Announcement

Collapse
No announcement yet.

530Da uusilla tehoilla !!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Harri-
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 36
    • Nurmijärvi

    530Da uusilla tehoilla !!!

    Kävin tänään Toijalan Autosähkössä(Harinen) pistämässä autoon uuden ohjelman.Auto siis 530da -03 E39 .Tulokseen olen enemmän kuin tyytyväinen Eli:

    Vakio tehot oli 195Hp / 465 Nm

    Ohjelmoinnin jälkeen 248Hp / 643 Nm

    Tuossa dýnolappu (huono mutta kuitenkin)

    Ero entiseen on kuin yöllä ja päivällä
    Attached Files
    E53 X5 4.4 i

    EX : E39 530DA -03
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6324
    • P-Pohjanmaa

    #2
    Hyvä hyvä erinomaista,varmasti huomaa eron
    Aikasta juhlavat väännöy otettiin iri,mitäs laatikko tykkää ??
    Ei muuta kuin suu messingillä ajoa (ohitukset varmasti nannaa) ja toivotaan että nämä lastutetut 530d:set kestää
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • jamoc8
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 277
      • Oulu

      #3
      Originally posted by -Harri-
      Kävin tänään Toijalan Autosähkössä(Harinen) pistämässä autoon uuden ohjelman.Auto siis 530da -03 E39 .Tulokseen olen enemmän kuin tyytyväinen Eli:

      Vakio tehot oli 195Hp / 465 Nm

      Ohjelmoinnin jälkeen 248Hp / 643 Nm

      Tuossa dýnolappu (huono mutta kuitenkin)

      Ero entiseen on kuin yöllä ja päivällä
      27% heppoja lisää ja 38% vääntöä, jos en ihan väärin laskenut..
      ---- Bee äm dapl juu ----

      Comment

      • -Harri-
        Bimmer Rookie
        • Oct 2005
        • 36
        • Nurmijärvi

        #4
        Juu väännöt on kyllä mahtavat mutta onneksi korkeimmillaan alakierroksilla.
        Mutta kuitenkin 4000rpm kohdalla vielä samoissa kuin vakiossa parhaimmillaan.
        Harisella sanoivat että aski kestää 750nm väännön
        Eihän sillä koko ajan ajeta jalka suorana
        E53 X5 4.4 i

        EX : E39 530DA -03

        Comment

        • superb
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 2827

          #5
          Paljonko tällainen lysti kustantaa?

          Comment

          • tuikku
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1353

            #6
            .
            Hyvin on "kierroskestävyyttä".
            Huomaa, että tekijä on jo hiukan miettinytkin asiaa.
            Ruiskutusaika on kyllä ihan sopivasti "tapissaan".
            Käyttökelpoisia kierroksia on silti enemmän, kuin vakiossa.
            Sopii varmaan automaatin luonteeseen hyvin.
            Manuaalin kytkin saattaisi ottaa jo itteensä.
            .
            CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
            Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
            Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
            tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

            Comment

            • -Tapi
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 3117
              • Välisuomi

              #7
              Onkohan Harinen "kalibroinut" penkin essonbaariväännöille Uskon kyllä tuon 650 Nm väännön mutta että vakiosta 465 Nm? Yleensä niistä tulee 50 Nm vähemmän.

              Karalalla on ainakin yksi asiakas joka on rikkonut kolme lootaa yli 600 Nm vääntävällä softalla mutta sitä auto kuulemma käsketään koko rahalla ja se laukeaisi pienemmilläkin väännöillä..

              Savuttaako huomattavasti/törkeästi?

              edit: Kova vääntö + alhaiset kierrokset ovat myrkkyä. Kestävyys tulee juuri päinvastaisella yhdistelmällä.
              ---

              Comment

              • Stone
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 4074
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by -Harri-
                Juu väännöt on kyllä mahtavat mutta onneksi korkeimmillaan alakierroksilla.
                Mutta kuitenkin 4000rpm kohdalla vielä samoissa kuin vakiossa parhaimmillaan.
                Harisella sanoivat että aski kestää 750nm väännön
                Eihän sillä koko ajan ajeta jalka suorana
                Enpä ole tuollaisi tehoja vielä nähnyt ko kiisselistä otettavan

                Olisi mielenkiintoista tietää mistä tuo 750nm on vetaistu. On nimittäin hieman omituisen tuntuista, että laitetaan vakiotehoiltaan 465nm antavan koneen jatkeeksi 750nm kestävä tomaatti, mutta hyvähän se on jos kestää en sitä sano Mitä merkkiä/mallia tuo loota edustaa. Olen jostain kuullut et olisi GM:n valmistama, mutta mahtaakohan pitää paikkansa.

                Penkitettiinkö ennen lastua?
                E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                VW Pornstarter (työjuhta)
                Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                Finnmaster T8







                Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                Comment

                • -juzzi-
                  BTCF Member
                  • May 2004
                  • 525
                  • Klaukkala

                  #9
                  eikös tuossa lue että 195hv ja 465nm?

                  mutta kuitenkin hienosti on tehoa. Voi käydä kiusaamassa Gti kinnereitä
                  530XD F11 M-Sport + Omega 4.0 24V + E91 Turbo +Monza GSE
                  https://www.instagram.com/juzzi1984/

                  Comment

                  • Stone
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 4074
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by -juzzi-
                    eikös tuossa lue että 195hv ja 465nm?
                    Tahtoo nähdä lapun muuten ei uskota!
                    E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                    VW Pornstarter (työjuhta)
                    Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                    Finnmaster T8







                    Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                    Comment

                    • -juzzi-
                      BTCF Member
                      • May 2004
                      • 525
                      • Klaukkala

                      #11
                      Originally posted by Stone
                      Tahtoo nähdä lapun muuten ei uskota!

                      onko vikaa luetun/kuvien ymmärtämisessä?

                      tosiaan lappu ja teksti ovat siinä ekassa viestissä....
                      530XD F11 M-Sport + Omega 4.0 24V + E91 Turbo +Monza GSE
                      https://www.instagram.com/juzzi1984/

                      Comment

                      • Esko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 11680
                        • Kouvola

                        #12
                        Aika mahtavat speksit vaikka onkin vähä sellanen tunne takapuolessa, että antautuu kyllä aika äkkiä joku paikka tosta

                        Comment

                        • hurtta
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2006
                          • 444

                          #13
                          Originally posted by -Harri-
                          Kävin tänään Toijalan Autosähkössä(Harinen) pistämässä autoon uuden ohjelman.Auto siis 530da -03 E39 .Tulokseen olen enemmän kuin tyytyväinen Eli:

                          Vakio tehot oli 195Hp / 465 Nm

                          Ohjelmoinnin jälkeen 248Hp / 643 Nm

                          Tuossa dýnolappu (huono mutta kuitenkin)

                          Ero entiseen on kuin yöllä ja päivällä

                          Kyselivätkös pojat siellä Harisella jotta minkälainen softa laitetaan vai laittoivatko oman valitsemansa ja koneesta otettiin kaikki irti mitä kohtuudella saa?

                          Comment

                          • rp
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2004
                            • 246

                            #14
                            täysin tyhmänä kysyisin että onko nämä niitä virityksiä joiden jälkeen savutus on silminnähtävää?

                            Comment

                            • -Harri-
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2005
                              • 36
                              • Nurmijärvi

                              #15
                              Savutuksesta : ei mielestäni savuta mitenkään hirveästi jos vertaan kaverin entiseen 330d joka oli lastutettu ja tehot siinäkin ihan kohdallaan.

                              ja itse en ainakaan lähde Harisen ammatti taidosta kautta laitteista sanomaan mitään mm Karala käyttää nelivetoja siellä joten en usko että niissä mitään vikaa on.
                              Softa muokattiin alkuperäisen pohjalta tarkemmin en siitä tiedä mutta eikai kukaan mitään puoli tehoja lähde hakemaan.
                              E53 X5 4.4 i

                              EX : E39 530DA -03

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎