Takavedon pito

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Circ
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 634
    • H e l s i n k i

    #76
    Itte oon ainaki ajanu koko lyhyen elämäni kitkoilla eikä oo ollu mitään ongelmia
    Audi B8.5 TDI Quattro

    E81 120d m-sport Lci

    Comment

    • Fürst
      Bimmer Rookie
      • Jan 2007
      • 54
      • Salo

      #77
      Jaajuu toiset kitkat tässä elämässä alla. Enemmän tykkään piikkipyöristä mutta kun noi nykyiset läskikitkat tuli auton mukana niin käytetään pois. Ja ihan kivasti on pärjänny!

      Comment

      • DannyBoy
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 722

        #78
        Mulla on 225/45/17 kitkat, ja ei mitään ongelmia. kertaakaan en ole kiinni jäänyt. Auto on vieläpä päivittäisessä työmatka ajossa. Itse ihmettelen tota kitkoilla jää kii jauhantaa:think .
        Kokovartalokyrpä

        Nyt ajossa:
        BMW X5 E45 M-Sport -20
        BMW X5 Sport package -07
        EX: Pirusti Pemareita

        Comment

        • 325E
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1228
          • LAHTI

          #79
          Ratkaisu on Lukkoperä

          Originally posted by djd1mm View Post
          Niin, no, niin. Itsekin olen 535i:llä jääny monesti jumiin jäihin kun ei ole lukkoa ja pyöristetyt 'Saksan kitkat' ei paljoa jäästä (eikä edes asfaltista) pitoa saa. Pakkohan ne nastat on laittaa.
          Henkilökohtainen mielipiteeni on Lukkoperä pitää olla jos sellainen on joskus ollut ei voi ilman olla sen muistaa vaan
          takaraivossaan miten paljon parempi pito on ja ei jää kiinni
          ja lähtee valoista on se vaan noloa kun uuno jättää sinut seisomaan valoihin syynä lukoton perä se ei onnistu enää
          jos omaat lukkoperän autossasi...loppuu se vitutus...
          Sen johdosta olen aina hommannut pitoautoihin lukkoperän, mutta se pitää myös muistaa että on lukko esim. muijalle lukkoperä ei välttämättä se ole paras vaihtoehto koska
          kiinnijääminen on pienempi paha kuin sitä vertaa ,että
          se vetäsee pitkät luistot mutkassa pitkäksi kun
          kahva edellä ajaminen ei kaikilta muijilta onnistu.

          Olis E34 535i m lukkoperä jouten eli myynnissä
          välitys 3.64 ja 8-pulttinen ...voi ottaa yhteyttä
          jos kiinnostaa ....perä on hyvä.

          325E

          Comment

          • BME316
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2007
            • 445

            #80
            Originally posted by 325E View Post
            on se vaan noloa kun uuno jättää sinut seisomaan valoihin syynä lukoton perä se ei onnistu enää
            jos omaat lukkoperän autossasi
            Kumma kun ilman lukkoa ei pääse liikkeelle? Jos sattuu olemaan liukasta, niin käytän sopivasti käsijarrua liikkeelle lähdössä.

            Itselleni ei tulisi mieleenkään hankkia lukkoperää sen takia, että pääsisin näyttämään Fiat kuskille, eihän meitä voi verrata keskenään edes samana päivänä! *vitsi*

            Totta on että lukolla pääsee helpommin liikkeelle ja sillä on kiva vetää luisua, mutta hyvin kummatkin onnistuneet ilman lukkoa.

            Comment

            • reddewil
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 3015
              • West Coast

              #81
              Originally posted by BME316 View Post
              Kumma kun ilman lukkoa ei pääse liikkeelle? Jos sattuu olemaan liukasta, niin käytän sopivasti käsijarrua liikkeelle lähdössä.

              Itselleni ei tulisi mieleenkään hankkia lukkoperää sen takia, että pääsisin näyttämään Fiat kuskille, eihän meitä voi verrata keskenään edes samana päivänä! *vitsi*

              Totta on että lukolla pääsee helpommin liikkeelle ja sillä on kiva vetää luisua, mutta hyvin kummatkin onnistuneet ilman lukkoa.
              Aamen, ei mitään lisättävää!
              ...

              Comment

              • WSE1
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3242
                • Suomusjärvi

                #82
                Originally posted by Larppa View Post
                Kävi ilmi, bemareissa ei ole ilmeisesti minkäänlaista lukkoperää paitsi 4wd-malleissa. Mitenkäs tällasella vehkeellä pääsee talvikelissä mihkään? Itse jouduin toissatalvena vaihtamaan kitkat nastarenkaisiin kun en päässyt pihasta edes etuvetopelillä.

                Sittenkin hankittava etuvetopeli?
                Häh höpö höpö. Esimerkiksi seiskoissahan taitaa olla lukko kaikissa vakiona. Muissakin aikas paljon. Seiska langilla ajellessa saa rauhassa jättää kaikki etuvedot kynsimään paikalleen liikennevaloihin, painoa kun on takana, uuden nokian vitoset alla ja siihen vielä lukkoperä niin eipä ole juuri etuvedolla sanomista.

                Comment

                • pheno
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1998
                  • Tampere

                  #83
                  ASC+T luistonestossa, kun painaa nappia pohjassa n. 15 sek. menee päälle sellanen moodi, missä ajotietokone pyrkii siihen, että molemmat pyörät vetää yhtä aikaa jarruttamalla sopivasti liian nopeasti pyörivää pyörää. Ikäänkuin köyhän miehen lukko, tarkoitettu varmaan lähinnä helpottamaan jostain lumikinoksesta tai vastaavasta poispääsyä.

                  Comment

                  • sirkus
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 2194
                    • kaustinen

                    #84
                    Originally posted by WSE1 View Post
                    Häh höpö höpö. Esimerkiksi seiskoissahan taitaa olla lukko kaikissa vakiona. Muissakin aikas paljon. Seiska langilla ajellessa saa rauhassa jättää kaikki etuvedot kynsimään paikalleen liikennevaloihin, painoa kun on takana, uuden nokian vitoset alla ja siihen vielä lukkoperä niin eipä ole juuri etuvedolla sanomista.
                    Missähän seiskoissa e32 on kyllä saanu lisävarusteena ja monessa se onkin mut e38 ei oo saanu enää ollenkaan kun luiston esto on vakiona. Hyvin pärjää kyllä ilman mitään avustimiakin.
                    Chrysler 300c crd touring 2010
                    Daily driver
                    Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                    Man cave on wheels
                    Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                    Built not bought
                    V8, only juice&milk come in 2 litres

                    Kawasaki zzr1100 fighter


                    Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                    Comment

                    • bigbear
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2006
                      • 95

                      #85
                      Ajelin viimevuonna 60tkm VW Golf 2.0tdi:n kanssa ja pito ongelmia ei juurikaan ollut. Vaihdoin auton BMW e87 120d malliin. Pitoa ei löydy samalla tavalla siis lähdettäessä esim valoista liikkeelle todella liukkaalla. Jos kitkaa on edes jonkin verran menee pito BMW:n eduksi. Volkkarissa on painojakauma about 60/40 kun taas Bemussa abou 50/50. Saadakseen bemuun saman painojakauman pidon maksimoimiseksi mutta enemmän painoa takana eli 40/60 tulisi takakonttiin laittaa about 350kiloo tavaraa taka-akselin päälle.. Pitoa piisaisi

                      Edit korjaillaan sen verran että saman pidon saamiseksi siis riittäisi sama massa vetävällä akselilla.. Eli Riittää kun konttiin laittaa noin 130kiloa tavaraa.
                      Last edited by bigbear; 14-02-2007, 11:21.

                      Comment

                      • bimmeri_6
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2006
                        • 67

                        #86
                        Joo

                        eikös tää mee vähän riistiriitaseks kun yleensä kaikki ovat juuri talveksi ettimässä
                        takatuupparia! joten eiköhän näilläkin eteenpäin pääse!


                        Originally posted by Larppa View Post
                        Kävi ilmi, bemareissa ei ole ilmeisesti minkäänlaista lukkoperää paitsi 4wd-malleissa. Mitenkäs tällasella vehkeellä pääsee talvikelissä mihkään? Itse jouduin toissatalvena vaihtamaan kitkat nastarenkaisiin kun en päässyt pihasta edes etuvetopelillä.

                        Sittenkin hankittava etuvetopeli?
                        Kulkineet:
                        e36 320ci coupe
                        Suzuki gsx-r 600
                        ex:e36 320 ia touring
                        ex: e34 520i
                        ex: e34 525i
                        ex: e30 325i
                        ex: e30 316i x2

                        Comment

                        • ~Antti~
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2006
                          • 50
                          • Rovaniemi

                          #87
                          Ei mitään ongelmia ole ollut talvella ajaessa, pitää vaan osata ajaa .
                          Kerran on kyl parkkipaikalla ollu hiukan ongelmia ku joku oli aurannut auton taakse sellasen 20cm korkean lumivallin.
                          Kusipää Bemaristi
                          BMW e46 320d -03
                          ex:
                          BMW e34 520i -88/-92
                          Nissan Sunny 1.6 -92
                          BMW e36 325iA Coupé -92

                          Comment

                          • Meisseli
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 1003
                            • Kotka

                            #88
                            Originally posted by WSE1 View Post
                            Häh höpö höpö. Esimerkiksi seiskoissahan taitaa olla lukko kaikissa vakiona.
                            Nimenomaan, höpö höpö. Oikeaa mekaanista lukkoperää ei vakiovarusteena taida edelleenkään olla missään muissa kuin M-sarjassa ja E30 (sekä E34?) nelivetomalleissa.

                            Uudemmissa on sitten näitä luistonestojuttuja jotka jarrulla yrittävät pyörittää renkaita suht samaan tahtiin, niistä en sen enempää tiedä.
                            Eioo penaria alla enää.. :(

                            Comment

                            • Lakeson
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2004
                              • 649
                              • Jyväskylä

                              #89
                              Joskus liikennevaloista lähdettäessä tulee huvittavia hetkiä ton lukkoperän kanssa. Vaikka kuinka _varovasti_ nostaa kytkintä, perä perä karkaa tien kallistuksen mukana ensin sivulle.

                              Hyvillä renkailla ja lukolla pärjää todella hienosti talvella.
                              Ei mopolla mahottomia..

                              Comment

                              • GameOver
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2005
                                • 3030
                                • Sjundeå

                                #90
                                Lukosta tykkään itse enemmän, kuin esim. ASC+T:stä. Tosin mulla on ollu lukko edellisessä ja nykyisessä E34:ssä ja luistonesto E36 coupessa ja pidin ajoltaan muutenkin E34:sta mukavampana talviautona. Massaa enemmän ja pidempi akseliväli johon yhdistetään lukkoperä niin ei pahemmin höntyile ja meno maistuu lumihangessakin.

                                Tämä tuli todistettua eilen veikkolan iltarallissa jonnekin metsäpolun varteen parkkeerattuani. Laakista nousi ylös.

                                Yhden kerran oon jääny jumiin, kun parkkipaikan auraamattomuudesta ja kelin muutoksista johtuen oli renkaat sellasissa mukavissa jääkuopissa. Tosin siitä ei voi kyllä takavetoa syyttää.

                                Sori sekavasta tekstistä... pää jumittelee
                                -25 Toyota Proace City Verso
                                -23 Nissan Leaf

                                ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                                Comment

                                Working...
                                X