Originally posted by finnbiker
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530Da uusilla tehoilla !!!
Collapse
X
-
Originally posted by b mutteri kasa View PostItse kävin kesän alussa Harisella ohjelmoinnissa (E 60 steppi).Alussa tehoa oli 209 hp ja 460 nm (valmistaja ilmoittaa 218 hp ja 500 nm) Ohjelmoinnin jälkeen 270 hp ja 610 nm ja alue jolla tehot(väännöt) käytössä kasvoi kauttaaltaan.
Itse olen hyvin tyytyväinen miten auto käyttäytyy. 0-100 km/h lähtee rivakasti,mutta mutta silloin luistonesto hillitsee menoa alussa suht paljon.Lähinnä auton nykyiset ominaisuudet lulevat esiin ohituksissa (nopeus 80-120 km/h) ja -> 150 km/h noudessa,jaksaa kelata suht rivakasti siitä vielä ylöspäin sekä kun lähtee kiihdyttämään ylämäkeen.
Comment
-
-
Originally posted by MarttiKK View PostHurjia lukemia saadaan aikaiseksi ohjelmoinnilla. Onko mitään käsitystä, miten tuo ZF kestää lastutusta. Luulisi, että ainakin jollain Saksanfoorumeilla olisi asiasta keskusteltu.
Jos kysessä on Steptronic salkku, niin sama setuppi manuaaliilla antaa heti lähes 100Nm vähemmän vääntöä. Steptronic laatikolla väännön mittaus on nopanheittoa.
Eikö kenelläkään ole käynyt mielessä kyseinalaistaa vääntökäyrää jossa sama vääntö (Nm) taso säilyy noin 250 rpm ajan ???
Alkuperäisessä postauksessa lähetetty dynolappu on malliesimerkki siitä kuinka väärin vääntökäyrä saadaan näistä mitattua. Kyseessä on pyörästä mitattu vääntö joka on täysin erilainen verrattuna moottorin tuottamaan vääntöön. Kyseinen moottori jaksaa tuottaa alkuperäisenäkin 400Nm tasoista vääntöä kohtalaisen laajalle rpm- alueelle.
Siis eihän vakio turbolla ja suuttimilla vanhempi M57D kone edes pysty tuottamaan 650Nm moottorivääntöä.
Uudemmissa esim. E60 laatikko käyttäytyy eri tavalla ja vääntökäyrätkin ovat oikean näköisiä.Last edited by M57D; 21-08-2007, 00:54.
Comment
-
-
Oikein tai ei mutta tuossa alkuperäisessä lapussa ihmettelyä aiheuttaa se, miten Steptronicilla on saatu mitattua koko kierrosalue läpi? Oman auton laatikko vaihtaa AINA pienemmälle jos kierrokset ovat alle 2800rpm eli tilannetta, että kaasu olisi pohjassa ja kierrokset esim. 2000rpm en saa aikaiseksi.
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostStepillä mitataan aina manuaalimoodissa.
Tero
Tosin jos tehot mittaa ns. osakaasulla painamatta kaasua pohjaan saadaan jotakin arvoja mutta ei täys'kaasulla.
Comment
-
-
Originally posted by Showman View PostSteppi vaihtaa manuaaliasennossa ihan yhtä herkästi pienemmälle kuin D/S-asennossa toisin kuin esim. Volvon laatikossa.
Tosin jos tehot mittaa ns. osakaasulla painamatta kaasua pohjaan saadaan jotakin arvoja mutta ei täys'kaasulla.
Comment
-
-
Originally posted by S.P.R View PostJos kaasun painaa kickdowniin asti niin kaasu on jo ns. pohjassa.
"Kick-down switch
The AGS control unit receives the transmit signal for kick-down gearshifts via a signal line and a switch to ground. The switch must be adjusted such that driving is possible under full load, i.e. accelerator pedal position 100%, and the kick-down shifts when the accelerator pedal is further depressed."
Tämän lisäksi pienemmälle vaihtamiseen vaikuttaa kaasupolkimen painamisnopeus "kick-fast".E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Ei mun steppi ainakaan vaihda pienemmälle manuaalilla. Muutakuin jos ajonopeus menee liian pieneksi isolle vaihteelle. Penkissä oli muistaakseni kakkosvaihde, jolla oma auto mitattiin. Tai oliko kolmonen, en muista nyt.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Siis ei toi kick down stepillä?Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
-
Ei jummarra?
Eli manuaalimoodissa steppi ei vaihda alaspäin, mutta tietysti jos rusentaa kick-downiin saakka niin varmaan silloin. Eihän sitä kickdownia kannata painaa, jos autosta tehoja mittaa.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
No kyllähän se kaasu tavataan painaa pohjaan saakka kun huipputehoja mitataan ja stepillä se ei onnistu. Ainakaan noiden e39 530d.mallien kohdalla vääntö ei tule totuuden mukainen ainakaan alakierroksilla. Yleensähän teho mitataan rullilla vaihteella jossa on suora välitys 1:1 eli yleensä nelosella, isolla vaihteella mittaus täytyy rullilla ajettaessa kuitenkin tehdä jottei auto sudi niin herkästi.Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
Comment