Originally posted by remotion
Announcement
Collapse
No announcement yet.
kannattaako tankata välillä 98:a?
Collapse
X
-
Mielestäni korkeaoktaanisempi bensiini ei mene samaan kategoriaan MotorUpin jms kanssa.
Mutuna voisin heittää että vaikka moottorinohjaus pystyisi ottaamaan hyödyn irti isommasta oktaaniluvusta niin dynossa ei nähtäisi niin isoja lisiä huippuvääntöön tai huipputehoon kuin vastaaviin arvoihin alempana kierrosalueella.
EDIT: Eipä noi evon dynottelut ja kommentit tukenu meikäläisen mutuiluaLast edited by petrolhead; 08-06-2006, 10:47.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Voipi olla että Shell keksi markkinoinnillisesti paremman idean myydä euroopan ylijäämäalkoholia kuin miten Neste "hukkaviinan" polttoon lähti.
Heti kun markkinoidaan "Powerilla", niin tuote uppoaa tietyyn kohdeyleisöön "pikkuisen paremmin" kuin jos sitä myydään Nesteen pumpusta "Bio" nimellä....
Comment
-
-
Voisiko joku teistä 98:sia vastustavista kertoa että onko sillä muutaman hassun sentin hintaerolla yhtään mitään väliä näissä hinnoissa?
Kaikkiin autoihini ( paitsi toki TDS:ään ) olen tankannut vaan sitä 98:ia ja olen sen paremmaksi huomannut. Ensinnäkin eräällä edellisellä autollani pääsi ysivitosella tasan 400km tankillisella kun taas ysikasilla pääsi AINA sen 450 km, ajoni oli jokapäivä samaa reipasta matka-ajoa, samaa reittiä pitkin. Toiseksi auton käynti on parempi, ja kolmanneksi ( vaikka joku tosi fiksu täällä toisin väittääkin ) niin auto antaa enemmän tehoa/vääntöä ja siten lisää sitä ajomukavuutta. Tehoero tuskin on mainitsemisen arvoinen paperilla, mutta kyllä sen ajossa huomaa.
Ja sitten vielä se neljäs ja tärkein eli ainakin itse en halua "tarjota" autolleni kuin parasta mitä saa (pl. kisabensat). Sama hommahan se on vaikka niissä moottorinöljyissäkin, itse vaihdan 5 tkm välein ja käytän vain huippulaatuisia öljyjä. Mitä sitten jos se vaikka maksaa niin ja niin paljon vuodessa?? , ja sitten jää ne uudet tuulilasit ostamatta niinkuin joku fiksu täällä totesikin.
MIELESTÄNI se on halpa säästö kun käyttää hyviä öljyjä ja ajaa 98:lla
Comment
-
-
Originally posted by aaronpVoisiko joku teistä 98:sia vastustavista kertoa että onko sillä muutaman hassun sentin hintaerolla yhtään mitään väliä näissä hinnoissa?
Kaikkiin autoihini ( paitsi toki TDS:ään ) olen tankannut vaan sitä 98:ia ja olen sen paremmaksi huomannut. Ensinnäkin eräällä edellisellä autollani pääsi ysivitosella tasan 400km tankillisella kun taas ysikasilla pääsi AINA sen 450 km, ajoni oli jokapäivä samaa reipasta matka-ajoa, samaa reittiä pitkin. Toiseksi auton käynti on parempi, ja kolmanneksi ( vaikka joku tosi fiksu täällä toisin väittääkin ) niin auto antaa enemmän tehoa/vääntöä ja siten lisää sitä ajomukavuutta. Tehoero tuskin on mainitsemisen arvoinen paperilla, mutta kyllä sen ajossa huomaa.
Ja sitten vielä se neljäs ja tärkein eli ainakin itse en halua "tarjota" autolleni kuin parasta mitä saa (pl. kisabensat). Sama hommahan se on vaikka niissä moottorinöljyissäkin, itse vaihdan 5 tkm välein ja käytän vain huippulaatuisia öljyjä. Mitä sitten jos se vaikka maksaa niin ja niin paljon vuodessa?? , ja sitten jää ne uudet tuulilasit ostamatta niinkuin joku fiksu täällä totesikin.
MIELESTÄNI se on halpa säästö kun käyttää hyviä öljyjä ja ajaa 98:lla
Comment
-
-
Originally posted by aaronperäällä edellisellä autollani pääsi ysivitosella tasan 400km tankillisella kun taas ysikasilla pääsi AINA sen 450 km, ajoni oli jokapäivä samaa reipasta matka-ajoa, samaa reittiä pitkin.e36 320 cabrio.
e36 328 coupe.
Comment
-
-
shellin uusi bensa!
Onkos kellään täällä tietoa kandeeko tommoiseen vanhaan pommiin (m535i turbolla -86) tankata shellin uutta n. 10 centtiä kalliimpaa litkua? olen aina käyttänyt "parasta" (lue kalleinta) bensaa ja nyt ajattelin vielä täälltä kysäistä että onko hyötyä?
+ onko huoltamoketjujen bensan sekaan laitettavien "venttiilien suojaaineissa" eroja?316 -77 (1982->1986)
325 -86 (1986->1987)
m535i -86 (1987->2007)
528it -01 (2007->
Comment
-
-
Miksi ihmeessä käytät venttiilinsuoja-ainetta?
Ei siitä hyötyä ole ellet muuta säätöjä samalla, olettaen ettei nyt nakuta.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by CellMiksi ihmeessä käytät venttiilinsuoja-ainetta?
Ei siitä hyötyä ole ellet muuta säätöjä samalla, olettaen ettei nyt nakuta.
Niin, olen alkanut käyttää omasta päätöksestäni sitä lisäainetta kun lyijyllinen ja sen jällkeen shellin "korvikelyijyllinen" lopetettiin!
Olen kuvitellut juuri turbon takia että sitä lisälitkua on syytä laittaa! eli olenkohan ollut "yössä" pahasti?316 -77 (1982->1986)
325 -86 (1986->1987)
m535i -86 (1987->2007)
528it -01 (2007->
Comment
-
-
Originally posted by HemiTaisi siinä tapauksessa olla auto/moottori johon oli speksattu 98-oktaaninen...missään muussa tapauksessa tuo ei ole mahdollista.
Comment
-
-
Originally posted by -TapiSaab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring
Comment
-
-
Originally posted by CellMiksi ihmeessä käytät venttiilinsuoja-ainetta?
Ei siitä hyötyä ole ellet muuta säätöjä samalla, olettaen ettei nyt nakuta.Originally posted by M535iMTämän takia juuri vähän kysäisin kun olen itse "yössä" ja enkä ole todellakaan varma että täytyykö minun laitaa vanhukseeni ollenkaan venttiilinsuoja-ainetta?
Niin, olen alkanut käyttää omasta päätöksestäni sitä lisäainetta kun lyijyllinen ja sen jällkeen shellin "korvikelyijyllinen" lopetettiin!
Olen kuvitellut juuri turbon takia että sitä lisälitkua on syytä laittaa! eli olenkohan ollut "yössä" pahasti?- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
Comment