Announcement

Collapse
No announcement yet.

Maxxecu kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ekkoo1
    BTCF Member
    • Jun 2019
    • 1368
    • Pohjanmaa

    #91
    Oliskohan huonosti krymppi liittimessä tms? Kyllä nuo johdot kuulostaisi ainakin oikeilta.

    Kannattaa toki järjestys tripla tsekata, jossain toisessa kaupassa näin varoituksen että generic anturin liittimessä lukee eri pinnijärjestys kun anturissa mutta ei muistaakseni noiden Finjector kamojen kanssa ollut ongelmaa.
    E39 540i -96 Ajamisen iloa
    E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
    E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
    Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

    Comment

    • [Snowboarder]
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2008
      • 2187
      • Karstula

      #92
      Originally posted by ekkoo1 View Post
      Oliskohan huonosti krymppi liittimessä tms? Kyllä nuo johdot kuulostaisi ainakin oikeilta.

      Kannattaa toki järjestys tripla tsekata, jossain toisessa kaupassa näin varoituksen että generic anturin liittimessä lukee eri pinnijärjestys kun anturissa mutta ei muistaakseni noiden Finjector kamojen kanssa ollut ongelmaa.
      Kytkennät oli ok, ainoastaan oli näköjään öljyn lämpötila J2 eikä J1,nyt näyttää sekin lukemia. Todennäköisesti öljy paine anturilla vielä kalibrointi ei oikein🤔tai en nyt osaa sanoa mitä m52 on kierroksilla paine? Vois toki mitata mekaanisella mittarilla todelliset paineet. Täytyy tutkia lisää kuhan kerkee.
      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
      Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

      Comment

      • jmp2002
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 5727
        • Rovaniemi

        #93
        Originally posted by [Snowboarder] View Post
        en nyt osaa sanoa mitä m52 on kierroksilla paine?
        Ainakin m50 tössää paineet n.4bar
        E30 325i Touring -89
        E30 325i touring -88 m50tbo
        G20 330e M-Sport -20

        Comment

        • [Snowboarder]
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2008
          • 2187
          • Karstula

          #94
          Originally posted by jmp2002 View Post
          Ainakin m50 tössää paineet n.4bar
          Ok, käyttelin hieman lisää konetta ja tasaisesti jos pitää kierrokset esim. 3500rpm niin paine tuolla 4bar luokassa. Jos nopeasti käyttää kaasua niin piikkaa johonkin 5.1bar. Eli taitaa paineet olla kuitenkin ihan ok ja maxxecu näyttää oikein. Kuullosti vaan alkuun 4-5bar paine melko kovalle. Vaikka autokorjaamo hommia 10v tullut tehtyäkin,mut yleensä muun merkkisen parissa.
          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
          Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

          Comment

          • [Snowboarder]
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2008
            • 2187
            • Karstula

            #95
            Vielä kysymys ahtopaineen ohjauksesta. Pystynkö käyttämään VAG osanumero IK0 906 627D venttiiliä (sattuisi olemaan uusi hyllyssä,VAG tarkoitettu egr ohjaukseen) mutta ulkoisesti samannäköinen kuin vag ahtopaineen ohjausventtiilikin.. vai tilaanko suosiolla 3-tie mac venttiilin.
            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
            Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

            Comment

            • cook
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2006
              • 373
              • Piilossa

              #96
              Onko täällä jollain asennettu maxxecua ms45 ecuiseen autoon?

              Lähinnä miten tuo eroaa ms43 pohjaisesta, kun noita on kuitenkin muutettu ristiin. Ms45->ms43 conversion

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11111
                • Oulu

                #97
                Aaviatuksen eri kytkentä ecun liittimessä ms43 ja ms45 välilllä. Lisäksi CAN väylän viestit on erit.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • cook
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2006
                  • 373
                  • Piilossa

                  #98
                  Originally posted by Pazi88 View Post
                  Aaviatuksen eri kytkentä ecun liittimessä ms43 ja ms45 välilllä. Lisäksi CAN väylän viestit on erit.
                  Joo omassa oli tuo ms45 (olisi ollut hyvä tarkistaa, eikä olettaa) ja ostin adapteripiuhan ms43, joka ei sit käynytkään. Onneks ecun myyjältä saa apua, kun soittelin sille

                  Osaatko sanoa miten nuo CAN-väylän viestit eroaa?

                  Comment

                  • mige95
                    BTCF Member
                    • Mar 2014
                    • 1172
                    • lahti

                    #99
                    Osaako kukaa suoraa sanoa mitä asetuksia kannattais muutella et sais sammuilun pois eli vetää moottorijarrulla vaikka jonnekki 1300rpm ja kytkinpohjaa ni saattaa sammua tiputtaa kierrokset niin alas ettei kerkeä enää tekee mitää jotta kone pysyis käynnissä, jos vedän vapaalle vaikka 2000rpm kierroksilta kierrokset laskee tosi hienosti tyhjäkäynti kierroksille (870rpm) ei kyykkää yhtää, mutta sitte tuola 1600-1100rpm alueella kun heittää vapaalle kyykkää kone jossai 500rpm kierroksissa joista korjaa sitten äkkiä ylös. Eli siis se tuntuu siltä ihanku ecu ei kerkeis ottaa tyhjäkäyntiä kontrolliin ja moottori pääsee sammumaa

                    Autossa sähkönen bosch 82mm läppä ja sillä hoidetaa tyhjäkäynti

                    Mitä oon tehny tähän mennessä:

                    - läpän asetuksista idle kohta eli paljonko idle control saa käyttää läpän liilkeestä se on nyt min 2,5% ja max 12% jos pienennän min asentoa ongelma pahenee jos pienennän 1%:ttiin auto sammuu lähes joka kerta kun kytkinpainetaa pohjaa jos nostan vaikka 3% se parantaa tilannetta mutta eculla onjo aika työ pitää tyhjäkäynti max 870rpm menee sytkä jo tosi myöhäselle eli ei hyvä. 2,5% on maksimi jotta tyhjäkäynti pysyy järkevänä.

                    Sit se idle duty kartta se on clt 90c 12% jos nostan tätä ongelma ehkä vähän vähenee mutta kierrokset meinaa jäädä leijailee esim 2000rpm nurkille vaihteenvaihdossa eli ei hyvä, 12% on aika max siinä sarakkeessa.

                    Overun fuelcut lähtee pelistä 1800rpm kohalle joten se ei vaikuta

                    Idle control tulee muistaaksee nyt jossai 1000rpm kohalla käyttöö se oli ennen 1500rpm ja minusta sillee toimi huonommin.

                    Logia oon ottanu se näytti et ois ollu aikalaihalla sielä 500rpm kohalla joten rikastin sieltä no eise ongelmaa poistanu, pitää niitä logeja yrittää vielä tutkia paremmin sen oon kattonu et kylse idle control sielä on tekemässä jotai mutta tuleeko se liian myöhää vai eikö sillä vaan riitä eväät siinä kohtaa pitää konetta käynnissä ni en tiedä tällähetkellä.

                    En usko siihenkää etteikö sitä sais pelaa tolla "isolla" läpällä koska edelline m62tu toimi hienosti vieläki isommalla n62 moottorin kaasuläpällä, siinä oli vaan bmw insinöörit tehny kartat ecuu

                    Lähinnä haen tässä sitä jos jollai olis ollu ihan sama ongelma ja keksiny jonku ratkasun, olen kokeillu puljaa kaikkia maailman asetuksia eikä tunnu mikää auttavan, sytkässähän onse korjain kans ja sen pitäs laittaa 27° ennakkoa siinä 500rpm kohalla jotta sen pitäs kierrokset sieltä jaksaa nostaa ja sitä sytkää nostetaa vaiheittain hetikun ne kierrokset menee alle ton 870rpm et sytkästä se ei jää kiinni tai vaijaista ennakoista oon kokeillu pienentää 20° eikä vaikutusta tuskin auttaa nostokaa tosta 27:stä enää. Auto toimii suurimman osan ajasta hyvin mutta sen kerranku se sammuu keskustassa ni ottaa päähä ja kunse toimii kun tehtaassa tehty tuolta korkeammilta kierroksilta ni luulis sen saavan toimimaa muiltaki alueilta ?
                    Last edited by mige95; 23-04-2023, 22:12.
                    -g20 330e
                    -e31 840ci sc
                    -e46 316i (m52tub25)

                    EX- f11 530d lci
                    Ex- f01 730d
                    Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                    Ex: -06 e61 535d m-sport
                    Ex:-02 e39 530d manual
                    Ex -93 e34 520i

                    Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                    M62tu ajoitustyökalut.
                    N47/n57 ajoitustyökalut.

                    Comment

                    • Juho_
                      BTCF Member
                      • Jul 2016
                      • 1065
                      • Suomi

                      Liian nopea, raju lambda korjaus tekee herkästi sitä että kierrokset kyykkää kun laskee joutokäynnille -- myöskin.

                      Liikaa ennakkoo ei passaa laittaa pienille kierroksille kun saattaa jo käydä "potkimaan" takaisin päin.

                      Ennakko voi olla joutokäynnillä -5º...20º väliltä moottorista ja kierroksista ym riippuen.
                      Varsinkin vanhat isommat koneet tuntuu käyttävän ihan älyttömän myöhäistä ennakkoa että saa katalysaattorin pysymään kuumana.
                      YouTube
                      Instagram // Juhon Moottoripaja

                      Comment

                      • mige95
                        BTCF Member
                        • Mar 2014
                        • 1172
                        • lahti

                        Originally posted by Juho_ View Post
                        Liian nopea, raju lambda korjaus tekee herkästi sitä että kierrokset kyykkää kun laskee joutokäynnille -- myöskin.

                        Liikaa ennakkoo ei passaa laittaa pienille kierroksille kun saattaa jo käydä "potkimaan" takaisin päin.

                        Ennakko voi olla joutokäynnillä -5º...20º väliltä moottorista ja kierroksista ym riippuen.
                        Varsinkin vanhat isommat koneet tuntuu käyttävän ihan älyttömän myöhäistä ennakkoa että saa katalysaattorin pysymään kuumana.

                        Joo kyllä, mulla joutokäynti ennakko on nyt 12-15° jos avaan läppää 3%:ttiin niin ennakot tippuu 7° muuten kone kävisi varmaa yli 1000rpm käyntiä
                        -g20 330e
                        -e31 840ci sc
                        -e46 316i (m52tub25)

                        EX- f11 530d lci
                        Ex- f01 730d
                        Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                        Ex: -06 e61 535d m-sport
                        Ex:-02 e39 530d manual
                        Ex -93 e34 520i

                        Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                        M62tu ajoitustyökalut.
                        N47/n57 ajoitustyökalut.

                        Comment

                        • Juho_
                          BTCF Member
                          • Jul 2016
                          • 1065
                          • Suomi

                          Mites toi lambdakorjaus? Jos käytössä siis
                          YouTube
                          Instagram // Juhon Moottoripaja

                          Comment

                          • mige95
                            BTCF Member
                            • Mar 2014
                            • 1172
                            • lahti

                            Originally posted by Juho_ View Post
                            Mites toi lambdakorjaus? Jos käytössä siis
                            Joo kyllähänse näyttää korjaavan melkosesti, täytyypä ottaa lambda korjaus pois käytöstä ja kokeilla miten toimii, ainaki seokset katsoa sieltä alhaalta uudestaa ilman korjainta, olin jotenki ajatellu et lambda controlli ei olis tuola alle 800rpm käytössä mutta näyttää olevan.
                            -g20 330e
                            -e31 840ci sc
                            -e46 316i (m52tub25)

                            EX- f11 530d lci
                            Ex- f01 730d
                            Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                            Ex: -06 e61 535d m-sport
                            Ex:-02 e39 530d manual
                            Ex -93 e34 520i

                            Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                            M62tu ajoitustyökalut.
                            N47/n57 ajoitustyökalut.

                            Comment

                            • MH motorsport
                              BTCF Member
                              • Sep 2011
                              • 2301
                              • Turku

                              Lambdakorjaus pois ja hiero ve karttaa sieltä tyhjäkäynnin ympäriltä. Kaasuttele ja koita kytkimellä laskea kierroksia ja säädä kohdilleen.
                              Autopalvelu MH-motor
                              Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                              Maxxecu myynti ja asennus
                              www.mh-motor.fi
                              0503218217
                              Kulkineet:
                              E6 2000 touring
                              E6 2002 touring
                              E30 318is ///Mtechnic 2
                              E34 ///M5 nürburgring
                              E34 S62b50 turbo dct
                              E39 523i ///Msport
                              F30 320d

                              Comment

                              • mige95
                                BTCF Member
                                • Mar 2014
                                • 1172
                                • lahti

                                Originally posted by MH motorsport View Post
                                Lambdakorjaus pois ja hiero ve karttaa sieltä tyhjäkäynnin ympäriltä. Kaasuttele ja koita kytkimellä laskea kierroksia ja säädä kohdilleen.
                                Näinteen, taitaa ongelma olla taas perusasioissa, pitäisi aina se diagnosointi alottaa niistä. Vaan aina sitä ajattelee ongelmien johtuvan jostain haastavemmista asioista päivitän tähä kuin käy.
                                Last edited by mige95; 11-05-2023, 21:20.
                                -g20 330e
                                -e31 840ci sc
                                -e46 316i (m52tub25)

                                EX- f11 530d lci
                                Ex- f01 730d
                                Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                                Ex: -06 e61 535d m-sport
                                Ex:-02 e39 530d manual
                                Ex -93 e34 520i

                                Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                                M62tu ajoitustyökalut.
                                N47/n57 ajoitustyökalut.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎