Speeduino DIY-moottorinohjaus

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • muuris
    replied
    Originally posted by jmikap View Post
    Käynnistys ongelmia ite kasatulla speeduinoilla. Kipinä tulee ja sytytyksen ledit vilkkuu startatessa, mutta suuttimien ledit ei pala, vilkahtaa himmeästi kun virrat kääntää päälle. Testi moodilla kokeillessakaan ei tapahdu suuttimilla mitään. Mahtaako olla levyn kasauksessa joku virhe?
    Mikä levy, firmis, basetune, moottori?

    Leave a comment:


  • jmikap
    replied
    Käynnistys ongelmia ite kasatulla speeduinoilla. Kipinä tulee ja sytytyksen ledit vilkkuu startatessa, mutta suuttimien ledit ei pala, vilkahtaa himmeästi kun virrat kääntää päälle. Testi moodilla kokeillessakaan ei tapahdu suuttimilla mitään. Mahtaako olla levyn kasauksessa joku virhe?
    Last edited by jmikap; 14-05-2020, 21:26.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by aaape View Post
    ‎ERZ-V14D220‎

    Edit. Tai löytyykö mitään korvaavaa tuotetta?

    Noita oon käyttänyt ihan hyvällä menestyksellä:


    Leave a comment:


  • aaape
    replied
    ‎ERZ-V14D220‎
    Panasonic Electronic Components
    VARISTOR 22V 2KA DISC 14MM
    kellään myydä kahta tuommosta mouserilla ja digikeyllä vasta elokuussa saatavilla :think
    Edit. Tai löytyykö mitään korvaavaa tuotetta?
    Last edited by aaape; 14-05-2020, 12:01. Reason: Lisä kyssäri

    Leave a comment:


  • rungo
    replied
    Originally posted by Joma View Post
    Mikäs ois fiksuin "dashboard" softa tähän speeduinolle?

    Isäukolta oli lainassa android tabletti, en ensinnäkään osannut käyttää koko laitetta ja kun vihdoin sain toimimaan. Niin en ainakaan ilmaisversiossa, saanut fiksuja tietoja näytölle.

    Tarve olis,

    -Lamda
    -IAT
    -CoolingWater
    -RPM

    kaikesta muusta plussaa, softasta nyt hyvin voi maksaakkin jotain, kunhan on toimiva. Ios laitteille ei taida olla kauhean hyvää tukea?

    Ei millään kiinnostais täytellä kabiinia millään lisämittareillakaan, sekä läppäri vähän turhan kömpelö.
    Ainakin itsellä tiedossa android laitteisiin dashboard vaihtehdoiksi ainoastaan
    Realdash sekä msdroid. Molemmilta löytyy ilmaisversio sekä maksullinen.¨
    Msdroidilla onnistuu myös säätäminen tunerstudion tapaan, kun taas realdash nimensä mukaan on vain dashboard, löytyi googlemaps tyylinen navi sekä spotify integraatio.

    Leave a comment:


  • Joma
    replied
    Mikäs ois fiksuin "dashboard" softa tähän speeduinolle?

    Isäukolta oli lainassa android tabletti, en ensinnäkään osannut käyttää koko laitetta ja kun vihdoin sain toimimaan. Niin en ainakaan ilmaisversiossa, saanut fiksuja tietoja näytölle.

    Tarve olis,

    -Lamda
    -IAT
    -CoolingWater
    -RPM

    kaikesta muusta plussaa, softasta nyt hyvin voi maksaakkin jotain, kunhan on toimiva. Ios laitteille ei taida olla kauhean hyvää tukea?

    Ei millään kiinnostais täytellä kabiinia millään lisämittareillakaan, sekä läppäri vähän turhan kömpelö.

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    Originally posted by rungo View Post
    Perkele, jaksatko nakata linkkiä, ite löytäny vaan lähemmäs 300€ maksavia settejä. Selailin finjectoria ja boschin p65 motorsportit sais 150€ sarjan, spekseistä en juurikaan osaa sanoa passaisko noi tohon speeduinon kaveriksi. Speksien puolesta riittäis virtaa enemmän kuin p50, ja hintakin puolet halvempi
    https://www.google.com/url?sa=t&sour...=1588967776931

    P65 tarvii kans sytkäkiven eculta eli samalla tavalla kuin m50 vakio, mutta noissa kyllä virta piisaa komiasti.

    Leave a comment:


  • muuris
    replied
    Originally posted by rungo View Post
    Perkele, jaksatko nakata linkkiä, ite löytäny vaan lähemmäs 300€ maksavia settejä. Selailin finjectoria ja boschin p65 motorsportit sais 150€ sarjan, spekseistä en juurikaan osaa sanoa passaisko noi tohon speeduinon kaveriksi. Speksien puolesta riittäis virtaa enemmän kuin p50, ja hintakin puolet halvempi
    https://www.google.com/url?sa=t&sour...=1588967776931
    Ebaysta esimerkiksi. Kaiva autosi/moottorisi VIN nrolla esim Realoemista oikean mallisten puolien osanro ja se Ebay hakuun. Vuosimallikohtaisia eroja on, en usko olevan merkityksellisiä mutta pelasin itse varman päälle. Joku 170e posteineen oli setti.
    Last edited by muuris; 11-05-2020, 12:29.

    Leave a comment:


  • rungo
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Se valve direction vaan muuttaa sen toisinpäin, että isompi arvo tarkottaa isompia tyhjäkäyntikierroksia.

    Tuo ohje on KDFI:tä varten. Speeduinossa pitää ottaa sytkäkivet pois, hyppyjohto sytkäkiven ohjaus ja lähtö pinnien välille ja vaihtaa 150ohmin vastukset esim 10ohmin, 2W vastuksiin. Vaan en kylllä näe pointtia ruveta patentoimaa vag puolia sinne tämmösen PnP ecun kanssa. Hommaa uudet oem bremit 150€lla ja riittää kyllä kipinä oikeen pitkälle. Tai jos haluaa päivittää, niin pistää bosch P50 puolat, niin ei tarvi boksia modata.
    Perkele, jaksatko nakata linkkiä, ite löytäny vaan lähemmäs 300€ maksavia settejä. Selailin finjectoria ja boschin p65 motorsportit sais 150€ sarjan, spekseistä en juurikaan osaa sanoa passaisko noi tohon speeduinon kaveriksi. Speksien puolesta riittäis virtaa enemmän kuin p50, ja hintakin puolet halvempi

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Ps: Pazi kerkes ensin ja ainakin 150 ohm vastuksillakin ohjaantu hukkakipinä-vaggilainen. Voi ne vaihtaa pienemmiksikin, sillon toimii varmemmin.
    Jep kun noissa vag puolissa on vissiin osanumeroiden välillä vaihtelua paljonko vaatii virtaa ohjauspinnin osalta että sytyttää kunnolla, niin siksi on varmempi vaihtaa ne pienempiin, vaikka ehkä pelaiskin isommalla vastuksella.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by rungo View Post

    Tarkennuksena tohon, siis kaikki 3 jalkaa nostetaan ylös levyltä ? ja hyppyjohto tuosta 1. jalasta tuonne jäähdyts rimaan ?

    Tuo kuva on kdfi-levystä. Ei liity mitenkään speeduinoon. Pazin suunnittelemissa levyissä jätetään sytty-yksiköt kokonaan pois ja niiden jalkojen 1 ja 2 väliin tinataan hyppyjohto. Sillä tavalla saadaan vag-puolille signaali:

    Ps: Pazi kerkes ensin ja ainakin 150 ohm vastuksillakin ohjaantu hukkakipinä-vaggilainen. Voi ne vaihtaa pienemmiksikin, sillon toimii varmemmin.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Se valve direction vaan muuttaa sen toisinpäin, että isompi arvo tarkottaa isompia tyhjäkäyntikierroksia.

    Tuo ohje on KDFI:tä varten. Speeduinossa pitää ottaa sytkäkivet pois, hyppyjohto sytkäkiven ohjaus ja lähtö pinnien välille ja vaihtaa 150ohmin vastukset esim 10ohmin, 2W vastuksiin. Vaan en kylllä näe pointtia ruveta patentoimaa vag puolia sinne tämmösen PnP ecun kanssa. Hommaa uudet oem bremit 150€lla ja riittää kyllä kipinä oikeen pitkälle. Tai jos haluaa päivittää, niin pistää bosch P50 puolat, niin ei tarvi boksia modata.

    Leave a comment:


  • rungo
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Vaihda "Idle valve direction" toisinpäin.

    Asiasta kattilaan. Sain just VVT angle tunnistuksen pelaamaan missing tooth dekooderilla, niin josko tuota kohta saatais closed loop VVT pelaamaan, että noita PWM vanoksia vois ajaa oikealla tavalla.
    Helvetin kova juttu, pitäis omaa vanosta tutkia kun ei toimi, veikkasin että solenoidi paskana, voisi samalla vaihtaa tuplavanoksen solenoidin tilalle.

    Nyt saatu leimakin speeduino projektiin tuskallisen tappelun jälkeen, motivaatiotakin taas löytyy. Onko tuolla valve directionilla perjaatteessa merkistystä kun homma kuitenkin rokkaa tuolla ?

    Puolat varmaan olis seraavana vaihto listalla turbotusta miettien. Tässä pähkäillyt että pitäisikö vaihtaa suoraan noihin VAG cop puoliin, tulisi halvemmaksi ja riittää pitkälle vai pysyäkkö noissa bemarin omissa, hinta tokia suolasempi ainakin noille m50 pulttijakoisille.

    Tästähän löyty Pasin ohjekkin miten nuo vag puolat saa toimimaan


    Tarkennuksena tohon, siis kaikki 3 jalkaa nostetaan ylös levyltä ? ja hyppyjohto tuosta 1. jalasta tuonne jäähdyts rimaan ?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by rungo View Post
    Luetun ymmärtämisessä itsellä vikaa, mullahan toi tk vena toimii niin että mitä isompi pwm arvo -> kierrokset laskee.
    Vaihda "Idle valve direction" toisinpäin.

    Asiasta kattilaan. Sain just VVT angle tunnistuksen pelaamaan missing tooth dekooderilla, niin josko tuota kohta saatais closed loop VVT pelaamaan, että noita PWM vanoksia vois ajaa oikealla tavalla.
    Last edited by Pazi88; 07-05-2020, 12:16.

    Leave a comment:


  • rungo
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Closed loop tyhjäkäynnin säädössä on vielä jotain vikaa koodin osalta, ja ei toimi välttämättä oikein. Se on käsittääkseni ihmettelyn kohteena tällä hetkellä ja muutenkin tyhjäkäynnin säädön saaminen tarkemmaksi. Kannattanee pysytellä open loopissa vielä nyt.

    Tuo 70% duty kyllä kuulostaa silti oudon isolta. Yleensä siinä 50-40% paikkeilla normaalisti näissä. 70% on käytännössä venttiili kokonaan auki eli joku 2000rpm pitäs olla sillon :think
    Luetun ymmärtämisessä itsellä vikaa, mullahan toi tk vena toimii niin että mitä isompi pwm arvo -> kierrokset laskee. Tällä hetkellä tyhjäkäynti 830rpm about 60pwm arvolla.

    Idle advancella sai tosiaan käymään nätisti, ilman tuota kierrokset seilaili +-100 rpm tavoitteesta, nyt pyörii -+20rpm

    Leave a comment:

Working...
X