Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle part 2

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • sebbexi
    replied
    Moi, osaisiko joku täällä kertoa miten saisin koodattua Xenon valojen tasonsäätömoottorit toimimaan. Kyseessä on bmw e90korinen 2007vm Auton taustatietona on että autossa on adaptiiviset valot tehtaalta lähtöisin jotka vaihdettu aftermarket valoihin jossai ei enää SMC yksikköä. Tästä johtuen johtosarja on erillainen, olen nyt tehnyt FRM moduulita johdot umpiolle tehtaan johtosarjakaavion perusteella ja nyt pitäisi FRM boksi koodata vastaamaan Xenoneilla varustettua automaatti tasonsäätö. Osaisiko joku kertoa mitkä parametrit pitää muuttaa että auton tasonsäätömoottorit rupeaa toimimaan? Tällä hetkellä pitäisi leimalla saada se valojen check toiminta pelaamaan että valot käypi ylä ja ala asennossa.

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Asensin eilen E46 coupeen tehdas uuden GM5 ja otin AKMB moduulilta FA:n.
    Sen jälkeen valitsin ecu ja GM5. Codieren schreiben.
    Sitten dummyllä kattomaan sitä .frc filen sisältöä ja jouduin siitä sitten ottamaan peilien muistitoiminnon pois kun ne sekoilee, minkä takia nyt ylipäätänsä tuon GM5 uusin.
    No ajoin tämän uuden man filen sitten GM5 schreibenillä sisään mitä muokkasin.
    Ok, selkeä.

    Tänään sitten dummyllä tyhjäsin .man filen hain uusiksi FA AKMB:lta, ja vetäsin ihan vaan sen perus koodauksen eli GM5 ja schreiben.
    Sitten taas codieren lesen GM5 -> frc ja lukemaan dummyllä mitä asetuksia sinne tuli nyt ihan oletuksena niin peilien muistit on nicht aktiv.
    Muut asetukset kyllä palautui alkutilaan mitä eilen säätelin.

    Mitähän tässä nyt on tapahtunut. Autossa on koria vasten kääntyvät ja muistilla peilit ihan tehtaalta jo..
    Ei tuo nyt iso asia ole kun ne saa kyllä aktiv tilaan myöhemmin jos haluaa, nyt toistaiseksi muistit oltava pois päältä jos ei halua että
    ne säätelee mihin haluaa aina kun avaa keskuslukon.

    Epäilen omaa "lyöntivirhettä" ja olen tunkenut jollain tavalla muihinkin moduuleihin nyt tiedon ettei ole
    peileissä muisteja mutta eikai ne siihen ota kantaa, FA/V/O vaan niissä missä määritellään mitä varusteita autossa on.
    Testaa mikä vaikutus FA 313 poistolla FA listalta on?
    W 313 SPIEGELPAKET //Aussenspiegelpaket

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Asensin eilen E46 coupeen tehdas uuden GM5 ja otin AKMB moduulilta FA:n.
    Sen jälkeen valitsin ecu ja GM5. Codieren schreiben.
    Sitten dummyllä kattomaan sitä .frc filen sisältöä ja jouduin siitä sitten ottamaan peilien muistitoiminnon pois kun ne sekoilee, minkä takia nyt ylipäätänsä tuon GM5 uusin.
    No ajoin tämän uuden man filen sitten GM5 schreibenillä sisään mitä muokkasin.
    Ok, selkeä.

    Tänään sitten dummyllä tyhjäsin .man filen hain uusiksi FA AKMB:lta, ja vetäsin ihan vaan sen perus koodauksen eli GM5 ja schreiben.
    Sitten taas codieren lesen GM5 -> frc ja lukemaan dummyllä mitä asetuksia sinne tuli nyt ihan oletuksena niin peilien muistit on nicht aktiv.
    Muut asetukset kyllä palautui alkutilaan mitä eilen säätelin.

    Mitähän tässä nyt on tapahtunut. Autossa on koria vasten kääntyvät ja muistilla peilit ihan tehtaalta jo..
    Ei tuo nyt iso asia ole kun ne saa kyllä aktiv tilaan myöhemmin jos haluaa, nyt toistaiseksi muistit oltava pois päältä jos ei halua että
    ne säätelee mihin haluaa aina kun avaa keskuslukon.

    Epäilen omaa "lyöntivirhettä" ja olen tunkenut jollain tavalla muihinkin moduuleihin nyt tiedon ettei ole
    peileissä muisteja mutta eikai ne siihen ota kantaa, FA/V/O vaan niissä missä määritellään mitä varusteita autossa on.

    Last edited by Antti O; 28-05-2024, 18:16.

    Leave a comment:


  • Juice
    replied
    Eipä tunnu auttavan...
    Last edited by Juice; 05-04-2024, 21:24.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Juice View Post
    Millähän asetuksella saisi nuo kurvit pois (turha) tai pelkkä virheilmokin pois riittäisi, mutta ei korkeusäätöjä?
    Ellei varustelistan muokkaus johtanut mihinkään, jätä ennalleen ja koodaa seuraavat parametrit pois käytöstä FRM:stä:

    CC_MELD_ABIEGL_BEI_DEF_FL
    ALC_FAHRZEUG
    ALC_ERR_BLK_AL_EIN
    ALC_FAILSAVE
    ALC_ERR_NSW_ZUSCHALTEN
    ALC_SCHWENK_IM_STAND
    ALC_IMMER_BEI_S_FLC
    ALC_NSW_NEU_ANF
    ALC_NSW_SPERREN

    Leave a comment:


  • Juice
    replied
    E90 pre lci AHL/ACL kurvivaloja pois koodatessa häipyykin samalla myös korkeusäätö, eli esim. autolevel ei toimi startatessa.
    Kokeiltu kaikenlaista erilaista vo $524 on/off, frm2 alc, smc, lwr asetusta active/off, mutta aina kun acl off = korkeussäätö off.

    Millähän asetuksella saisi nuo kurvit pois (turha) tai pelkkä virheilmokin pois riittäisi, mutta ei korkeusäätöjä?

    Leave a comment:


  • SushiX
    replied
    Koitin ncsexpertillä koodata rattivaihteet toimintaan, mutta herjaa viniä. Kokeiltu kahdella eri kaapelilla sekä bimmertoolsin paketilla ja mikes easy bmw toolsilla. Pitikö tuon mikesin kanssa asentaa erikseen joku basic tools 2.1 tjn?

    Autona siis pre-lci E90 335D.

    Leave a comment:


  • tonnizi
    replied
    Originally posted by viimeistelijä View Post
    e91 325i 6vmanuaali

    Oisko jollain kertoa mistä kohtaan pitää täppä ottaa pois kun oma e91 leikkaa kaiken voiman pois kun radalla ajaessa painaa jarrua kaasun olessa myös painettuna.

    Eli kaasupoljin menee mykäksi kun painaa jarrua samaan aikaan.

    On koodattu pois käytöstä brake temptature sensorit,sillä ei ainakaan ollut vaikutusta mihinkään. Muita vastaavia asetuksia en löytäny dsc mk70_07C boksin takaa.

    Vai pitääkö ecu koodauttaa jossain? kyseessä siis e91 05vm 325i 6v man.

    esim kaverin 130i 6v man ei tee samaa tai 330d 06vm 6vman..
    Onko tähän löytynnyt mitään?
    Vois itseäkin kiinnostella, omassa E61 530d -04:ses tää

    Leave a comment:


  • tonnizi
    replied
    Autakaas vähän.
    Vaihdoin tossa rikkinäisen servollisen hammastangon tilalle ei servollisen hammastangon.
    Nyt pitäisi S216 koodatta pois.

    Tehty on nyt:
    - FA write CAS ja LMA, että sai sieltä listalta S216 pois.
    - SG_CODIEREN tehty DSC, CAS, LMA, SGM.

    Mutta iDrive:n näytölle tulee Servotronic failure! viel.
    Mitä muuta pitäis tehdä?

    kyseessä E61 530d -04

    Update:
    Sainkin koodattua tuon ny.
    Last edited by tonnizi; 20-10-2023, 11:15.

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Eräs henkilö tiedusteli, että onnituisiko minulta E93 LCI valojen koodaus kun NCS Expert löytyy. Kokemustahan ei koodailuista tai kyseisestä ohjelmasta ole, joten vinkit ovat tervetulleita.

    Onko kuinka vaativa homma, sopiiko näin ensikertalaiselle? Sattuisiko joltain löytymään ohjeita kyseiseen operaatioon?

    Leave a comment:


  • PowerD
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Hankit siis vastaavalla varaosanumerolla olevat SMC:t kuin autossa alkuperäisenä olleet olivat? Ei lähtökohtaisesti juuri muuta toimenpiteitä vaadi kuin NFRM:n ja SMC koodaus tehdasasetuksille. Johtuneeko softasta, onko tuoreet SP Datenit asennettu?

    Ehdin muilta kiireiltä taas BMW:n valojen perään. Minulla on kahdet daten tiedostot. Vuosiluvut niissä 2012 ja 2016. Onko E91:een tuota 2016:aa uudempia dateneita? Jos kyllä, niin mistä kannattaa etsiä?

    Leave a comment:


  • AleksiL
    replied
    Originally posted by Dualfun View Post
    Eiköhän siinä ole vaan koodailut joko tekemättä tai jätetty puolitiehen.

    Ainakin pitäisi olla VIN muutettu (WinKFP:llä) autoa vastaavaksi
    Sitten kirjoittaa oikea VO kopioiden CAS:ilta NCS:llä
    Sitten FRM tehdasparametreihin NCS:llä

    Sitten voit alkaa tekemään uusiksi tarvittavia muutoksia kuten jenkkiparkkeja ja muita.
    Okei. Kiitos👍

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Originally posted by AleksiL View Post
    LCI 2010vm. Mistä FRM sisäiset arvot näkee?
    En usko vian johtuvan huonoista ledeistä koska nyt vika siirtyi oikealta vasemmalle ja oikea toimii nyt normaalisti. Kyselen kaverilta vielä tosta valomoduulin vaihdosta jos siitä jotain tositetta löytyisi.
    Eiköhän siinä ole vaan koodailut joko tekemättä tai jätetty puolitiehen.

    Ainakin pitäisi olla VIN muutettu (WinKFP:llä) autoa vastaavaksi
    Sitten kirjoittaa oikea VO kopioiden CAS:ilta NCS:llä
    Sitten FRM tehdasparametreihin NCS:llä

    Sitten voit alkaa tekemään uusiksi tarvittavia muutoksia kuten jenkkiparkkeja ja muita.

    Leave a comment:


  • AleksiL
    replied
    Originally posted by Dualfun View Post
    Onko kyseessä pre-LCI vai LCI? Kysyn siksi, että LCI:ssä on led-vilkut ja siten erilaiset parametrit ylipäätään.

    Onko FRM koodattu varustelistan mukaisiin tehdasarvoihin? Ja onhan FRM:ään ylipäätään kopioitu oikean auton vin ja varustetiedot? Aloita siitä.

    LCI:ssä on myös ongelmaa varsinkin takavalojen ledien kanssa. Jos ledeistä esim yksi rivi alkaa kettuilemaan, tulee helposti vika että "polttimo" olisi palanut. Siinähän ei sitten auta kun vaihtaa koko umpio jos vika on siellä. Mutta jos tuo vika tosiaan alkoi siitä valomodulin vaihdosta niin sittenhän ongelma ei ole tässä.
    LCI 2010vm. Mistä FRM sisäiset arvot näkee?
    En usko vian johtuvan huonoista ledeistä koska nyt vika siirtyi oikealta vasemmalle ja oikea toimii nyt normaalisti. Kyselen kaverilta vielä tosta valomoduulin vaihdosta jos siitä jotain tositetta löytyisi.

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Originally posted by AleksiL View Post
    Hiukan apua kaivattais e91 vilkkujen kanssa. Auto ostaessa teki aina käynnistäessä oikealle vilkuttaessa 3 kertaa nopeasti vilkutuksen jonka jälkeen vilkku toimi normaalisti seuraavaan sammutukseen asti. Nyt autoon koodasin Jenkkiparkit ncs expertillä joka onnistui. Nyt vilkkujen vika siirtyi vasemmalle ja tekee 3x nopeasti vilkutuksen melkein aina vasemmalle vilkuttaessa. 3x vilkutuksen jälkeen vilkku toimii normaalisti taas kunnes hetken ajan kuluttua vilkuttaa uudelleen. I-driveen valittaa myös aina nopeasti vilkuttaessa vasemman puolen polttimon olevan palanut. Mutta vikavalo lähtee taas kun vilkku alkaa toimimaan normaalisti. Oma auto ei kyseessä mutta omistajan mukaan autoliike oli sanonut vilkkumoduulin (nfrm) vaihdetuksi mutta ei koodatuksi autoon jonka vuoksi vilkku toimi oudosti.
    Kannattaako ensin koittaa moduuli koodata uudelleen jos siitä vaan kiinni vai voiko olla koko moduuli sökö kun ilmeisesti niitä useamminkin näistä rikki menee . Koodauksessa myös tarvisi ohjeistusta koska tähän asti kaikki koodailu tehty netin ohjeiden mukaan ja tähän en ainakaan ole vielä selvää ohjetta löytänyt.
    Onko kyseessä pre-LCI vai LCI? Kysyn siksi, että LCI:ssä on led-vilkut ja siten erilaiset parametrit ylipäätään.

    Onko FRM koodattu varustelistan mukaisiin tehdasarvoihin? Ja onhan FRM:ään ylipäätään kopioitu oikean auton vin ja varustetiedot? Aloita siitä.

    LCI:ssä on myös ongelmaa varsinkin takavalojen ledien kanssa. Jos ledeistä esim yksi rivi alkaa kettuilemaan, tulee helposti vika että "polttimo" olisi palanut. Siinähän ei sitten auta kun vaihtaa koko umpio jos vika on siellä. Mutta jos tuo vika tosiaan alkoi siitä valomodulin vaihdosta niin sittenhän ongelma ei ole tässä.

    Leave a comment:

Working...
X