joo eli mitä ootte mieltä ko. käyristä??? ite en oo viel paljoo näihin perehtyny...tehoa tuli lisää 34,6% ja vääntöä 32,6%
Pirun nätin näköiset käppyrät! Kyselitkö säätäjältä, millä keinoilla nämä speksit saatiin väännettyä?
Viitaten käymääni keskusteluun herra Karalan kanssa: Nuo omastani otetut väännöt (teho) ovat vakiopalikoilla vielä optimiruiskutusajalla saavutettavat arvot. Sinulla vääntökäyrä menee omani yläpuolelle 2700 RPM ->, sitä ennen momenttia olisi todennäköisesti saanut enemmänkin, mutta se on sinulla alakierroksilla rajoitettu. Eli 2700 RPM -> koneeseen pitää saada lisää soppaa, mutta se on mahdollista vain lisäämällä ruiskutusaikaa ohi optimin tai nostamalla rail-painetta. Todennäköisesti tuolla kierrosalueella savutus lisääntyy ja ominaiskulutus kasvaa palamattoman PA:een takia. Tuota ongelmaa ei tule, jos rail-painetta nostetaan, mutta suurena riskinä on korkeapainepumpun porsiminen.
Todennäköisesti osin savutusarvojenkin takia käyttökelpoista kierrosaluetta on loppupäästä jouduttu hieman kaventamaan.
Onko muuten omasi manuaali vai automaatti?
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Pirun nätin näköiset käppyrät! Kyselitkö säätäjältä, millä keinoilla nämä speksit saatiin väännettyä?
Viitaten käymääni keskusteluun herra Karalan kanssa: Nuo omastani otetut väännöt (teho) ovat vakiopalikoilla vielä optimiruiskutusajalla saavutettavat arvot. Sinulla vääntökäyrä menee omani yläpuolelle 2700 RPM ->, sitä ennen momenttia olisi todennäköisesti saanut enemmänkin, mutta se on sinulla alakierroksilla rajoitettu. Eli 2700 RPM -> koneeseen pitää saada lisää soppaa, mutta se on mahdollista vain lisäämällä ruiskutusaikaa ohi optimin tai nostamalla rail-painetta. Todennäköisesti tuolla kierrosalueella savutus lisääntyy ja ominaiskulutus kasvaa palamattoman PA:een takia. Tuota ongelmaa ei tule, jos rail-painetta nostetaan, mutta suurena riskinä on korkeapainepumpun porsiminen.
Todennäköisesti osin savutusarvojenkin takia käyttökelpoista kierrosaluetta on loppupäästä jouduttu hieman kaventamaan.
Onko muuten omasi manuaali vai automaatti?
Ei tullut kyseltyä kun olin niin tohkeissaan, eka tulos oli jotai pikkasen yli 230hv ja sit se tais säätää jotai ku kokeili uudestaan ja sit löyty mukava tasalukema 180kW, ja säätäjänä Ossi Harinen (vanhempi veljistä) vääntöä kuulemma saa vielä n.120nm hyvällä putkistolla ja ns. loppuohjelmalla, ihan tyytyväinen kyllä täytyy olla ku tuli tehoa enemmän mitä odotin vaikkakin vääntö jäi vähän alle sen mitä uumoilin, vaikka kyllä se ihan "järkevästi" jätettiin toho 528nm:n...kaksi kertaa ehdin aamulla vetäistä n. klo 5.30 100-200km/h 5-vaihteella ja kummallakin kerralla sama tulos 21sekuntia (tankki puolillaan jos on ees mitää vaikutusta noilla spekseillä) ja laatikko on manuaali...ois tomaattiakin joskus kiva noilla tehoilla kokeilla
ihan näin mielenkiinnosta nii voisiko joku kokeilla tuota vakio e39 530d 100-200km/h kiihtyvyyttä 5-vaihteella nii sais jotai vertailupohjaa, ku ei tullu ite ikinä vakiolla kokeiltua???
sulla näyttää olevan automaatti loota, eli siin ei varmaa viel satasen nopeudessa suurinta vaihettaa oo päällä =(
Ainakin vakio 530dA:ssa suurin vaihde kytkeytyy noin 75km/h nopeudessa ja lukko pysyy kiinni tuolla nopeudella siihen asti kun hetkellinen kulutus ylittää 8l/100km. Kierrokset jossain 1300-1400 tienoilla.
Ainakin vakio 530dA:ssa suurin vaihde kytkeytyy noin 75km/h nopeudessa ja lukko pysyy kiinni tuolla nopeudella siihen asti kun hetkellinen kulutus ylittää 8l/100km. Kierrokset jossain 1300-1400 tienoilla.
-
JN
no sitten Harri ei muuta kun testaamaan, ja tulosta sitten tänne
Onkohan Harinen "kalibroinut" penkin essonbaariväännöille Uskon kyllä tuon 650 Nm väännön mutta että vakiosta 465 Nm? Yleensä niistä tulee 50 Nm vähemmän.
Karalalla on ainakin yksi asiakas joka on rikkonut kolme lootaa yli 600 Nm vääntävällä softalla mutta sitä auto kuulemma käsketään koko rahalla ja se laukeaisi pienemmilläkin väännöillä..
Savuttaako huomattavasti/törkeästi?
edit: Kova vääntö + alhaiset kierrokset ovat myrkkyä. Kestävyys tulee juuri päinvastaisella yhdistelmällä.
Jos siinä on ollut entuudestaan jo jonkunsortin "lastu".
E38 740ia
E39 530 dAT
ex. E34 520i sedan
ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
ex. E36 325i sedan
ex. E36 328i touring
ex. E36 318 iS qp
ex. E36 325i qp -R.I.P-
ex. E21 320i sedan
ex. E30 318i sedan
ex. E3 2500 sedan
Comment