Originally posted by Jochen
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Lastut huuhaata ?
Collapse
X
-
Originally posted by Harzzza View PostBrennerin lastu ja sit toinen oli joku kakskerroksinen? viripajan lastu, oisko ollu joku turbocenter tms joka tuli romikseltä ECU :n mukana. Kummallakin juuri tuo alakierrosalueen pirteys ilmenee selvästi. Vakiolla tuntuu tukkoisemmalta, kuminauhamaiselta tuo kaasuun reagointi ellei paina reilusti enemmän poljinta lattiaan. Ton laatikko on 5hp18 ja vuosimalli -93 joten en tiä oppiiko vai ei, tuskin. On koitettu kaikki resetoinnit mutta lastulla rykii laatikko aina kaameesti. Siks mieluummin ajan nyt vakiolla kun vaihdot on todella mukavan huomaamattomat ja pehmeät.BMW 528iA touring e39
Honda cbr 900 rr fireblade
EX. BMW 325 E36, BMW 540 IA E34, BMW 525 TDS E34, BMW 730i E32, BMW 520i E34
Comment
-
-
Originally posted by beemers View Postmutta onko muggo kuullut totuutta eräältä haukiputaalaiselta tuplaturbo mieheltä todettiin kerran näissä lastu keskusteluissa että vaparin viritys on sama asia kun hakkaa päätä seinään ja repii satasia ja älkää vetäkö tästä herneitä
testaillaanpa joku kerta kunhan saan j0nelta sen lastun haettua...
eihän näistä muovi pulkista saa mitään tykkejä vaikka sinne lastua pukkaiskin..
tottakai sitä pettyy jos uskoo siihen että lastulla saa sen +20hp tehoa lisää ja sitten on osto krapulaa ja vitutusta
esimerkiksi kun itsellä on lähtökohtana se että rajoitin siirtyy mihin siirtyy kunhan vaan ylemmäksi niin se riittää ainakin mulleVW Craftere90 320d
Comment
-
-
Lastut huuhaata ?
Tämän viestiketjun kokonaan lukeneena olen tullut johtopäätökseen, ei lastua minun autoon. Mahdollinen moottorivaurio aiheuttaisi taloudellisen tilanteen romahtamisen. Näillä bensan ja rengasliikkeiden hinnoilla pidättäydyn nykyisessä. Oikeastaan tämän viestiketjun aloittamisella tarkoitus olikin saada mielipiteitä esiin. Jokainen tehköön omat päätöksensä lastun tarpeellisuudesta omaan autoon. Minulle riittää tehtaan lupaama 315hv, ja sutiihan se vielä kakkosella
Comment
-
-
Toimivan lastun ku löytää niin tuleehan niitä heposia. Penkitys tulos anto 194,5hv/240.1nm. Vakio taitaa olla se 192/240.
Onhan tuossa vissi ero ja hevosvoiman hinnaksi jäi about 15 euroo!!!
Kulutus taitaa olla hieman vakiolastua pienempi ja väännöt tuntus alkavan aiemmin. Laitanpa huomenissa dynokäyrästä kuvaa kun pääsen skannerille.
Comment
-
-
Itse en paljoakaa perusta mihinkään halpis lastuihin. Penkissä tehty lastu on mielestäni ainut oikea. Toki näköjään on poikkeuksiakin, kuten jotkin Alpha N -lastut, jossa todellakin niitä lisähepoja tulee esim. e36 M3 3.0(hintakin +500€).
Joskus aikanaan hommasin halpis lastun, mutta tehoeroja ei ainakaan persdynolla vaikuttanut olevan. Ainoastaan sytkää oli aikaistettu, jonka johdosta tämä kaasupedaaliin vastaaminen oli nopeampaa.
Comment
-
-
itselle laitettiin eilen kiinni kiinni kiskisiltä hommattu lastu ja näin lyhyen ajon jälken oma mieli piteeni on ettei se nyt täysin huuhaata ole....
lastun hommauksen lähtökohta oli saada rajoitin ylemmäs joka onnistui
perse dynolla testattuna alavääntöä tuli hiukan lisää... paljosta ei ole kyse mutta sen verran että sen juuri tuntee ehkä kuvittelen. lisä hevosista en mene vannomaan eikä oikeastaan ole väliksikkään kun ei noista mitään tykkejä saa lastullakaan. tässä vain tulee se että jos tilaa lastun siinä toivossa etä saa sen +20/hp niin pettyy varmasti.
pitää koittaa syksyn aikana saada aikaiseksi käytettyä tuo penkissä niin näkee mitä se todellinen/mahdollinen tehon nousu on.
EDIT: käyntihäiriöitä eikä muutakaan ole ollut ja tuossa tunti sitten tulin kaverin työpaikalta jossa otettiin päästöt eikä niissäkään ollut mitään sanomista. kaikkia arvot alle maxien.Last edited by Jpää; 04-08-2008, 19:45.VW Craftere90 320d
Comment
-
-
Originally posted by redxeye View Postitellä lastu antoi +11hp ja vääntö 18nmCurrent:
Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73
Previous:
Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i
Comment
-
-
Originally posted by tomippa View PostItse en paljoakaa perusta mihinkään halpis lastuihin. Penkissä tehty lastu on mielestäni ainut oikea. Toki näköjään on poikkeuksiakin, kuten jotkin Alpha N -lastut, jossa todellakin niitä lisähepoja tulee esim. e36 M3 3.0(hintakin +500€).
Joskus aikanaan hommasin halpis lastun, mutta tehoeroja ei ainakaan persdynolla vaikuttanut olevan. Ainoastaan sytkää oli aikaistettu, jonka johdosta tämä kaasupedaaliin vastaaminen oli nopeampaa.
Ohan se selvää että jos laitat autoosi yhdenkin eri osan mihin "lastu" on suunniteltu, se voi alkaa spragaamaan tai käyrät menee ihan persiille.
Jos on putkistoa filtteriä yms: pikkuvirejä, voi säädettävällä lastulla saada jopa konetehon muutettua rengastehoksi. Hinta on tosin aika miehekäs näillekkin hevosille. En itse suosittele kenellekkään noita 50:egen "lastuja"
Comment
-
-
Originally posted by japex View PostAamen.
Ohan se selvää että jos laitat autoosi yhdenkin eri osan mihin "lastu" on suunniteltu, se voi alkaa spragaamaan tai käyrät menee ihan persiille.
Jos on putkistoa filtteriä yms: pikkuvirejä, voi säädettävällä lastulla saada jopa konetehon muutettua rengastehoksi. Hinta on tosin aika miehekäs näillekkin hevosille. En itse suosittele kenellekkään noita 50:egen "lastuja"F10 530d semiVOLL
ex. E90 320d M-Sport '06
ex. E39 523i M-Sport '00
ex. E36 325i Coupe '92
ex. E30 316i '89
Comment
-
-
Originally posted by Camo View PostNiin tehtiinkö kyseisessä 328i:ssa penkitystä ennen lastua? Jos nuo tehot ovat lisääntyneet siis vakioon nähden, niin en näe tuossa juuri lastun vaikutusta. Itsellä siis 2.8 (M52B28TU) mylly antoi vakiona 208hp ja 300Nm, eli siis tehtaan ilmoittamiin arvoihin verrattuna +16hp ja +20Nm.
Comment
-
-
En nyt muista olenko jo kirjoittanut tähän mutta kuitenkin:
Kyse E30 318is:tä. Vakiona 136hp.
Ensimmäinen mittaus antoi 144hp. Muutoksia on tehty (osa aiemman omistajan ja osa minun tekemiä) G-power putkisto (cat-back).
Sitten otin kaasuläppäkotelon lämmityksen pois ja asensin Brennerin lastun ja tuloksena 149hp. Vakiolastulla ja tuolla Brennerin lastulla en huomannut eroja.
Lopuksi asensin Ebaysta ostaman Xtreme-lastun, jonka vaihto tuntui tuovan vääntöä keskialueelle selvästi enemmän. Kyllä, eron jopa tunsi persdynolla.
Dynossa tällä lastulla mitattiin 153hp ja parantunut vääntö alueella 1500-3500rpm.
Hintaa muutoksilla 40 euroa. Putkisto tuli auton mukana, joten sille ei oikein voi laskea hintaa.
Halpoja hepoja.
Comment
-
-
Oma E36 318is ja ebay lastu + imusarjan lämppärin ohitus:
15 konia lisää 49€ hintaan...
No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi
Comment
-
Comment