Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle part 2

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • AleksiL
    replied
    E91 vilkut

    Hiukan apua kaivattais e91 vilkkujen kanssa. Auto ostaessa teki aina käynnistäessä oikealle vilkuttaessa 3 kertaa nopeasti vilkutuksen jonka jälkeen vilkku toimi normaalisti seuraavaan sammutukseen asti. Nyt autoon koodasin Jenkkiparkit ncs expertillä joka onnistui. Nyt vilkkujen vika siirtyi vasemmalle ja tekee 3x nopeasti vilkutuksen melkein aina vasemmalle vilkuttaessa. 3x vilkutuksen jälkeen vilkku toimii normaalisti taas kunnes hetken ajan kuluttua vilkuttaa uudelleen. I-driveen valittaa myös aina nopeasti vilkuttaessa vasemman puolen polttimon olevan palanut. Mutta vikavalo lähtee taas kun vilkku alkaa toimimaan normaalisti. Oma auto ei kyseessä mutta omistajan mukaan autoliike oli sanonut vilkkumoduulin (nfrm) vaihdetuksi mutta ei koodatuksi autoon jonka vuoksi vilkku toimi oudosti.
    Kannattaako ensin koittaa moduuli koodata uudelleen jos siitä vaan kiinni vai voiko olla koko moduuli sökö kun ilmeisesti niitä useamminkin näistä rikki menee . Koodauksessa myös tarvisi ohjeistusta koska tähän asti kaikki koodailu tehty netin ohjeiden mukaan ja tähän en ainakaan ole vielä selvää ohjetta löytänyt.

    Leave a comment:


  • PowerD
    replied
    Vasen SMC siis vanha ja toimiva. Oikea on samalla osanumerolla oleva uusi. Tosin tarralapulla nuo numerot noissa on :think. NCS ei juttele kummallekaan. Datenit on vuosien takaa silloin kun tuon softapaketin hankin. Mistä nuo tuoreemmat datenit olisi saatavilla?

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by PowerD View Post
    Potilaana siis 2007 mallin E91.

    Kommunikointi NCS:llä ei siis tässä vaiheessa onnistu kummankaan valon SMC:lle. Osaisiko tämän palstan tietäjät auttaa miestä mäessä eteenpäin??
    Hankit siis vastaavalla varaosanumerolla olevat SMC:t kuin autossa alkuperäisenä olleet olivat? Ei lähtökohtaisesti juuri muuta toimenpiteitä vaadi kuin NFRM:n ja SMC koodaus tehdasasetuksille. Johtuneeko softasta, onko tuoreet SP Datenit asennettu?

    Leave a comment:


  • PowerD
    replied
    Hei!

    Täällä vastaava pulma kuin Ville3z:illä. Potilaana siis 2007 mallin E91. Kurvivaloherjat tulivat keltaisena mittaristoon ja tutkimus paljasti oikean SMC II boksin liittimen hapettuneen. Tilasin xenonled.eu:sta alkuperäistä vastaavilla tarroilla olevan moduulin ja asensin paikalleen. Vikavalo poistui, mutta kurvivalo-ominaisuus ei toiminut.

    Matkalla olen törmännyt kahdenlaiseen opastukseen:

    1) Vian diagnosointivaiheessa BMW DIS opasti näin:
    "The footwell module must be re-encoded/programmed. The stepper motor controller of the right headlight is automatically encoded together with the footwell module"

    2) Internetin opastukset kansainvälisillä palstoille puolestaan opasti, että luetaan Vehicle Order CAS:lta, FRM:ltä tai NFRM:ltä ja syötetään se RSMC:lle.

    => Kohdan 1 opastuksen tein NSC:llä ja koodaus onnistuu. Luin VO:n CAS:ilta ja syötin (SG Codieren) NFRM:lle, mutta kurvivalo-ominaisuus ei ala toimia.

    => Kohdan 2 yritys tuotaa aina saman virheilmoituksen:
    "Error in CABD! Look at CABI.ERR and ERROR.LOG!
    COAPI-2020: no answer from ECU
    FRM_87, ID_SMC_LESEN: ERROR_ECU_BUSY_REPEAT_REQUEST"

    Kokeilin kommunikaatiota vasemman puolen normaalisti toimivalle LSMC:lle siten, että yritin lukea tiedot (CODIERDATEN_LESEN), niin tulee täsmälleen sama virheilmoitus.

    Kommunikointi NCS:llä ei siis tässä vaiheessa onnistu kummankaan valon SMC:lle. Osaisiko tämän palstan tietäjät auttaa miestä mäessä eteenpäin??

    Leave a comment:


  • Vill3z
    replied
    Hei,

    E91, SMC II moduulin vaihdoin purkuautosta hapettuneen tilalle. Aiempi heitti cornering lights erroria. Nyt "uusi" boxi on kiinni, vikavalot on poissa mutta vaihdetun moduulin puoleinen valo sojottaa täysin sisäänpäin eikä käänny :think

    Ilmeisesti vaatisi koodauksen, mutta NCS Expertillä ei pääse lukemaan tai kirjoittamaan RSMC vaan herjaa "COAPI-2020: SG antwortet nicht FRM_87, ID_SMC_LESEN: ERROR_ECU_BUSY_REPEAT_REQUEST"?

    Mistähän lähtisi purkamaan, vai onko romuttamolta tullut moduuli myös vainaa, vaikka vikakoodeja ei FRM anna?

    Leave a comment:


  • tonnizi
    replied
    Aamuja.

    Nyt ku tossa 2 viikon päästä saan ostettua CCC-yksikkön.
    Niin miten koodaan tuon CCC yksikkön autooni, eli siis mistä vaihan vin-koodin CCC yksikölle?
    Osaako joku niinku neuvoa, silleen vaihe vaiheelta tai kertoa että sen ymmärtää.

    Olis kiva oppia itsekin tuo homma.

    Leave a comment:


  • nixari
    replied
    Iltaa,
    Ei nyt ihan 100% liity aiheeseen, mutta:
    06/2005 mallinen e61. Alkuperäinen ccc, johon lisätty hybrid tv module eli VM.
    Tässä pitäisi olla jonkinlainen video input nightvision ja dvd vaihtajaa varten, saiskohan peruutuskameran kikkailtua näkyviin näitten kautta jotenkin?
    Muistaakseni olen nähnyt e70 korissa ccc+peruutuskamera yhdistelmää, mutta rauta ja/tai softa varmaan eroa jotenkin.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by tonnizi View Post
    Coapi 1000 felher tulee vieläkin.
    Tämä ratkaistu. Varustelistassa oli siis syy ja ajettu alkuperäinen FA tilalle.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by TsKo View Post
    Tämä kiinnostaa myös täällä.
    CAS-moduuli.

    Leave a comment:


  • TsKo
    replied
    Originally posted by majusa View Post
    Muistaisko kukaan mistä modulista ohjelmoidaan pois käytöstä ominaisuus, että voi esim. Peruttaa ovi auki, ettei heitä vaihdetta parkille..oon sen tehnyt joskus mutta en meinaa löytää mistään.
    Tämä kiinnostaa myös täällä.

    Leave a comment:


  • tonnizi
    replied
    Originally posted by tonnizi View Post
    En ole omalla kannetavalla testannu toiseen autoo samaa.
    Mutta tossa viime viikolla kävin ohjelmoimassa EGR pois yhellä espoolaisella.

    Niin testasi samalla omalla NCS Expertillä tohon autoo niin silläkin heitti coapi 1000 felher. Mutta muissa autoissa hänellä toimii kyllä ihan normaalisti.

    Eli ilmeisesti ei ole ohjelmisto ongelma
    Sanoi että varustelistas vikaa.
    Mutta miten tätä nyt lähen selvitää?

    Ku NCS Expertillä voi ees tiputtaa varustelistassa mitään pois tai lisää ku tulee coapi 1000 felher

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    VIN pitää ensin vaihtaa (ja kilsat nollata) BMW scannerilla.
    Okei, tuota vähän arvelinkin.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    E39:n vaihdettu valomoduuli ja koitettu koodata. Muutaman sekunti koodauksen aloittamisen jälkeen tulee error:

    Error in CABD! Look at CABI.ERR and ERROR.LOG!

    COAPI-2060: Codierung fehlerhaft (allgemein) C_LCM,
    C_G_AUFTRAG: ERROR_ECU_REJECTED_WRITE
    COAPI_2060: Codierung fehlerhaft (allgemein) SG_CODIEREN

    Mistäs moinen? Haulla ei oikein löytynyt.
    VIN pitää ensin vaihtaa (ja kilsat nollata) BMW scannerilla.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    E39:n vaihdettu valomoduuli ja koitettu koodata. Muutaman sekunti koodauksen aloittamisen jälkeen tulee error:

    Error in CABD! Look at CABI.ERR and ERROR.LOG!

    COAPI-2060: Codierung fehlerhaft (allgemein) C_LCM,
    C_G_AUFTRAG: ERROR_ECU_REJECTED_WRITE
    COAPI_2060: Codierung fehlerhaft (allgemein) SG_CODIEREN

    Mistäs moinen? Haulla ei oikein löytynyt.

    Leave a comment:


  • tonnizi
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Onnistuuko toisen auton varustelistan muokkaus ilman vastaavia virheilmoituksia? Ettei siis johtuisi ohjelmistosta?
    En ole omalla kannetavalla testannu toiseen autoo samaa.
    Mutta tossa viime viikolla kävin ohjelmoimassa EGR pois yhellä espoolaisella.

    Niin testasi samalla omalla NCS Expertillä tohon autoo niin silläkin heitti coapi 1000 felher. Mutta muissa autoissa hänellä toimii kyllä ihan normaalisti.

    Eli ilmeisesti ei ole ohjelmisto ongelma

    Leave a comment:

Working...
X