Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle part 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hela
    replied
    Ois pikku pulma. Potilaana e60 530d -04 josta kadonnut savuna ilmaan cas, lm ja kombi. Ostin nuo kaikki rojut samasta purkuautosta dde purkin kanssa, joten dde-cas synkka pitäis olla jees. Auto johon osat tuli on euro3 ja automaatti
    Ongelma: purkuauto oli manuaali, 525d ja euro4
    Kysymys: saanko purkudde boxiin ajettua euro3 softan ja automaattiversiona? Jos onnistuu, niin miten?
    Yritin ajaa auton orkkis dde purkista kaivetuilla tiedoilla winkfp:llä softaa purkudde purkkin mutta se ei antanut, koska versiot eivät täsmänneet.

    Mitäs vaihtoehtoja mulla on? ISN onkiminen ei onnistu mun työkaluilla samoin kuin dumbbien otto. Toki aina voi ostaa vaikka ebaystä paremmin sopivan cas-dde-avain kombon mutta mutta...

    Leave a comment:


  • hegemon80
    replied
    Nyt on tullu kokeiltua joka profiililla ja erillaisilla asetuksilla mutta en saa lisättyä varustelistaan mitään aina herjaa samaa.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by hegemon80 View Post
    Pitäiskö tuo cd vaihtaja näkyä daten listassa?
    Eihän sitä itse CD-vaihtajaa voi eikä tarvi koodata.

    Leave a comment:


  • hegemon80
    replied
    Pitäiskö tuo cd vaihtaja näkyä daten listassa?

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by hegemon80 View Post
    Juuri näin. Pystyn kyllä lukemaan ja koodaamaan mutta en pysty lisäämään tuota vaihtajaa tuonne.
    Millaista profiilia käytät NCS:ssä kun editoit varustelistaa?

    Valitse Expertmode valmiista profiilivaihtoehdoista tai rakenna itse sellainen, joka sallii FA-koodauksen.

    Leave a comment:


  • hegemon80
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Mitä tarkoitat, että muuten toimii? Tuo virhekö tulee siinä vaiheessa, kun yrität listaukseen lisätä "$672"?
    Juuri näin. Pystyn kyllä lukemaan ja koodaamaan mutta en pysty lisäämään tuota vaihtajaa tuonne.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by hegemon80 View Post
    Ongelma E60:n kanssa. Mä en saa lisättyä cd-vaihtajaa FA-listaan. Herjaa coapi-1181. Muuten tuntuis ncs toimivan niin kuin kuuluu. Alkaa mennä hermot koko ohjelman kanssa. Eka sai säätää yli viikon että sai edes juttelemaan auton kanssa ja nyt sit tämä.
    Mitä tarkoitat, että muuten toimii? Tuo virhekö tulee siinä vaiheessa, kun yrität listaukseen lisätä "$672"?

    Leave a comment:


  • hegemon80
    replied
    Ongelma E60:n kanssa. Mä en saa lisättyä cd-vaihtajaa FA-listaan. Herjaa coapi-1181. Muuten tuntuis ncs toimivan niin kuin kuuluu. Alkaa mennä hermot koko ohjelman kanssa. Eka sai säätää yli viikon että sai edes juttelemaan auton kanssa ja nyt sit tämä.

    Leave a comment:


  • RaneMaster
    replied
    e60 parkkivalojen koodausta / päiväajovalot

    Muutama kysymys e60 valojen muutoksista:

    Onko mahdollista koodailla e60 pre lci autoon enkelinsilmävalot ns. päiväajovaloiksi? Eli että ne olisivat kirkkaammat kuin normi parkkiasennossa? Tällä hetkellä autossa päiväajovaloina koodattuna kaukovalot pienellä jännitteellä, mutta kiinnostaisi saako muita valoja koodattua toimimaan valokytkimen ollessa 0-asennossa. Tuolloin saisi vaihdettua kaukovalot ledipolttimoiksi tai xenoneiksi paremman valotehon toivossa.

    Toinen kysymys kuuluu, saako koodattua usa-parkit (vilkut) palamaan myös ajovalojen kanssa? Ne saan koodattua kyllä päiväajovaloiksi, mutta kun kytken ajovalot päälle, niin vilkut sammuvat. Onnistuuko mukauttamaan niin että enkelit ja vilkut palavat päiväajovaloina ja vilkut eivät sammu kun ajovalot kytkee päälle?

    Entä miten saan autooni saattovalot tai kun avaan ovet niin valot palavat? Esimerkiksi pelkät etusumarit saisi palaa kun lähtee tai tulee autolle.

    Autona siis 2003 e60.

    Käytössä on ncs expert johon liitettynä ncs dummy, mutta kaikenlaisia yhdistelmiä kokeiltu eikä ole näihin kysymyksiin löytynyt oikeita arvoja vaikka sitä sun tätä kokeiltu ja netistä yrittänyt etsiä tietoa.

    Leave a comment:


  • macman_lahti
    replied
    Mikähän ihme vielä voi oikein mättää ?
    Olen kokeillut perusasennuksella jossa muistaakseni V54 datumit. Sitten löysin jostain Russian-sivulta V60 sp-datumit, päivitys meni BMW toolsilla ainakin mun silmiin ihan hienosti.
    Inpa toimii täydellisesti, FA- write menee hienosti ( ei ainakaan herjaa mitään ).
    Mutta kun yrittää lukea moduulia niin tulee tällainen. Ei ole väliä mitä modulia koittaa lukea. Menee kyllä vähän aikaa ja vasta sitten heittää herjan.



    Tästä huolimatta WORK-kansioon tulee FSW_PSW.TRC file.
    Siellä mun ( kokemattomiin ) silmiin ihan järkevän näköistä tarinaa.

    VOLUME_KLANG_1
    e60_hifi
    KLANG_OFFSET
    standard
    VOLUME_PDC
    e60_hifi
    VOLUME_DELTA_PDC_ENTER
    standard

    Ekaa kertaa koodailemassa ja tein hifi 676-koodauksen pois ja takaisin.

    Periaattessa menin tämän ohjeen mukaan, mutta tietysti vaan noi akkukohdat vaihdon siihen hifiin:

    1. Open NCSEXPERT
    2. File > Load profile > Select Expertmode > Click OK
    3. Press F1 (VIN/ZCS/FA)
    4. Press F3 (CS/FA f. EC) > Select E89 > Click OK > Select CAS > Click OK
    5. Press F6 (Back)
    6. Press F1 (VIN/ZCS/FA)
    7. Press F2 (Enter FA) > Select E89 > Click OK
    8. A window labeled “Enter VIN” appears with your vehicles VIN number filled in > Click OK
    9. A window labeled Enter FA appears > scroll to find VO for old battery (-XXXX) > highlight –XXXX and press delete on keyboard
    10. Enter –XXXX is “Attribute” box > Click Add > Click OK
    11. Press F6 (Back)
    12. Press F4 (Process ECU) > Select CAS > Click OK
    13. Press F2 (Change Job) > Select FA_Write > Click OK
    14. Press F3 (Execute Job)
    15. Verify that the write is complete “Job Ended”
    16. Press F1 (Change ECU) > Select FRM > Click OK
    17. Verify lines : get coded, FRM, JOBNAME = FA_Write
    18. Press F3 (Execute Job)
    19. Verify that the write is complete “Job Ended”
    20. Press F6 (Back) > Exit NCSEXPERT

    b. Code the new VO list to the car:

    1. Open NCSEXPERT
    2. File > Load profile > Select Expertmode > Click OK
    3. Press F1 (VIN/ZCS/FA)
    4. Press F3 (CS/FA f. EC) > Select E89 > Click OK > Select CAS > Click OK
    5. Press F6 (Back)
    6. Press F3 (Process Car)
    7. Press F1 (Code Car)

    Muuten menee läpi ihan ok, mutta tossa B-kohdassa valitsin vain MASK:n ( en koko autoa ) ja jälleen se sama herja.
    Kuitenkin mun silmiin näyttää, että menisi läpi kun katsoo TRC-filejä. Kun koodasin sen takaisin 661:ksi ja luin sen TRC:n niin hifistä ei puhuttu mitään. Ja kuin laitoin 676:n takaisin ja uudelleenkoodaus MASK-moduuliin niin e60-hifi tarinat tulee takaisin vaikka herjaakin lopussa ton kuvan mukaisesti.

    Toimiikohan toi nyt vai ei ja mistähän ihmeestä toi error voi johtua ?
    ISTAkin temppuilee jonkun verran moduulien lukemissa. Välillä joutuu ottamaan ECU-kohtaisesti, että saa ne vihreäksi. Johtuuko toi nyt halvasta Kiina-piuhasta ? Toisaalta taas INPA toimii kuin junan vessa lukemisessa ja koodien nollauksessa.

    Leave a comment:


  • viimeistelijä
    replied
    e91 325i 6vmanuaali

    Oisko jollain kertoa mistä kohtaan pitää täppä ottaa pois kun oma e91 leikkaa kaiken voiman pois kun radalla ajaessa painaa jarrua kaasun olessa myös painettuna.

    Eli kaasupoljin menee mykäksi kun painaa jarrua samaan aikaan.

    On koodattu pois käytöstä brake temptature sensorit,sillä ei ainakaan ollut vaikutusta mihinkään. Muita vastaavia asetuksia en löytäny dsc mk70_07C boksin takaa.

    Vai pitääkö ecu koodauttaa jossain? kyseessä siis e91 05vm 325i 6v man.

    esim kaverin 130i 6v man ei tee samaa tai 330d 06vm 6vman..

    Leave a comment:


  • JiiVee92
    replied
    Fak jeah, homma pelittää 100% kun otti pois sen väylien siltauksen.

    Leave a comment:


  • JiiVee92
    replied
    No voi hemmetti. Pitipä ihan tuota käyttämääni ohjetta katsoa ja jotenkin olin skipannut tuon väylärimojen erottamisen toisistaan.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by JiiVee92 View Post
    K-väylä ihan väri väriin mittariston liittimiä vaihtaessa ja I-väylän suhteen olin laiska ja otin radion takaa.
    Low OBC autossahan ei alunperin ole erillistä I-väylää, vaan kaikki vehkeet on yhteisessä K-väylässä. Eikös tässä pidä kytkentärimalta (hanskalokeron takana) erottaa I- ja K-väylä omiksi ryhmikseen.

    Tuosta dokkarista löytyy kaaviokin, miten ne on jaettu.

    Last edited by Clavurion; 23-03-2020, 21:54.

    Leave a comment:


  • JiiVee92
    replied
    K-väylä ihan väri väriin mittariston liittimiä vaihtaessa ja I-väylän suhteen olin laiska ja otin radion takaa.

    Leave a comment:

Working...
X