INPA Kysymyksiä ja vastauksia vol2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 525iiäxä
    replied
    Originally posted by Rok View Post
    Joku tollanen kytkin olis järkevä. Millanen homma laittaa se siihen? Mistä kytkin?
    Ei kummoinenkaan homma. Tässä on tehty ihan viimosen päälle. Minulla ei ollut noin pientä katkaisijaa, niin se jäi kokonaisuudessaan töpselikotelon ulkopuolelle. Ei haittaa.

    Katkaisijoita nyt löytyy vaikka mistä kaupasta parilla eurolla tai vaikka Gigantin SER-romupisteestä nyysit suolistettavaksi jonkun vehkeen, ilmatteeks, jos kehtaat

    Leave a comment:


  • samuxd
    replied
    Inpa ei näytä E46 korimallia ollenkaan luettelossa, muut näyttää kyllä ja toimii loistavasti E39, E60 ja E90 koreissa, joista olen koodeja lukenut. Onko mahdollista saada jotenkin toimimaan E46, vai onko ladattava joku uusi ohjelmistoversio?

    Leave a comment:


  • Rok
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Eikö tuosta kaapelista saa pinnejä yhdistettyä vai miksi haluat uuden kaapelin?
    Itse laitoin tuohon väliin kytkimen niin voi siitä napsautella pinnejä yhteen ja erilleen.
    Joku tollanen kytkin olis järkevä. Millanen homma laittaa se siihen? Mistä kytkin?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Rok View Post
    Saan inpalla yhteyden vain moottoriin ja vaihdelaatikkoon. Antaa erroria, kun koittaa yhdistää PDC, IKE, webasto yms. Autona E39 2003.

    Toimii 20-pin adapterin kanssa vm.96 autossa normaalisti. Pin 7&8 ei ole yhdessä. Ilmeisesti tarviin sellasen johdon, jossa ne on yhdessä? Mistä kannattaa hommaa uus kaapeli?
    Eikö tuosta kaapelista saa pinnejä yhdistettyä vai miksi haluat uuden kaapelin?
    Itse laitoin tuohon väliin kytkimen niin voi siitä napsautella pinnejä yhteen ja erilleen.

    Leave a comment:


  • JiiVee92
    replied
    Originally posted by Jariari View Post
    Osaisko joku kertoa mitä kyseinen vikakoodi zusatzwasserpumpe tarkoittaa? löyty ihkan vikakoodilistasta. autossa ei webastoa kuitenkaan ole

    https://drive.google.com/file/d/0B-h...w?usp=drivesdk
    Tarkoittanee sitä kiertovesipumppua, joka tehostaa lämppärin vesikiertoa, että tulee joutokäynnillä/pienillä kierroksilla hyttiin lämmintä.

    Leave a comment:


  • Görandd
    replied
    Kysellään vielä vähän lisää, eli onko noissa inpoissa eroja kuinka paljon? Itse tilasin ebaysta tuon oman kaapelin ja sen mukana tuli levy missä oli inpa.

    Asentelin sen koneelle ja kyllähän se löytää vikakoodit ja näyttää kaikenlaisia arvoja ja tuntuu pelittävän jotenkuten (aika vähän sitä käyttänyt toistaiseksi) mutta vähän väliä herjaa esim kun valitsee moottorin mallin niin tulee "versions do not match Malfunction possible!" Ja esim kun valitsee Selective mass adjustment, niin näyttää vähän aikaa sitä ja antaa jonkun error tekstin näyttöön, ja luvut pysähtyvät (auton käydessä).

    Tuo Mikes Easy Inpan mukana tulee ilmeisesti tuo NCS Expert ja NCS Dummy, millä onnistuisi tuo koodaaminenki, ja joku versio inpasta?

    Leave a comment:


  • Jariari
    replied
    e46 ihka vikakoodi

    Osaisko joku kertoa mitä kyseinen vikakoodi zusatzwasserpumpe tarkoittaa? löyty ihkan vikakoodilistasta. autossa ei webastoa kuitenkaan ole

    Leave a comment:


  • Rok
    replied
    Kaapeli

    Saan inpalla yhteyden vain moottoriin ja vaihdelaatikkoon. Antaa erroria, kun koittaa yhdistää PDC, IKE, webasto yms. Autona E39 2003.

    Toimii 20-pin adapterin kanssa vm.96 autossa normaalisti. Pin 7&8 ei ole yhdessä. Ilmeisesti tarviin sellasen johdon, jossa ne on yhdessä? Mistä kannattaa hommaa uus kaapeli?

    Leave a comment:


  • Jarhead
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Tuo linkki ei kyllä vienyt mihinkään keskusteluun. Vanhemmissa INPA versioissa piti muistaakseni käsin kopioida se obd.ini.
    Ok kiitos. Kokeilen illala.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Jarhead View Post
    Latenssi on 1ms
    Portit oli mielestäni com1 joka paikassa.
    Tuolla alla olevassa linkissä oli joku ratkaisu mikä pitää tarkistaa, mutta miksi obd.ini ei olisi oikeissa paikoissa?
    http://www.bimmerfest.com/forums/#/topics/912816
    Tuo linkki ei kyllä vienyt mihinkään keskusteluun. Vanhemmissa INPA versioissa piti muistaakseni käsin kopioida se obd.ini.

    Leave a comment:


  • Jarhead
    replied
    Latenssi on 1ms
    Portit oli mielestäni com1 joka paikassa.
    Tuolla alla olevassa linkissä oli joku ratkaisu mikä pitää tarkistaa, mutta miksi obd.ini ei olisi oikeissa paikoissa?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Jarhead View Post
    Ostin taas vaihteeksi BMW:n muutaman vuoden tauon jälkeen.
    Mukana tuli läppäri ja inpa. Inpa toimii muuten, mutta ei ota yhteyttä DDE boksiin.

    Inpa heittää näyttöön IFH-0009 no response from control unit.
    Samaa koodia pukkaa jos usb on kokonaan irti.
    Muut laatikot näyttäisi löytyvän mitä satunnaisotannalla tarkistin.

    Oma vanha talliläppäri itse asentamalla inpalla otti yhteyden, mutta siitä koneesta on näyttö halki ja inpassa vanhat skriptitiedostot.
    Vaikutti jotekin suppealta nuo DDE boksin toiminnot sillä inpalla eikä siihen jaksa enää skriptejä vaihtaa kun kone on niin palasina.

    USB johtoja koitettu ristiin.
    Koitin vaihdella skriptejä ja koko inpaa vanhasta ja uudesta myös ristiin ja olla muutenkin nokkela porttiasetusten ja muiden kanssa, mutta ei onnistunut.
    Toisesta kaapelista erotin kokeilumielessä pinnit 7 ja 8 sekään ei vaikuttanut.
    Auto on 525d vuosimalli 2004 E61.
    Moottori tietääkseni M57N (D25)
    Vanhassa topicissa oli toisella sama vika vailla vastausta.

    :think

    Olisko guruilla tietoa mitä kokeilla?
    E61 pinnit 7&8 ei tarvitse olla yhdessä. Tarkista latenssit, portti-asetukset laitehallinasta ja obd.ini:stä portti. Kun toimii kerta sillä vanhalla läppärillä, niin joku asetus perseellään siinä toisessa koneessa. Myös siinä INPA asennuksessa saattaa olla jotain puutteita.

    Leave a comment:


  • Jarhead
    replied
    INPA IFH-0009 no response koodi DDE5.0 kanssa

    Ostin taas vaihteeksi BMW:n muutaman vuoden tauon jälkeen.
    Mukana tuli läppäri ja inpa. Inpa toimii muuten, mutta ei ota yhteyttä DDE boksiin.

    Inpa heittää näyttöön IFH-0009 no response from control unit.
    Samaa koodia pukkaa jos usb on kokonaan irti.
    Muut laatikot näyttäisi löytyvän mitä satunnaisotannalla tarkistin.

    Oma vanha talliläppäri itse asentamalla inpalla otti yhteyden, mutta siitä koneesta on näyttö halki ja inpassa vanhat skriptitiedostot.
    Vaikutti jotekin suppealta nuo DDE boksin toiminnot sillä inpalla eikä siihen jaksa enää skriptejä vaihtaa kun kone on niin palasina.

    USB johtoja koitettu ristiin.
    Koitin vaihdella skriptejä ja koko inpaa vanhasta ja uudesta myös ristiin ja olla muutenkin nokkela porttiasetusten ja muiden kanssa, mutta ei onnistunut.
    Toisesta kaapelista erotin kokeilumielessä pinnit 7 ja 8 sekään ei vaikuttanut.
    Auto on 525d vuosimalli 2004 E61.
    Moottori tietääkseni M57N (D25)
    Vanhassa topicissa oli toisella sama vika vailla vastausta.

    :think

    Olisko guruilla tietoa mitä kokeilla?
    Last edited by Jarhead; 03-10-2017, 23:11.

    Leave a comment:


  • Görandd
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    Ei inpalla autoa saa kovinkaan helposti mykäksi...
    Koitas synkata dme ja cas
    Hyvä tietää, tosiaan tänään tuo inpa vasta saapui mulle niin oon aikalailla pihalla koko hommasta vielä

    E: Vikahan oli juurikin tuossa synkronoinnissa, vaikka sai sitäkin hetken vekslailla että alkoi toimimaan!
    Last edited by Görandd; 04-10-2017, 19:11.

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Ei saa ainakaan ilman hyviä suhteita, eli 99% foorumilaisista näitä tuskin saa. Ei ole nimittäin ihan pienellä kaivamisella tullut vastaan mitään tuoreita.
    Viralliset tuoree Englanninkieliset scriptit on kyllä kiven takana jos ei ihan alla asti.

    Leave a comment:

Working...
X