INPA Kysymyksiä ja vastauksia vol2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • expertti
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Suoraan vaan etit uudemman INPA versiota, jossa on valmiina.
    Joo, 5.0.6 tuo sisältyy. MUTTA scriptit on saksaksi ja itsellä vain korkeajännitys saksa pohjana, ei taitu kieli :(

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by expertti View Post
    Löytyykö mistä(än) N57 moottorille INPA tiedostoja? Eli E90 LCI...
    Suoraan vaan etit uudemman INPA versiota, jossa on valmiina.

    Leave a comment:


  • expertti
    replied
    Löytyykö mistä(än) N57 moottorille INPA tiedostoja? Eli E90 LCI...

    Leave a comment:


  • Miki
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Onhan kaapelissa pinnit 7&8 yhdessä? Jos on niin voi hyvin olla, että vaatii sen ADS piuhan.

    Joo, on ne. Kolvasin myöskin 20-pinnisen adapterin 17 ja 20 pinnit yhteen. 17-pinnistä ei lähtenyt mitään piuhaa 16-pinniseen OBD-liittimeen.



    Ei kuitenkaan mitään vaikutusta. EWS:n sekä ABS:n INPA tunnisti.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Miki View Post
    Moro,


    ABS-yksikköä pääsi tutkimaan kivuttomasti USB-kaapelilla, mutta moottorin ohjausyksikköä ei millään. Sama ongelma oli myös autocom-pohjaisella softalla. Muut järjestelmät tunnistaa, muttei moottoria.
    Onhan kaapelissa pinnit 7&8 yhdessä? Jos on niin voi hyvin olla, että vaatii sen ADS piuhan.

    Leave a comment:


  • Miki
    replied
    Moro,


    ABS-yksikköä pääsi tutkimaan kivuttomasti USB-kaapelilla, mutta moottorin ohjausyksikköä ei millään. Sama ongelma oli myös autocom-pohjaisella softalla. Muut järjestelmät tunnistaa, muttei moottoria.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    E36 ei taida toimia anyway jos ei ole m52 koneella. En kyllä 100% varma ole.
    Voi hyvin olla, itsellä ICOM käytössä, niin sillä toimii. Tosin muistelisin, että usb kaapelilla olisi päässyt E36 m43 päässyt käsiksi. Kun kokeilee johonkin toiseen autoon, niin tietää varmasti toimiiko oma kaapeli & asennus.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Onko kokeiltu, että toimii missään autossa? Voi olla myös kaapeli/asennus ongelma. Muistelisin, että pitäisi toimi OBD-piuhalla tuon ikäisen kanssa.
    E36 ei taida toimia anyway jos ei ole m52 koneella. En kyllä 100% varma ole.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Miki View Post
    Moro,


    Tarviiko hommata ADS-käyttöliittymä, kun M43 koneesta INPA:lla obd-käyttöliittymällä koodeja lukiessa tuli error messaget:
    "IFH-0009; no response from controlunit. Program will be stopped!"


    sekä



    Requested control unit: BMS43DS0 not found. Control unit found: ". Program will be stopped!


    Mittasin 20-pinnisestä liittimestä pinnin 15. jännitteen ja sieltä tuli 12.98v.


    Ajoneuvo on vm.-96 bmw 316 m43 koneella
    Onko kokeiltu, että toimii missään autossa? Voi olla myös kaapeli/asennus ongelma. Muistelisin, että pitäisi toimi OBD-piuhalla tuon ikäisen kanssa.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Miki View Post
    Tarviiko hommata ADS-käyttöliittymä...

    Ajoneuvo on vm.-96 bmw 316 m43 koneella
    Sinulla INPA ilmeisesti toimii obd-liittimen kautta tuoreemmilla autoilla ongelmitta, eli yhteyden saa ylipäätään muodostettua ja purkkeja luettua?

    Mikäli INPA toimii, niin e36 kohdalla harkitsisin ADS-liittimen kautta diagnostiikkaa.

    Leave a comment:


  • Miki
    replied
    Moro,


    Tarviiko hommata ADS-käyttöliittymä, kun M43 koneesta INPA:lla obd-käyttöliittymällä koodeja lukiessa tuli error messaget:
    "IFH-0009; no response from controlunit. Program will be stopped!"


    sekä



    Requested control unit: BMS43DS0 not found. Control unit found: ". Program will be stopped!


    Mittasin 20-pinnisestä liittimestä pinnin 15. jännitteen ja sieltä tuli 12.98v.


    Ajoneuvo on vm.-96 bmw 316 m43 koneella

    Leave a comment:


  • vikalle
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Sanokaapa miten pääsen INPA:lla IHKA:aan kiinni? Autossa NBT retrofit ja sitämyöten LCI mallin ilmastoinnin paneeli. Antaa seuraavan virheilmoituksen:

    Requested control unit: 'IHKA60/V6.x' not found.
    Control unit found: 'IHKA60_2',
    Program will be stopped!

    Miten pääsen tuohon IHKA60_2:seen? VAS:silla pääsen kyllä käsiksi.

    Functional jobseista tuo IHKA löytyy ja on OK. Osoite 78.

    Sama ongelma täällä. Eikö kukaan tiedä miten tuon sais toimimaan?

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Sanokaapa miten pääsen INPA:lla IHKA:aan kiinni? Autossa NBT retrofit ja sitämyöten LCI mallin ilmastoinnin paneeli. Antaa seuraavan virheilmoituksen:

    Requested control unit: 'IHKA60/V6.x' not found.
    Control unit found: 'IHKA60_2',
    Program will be stopped!

    Miten pääsen tuohon IHKA60_2:seen? VAS:silla pääsen kyllä käsiksi.

    Functional jobseista tuo IHKA löytyy ja on OK. Osoite 78.
    Last edited by VilleP; 20-10-2018, 17:00.

    Leave a comment:


  • E39-530A
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    ICOM kytketään tietokoneeseen verkkokaapelilla (rj45) tai sitten vikakoodit pystyy myös lukemaan langattomasti wlanin yli. Kaikissa kopioissa ei ole wlan korttia. ICOM:lla saa luettua myös Fxx/Gxx/Ixx sarjan autot.

    Ei näitä softia ole järkeä ajaa virtuaalikoneessa pl. DIS/Progman, jotka ei toimi natiivina windowsissa. Virtuaalikoneessa ajaminen vaan turhaan hidastaa.
    Kiitos tarkennuksesta. Verkkokaapeli on minulle passeli. Tuo virtuaalikonepatentti oli mukana toimitetussa softasetissä. En keksi muuta kuin, että siinä olisi ajettu DOS-pohjaista ohjelmaa, mutta en muista tarkasti. Muuten siinä ei kai järkeä olekaan.

    Originally posted by peto2 View Post
    Lisätään vielä: Jos hankkii ICOM:in niin mitään muita kaapeleita ei tarvitse pl. obd2-20pin adapteri jos vanhoja haluaa lukea.

    Kopioihin joissa ei ole wlania pystyy lisäämään mini pci-e liittimen ja siihen käypäsen wlan kortin. (vaatii pintaliitoskomponenttien juottamista) tai jos helpolla haluaa päästä niin ICOM:in usb liittimeen voi tökätä sopivan wlan tikun.

    Kyseistä USB liitintä käytetään vain MOST väyläisten autojen koodaamiseen ja fläshäämiseen ja silloin on pakko käyttää kaapelia muutenkin joten mitään toiminnallisuutta ei menetä wlan tikkua käyttäessä.
    Tosiaan, vaikka en ajatellut isommin softailla, niin pitäydyn varmastikin kaapelissa. Nyt pitää katsella mistä saisi mahd. edullisesti ehkä orkkiksen ja softat siihen + 20-pin adapteri. Olisi sitten sellainen setti, jolla hoituu molempiin autoihin kaikki, mitä niihin uskaltaa tehdä. Epäilen, että vanhassa kiinankaapelissa osa softista on jutellut vain OBD:lla.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    ICOM kytketään tietokoneeseen verkkokaapelilla (rj45) tai sitten vikakoodit pystyy myös lukemaan langattomasti wlanin yli. Kaikissa kopioissa ei ole wlan korttia. ICOM:lla saa luettua myös Fxx/Gxx/Ixx sarjan autot.

    Ei näitä softia ole järkeä ajaa virtuaalikoneessa pl. DIS/Progman, jotka ei toimi natiivina windowsissa. Virtuaalikoneessa ajaminen vaan turhaan hidastaa.
    Lisätään vielä: Jos hankkii ICOM:in niin mitään muita kaapeleita ei tarvitse pl. obd2-20pin adapteri jos vanhoja haluaa lukea.

    Kopioihin joissa ei ole wlania pystyy lisäämään mini pci-e liittimen ja siihen käypäsen wlan kortin. (vaatii pintaliitoskomponenttien juottamista) tai jos helpolla haluaa päästä niin ICOM:in usb liittimeen voi tökätä sopivan wlan tikun.

    Kyseistä USB liitintä käytetään vain MOST väyläisten autojen koodaamiseen ja fläshäämiseen ja silloin on pakko käyttää kaapelia muutenkin joten mitään toiminnallisuutta ei menetä wlan tikkua käyttäessä.

    Leave a comment:

Working...
X