Announcement

Collapse
No announcement yet.

Maxxecu kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • afafaf
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1145
    • Tornio

    Maxxecu kysymyksiä ja vastauksia

    Osaisko joku antaa neuvoja, miten tyhjäkäyntimoottorin asetukset pitäis olla, en saa toimimaan tuota ollenkaan.. gp3 ja gp4 lähdöt menee säätimelle, mut nyt on asetukset jotenki mettässä..

    Siellä on hertsit sun muuta säädettävää, ku vain tietäis miten ne pitäs olla..
    Last edited by afafaf; 24-12-2019, 08:53.
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    #2
    Originally posted by afafaf View Post
    Osaisko joku antaa neuvoja, miten ne moottorin asetukset pitäis olla, en saa toimimaan tuota ollenkaan.. gp3 ja gp4 lähdöt menee säätimelle, mut nyt on asetukset jotenki mettässä..

    Siellä on hertsit sun muuta säädettävää, ku vain tietäis miten ne pitäs olla..
    Hertsejä en muista nyt ulkoa mutta keskimmäiseen pinniin jatkuva 12V ja reunimmaiset maxxecun maadoittaviin gpio-portteihin. Softasta toinen idle control plussalle, ja toinen idle control miinukselle.
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • afafaf
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2004
      • 1145
      • Tornio

      #3
      Originally posted by Supra^ View Post
      Hertsejä en muista nyt ulkoa mutta keskimmäiseen pinniin jatkuva 12V ja reunimmaiset maxxecun maadoittaviin gpio-portteihin. Softasta toinen idle control plussalle, ja toinen idle control miinukselle.
      Juu niin olen kytkenyt, yritin softasta ettiä tuota + ja - valikkoa, mut en löytäny mistään sitä.

      Comment

      • MikeDry
        BTCF Member
        • May 2006
        • 6110
        • Helsinki

        #4
        auttaako tää http://www.maxxecu.com/webhelp/setti...e_control.html
        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

        Comment

        • afafaf
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 1145
          • Tornio

          #5
          Originally posted by MikeDry View Post
          Oon tuota selannu, mut en ole vielä apua sieltä saanu, tai en vain osaa..

          Comment

          • anteroro
            BTCF Member
            • Jan 2009
            • 434
            • oulu

            #6
            Originally posted by afafaf View Post
            Juu niin olen kytkenyt, yritin softasta ettiä tuota + ja - valikkoa, mut en löytäny mistään sitä.
            Outputs -> Output config ->
            GP out 3 -> idle pwm solenoid
            GP out 4 -> idle pwm solenoid inverted

            jos kierrokset huutaa niin käännä nuo päinvastoin

            idle pwm frequency 100hz
            E30 325 M-tech II DCT
            9.97s/238kmh

            Comment

            • afafaf
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 1145
              • Tornio

              #7
              Originally posted by anteroro View Post
              Outputs -> Output config ->
              GP out 3 -> idle pwm solenoid
              GP out 4 -> idle pwm solenoid inverted

              jos kierrokset huutaa niin käännä nuo päinvastoin

              idle pwm frequency 100hz
              no niin ..Kiitos!

              Comment

              • afafaf
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 1145
                • Tornio

                #8
                Tyhjäkäyntimoottori heräs henkiin, kiitos siitä. Mutta vielä kysymys triggeri kulmasta vanos dampperilla, onko tuo trigger angle 36 vai 324 astetta BTDF cyl 1?

                Mulla oli 36 astetta tuossa, ja sain käymään, mutta vaikeasti kävi ja välillä paukahti aika rajusti sekä startilla laittaa välillä vastaa aika kovasti.

                puolat vag, kampuralla ja nokalla cherryn hall anturit. jos näillä vaikutusta asiaan.

                Nykyisellä setupilla ei pysty käyttämään lämpimäksi konetta, pitäs ainaki tuo paukahtelu saada pois..

                Comment

                • anteroro
                  BTCF Member
                  • Jan 2009
                  • 434
                  • oulu

                  #9
                  Originally posted by afafaf View Post
                  Nykyisellä setupilla ei pysty käyttämään lämpimäksi konetta, pitäs ainaki tuo paukahtelu saada pois..
                  Joo ei varmasti pystykkään, 324 astetta on oikea.
                  E30 325 M-tech II DCT
                  9.97s/238kmh

                  Comment

                  • Supra^
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 5150
                    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                    #10
                    ...paitsi jos on M50NV triggeripyörä, jolloin 84 astetta on oikea. M52 on 324ast.

                    Musti 8HP
                    Nokivasara M47
                    TeiniCoupé DCT
                    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                    Ex:
                    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                    Comment

                    • janne[l
                      BTCF Member
                      • Apr 2011
                      • 861
                      • Ylöjärvi

                      #11
                      Näitä maxxecuja alkaa oleen jo aika monella tällä foorumilla. Vois olla ihan jees avata sille oma topikki? Vaikka niillä onkin tosi hyvä toi sähkönen manuaali niin silti voi jotain tulla.
                      e46 330i cabriolet
                      e91 320d
                      e36 328 törpö

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 10967
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by janne[l View Post
                        Näitä maxxecuja alkaa oleen jo aika monella tällä foorumilla. Vois olla ihan jees avata sille oma topikki? Vaikka niillä onkin tosi hyvä toi sähkönen manuaali niin silti voi jotain tulla.
                        Tai jatkaa vaan suoraan tähän topikkiin. Vaihtaa nimeksi että maxxecu kysymyksiä ja vastauksia ta jotain sinnepäin.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • afafaf
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2004
                          • 1145
                          • Tornio

                          #13
                          Pieniä ongelmia,sain höröhtään koneen, mutta n.2000rpm niin sammuu suoraan, tutkinu nuita triggeri signaaleja ja sieltä tulee ihan ok signaalit kammelta ja nokalta. Mutta välillä hukkaa rpm signaalin.

                          Nyt alko mietityttään nuo cherryn hall anturit, jotka nokalla ja kammellla, ne saa eculta +5v syötön, Manuaaleista luin että toiminta jännite olis 5-24v? voisko ongelma olla tässä, vai onko mulla vain jotku asetukset vielä pielessä.

                          Ja miten m50 nokka-anturin asetus pitää olla, mulla on se tappi mallinen pelti mitä cherry lukee..
                          Last edited by afafaf; 30-12-2019, 22:46.

                          Comment

                          • repsa
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 1355
                            • Lempäälä

                            #14
                            Originally posted by afafaf View Post
                            Pieniä ongelmia,sain höröhtään koneen, mutta n.2000rpm niin sammuu suoraan, tutkinu nuita triggeri signaaleja ja sieltä tulee ihan ok signaalit kammelta ja nokalta. Mutta välillä hukkaa rpm signaalin.

                            Nyt alko mietityttään nuo cherryn hall anturit, jotka nokalla ja kammellla, ne saa eculta +5v syötön, Manuaaleista luin että toiminta jännite olis 5-24v? voisko ongelma olla tässä, vai onko mulla vain jotku asetukset vielä pielessä.

                            Ja miten m50 nokka-anturin asetus pitää olla, mulla on se tappi mallinen pelti mitä cherry lukee..
                            En nyt aivan 100% varmuudella tätä kirjoita, mutta eikös tuo cherryn anturi ole vähän väärä valinta tuohon 60-2 kiekon lukemiseen :think

                            Katselin siis ZF:n manuaalia tuosta anturista, niin siellä noi lukukehän nappuloiden dimensiovaatimukset on mielestäni aivan erilaiset kuin näissä sen sisäisen lukukehän malli/mitoitus ; sehän on suunniteltu muuttuva-reluktanssianturille eikä hall-anturille.

                            Korjatkaa jos olen väärässä, tämä on nyt hyvin vahva mutu vain.
                            5c jetta 1.2TSI 140/220
                            530e m-sport alpinweiss3 vakio
                            a4 cabi 220/300
                            vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                            Comment

                            • aaape
                              BTCF Member
                              • Aug 2009
                              • 615
                              • Muaninka

                              #15
                              Originally posted by repsa View Post
                              En nyt aivan 100% varmuudella tätä kirjoita, mutta eikös tuo cherryn anturi ole vähän väärä valinta tuohon 60-2 kiekon lukemiseen :think

                              Katselin siis ZF:n manuaalia tuosta anturista, niin siellä noi lukukehän nappuloiden dimensiovaatimukset on mielestäni aivan erilaiset kuin näissä sen sisäisen lukukehän malli/mitoitus ; sehän on suunniteltu muuttuva-reluktanssianturille eikä hall-anturille.

                              Korjatkaa jos olen väärässä, tämä on nyt hyvin vahva mutu vain.

                              Kyllä näitä on kymmeniä autoja missä cherry ja 60-2 trikkeri eikä oo ongelmia ollu taitaa olla yksi parhaiten toimiva anturi.
                              e36 328i turbo (95)
                              vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
                              e30 316 (m30)(87) projekti

                              EX.
                              e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎