Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lastut huuhaata ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kuukankorpi
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 634

    #91
    Originally posted by Jochen View Post
    M3 on ja pysyy vakiona, lastu tuli 318is:ään. Lauantaina mitattu ja se oli ihan lämmin päivä
    Kertoisitko vielä minkä merkkinen lastu ja mistä hankit?Josko kokeilis tohon omaankin pirssiin jotain halpaa lastua ja kävis dynottamassa.

    Comment

    • teho_
      Bimmer Rookie
      • Sep 2006
      • 122

      #92
      Originally posted by Harzzza View Post
      Brennerin lastu ja sit toinen oli joku kakskerroksinen? viripajan lastu, oisko ollu joku turbocenter tms joka tuli romikseltä ECU :n mukana. Kummallakin juuri tuo alakierrosalueen pirteys ilmenee selvästi. Vakiolla tuntuu tukkoisemmalta, kuminauhamaiselta tuo kaasuun reagointi ellei paina reilusti enemmän poljinta lattiaan. Ton laatikko on 5hp18 ja vuosimalli -93 joten en tiä oppiiko vai ei, tuskin. On koitettu kaikki resetoinnit mutta lastulla rykii laatikko aina kaameesti. Siks mieluummin ajan nyt vakiolla kun vaihdot on todella mukavan huomaamattomat ja pehmeät.
      olekkos löytäny mitään lastua mikä toimisi hyvin? itseä kanssa kiinnostaisi...:think
      BMW 528iA touring e39
      Honda cbr 900 rr fireblade

      EX. BMW 325 E36, BMW 540 IA E34, BMW 525 TDS E34, BMW 730i E32, BMW 520i E34

      Comment

      • Jpää
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2007
        • 1909
        • Ylitornio

        #93
        Originally posted by beemers View Post
        mutta onko muggo kuullut totuutta eräältä haukiputaalaiselta tuplaturbo mieheltä todettiin kerran näissä lastu keskusteluissa että vaparin viritys on sama asia kun hakkaa päätä seinään ja repii satasia ja älkää vetäkö tästä herneitä
        älähän nyt kehtaa... itekki haluaisit siirtää sitä rajoitinta mikä on varmaan se suurin hyöty
        testaillaanpa joku kerta kunhan saan j0nelta sen lastun haettua...
        eihän näistä muovi pulkista saa mitään tykkejä vaikka sinne lastua pukkaiskin..
        tottakai sitä pettyy jos uskoo siihen että lastulla saa sen +20hp tehoa lisää ja sitten on osto krapulaa ja vitutusta
        esimerkiksi kun itsellä on lähtökohtana se että rajoitin siirtyy mihin siirtyy kunhan vaan ylemmäksi niin se riittää ainakin mulle
        VW Crafter
        e90 320d
        ex:
        f31 320xda
        e61 530da
        e38 740d
        e34 535 bt
        e39 540ia
        Pårkkana E36
        e46 320 d
        e34 525 tds


        Comment

        • jupasierra
          Bimmer Rookie
          • Nov 2006
          • 126
          • Kotka

          #94
          Lastut huuhaata ?

          Tämän viestiketjun kokonaan lukeneena olen tullut johtopäätökseen, ei lastua minun autoon. Mahdollinen moottorivaurio aiheuttaisi taloudellisen tilanteen romahtamisen. Näillä bensan ja rengasliikkeiden hinnoilla pidättäydyn nykyisessä. Oikeastaan tämän viestiketjun aloittamisella tarkoitus olikin saada mielipiteitä esiin. Jokainen tehköön omat päätöksensä lastun tarpeellisuudesta omaan autoon. Minulle riittää tehtaan lupaama 315hv, ja sutiihan se vielä kakkosella

          Comment

          • redxeye
            Bimmer Rookie
            • Jul 2008
            • 31

            #95
            its fun lastu 328

            itellä lastu antoi +11hp ja vääntö 18nm

            Comment

            • Autobahnboy
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2006
              • 400
              • Espoo

              #96
              Toimivan lastun ku löytää niin tuleehan niitä heposia. Penkitys tulos anto 194,5hv/240.1nm. Vakio taitaa olla se 192/240.

              Onhan tuossa vissi ero ja hevosvoiman hinnaksi jäi about 15 euroo!!!

              Kulutus taitaa olla hieman vakiolastua pienempi ja väännöt tuntus alkavan aiemmin. Laitanpa huomenissa dynokäyrästä kuvaa kun pääsen skannerille.

              Comment

              • tomippa
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2006
                • 656
                • pk-seutu

                #97
                Itse en paljoakaa perusta mihinkään halpis lastuihin. Penkissä tehty lastu on mielestäni ainut oikea. Toki näköjään on poikkeuksiakin, kuten jotkin Alpha N -lastut, jossa todellakin niitä lisähepoja tulee esim. e36 M3 3.0(hintakin +500€).

                Joskus aikanaan hommasin halpis lastun, mutta tehoeroja ei ainakaan persdynolla vaikuttanut olevan. Ainoastaan sytkää oli aikaistettu, jonka johdosta tämä kaasupedaaliin vastaaminen oli nopeampaa.

                Comment

                • Jpää
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2007
                  • 1909
                  • Ylitornio

                  #98
                  itselle laitettiin eilen kiinni kiinni kiskisiltä hommattu lastu ja näin lyhyen ajon jälken oma mieli piteeni on ettei se nyt täysin huuhaata ole....
                  lastun hommauksen lähtökohta oli saada rajoitin ylemmäs joka onnistui
                  perse dynolla testattuna alavääntöä tuli hiukan lisää... paljosta ei ole kyse mutta sen verran että sen juuri tuntee ehkä kuvittelen. lisä hevosista en mene vannomaan eikä oikeastaan ole väliksikkään kun ei noista mitään tykkejä saa lastullakaan. tässä vain tulee se että jos tilaa lastun siinä toivossa etä saa sen +20/hp niin pettyy varmasti.
                  pitää koittaa syksyn aikana saada aikaiseksi käytettyä tuo penkissä niin näkee mitä se todellinen/mahdollinen tehon nousu on.

                  EDIT: käyntihäiriöitä eikä muutakaan ole ollut ja tuossa tunti sitten tulin kaverin työpaikalta jossa otettiin päästöt eikä niissäkään ollut mitään sanomista. kaikkia arvot alle maxien.
                  Last edited by Jpää; 04-08-2008, 19:45.
                  VW Crafter
                  e90 320d
                  ex:
                  f31 320xda
                  e61 530da
                  e38 740d
                  e34 535 bt
                  e39 540ia
                  Pårkkana E36
                  e46 320 d
                  e34 525 tds


                  Comment

                  • hekemon
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2006
                    • 96

                    #99
                    Onko jollakin ollut käyntihäiriöitä Bemarissa ja onko vika löytynyt lastusta?
                    I hope u touch this car only whit your eyes.

                    Comment

                    • Camo
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2004
                      • 1662
                      • Lahti

                      Originally posted by redxeye View Post
                      itellä lastu antoi +11hp ja vääntö 18nm
                      Niin tehtiinkö kyseisessä 328i:ssa penkitystä ennen lastua? Jos nuo tehot ovat lisääntyneet siis vakioon nähden, niin en näe tuossa juuri lastun vaikutusta. Itsellä siis 2.8 (M52B28TU) mylly antoi vakiona 208hp ja 300Nm, eli siis tehtaan ilmoittamiin arvoihin verrattuna +16hp ja +20Nm.
                      Current:
                      Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
                      DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


                      Previous:
                      Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
                      E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
                      Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
                      E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

                      Comment

                      • japex
                        Bimmer Rookie
                        • May 2007
                        • 95

                        Originally posted by tomippa View Post
                        Itse en paljoakaa perusta mihinkään halpis lastuihin. Penkissä tehty lastu on mielestäni ainut oikea. Toki näköjään on poikkeuksiakin, kuten jotkin Alpha N -lastut, jossa todellakin niitä lisähepoja tulee esim. e36 M3 3.0(hintakin +500€).

                        Joskus aikanaan hommasin halpis lastun, mutta tehoeroja ei ainakaan persdynolla vaikuttanut olevan. Ainoastaan sytkää oli aikaistettu, jonka johdosta tämä kaasupedaaliin vastaaminen oli nopeampaa.
                        Aamen.
                        Ohan se selvää että jos laitat autoosi yhdenkin eri osan mihin "lastu" on suunniteltu, se voi alkaa spragaamaan tai käyrät menee ihan persiille.
                        Jos on putkistoa filtteriä yms: pikkuvirejä, voi säädettävällä lastulla saada jopa konetehon muutettua rengastehoksi. Hinta on tosin aika miehekäs näillekkin hevosille. En itse suosittele kenellekkään noita 50:egen "lastuja"

                        Comment

                        • Neutrone
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 1320
                          • Tampere

                          Originally posted by japex View Post
                          Aamen.
                          Ohan se selvää että jos laitat autoosi yhdenkin eri osan mihin "lastu" on suunniteltu, se voi alkaa spragaamaan tai käyrät menee ihan persiille.
                          Jos on putkistoa filtteriä yms: pikkuvirejä, voi säädettävällä lastulla saada jopa konetehon muutettua rengastehoksi. Hinta on tosin aika miehekäs näillekkin hevosille. En itse suosittele kenellekkään noita 50:egen "lastuja"
                          Minkä merkkisellä/minkä vehkeen lastulla näitä mielikuvia on tullu? Ostin Brenneriltä joskus pari vuotta sitten lastun kuudellakympillä ja ei kyllä kaduta yhtään. Vakiolastuun verrattuna alavääntö parani ja kulutus laski vajaan litran. Vakiolastu sai kyllä jäädä kaappiin ja mitään ongelmia ei ole ollut, päinvastoin. Huipputehosta en sano mitään, mutta tärkeempää mulle oli että sai ees jotain helpotusta tohon M50B25 höttöseen alavääntöön. Siinä sivussa kun vielä kulutus laski, niin melko hyvä vastine hinnalle saatiin.
                          F10 530d semiVOLL
                          ex. E90 320d M-Sport '06
                          ex. E39 523i M-Sport '00
                          ex. E36 325i Coupe '92
                          ex. E30 316i '89



                          Comment

                          • DTR
                            BTCF Member
                            • Feb 2007
                            • 387
                            • Vantaa

                            Originally posted by Camo View Post
                            Niin tehtiinkö kyseisessä 328i:ssa penkitystä ennen lastua? Jos nuo tehot ovat lisääntyneet siis vakioon nähden, niin en näe tuossa juuri lastun vaikutusta. Itsellä siis 2.8 (M52B28TU) mylly antoi vakiona 208hp ja 300Nm, eli siis tehtaan ilmoittamiin arvoihin verrattuna +16hp ja +20Nm.
                            Camo onkin jo ehtinyt kirjoittaa sen, mitä itse ajattelin tätä ketjua lukiessani. Tosiaan, tehtaan ilmoittamiin arvoihin vertaamalla ei näissä tietyissä moottoreissa voi tehdä mitään johtopäätöksiä lastun toimivuudesta.
                            Mini Cooper S JCW -06
                            Ex. E91 330i ///M -11 -bluewater metallic-
                            Ex. E87 130i ///M -06 -japanrot-
                            Ex. E39 528i ///M -00
                            Ex. E34 535i -91

                            Comment

                            • MarttiKK
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 1637

                              En nyt muista olenko jo kirjoittanut tähän mutta kuitenkin:

                              Kyse E30 318is:tä. Vakiona 136hp.

                              Ensimmäinen mittaus antoi 144hp. Muutoksia on tehty (osa aiemman omistajan ja osa minun tekemiä) G-power putkisto (cat-back).

                              Sitten otin kaasuläppäkotelon lämmityksen pois ja asensin Brennerin lastun ja tuloksena 149hp. Vakiolastulla ja tuolla Brennerin lastulla en huomannut eroja.

                              Lopuksi asensin Ebaysta ostaman Xtreme-lastun, jonka vaihto tuntui tuovan vääntöä keskialueelle selvästi enemmän. Kyllä, eron jopa tunsi persdynolla.

                              Dynossa tällä lastulla mitattiin 153hp ja parantunut vääntö alueella 1500-3500rpm.

                              Hintaa muutoksilla 40 euroa. Putkisto tuli auton mukana, joten sille ei oikein voi laskea hintaa.

                              Halpoja hepoja.

                              Comment

                              • Jochen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2002
                                • 1229
                                • Valkeakoski & Trondheim

                                Oma E36 318is ja ebay lastu + imusarjan lämppärin ohitus:



                                15 konia lisää 49€ hintaan...

                                No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
                                Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
                                Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
                                Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
                                Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
                                Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎