietoa miten tuon saisi palautettua alkuperäiseksi?
    Varmista että parkkitutkat on edelleen varustelistassa ja lisää tarvittaessa takaisin, ja koodaa LMA ja PDC tehdasasetuksiin tyhjällä .man -tiedostolla.

    Leave a comment:


  • daro
    replied
    Kaverin autosta (e61) on edellinen omistaja disabloinut ohjelmallisesti takaparkkitutkan käytöstä tutkien rikkoontumisen takia. Miten tuon saisi takaisin käyttöön kun anturit on nyt ehjätty?

    Lisäksi samassa autossa on ilmeisesti koodailtu valoja ja vilkkuja kun sivuvilkut palavat jatkuvasti, onko kellään tietoa miten tuon saisi palautettua alkuperäiseksi?

    Leave a comment:


  • ahat
    replied
    En saanut NCS Expertillä yhteyttä E92 335i:n, jossa JB4 asennettuna. INPA suostui toimimaan moitteetta. Map oli laitettu oikeaan asentoon (en muista oliko 0 vai 1). Toiseen autoon NCS Expert muodosti yhteyden moitteetta. Onko ideoita?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by ate262 View Post
    Aloittelija kyselee tyhmiä..


    Pitäisi vaihtaa käytetty IHKA pre-LCI E61:een, mitenkäs sen saa resetoitua/koodattua/ohjelmoitua/nollattua, että toimii oikein mun autossa? NCS Expert, ISTA, jne. löytyy läppäristä, en vaan ole vielä koskaan niillä auton kanssa leikkinyt.
    Koodaat sen varustelistan mukaan.

    Leave a comment:


  • ate262
    replied
    Aloittelija kyselee tyhmiä..


    Pitäisi vaihtaa käytetty IHKA pre-LCI E61:een, mitenkäs sen saa resetoitua/koodattua/ohjelmoitua/nollattua, että toimii oikein mun autossa? NCS Expert, ISTA, jne. löytyy läppäristä, en vaan ole vielä koskaan niillä auton kanssa leikkinyt.

    Leave a comment:


  • _OsQ_
    replied
    Helpp

    NCS expert antaa kyseisen errorin.

    FA-Fehler

    COAPI-2000: Fehler in EDIABAS order in SG Beschreibungsdatei BIP-0001: Zu Langer Job-Parameter oder String-Register-Zugriff CAS
    COAPI-2000: Fehler in EDIABAS order in SG Beschreibungsdatei FA_READ
    COAPI-2000: Fehler in EDIABAS order in SG Beschreibungsdatei FA_READ: A_E65CAS

    Piuhan kytkintä kokeiltu monessa asennossa, SP-data filut päivitetty uusimpaan versioon ja portin asetukset kunnossa. Inpa näyttää molemmat pallot ja Istakin toimii normaalisti.

    Leave a comment:

Working...
X