Originally posted by oliw
View Post
Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle part 2
Collapse
X
-
Taustoja ja autoa tuntematta kysyn kuitenkin, onko autossa myös NFRM tai FRM2 -moduuli ja kuinka sen koodaus käyttäytyy?
-
Missähän voisi olla vika,kun NCS:llä yrittää kirjoittaa FRM:lle muutoksia niin seuraavalla lukukerralla muutokset eivät ole tallentuneet, vaikka MAN-filessä ne näkyy muutettuna ohjelmoinnin jälkeen? "Coding ended" ilman ongelmia kuitenkin.
"Default"-profiili käytössä ja Manipulate-optio valittuna.
Leave a comment:
-
Se ominaisuus on muinaismuisto ajalta, jolloin tietyt BMW-yhteensopivat puhelimet sallivat viesti-ilmoitusten näyttämisen CCC:n iDrivessä. Nykyään ei siis toimi ja siksi tarpeeton ruksia käyttöön.Originally posted by MikkoJII View PostSaako tuon SMS:n muuttamisen nicht_aktiv tilasta aktiv tilaan näyttämään iDrivessä saapuneet tekstiviestit? Itse kun en käytä muita viestisovelluksia.
Leave a comment:
-
Nyt näkyy oil level CCC:ssä, siellä oli tosiaan nicht_aktiv. Vaihtelin samalla hieman kieliä tuonne kun tuo on italian tuonti tuo auto ja siellä oli muutamassa paikkaa italia kielenä. Tuo oil level ilmoitti ainakin, että measurement currently not possible, mutta täytyy kattoa jos se herää tuosta kun autolla ajaa.Originally posted by JaniLap View PostAsia selvä. Vilkaise CCC:n parametreista oil_level ja kumpi vaihtoehto on koodattuna (nicht_aktiv / aktiv).
Saako tuon SMS:n muuttamisen nicht_aktiv tilasta aktiv tilaan näyttämään iDrivessä saapuneet tekstiviestit? Itse kun en käytä muita viestisovelluksia.
Leave a comment:
-
Ei mulla ole siinäkään kuin pelkkä Status. Eli tässä kohtaa voisi varmaan ottaa sen NCS-Expertin esille.Originally posted by JaniLap View PostKaiva se iDriven huoltonäyttö (Status) esiin ja sitten työnnä ohjainrullaa yhden kerran eteenpäin, jolloin näytön toiselle tekstiriville tulee näkyviin lisää valikoita (Status - Engine oil level - Auto request). Kierrä sitten rullaa oikealle, jotta pääset valitsemaan kohdan "Engine oil level" ja paina rullaa yhden kerran, jotta ko. valinta tulee aktiiviseksi. Nyt öljyntaso pitäisi olla näkyvillä.
Mikäli ei vaan onnistu, niin sitten saattaa olla ohjelmistopäivityksen avulla korjattavissa - tai ainakin hyvä vilkaista CCC:n koodausasetuksia.
Leave a comment:
-
Kaiva se iDriven huoltonäyttö (Status) esiin ja sitten työnnä ohjainrullaa yhden kerran eteenpäin, jolloin näytön toiselle tekstiriville tulee näkyviin lisää valikoita (Status - Engine oil level - Auto request). Kierrä sitten rullaa oikealle, jotta pääset valitsemaan kohdan "Engine oil level" ja paina rullaa yhden kerran, jotta ko. valinta tulee aktiiviseksi. Nyt öljyntaso pitäisi olla näkyvillä.Originally posted by MikkoJII View PostEi löydy ei. Servicessä näkyy vaan seuraavaan öljynvaihtoon oleva matka.
Mikäli ei vaan onnistu, niin sitten saattaa olla ohjelmistopäivityksen avulla korjattavissa - tai ainakin hyvä vilkaista CCC:n koodausasetuksia.
Leave a comment:
-
Saako e60/e61 pre faceen koodattua CCC:n niin, että näkyisi oljyntaso?:think
Leave a comment:
-
Joo, lueskelinkin jo tuosta fast baudratesta, että täppä pois tällä piuhalla. Käytössä läpinäkyvä 20e k+d-can usb-halpiskaapeli (inpa comp), jonka joskus foormuilta ostelin. Tosin on toiminut mainiosti muutoin. Täytyy kai vain etsiä jostain parempi lisävirtalähde
Toistin vielä Winkfp omalla import toiminnoilla sp-daten ym. tuonnit ja näytti olevan kertaalleen jo samat filet, eikä herjaile niiden suhteen mitään.
Leave a comment:
-
Mikäli saat muilla ohjelmilla yhteyden autoon ongelmitta, niin tiedonsiirtokaapeli ja sen asetukset ovat kunnossa.Originally posted by Juice View PostTiedä sitten, mikä vikana? Ista/xpert/inpa toimii muutoin kaikki ok Windows 10:llä com(usb)-portin vakioasetuksin 9600bit/s/8/1 bit.
Winkfp ottaa myös yhteydet ok, tosin sen options-asetuksissa oli suosituksista poiketen "fast baudrate" täppä pois? Tällä merkitystä?
En osaa sanoa, onko Windowsin versiolla lopulta isompaa merkitystä - itse käytän Win7 ja kaikki toimii sekä ICOM:illa että K+/D-CAN -kaapelilla tehtynä, ml. fläshäykset.
Onhan auto erilliseen virtalähteeseen kytkettynä, ettei kuvaamasi pulmat johtuisi vaihtelevasta jännitetasosta?
WinKFP varten automallikohtaiset SP Datenit ilmeisesti asennettu BMW Coding Toolsilla oikeisiin kansioihin, josta ohjelma osaa niitä lukea?
WinKFP:n osalta mikäli käytössäsi ei ole ICOM:ia, niin ehdotan että käytät ohjelmaa mieluummin ilman "Fast baudrate" -toimintoa. Tämä liittyy tiedonsiirtonopeuteen, joka on ICOM:illa suurempi ja häiriöttömämpi. USB-kaapelilla toteutettuna nopeus alhaisempi.
Leave a comment:
-
Kyllä pitäisi K+DCAN kaapelilla onnistua. ENET ei toimi E-sarjan kanssa. ICOM on se paras fläshäämiseen. Veikkaisin jotain ongelmaa siinä sun winkfp:ssä.Originally posted by Juice View PostPeruskyssäriä:
Käytössä nyt vain K+D-CAN kaapeli, jolla Winkfp flashit keskeytyy. Normi käyttö ISTA-D, Inpa ja NscExpert FA ja peruskoodaukset toimii kyllä.
Onnistuuko vaihto-osan ecuun pelkkä VIN vaihto K+d-can kaapelilla millään ilman koko ECU:n päivittämistä ?
WinKFP: vin päivitys vaatii aina koko modulin flashin (keskeytyy) ?
NscExpert: löytyy käsky "fgnr_schreiben", mutta päivittääkö sillä VINiä?
Tool32: voi päivittää pelkän vin & aif käskyllä "c_fg_schrieben" ilman koko modulin flashausta ?
Ymmärsinkö nuo oikein, vai hommattava suosiolla Enet-kaapeli tms. mikä ?
PS. Mahdollista päivittää E90 pre 2006 DSC uudempaan 2007 LDM-toiminnoilla (molemmat 6 syl MK60E5 ja sama varusteet) ?
Leave a comment:
-
Peruskyssäriä:
Käytössä nyt vain K+D-CAN kaapeli, jolla Winkfp flashit keskeytyy. Normi käyttö ISTA-D, Inpa ja NscExpert FA ja peruskoodaukset toimii kyllä.
Onnistuuko vaihto-osan ecuun pelkkä VIN vaihto K+d-can kaapelilla millään ilman koko ECU:n päivittämistä ?
WinKFP: vin päivitys vaatii aina koko modulin flashin (keskeytyy) ?
NscExpert: löytyy käsky "fgnr_schreiben", mutta päivittääkö sillä VINiä?
Tool32: voi päivittää pelkän vin & aif käskyllä "c_fg_schrieben" ilman koko modulin flashausta ?
Ymmärsinkö nuo oikein, vai hommattava suosiolla Enet-kaapeli tms. mikä ?
PS. Mahdollista päivittää E90 pre 2006 DSC uudempaan 2007 LDM-toiminnoilla (molemmat 6 syl MK60E5 ja sama varusteet) ?
Leave a comment:
Leave a comment: