Announcement

Collapse
No announcement yet.

530Da uusilla tehoilla !!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jmp2002
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 5727
    • Rovaniemi

    Originally posted by 10+ View Post
    Siis tekee ne voimaacomilla juuri sitä autoa varten sen ohjelman. Ei ne joka autoon samaa laita
    Mutta eihän ne tee autokohtaista penkissä, josse lähetellään saksaan ja sielt takas, vai meneekö koko auto mukan sähköpostis [vitsi]

    Kun autoissa on eroa, vaikka ihan "vakioita ovat"

    Eli kannataa vain käyttää karalalla tai harisella..
    E30 325i Touring -89
    E30 325i touring -88 m50tbo
    G20 330e M-Sport -20

    Comment

    • 10+
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 2084
      • Nivala

      Originally posted by Cell View Post
      Siellä saksassa e-mailista näkevät jotenkin maagisesti missä autosi savuraja kulkee yms? Yksilöllinen ohjelma ilman dynoajoja yms. on aikamoinen haaste.
      No siitä en tiedä mutta tehoja ne saa ainaki samanverran ku noi muutki säätäjät. 184hv 530D 248hv ja 649nm
      E39 M5 -00

      Ex E60 530Da M-Sport -04
      Ex E39 M5 -00
      Ex E39 M5 -00 Individual
      Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
      Ex E36 3.0 M3 -93
      Ex E36 2.5 Cabrio -94
      Ex E36 3.2 M3 -97
      Ex E36 2.5 Coupe -93

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        Niin siis tuo teholukema lukee nettisivulla? Ei ole mitään tapaa kertoa 1Nm tarkkuudella paljonko autoon tulee tehoa kun ohjelmaa käsketään syöttää x määrä ainetta. Tämä on sitä markkinointia
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • 10+
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 2084
          • Nivala

          Originally posted by Cell View Post
          Niin siis tuo teholukema lukee nettisivulla? Ei ole mitään tapaa kertoa 1Nm tarkkuudella paljonko autoon tulee tehoa kun ohjelmaa käsketään syöttää x määrä ainetta. Tämä on sitä markkinointia
          Siis tuo mitä tossa sanoin on PENKITETTY tulos. Mä voin sanoa että haluan tosta omasta sen 260hv ja 650nm niin se siitä saadaan, ne räätälöi sellasen ku haluat. Nuo mitä nettisivuilla lukee niin ne antaa vaan osviittaa millasia tehoja saadaan. Saat vähän enemmänkin jos haluat mutta kaikki tietää mitä se tarkoittaa.

          EDIT: Mä en sitten noita asenna ku kohta joku kumminki niin syyttää Kaveri noita sillon tällön sivuhommina tekee, ja mullekkin muutamaan autoon niitä on laitettu. Hintakin on sitten ihan jotain muuta kuin noilla muilla.
          Last edited by 10+; 18-02-2008, 11:49.
          E39 M5 -00

          Ex E60 530Da M-Sport -04
          Ex E39 M5 -00
          Ex E39 M5 -00 Individual
          Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
          Ex E36 3.0 M3 -93
          Ex E36 2.5 Cabrio -94
          Ex E36 3.2 M3 -97
          Ex E36 2.5 Coupe -93

          Comment

          • -Tapi
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 3117
            • Välisuomi

            Originally posted by 10+ View Post
            Mä voin sanoa että haluan tosta omasta sen 260hv ja 650nm niin se siitä saadaan, ne räätälöi sellasen ku haluat.
            Se softa tehdään sellaisilla arvoilla että kompromissina teho lisääntyy ja optimitilanteessa (eli kun vertailuauto on ollut pilkulleen samanlainen) se lisääntyy saman verran kuin heidän lapuissaan. Jos puhutaan pienestä tehonlisästä, se onnistuu yleensä kerralla ruiskutusaikaa pidentämällä mutta kun nostetaan kymmeniä hevosia (esim 218-260) niin ei se taida edes ekalla penkkivedolla yleensä täyttyä (tai menee joskus ylikin) vaan joudutaan tekemään autokohtaisia muutoksia.

            E60 ei taida tarvita 260/650 lukemilla mitään korjauksia linjapaineisiin laatikolla, E39:tarvitsee jo noissa tehoissa selvästi.
            ---

            Comment

            • elfuego
              Bimmer Rookie
              • Jul 2007
              • 33
              • Oulu

              Originally posted by Stone View Post
              ...On nimittäin hieman omituisen tuntuista, että laitetaan vakiotehoiltaan 465nm antavan koneen jatkeeksi 750nm kestävä tomaatti, mutta hyvähän se on jos kestää en sitä sano...
              Ei yhtään omituista. Oletko koskaan mitoittanut vaikkapa kuulalaakereita johonkin kokoonpanoon?
              Tottakai nuo laatikot mitoitetaan erilailla, mutta oman kokemuksen mukaan tuossa on varmuuskerroin kohdallaan, että laitetaan 465<750 loota.

              Comment

              • tuikku
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 1353

                Originally posted by 10+ View Post
                No siitä en tiedä mutta tehoja ne saa ainaki samanverran ku noi muutki säätäjät. 184hv 530D 248hv ja 649nm

                Joo
                Se teholukema ei vielä kerro paljon mitään siitä, mitä muutoksia on tehty, tai jätetty tekemättä.
                Vähimmillään tehon saa nousemaan yhtä karttaa muuttamalla, tai yhden anturin tietoa huijaamalla.
                Mutta jos homma tehdään "kunnolla", muutellaan ohjelmasta useita kohtia.
                Se ei todellakaan saata näkyä teholukemassa, ainaskaan positiivisesti, vaikka muutokset ovatkin todellisia.
                Vertailtaessa eri tekijöiden aikaansaanoksia vaikeutena on juurikin se, että mitään täsmällistä tietoa ei saa, miksi kutakin parametria on muutettu, se on tekijänsä "suuri salaisuus".
                Oikeastaan niitä on ihan turha sillälailla edes vertaillaakkaan, kun me ei tiedetä.
                Tehoista ja tehotavoiteista on myös ihan turha etukäteen hirveästi kiihdytellä, varmaan kaikki, siis ihan kaikki lastuttajat saa halutessaan varmasti vakiomoottorista irti kaiken sen, mitä vakio-osista lähtee.
                Ei mitään epäilystä.
                Ammattitaitoa voisi pikemminkin olla se, ettei niitä "kaikkia" sieltä kuitenkaan ulosmittaa, vaikka asiakas haluaisikin.

                Moottoreissa on pieniä eroja, sen tehon näkee sitten rullilla.

                Minun mielestäni parempi vertailu käytäisiin linjalla kierrätys - tuki ongelmatilanteissa - muut halutut muutokset.
                No, tietty hintakin vaikuttaa jollain tasolla ainaskin.
                Suomenkielinen juttelu naamasta naamaan on minusta plussaa joka tapauksessa.

                Elä nyt kymppiplussa vedä herneitä tuulenhalkaisijaan.
                Varmaan saat haluamillasi tehoilla toimivan paketin.
                Otitpa mistä vaan.
                Pääasiahan se kuitenkin on, että itse on tyytyväinen.
                CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                Comment

                • 10+
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2006
                  • 2084
                  • Nivala

                  Originally posted by tuikku View Post
                  Joo
                  Se teholukema ei vielä kerro paljon mitään siitä, mitä muutoksia on tehty, tai jätetty tekemättä.
                  Vähimmillään tehon saa nousemaan yhtä karttaa muuttamalla, tai yhden anturin tietoa huijaamalla.
                  Mutta jos homma tehdään "kunnolla", muutellaan ohjelmasta useita kohtia.
                  Se ei todellakaan saata näkyä teholukemassa, ainaskaan positiivisesti, vaikka muutokset ovatkin todellisia.
                  Vertailtaessa eri tekijöiden aikaansaanoksia vaikeutena on juurikin se, että mitään täsmällistä tietoa ei saa, miksi kutakin parametria on muutettu, se on tekijänsä "suuri salaisuus".
                  Oikeastaan niitä on ihan turha sillälailla edes vertaillaakkaan, kun me ei tiedetä.
                  Tehoista ja tehotavoiteista on myös ihan turha etukäteen hirveästi kiihdytellä, varmaan kaikki, siis ihan kaikki lastuttajat saa halutessaan varmasti vakiomoottorista irti kaiken sen, mitä vakio-osista lähtee.
                  Ei mitään epäilystä.
                  Ammattitaitoa voisi pikemminkin olla se, ettei niitä "kaikkia" sieltä kuitenkaan ulosmittaa, vaikka asiakas haluaisikin.

                  Moottoreissa on pieniä eroja, sen tehon näkee sitten rullilla.

                  Minun mielestäni parempi vertailu käytäisiin linjalla kierrätys - tuki ongelmatilanteissa - muut halutut muutokset.
                  No, tietty hintakin vaikuttaa jollain tasolla ainaskin.
                  Suomenkielinen juttelu naamasta naamaan on minusta plussaa joka tapauksessa.

                  Elä nyt kymppiplussa vedä herneitä tuulenhalkaisijaan.
                  Varmaan saat haluamillasi tehoilla toimivan paketin.
                  Otitpa mistä vaan.
                  Pääasiahan se kuitenkin on, että itse on tyytyväinen.
                  Miksi mä herneitä vetäisin tästä? En mä niitä ohjelmia myy enkä asenna, koitan vaan kartottaa hyödyt ja haitat voimaacomin ohjelmista. Tässä meillä päin ei oikeen oo vaihtoehtoja jos ei jaksa sinne Jyväskylään lähtä ajamaan. Kaveri tosiaan asentaa niitä voimaa.com ohjelmia ja hinta mulle on melkein puolet halvempi kuin Karalalla. Ei se nyt sen muutaman satasen päälle mulla oo mut jos en siitä mitään merkittävää hyötyä saa että lähden ajamaan Jyväskylään niin siiten se kääntyy tohon voimaacomin ohjelmaan, kaikki varmaan ymmärtää mitä tarkotan
                  E39 M5 -00

                  Ex E60 530Da M-Sport -04
                  Ex E39 M5 -00
                  Ex E39 M5 -00 Individual
                  Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                  Ex E36 3.0 M3 -93
                  Ex E36 2.5 Cabrio -94
                  Ex E36 3.2 M3 -97
                  Ex E36 2.5 Coupe -93

                  Comment

                  • Dunky
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 4929
                    • Kotka

                    Originally posted by Stone View Post
                    No tuokaan ei auta jos ohjelmoinnin aikana virtoja ylläpidetään biltemalaturilla eikä sellaisella jossa ampeerit todella riittäisi myös niihin mahdollisiin virtapiikkeihin jne. Sitten itketään kun ECU meni mykäksi ja korjauslaskut on nelinumeroisia, kuten itselle kävi voimaacomin kanssa..
                    Totta turiset! E39:n ohjelmoinnissa tulee käyttää virtalähdettä joka pystyy jatkuvaan, ainakin 40A virtaan! Jos ohjelmoinnin aikana jännite tipahtaa liikaa niin se keskeytyy ja boksi sökö sillä kertaa... Et sillee
                    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                    Comment

                    • Kolli
                      Newbiemmer
                      • May 2006
                      • 21
                      • Hämeenlinna

                      Suosittelen Harisen/Karalan softia, tekevät räätälöidysti sun autoon sopivan ratkaisun. Hinta kalliimpi kun bulkkichipillä mutta kestävyys ja huolettomuus aivan eri luokkaa. Tämä vain oma mielipide..
                      F11 520dA -11

                      Ex 530dA -02, 530dA -05, E39 535i -99, 1502 -76

                      Comment

                      • JonasG
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2006
                        • 2160
                        • Porvoo/Helsinki

                        2.5.08 olisi touringille varattu aika Hariselle..650-900e kuulema ottaa kuin ahdin on vaihdettu isompaan. Halpoja hevosia kuitenkin.

                        Comment

                        • casino
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2007
                          • 663
                          • Keski-Suomi

                          Originally posted by JonasG View Post
                          2.5.08 olisi touringille varattu aika Hariselle..650-900e kuulema ottaa kuin ahdin on vaihdettu isompaan. Halpoja hevosia kuitenkin.
                          --> LASTUTUS+ahtimenvaihto = 650-900 euroa?

                          ---millainen ahdin autoosi on tulossa?

                          ---- ja kerrohan sitten täällä tuloksia mitä lähti irti
                          Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                          Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                          http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                          e39 -530d touring 11/1999
                          ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                          Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                          Comment

                          • Showman
                            Newbiemmer
                            • Apr 2007
                            • 28

                            Originally posted by Kolli View Post
                            Suosittelen Harisen/Karalan softia, tekevät räätälöidysti sun autoon sopivan ratkaisun. Hinta kalliimpi kun bulkkichipillä mutta kestävyys ja huolettomuus aivan eri luokkaa. Tämä vain oma mielipide..
                            Mihin tuo väite "kestävyys ja huolettomuus aivan eri luokkaa" perustuu??? Omissa autoissa on ollut Karala, MTM, Upsolute tekemiä lastuja ja KAIKKI ovat toimineet täysin huolettomasti, niin kovimmilla pakkasilla kuin helteilläkin. Olen Karalan kannattaja, mutta ym. argumentteihin valmislastuja vastaan ei omalla kohdalla ole mitään perusteita.

                            Comment

                            • JonasG
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2006
                              • 2160
                              • Porvoo/Helsinki

                              Originally posted by casino View Post
                              --> LASTUTUS+ahtimenvaihto = 650-900 euroa?

                              ---millainen ahdin autoosi on tulossa?

                              ---- ja kerrohan sitten täällä tuloksia mitä lähti irti
                              Ei vaan ahdin on vaihdettu aikasemmin malliin Garrett GT2260V.
                              Siis pelkkä ohjelmointi maksaa 650-900e riippuen miten kauan siinä kestää. Laitan sitten tuonne showroomin teholappua kun tuo on hoidettu.

                              Comment

                              • bemu2000
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 17799
                                • Jämsä

                                Originally posted by Showman View Post
                                Mihin tuo väite "kestävyys ja huolettomuus aivan eri luokkaa" perustuu??? Omissa autoissa on ollut Karala, MTM, Upsolute tekemiä lastuja ja KAIKKI ovat toimineet täysin huolettomasti, niin kovimmilla pakkasilla kuin helteilläkin. Olen Karalan kannattaja, mutta ym. argumentteihin valmislastuja vastaan ei omalla kohdalla ole mitään perusteita.
                                Onhan se vähän eri asia laitetaanko joku yleismallinen noin arvoilla oleva lastu, vai ajetaanko seokset ym. Kohdalleen penkissä juuri sinun autoosi... Siinä voi sitten samalla vaikkapa rajoittaa vääntöä haluttaessa, niin kestää vehkeet paremmin. Ja kestää se kone muutenkin paremmin kun on arvot laitettu penkissä kohdalleen.
                                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                                Vanteet edullisesti
                                Nostureita ja rengaskoneita

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎