Eli vika tuli viime viikon torstaina, auto ajettu normaalisti pihaan ja sitten perjantaina kun autoa menin käynnistelemaan, ei muutaku kuin sahaa eikä lähde käyntiin.
Inpa heittää näyttöön IFH-0009 no response from control unit. tollasen tekstin lykkää kun koittaa mennä ecuun lukemaan vikakoodeja
Automaattilaatikkoon pääsen käsiksi ja sieltä vikakoodi teksti ettei pääse kommunikoimaan ecun kanssa.
Mahdollisesti yön aikana mennyt ecu rikki?
Jos on ecu rikki niin mulla taitaa olla jouten tuommonen ecu.
Mutta kato ensin ne sulakkeet.
Eli vika tuli viime viikon torstaina, auto ajettu normaalisti pihaan ja sitten perjantaina kun autoa menin käynnistelemaan, ei muutaku kuin sahaa eikä lähde käyntiin.
Inpa heittää näyttöön IFH-0009 no response from control unit. tollasen tekstin lykkää kun koittaa mennä ecuun lukemaan vikakoodeja
Automaattilaatikkoon pääsen käsiksi ja sieltä vikakoodi teksti ettei pääse kommunikoimaan ecun kanssa.
Eli vika tuli viime viikon torstaina, auto ajettu normaalisti pihaan ja sitten perjantaina kun autoa menin käynnistelemaan, ei muutaku kuin sahaa eikä lähde käyntiin.
Inpa heittää näyttöön IFH-0009 no response from control unit. tollasen tekstin lykkää kun koittaa mennä ecuun lukemaan vikakoodeja
Automaattilaatikkoon pääsen käsiksi ja sieltä vikakoodi teksti ettei pääse kommunikoimaan ecun kanssa.
Uudemmissa noin ja tarpeeksi vanhassa toimi kaikkien koodien lukukin selityksineen kerralla.
Mistä tiedän onko toi meikäläisen tarpeeks vanha? tai miten se kaikkien koodien luku selityksien kera tehdään?
9D12 fault in battery circuit
Logistic counter : 40
temperatur 0.00 degrees C
signal or value above threshold
test conditions not yet fulfilled
error not occured yet
error would not cause a warning lamp to light up
Error code: 9d 12 11 28 FF FF 00
__________________________
c998 –SZL: Fehlereintrag fuer SZL: LWS-Error: Signal or value below threshold radtoleranzabgleich < -5%: F-can Radtoleranzableigch, Kommunikation mit DSC.
Error counter : 16
Logistic counter: 40
Mileage 0 km
Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h
ACB 0.00 0/1
DBC 0.00 0/1
ECD 0.00 0/1
HDC (nur 4*4) 0.00 0/1
DSC 0.00 0/1
ABS 0.00 0/1
BLS 1.00 0/1
ASC 0.00 0/1
No matching error symptom
Test conditions fulfilled
Error present now and already stored
Error would cause q warning lamp to light up
Error code : c9 98 E0 10 28 00 00 00 00 40
______________
A468 no lvds signal
error counter: 6
1. Umweltsatz
mileage 146880
Exterior temperature 2.5 degrees C
Current LCD temperature 38.00 degrees C
MAX LCD temperature 91.00 degrees C
Current LCD lighting time operation counter 13639227.00 seconds
2. Umweltsatz
mileage 146888
Exterior temperature 2.0 degrees C
Current LCD temperature 51.00 degrees C
MAX LCD temperature 91.00 degrees C
Current LCD lighting time operation counter 13639879.00 seconds
3. Umweltsatz
mileage 146944
Exterior temperature 0.5 degrees C
Current LCD temperature 44.00 degrees C
MAX LCD temperature 91.00 degrees C
Current LCD lighting time operation counter 13647691.00 seconds
Error code a4 68 64 06 47 b8 55 01 03 8e 00 d0 1e 3b 47
b9 54 01 FE 03 8e 00 d0 20 c7 47 c0 51 01 b8 03 8e 00 d0 3f 4b
Melko kokematon olen vielä Inpa ohjelman käytössä, joten pari kyssärii...
Jos haluan lukea koodin ja saada tarkemman selityksen koodista, niin pitääkö mun käydä yksitellen kaikki yksiköt läpi...(engine-> sen alta, Body->sen alta yms.) Vai mikä on paras tapa lukea koodit et niistä ymmärtää mistä koodi tulee?
Olen tähän mennessä valinnut auton ja menny siitä functional job ja sieltä lukenut koodit tuosta, mut ne kirjan/numero sarja ei kerro mitään minulle.
Anteeksi tietämättömyys
Uudemmissa noin ja tarpeeksi vanhassa toimi kaikkien koodien lukukin selityksineen kerralla.
Melko kokematon olen vielä Inpa ohjelman käytössä, joten pari kyssärii...
Jos haluan lukea koodin ja saada tarkemman selityksen koodista, niin pitääkö mun käydä yksitellen kaikki yksiköt läpi...(engine-> sen alta, Body->sen alta yms.) Vai mikä on paras tapa lukea koodit et niistä ymmärtää mistä koodi tulee?
Olen tähän mennessä valinnut auton ja menny siitä functional job ja sieltä lukenut koodit tuosta, mut ne kirjan/numero sarja ei kerro mitään minulle.
E61 vikakoodin luku ja nollaus onnistuu funktional jobsin kautta, mutta kun yrittää tutkia moduuleja tarkemmin tulee:
Group file : D_motor,D_ 0012
SYS-0005: OBJECT FILE NOT FOUND.
Program will be stopped
Mikähän mättää?
Sulta puuttuu luultavasti nyt tiedostoja. Helpoimmalla pääset kun asennat toisen INPA:n, toki niitä puuttuvia tiedostojakin voi metsästää, mutta tulee aika työlääksi kun niitä luultavasti puuttuu muitakin.
Minkäs avulla näistä vanhemmista bmw saa vikakoodeja ulos.
Koneelta löytyy tuo mikes paketti missä inpa.
Kaverin e39 pääsee hyvin kaikkeen käsiksi mutta omaan 92 vuotiseen e34 m50 koneella ei pääse. :think
Pitääkö tässä olla eri johto vai miksi ei onnistu. :think
Inpa 5.0.1 asennus meni niinkuin pitääkin, kaikki tehty ohjeen mukaan, mutta tulee valittaessa vaikka moottori kohteeksi "Error compiling script file !"
Joku tollanen kytkin olis järkevä. Millanen homma laittaa se siihen? Mistä kytkin?
Kytkimen saa jostain SER-elektroniikasta napattua tai sitten ostettua mistä tahansa elektroniikka myyvästä puljusta. Asentaminen on helppoa, tarvitse kolvin, tinaa ja vähän johtoa. Jollakin on myös tehtävä reikä siihen koteloon, pora, kolvi tms. Ensimmäisenä ruuvit auki ja kaapelin kotelo auki, sitten vaan teet reiän toiseen puoliskoon, kolvaat johdot pinneihin 7 ja 8 ja toisen pään johdoista katkaisijaan. Ellei itse/kaveri pysty/halua kolvata niin sitten kannattaa ostaa kaapeli, jossa on katkaisija valmiiksi.
Inpa ei näytä E46 korimallia ollenkaan luettelossa, muut näyttää kyllä ja toimii loistavasti E39, E60 ja E90 koreissa, joista olen koodeja lukenut. Onko mahdollista saada jotenkin toimimaan E46, vai onko ladattava joku uusi ohjelmistoversio?
Jos E46 filut löytyy, niin lisää INPA aloitussivulle vaan E46. Ellei löydy E46 filuja, niin sitten viisainta ladata toinen versio.
Leave a comment: