Announcement

Collapse
No announcement yet.

530Da uusilla tehoilla !!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Harri-
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 36
    • Nurmijärvi

    #46
    Originally posted by Tuuve
    Kaverilla on vastavanlainen 530da -03, ja tehoja otettiin lastulla jotain ~245hv/580nm.

    Kuulemma ei tarkoituksella halunnut mitään huippuväännön hakua, vaan että vääntökäyrä olisi mahdollisimman laaja. Muistaakseni 500rpm/min saivat käyrää alemmaksi, ja paikkana oli muistaakseni Harisen pulju.

    Vuodenpäivät on lastu ollut, ja yksi aski on mennyt vaihtoon.
    Ottaen huomioon, että topicin aloittajan autossa on 60-70nm enemmän, niin voipi olla myös askin vaihto edessä jossain vaiheessa.
    Onnekshan noita rahalla saa uusia, eikä oo mahdoton homma itsekään sitä vaihtaa.

    Eli voi minullakin kestää vuoden päivät, joka tapauksessa autolla ajetaan tasaista kyytiä toimii emännän "kauppakassina" enkä itsekään ole mikään kauhea revittely tyyppi.Moottoritiellä tykkään ajella kovempaa enkä usko että se siellä hajoaa.
    Lisäksi auto menee vaihtoon 1-1,5 vuoden sisällä että jos sinne asti kestää niin se riittää mulle ja jos ei niin sitten uutta palikkaa tilalle.
    E53 X5 4.4 i

    EX : E39 530DA -03

    Comment

    • Tuuve
      Bimmer Fanatic
      • May 2005
      • 733
      • Pk-seutu

      #47
      Originally posted by -Harri-
      Eli voi minullakin kestää vuoden päivät, joka tapauksessa autolla ajetaan tasaista kyytiä toimii emännän "kauppakassina" enkä itsekään ole mikään kauhea revittely tyyppi.Moottoritiellä tykkään ajella kovempaa enkä usko että se siellä hajoaa.
      Lisäksi auto menee vaihtoon 1-1,5 vuoden sisällä että jos sinne asti kestää niin se riittää mulle ja jos ei niin sitten uutta palikkaa tilalle.
      Sehän paljon vaikuttaakin, että miten revittää.
      Tuo mainitsemani kaveri on kyllä antanut kenkää koko rahan edestä, että se ei ole ainakaan tuon kyseisen yksilön laatikon ikää pidentänyt.
      BMW X5 E53 4.8is

      Comment

      • -Harri-
        Bimmer Rookie
        • Oct 2005
        • 36
        • Nurmijärvi

        #48
        Originally posted by Tuuve
        Sehän paljon vaikuttaakin, että miten revittää.
        Tuo mainitsemani kaveri on kyllä antanut kenkää koko rahan edestä, että se ei ole ainakaan tuon kyseisen yksilön laatikon ikää pidentänyt.

        Niin juuri kyllä sen varmasti saa viikossa rikki jos koko ajan jalka suorana ja paljon paikoiltaan lähetyksiä.
        Mutta toivotaan parasta ja pelätään pahinta
        Kyllä Harinen on aika paljon tehnyt noita autoja ja väännöt on olleet 600nm tuntumassa joka kerta, eikä niitä hajoa kuin sieniä sateella.
        E53 X5 4.4 i

        EX : E39 530DA -03

        Comment

        • Jale S
          Newbiemmer
          • Jul 2005
          • 4

          #49
          Juu, meneehän se rautakankikin solmuun jos tarpeeksi vääntää
          Eli kyllähän kaikki laitteet rikki saa , jos niin haluaa. Tosi mies onkin sitten se , joka saa noilla väännöillä varustetun auton automaattilootan kestämään useamman vuoden.
          Kumia katuun tartuttamalla lootan kuin lootan käyttöikä vähenee aikaslailla varmasti, niitä kun ei ole tehtaalta tullessa siihen tarkoitettu. Eri asia onkin sitten se, jos laatikko käy "pajalla" hieman vahvistettavana...

          Omasta kokemuksesta voin sanoa sen , että taitaa ne autot saada runtua enemmän juuri noilla vaimo/tyttökaveri - kauppareissuilla...Naiset muka rauhallisia liikenteessä
          320D Touring -02

          Comment

          • okko
            BTCF Honorary Member
            • Apr 2005
            • 1763
            • Honkajoki

            #50
            Ei se ole automaattilaatikontoimintaperiaatteesta kiinni että ei kestä. Maailman suurimmissa pyörillä liikkuvissa laitteissa on samaa tekniinkkaa, "vähän" vaan rajummin mitoitettuna.
            When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

            Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #51
              Originally posted by hurtta
              En ole eläessäni uskonut tosissani tomaatin hyvyyteen enkä usko vieläkään. Taitaa olla vaan niin että kaikissa oikeissa autoissa on takaveto ja manuaaliaski - ja ei huolia jos et rikkomalla riko.
              Yhtälailla se automaatti kestää kuin manuaalikin, itse asiassa paremmin kestää vääntöä.

              Comment

              • Stone
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 4074
                • Helsinki

                #52
                Originally posted by -Harri-
                Niin juuri kyllä sen varmasti saa viikossa rikki jos koko ajan jalka suorana ja paljon paikoiltaan lähetyksiä.
                Mutta toivotaan parasta ja pelätään pahinta
                Kyllä Harinen on aika paljon tehnyt noita autoja ja väännöt on olleet 600nm tuntumassa joka kerta, eikä niitä hajoa kuin sieniä sateella.
                Edelleen haluaisin tietää mistä tuo 750nm kestävyys on nykäisty? Jos voisit vaikka kysyä tältä hariselta mikäli suikin voit/pystyt/viitsit/kehtaat. Sun tapauksessa kun vääntö alkaa jo hurjan alhaalta, joka hmm...

                Joka tapauksessa on hyvä, että jengi näitä ohjelmia teettää ja niistä puhutaan!! Toivottavasti myös puhutaan jos/kun paikat hajoaa. Nyt heität tuonne gallup osiolle 100-160 kiihtyvyys ajan niin saadaan käytännön toimivuus myös esille.

                Ed: eihän sitä ohjelmointia kannata tehdä jos niitä tehoja ei käytä/tarvitse. Eli kenkää vaan aina kun siihen on tilaisuus!
                Last edited by Stone; 01-09-2006, 22:24.
                E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                VW Pornstarter (työjuhta)
                Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                Finnmaster T8







                Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                Comment

                • Jonhson
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2006
                  • 486

                  #53
                  Originally posted by Bmw Master
                  Yhtälailla se automaatti kestää kuin manuaalikin, itse asiassa paremmin kestää vääntöä.
                  näin ...sukulainen lastutti cdi mersun ja takuun sai vain koska autossa oli tomaatti, eli ammattimies ei kuulemma anna takuuta manuaalille, siis takuuta että kestää...sori jos kirjoitan vaikeasti, mut kun nyt-->
                  -Varmasti vedän sutia, poltan suorastaan kumia-

                  Comment

                  • hurtta
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2006
                    • 444

                    #54
                    Originally posted by okko
                    Ei se ole automaattilaatikontoimintaperiaatteesta kiinni että ei kestä. Maailman suurimmissa pyörillä liikkuvissa laitteissa on samaa tekniinkkaa, "vähän" vaan rajummin mitoitettuna.

                    Niin varmaan, samaten HKL busseissa mutta ei mielestäni todista mitään. Jostain syystä manuaaliaskia löytyy paljon sellaisista autoista kun Porsche, Ferrari, BMW M, MB AMG jne. Toinen juttu on se että nämä tomaatit taidetaan mitoittaa tehtaalta lähtiessä aina suhteellisen tappiin kenties kustannussyistä koska loota on aika kallis joten toleranssi on usein pieni. Uskon kyllä että ihminen osaa rakentaa tomaatin joka kestää, jostain syystä niin tehdään vaan harvoin perus tuotantoautojen kohdalla.

                    Comment

                    • -Harri-
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2005
                      • 36
                      • Nurmijärvi

                      #55
                      En kyllä tiedä tarkkaan mistä Harinen on tuon kestävyyden keksinyt Mutta kun meikäläinen on aikasta untuvikko/tietämätön kaikkeen autoon liittyvässä siis tieto ja korjaus puolella niin täytyy luottaa ammattilaisiin.Mutta kyllä autolla ajetaan eikä mummoilla, täytyy käydä rykäsee pari vetoa niin katsotaan millaisiin aikoihin päästään.
                      E53 X5 4.4 i

                      EX : E39 530DA -03

                      Comment

                      • Kemppainen.P
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2004
                        • 37
                        • Nummela

                        #56
                        Jaa? missä AMG mersussa on paljon manuaalivaihteita?

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #57
                          Originally posted by Kemppainen.P
                          Jaa? missä AMG mersussa on paljon manuaalivaihteita?
                          Samaa ihmettelen, syy automaatin käytölle Amg Mersuissa on juuri se, että manuaali ei kestä vääntöä. Vain Mersun kuorma autoissa olisi ollut sellaisia manuaaleja jotka kestää ja taita aolla turhan raskaita henkilö autoon.

                          Noissa Porsaissa ja Ferraireissä sitä vääntöä ei ole, samoin Bmw M mallit ei ole kovia vääntämään. Tosin onhan uudessa M5:ssa vaihteisto aika kaukana manuaalista...

                          Comment

                          • hurtta
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2006
                            • 444

                            #58
                            Originally posted by Bmw Master
                            Samaa ihmettelen, syy automaatin käytölle Amg Mersuissa on juuri se, että manuaali ei kestä vääntöä. Vain Mersun kuorma autoissa olisi ollut sellaisia manuaaleja jotka kestää ja taita aolla turhan raskaita henkilö autoon.

                            Noissa Porsaissa ja Ferraireissä sitä vääntöä ei ole, samoin Bmw M mallit ei ole kovia vääntämään. Tosin onhan uudessa M5:ssa vaihteisto aika kaukana manuaalista...

                            No jos kerran tomaatti kestää vääntöä niin ihmettelen sitten miksi näitä tomaatteja on hajoillut lastutuksien myötä esim. 530d kohdalla ja miksi tässä topicissa tohistaan niin paljon siitä että "kohta laatikko hajoaa jne". Eli siis se n. 650Nm onkin ihan OK eli no prob.

                            Mitä tulee vääntöihin niin näissä raskaan kaluston nupeissa on myöskin vääntöä aikas tavalla, 50-60t painoa päällä ja 500-600hp tehoa. Mutta manuaalilla ne jepet vaan hämmentää jostain syystä.
                            Last edited by hurtta; 02-09-2006, 11:58.

                            Comment

                            • Juhis
                              BTCF Honorary Member
                              • Jul 2002
                              • 19175
                              • -

                              #59
                              Originally posted by Bmw Master
                              Noissa Porsaissa ja Ferraireissä sitä vääntöä ei ole, samoin Bmw M mallit ei ole kovia vääntämään. Tosin onhan uudessa M5:ssa vaihteisto aika kaukana manuaalista...
                              En tiedä tarkkaan miten uuden M5:n vaihteisto eroaa vanhemmista SMG vaihteistoista. Mutta vanhemmissa esim. E36 M3 3,2 SMG vaihteistossa on pohjana ihan tavallinen 6-vaihteinen manuaali kuten tavallisessakin mallissa. Ja sitä vaihteistoa ja "kytkintä" käyttää sitten elektroniikka / mekaaniikka. Eli ei SMG vaihteisto ainakaan vanhemmissa ole todellakaan automaattivaihteiston pohjalle rakennettu ratkaisu vaan sekventiaalivaihteisto!

                              Samoin on aivan paskapuhetta ettei henkilöautoissa ole sellaisia manuaalivaihteistoja, jotka kestäisivät kunnon tehoja ja vääntöjä. Jenkkiauto puolelta esimerkkejä löytyy. Heti ensimmäiseksi tulee mieleen Dodge Viper SRT-10. Eikä vanhemmatkaan versiot olleet mitää mopoja. Uudesta mallista hieman faktaa TÄÄLTÄ:

                              " 8.3-litrainen V-10 moottori tuottaa 506 hv:n tehot (372 kW) ja 714 Nm:n väännön. Väännöstä 90 prosenttia on käytössä kierrosnopeusvälillä 1500- 5600 kierrosta minuutissa. Järeä kuusivaihteinen manuaalivaihteisto siirtää moottorin tuottaman voiman auton takarenkaisiin. "

                              Toinen lähde:

                              " Moottori: 10-sylinterinen 90° V-moottori, iskutilavuus 8285 cm3, teho 372 kW (507 hv)/5600 r/min, vääntö 714 Nm/4200 r/min. "

                              Okei, huippuvääntö ei ole missään 2000rpm kohdalla, mutta kyllä tuossa Viperin koneessa on kova vääntö alemmillakin kierroksilla!
                              All good things come to those who wait.

                              Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                              Sound Factory Bar & Nightclub

                              Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                              Comment

                              • Freak
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2003
                                • 2539
                                • .

                                #60
                                Originally posted by Bmw Master
                                Noissa Porsaissa ja Ferraireissä sitä vääntöä ei ole, samoin Bmw M mallit ei ole kovia vääntämään. Tosin onhan uudessa M5:ssa vaihteisto aika kaukana manuaalista...
                                Kyllä BMW M -moottoreissa on todella mahtavasti vääntöä koneen kokoon nähden, mutta vääntö on suhteellisen korkeilla kierroksilla joka ei sitä voimansiirtoa niin rasita.
                                Selitä millälailla uuden M5:n vaihteisto on mielestäsi kaukana manuaalista. Samalla lailla siella ns. "rattaita siirrellään" kuin normi manuaaleissa. Siirtelyn tekee vain auto itse. Ei siellä ole esim. turbiinia tai muita oikean automaatin sisältämiä osia.
                                Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                                Vanha Uuden liiton mies...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎