Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle part 2
Collapse
X
-
Moi, osaisiko joku täällä kertoa miten saisin koodattua Xenon valojen tasonsäätömoottorit toimimaan. Kyseessä on bmw e90korinen 2007vm Auton taustatietona on että autossa on adaptiiviset valot tehtaalta lähtöisin jotka vaihdettu aftermarket valoihin jossai ei enää SMC yksikköä. Tästä johtuen johtosarja on erillainen, olen nyt tehnyt FRM moduulita johdot umpiolle tehtaan johtosarjakaavion perusteella ja nyt pitäisi FRM boksi koodata vastaamaan Xenoneilla varustettua automaatti tasonsäätö. Osaisiko joku kertoa mitkä parametrit pitää muuttaa että auton tasonsäätömoottorit rupeaa toimimaan? Tällä hetkellä pitäisi leimalla saada se valojen check toiminta pelaamaan että valot käypi ylä ja ala asennossa.
-
Originally posted by Antti O View PostAsensin eilen E46 coupeen tehdas uuden GM5 ja otin AKMB moduulilta FA:n.
Sen jälkeen valitsin ecu ja GM5. Codieren schreiben.
Sitten dummyllä kattomaan sitä .frc filen sisältöä ja jouduin siitä sitten ottamaan peilien muistitoiminnon pois kun ne sekoilee, minkä takia nyt ylipäätänsä tuon GM5 uusin.
No ajoin tämän uuden man filen sitten GM5 schreibenillä sisään mitä muokkasin.
Ok, selkeä.
Tänään sitten dummyllä tyhjäsin .man filen hain uusiksi FA AKMB:lta, ja vetäsin ihan vaan sen perus koodauksen eli GM5 ja schreiben.
Sitten taas codieren lesen GM5 -> frc ja lukemaan dummyllä mitä asetuksia sinne tuli nyt ihan oletuksena niin peilien muistit on nicht aktiv.
Muut asetukset kyllä palautui alkutilaan mitä eilen säätelin.
Mitähän tässä nyt on tapahtunut. Autossa on koria vasten kääntyvät ja muistilla peilit ihan tehtaalta jo..
Ei tuo nyt iso asia ole kun ne saa kyllä aktiv tilaan myöhemmin jos haluaa, nyt toistaiseksi muistit oltava pois päältä jos ei halua että
ne säätelee mihin haluaa aina kun avaa keskuslukon.
Epäilen omaa "lyöntivirhettä" ja olen tunkenut jollain tavalla muihinkin moduuleihin nyt tiedon ettei ole
peileissä muisteja mutta eikai ne siihen ota kantaa, FA/V/O vaan niissä missä määritellään mitä varusteita autossa on.
W 313 SPIEGELPAKET //Aussenspiegelpaket
Leave a comment:
-
Asensin eilen E46 coupeen tehdas uuden GM5 ja otin AKMB moduulilta FA:n.
Sen jälkeen valitsin ecu ja GM5. Codieren schreiben.
Sitten dummyllä kattomaan sitä .frc filen sisältöä ja jouduin siitä sitten ottamaan peilien muistitoiminnon pois kun ne sekoilee, minkä takia nyt ylipäätänsä tuon GM5 uusin.
No ajoin tämän uuden man filen sitten GM5 schreibenillä sisään mitä muokkasin.
Ok, selkeä.
Tänään sitten dummyllä tyhjäsin .man filen hain uusiksi FA AKMB:lta, ja vetäsin ihan vaan sen perus koodauksen eli GM5 ja schreiben.
Sitten taas codieren lesen GM5 -> frc ja lukemaan dummyllä mitä asetuksia sinne tuli nyt ihan oletuksena niin peilien muistit on nicht aktiv.
Muut asetukset kyllä palautui alkutilaan mitä eilen säätelin.
Mitähän tässä nyt on tapahtunut. Autossa on koria vasten kääntyvät ja muistilla peilit ihan tehtaalta jo..
Ei tuo nyt iso asia ole kun ne saa kyllä aktiv tilaan myöhemmin jos haluaa, nyt toistaiseksi muistit oltava pois päältä jos ei halua että
ne säätelee mihin haluaa aina kun avaa keskuslukon.
Epäilen omaa "lyöntivirhettä" ja olen tunkenut jollain tavalla muihinkin moduuleihin nyt tiedon ettei ole
peileissä muisteja mutta eikai ne siihen ota kantaa, FA/V/O vaan niissä missä määritellään mitä varusteita autossa on.
Last edited by Antti O; 28-05-2024, 18:16.
Leave a comment:
-
Originally posted by Juice View PostMillähän asetuksella saisi nuo kurvit pois (turha) tai pelkkä virheilmokin pois riittäisi, mutta ei korkeusäätöjä?
CC_MELD_ABIEGL_BEI_DEF_FL
ALC_FAHRZEUG
ALC_ERR_BLK_AL_EIN
ALC_FAILSAVE
ALC_ERR_NSW_ZUSCHALTEN
ALC_SCHWENK_IM_STAND
ALC_IMMER_BEI_S_FLC
ALC_NSW_NEU_ANF
ALC_NSW_SPERREN
Leave a comment:
-
E90 pre lci AHL/ACL kurvivaloja pois koodatessa häipyykin samalla myös korkeusäätö, eli esim. autolevel ei toimi startatessa.
Kokeiltu kaikenlaista erilaista vo $524 on/off, frm2 alc, smc, lwr asetusta active/off, mutta aina kun acl off = korkeussäätö off.
Millähän asetuksella saisi nuo kurvit pois (turha) tai pelkkä virheilmokin pois riittäisi, mutta ei korkeusäätöjä?
Leave a comment:
-
Koitin ncsexpertillä koodata rattivaihteet toimintaan, mutta herjaa viniä. Kokeiltu kahdella eri kaapelilla sekä bimmertoolsin paketilla ja mikes easy bmw toolsilla. Pitikö tuon mikesin kanssa asentaa erikseen joku basic tools 2.1 tjn?
Autona siis pre-lci E90 335D.1 Photo
Leave a comment:
-
Originally posted by viimeistelijä View Poste91 325i 6vmanuaali
Oisko jollain kertoa mistä kohtaan pitää täppä ottaa pois kun oma e91 leikkaa kaiken voiman pois kun radalla ajaessa painaa jarrua kaasun olessa myös painettuna.
Eli kaasupoljin menee mykäksi kun painaa jarrua samaan aikaan.
On koodattu pois käytöstä brake temptature sensorit,sillä ei ainakaan ollut vaikutusta mihinkään. Muita vastaavia asetuksia en löytäny dsc mk70_07C boksin takaa.
Vai pitääkö ecu koodauttaa jossain? kyseessä siis e91 05vm 325i 6v man.
esim kaverin 130i 6v man ei tee samaa tai 330d 06vm 6vman..
Vois itseäkin kiinnostella, omassa E61 530d -04:ses tää
Leave a comment:
-
Autakaas vähän.
Vaihdoin tossa rikkinäisen servollisen hammastangon tilalle ei servollisen hammastangon.
Nyt pitäisi S216 koodatta pois.
Tehty on nyt:
- FA write CAS ja LMA, että sai sieltä listalta S216 pois.
- SG_CODIEREN tehty DSC, CAS, LMA, SGM.
Mutta iDrive:n näytölle tulee Servotronic failure! viel.
Mitä muuta pitäis tehdä?
kyseessä E61 530d -04
Update:
Sainkin koodattua tuon ny.Last edited by tonnizi; 20-10-2023, 11:15.
Leave a comment:
-
Eräs henkilö tiedusteli, että onnituisiko minulta E93 LCI valojen koodaus kun NCS Expert löytyy. Kokemustahan ei koodailuista tai kyseisestä ohjelmasta ole, joten vinkit ovat tervetulleita.
Onko kuinka vaativa homma, sopiiko näin ensikertalaiselle? Sattuisiko joltain löytymään ohjeita kyseiseen operaatioon?
Leave a comment:
-
Originally posted by JaniLap View PostHankit siis vastaavalla varaosanumerolla olevat SMC:t kuin autossa alkuperäisenä olleet olivat? Ei lähtökohtaisesti juuri muuta toimenpiteitä vaadi kuin NFRM:n ja SMC koodaus tehdasasetuksille. Johtuneeko softasta, onko tuoreet SP Datenit asennettu?
Ehdin muilta kiireiltä taas BMW:n valojen perään. Minulla on kahdet daten tiedostot. Vuosiluvut niissä 2012 ja 2016. Onko E91:een tuota 2016:aa uudempia dateneita? Jos kyllä, niin mistä kannattaa etsiä?
Leave a comment:
-
Originally posted by Dualfun View PostEiköhän siinä ole vaan koodailut joko tekemättä tai jätetty puolitiehen.
Ainakin pitäisi olla VIN muutettu (WinKFP:llä) autoa vastaavaksi
Sitten kirjoittaa oikea VO kopioiden CAS:ilta NCS:llä
Sitten FRM tehdasparametreihin NCS:llä
Sitten voit alkaa tekemään uusiksi tarvittavia muutoksia kuten jenkkiparkkeja ja muita.
Leave a comment:
-
Originally posted by AleksiL View PostLCI 2010vm. Mistä FRM sisäiset arvot näkee?
En usko vian johtuvan huonoista ledeistä koska nyt vika siirtyi oikealta vasemmalle ja oikea toimii nyt normaalisti. Kyselen kaverilta vielä tosta valomoduulin vaihdosta jos siitä jotain tositetta löytyisi.
Ainakin pitäisi olla VIN muutettu (WinKFP:llä) autoa vastaavaksi
Sitten kirjoittaa oikea VO kopioiden CAS:ilta NCS:llä
Sitten FRM tehdasparametreihin NCS:llä
Sitten voit alkaa tekemään uusiksi tarvittavia muutoksia kuten jenkkiparkkeja ja muita.
Leave a comment:
-
Originally posted by Dualfun View PostOnko kyseessä pre-LCI vai LCI? Kysyn siksi, että LCI:ssä on led-vilkut ja siten erilaiset parametrit ylipäätään.
Onko FRM koodattu varustelistan mukaisiin tehdasarvoihin? Ja onhan FRM:ään ylipäätään kopioitu oikean auton vin ja varustetiedot? Aloita siitä.
LCI:ssä on myös ongelmaa varsinkin takavalojen ledien kanssa. Jos ledeistä esim yksi rivi alkaa kettuilemaan, tulee helposti vika että "polttimo" olisi palanut. Siinähän ei sitten auta kun vaihtaa koko umpio jos vika on siellä. Mutta jos tuo vika tosiaan alkoi siitä valomodulin vaihdosta niin sittenhän ongelma ei ole tässä.
En usko vian johtuvan huonoista ledeistä koska nyt vika siirtyi oikealta vasemmalle ja oikea toimii nyt normaalisti. Kyselen kaverilta vielä tosta valomoduulin vaihdosta jos siitä jotain tositetta löytyisi.
Leave a comment:
-
Originally posted by AleksiL View PostHiukan apua kaivattais e91 vilkkujen kanssa. Auto ostaessa teki aina käynnistäessä oikealle vilkuttaessa 3 kertaa nopeasti vilkutuksen jonka jälkeen vilkku toimi normaalisti seuraavaan sammutukseen asti. Nyt autoon koodasin Jenkkiparkit ncs expertillä joka onnistui. Nyt vilkkujen vika siirtyi vasemmalle ja tekee 3x nopeasti vilkutuksen melkein aina vasemmalle vilkuttaessa. 3x vilkutuksen jälkeen vilkku toimii normaalisti taas kunnes hetken ajan kuluttua vilkuttaa uudelleen. I-driveen valittaa myös aina nopeasti vilkuttaessa vasemman puolen polttimon olevan palanut. Mutta vikavalo lähtee taas kun vilkku alkaa toimimaan normaalisti. Oma auto ei kyseessä mutta omistajan mukaan autoliike oli sanonut vilkkumoduulin (nfrm) vaihdetuksi mutta ei koodatuksi autoon jonka vuoksi vilkku toimi oudosti.
Kannattaako ensin koittaa moduuli koodata uudelleen jos siitä vaan kiinni vai voiko olla koko moduuli sökö kun ilmeisesti niitä useamminkin näistä rikki menee. Koodauksessa myös tarvisi ohjeistusta koska tähän asti kaikki koodailu tehty netin ohjeiden mukaan ja tähän en ainakaan ole vielä selvää ohjetta löytänyt.
Onko FRM koodattu varustelistan mukaisiin tehdasarvoihin? Ja onhan FRM:ään ylipäätään kopioitu oikean auton vin ja varustetiedot? Aloita siitä.
LCI:ssä on myös ongelmaa varsinkin takavalojen ledien kanssa. Jos ledeistä esim yksi rivi alkaa kettuilemaan, tulee helposti vika että "polttimo" olisi palanut. Siinähän ei sitten auta kun vaihtaa koko umpio jos vika on siellä. Mutta jos tuo vika tosiaan alkoi siitä valomodulin vaihdosta niin sittenhän ongelma ei ole tässä.
Leave a comment:
Leave a comment: