Mutta kun scriptejä ei löydy vanhempiin juurikaan tai ovat vajaita. e36 on tuettu vielä mutta e34/e32/e31 jne ei onnistu kuin hyvin sattunaisesti johonkin korin moduuleihin.
Inpa on itsessään pelkkä diagnostiikkatyökalu, mitään ohjelmointeja tai muuta et pysty sillä tekemään. Tietysti joitain poikkeuksia on esim moottorinohjauksissa, joskus pystyy esim synkkaaman ews:n yms mutta noi on aika erikoistapauksia.
Diagnosoinnissa inpa on yleensä nopeempi ja kattavampi kuin dis mutta tämä riippuu täysin mitä kyseisen moduulin scriptiin on tehty.
Sitten taas dissistä löytyy testimoduuleita mitkä on varsin käteviä mitä taas ei inpasta löydy.
Eli mitään yhtä ainooa hyvää ei ole vaan joka homaan vähän omat softansa, kun kaikki mahdollinen on valmiina koneella niin hommat onnnistuu!
Ainakin e31:seen pääsi ~kaikkiin moduleihin kiinni. Ohjelmointi puolestaan hoituu INPA/EDIABAS paketin NCS:llä. CarKey-juttuihin ei päässyt käsiksi, mutta eipä niihin juuri ole tarvettakaan. Samat voi tehdä suoraan boksin koodauksia muuttamallakin.
Täytyy vilkaista DISillä, että saako sillä tehtyä e31:seen mitään ylimääräistä.
Ainakin e31:seen pääsi ~kaikkiin moduleihin kiinni. Ohjelmointi puolestaan hoituu INPA/EDIABAS paketin NCS:llä. CarKey-juttuihin ei päässyt käsiksi, mutta eipä niihin juuri ole tarvettakaan. Samat voi tehdä suoraan boksin koodauksia muuttamallakin.
Täytyy vilkaista DISillä, että saako sillä tehtyä e31:seen mitään ylimääräistä.
Ainakin DIS testimoduulit ovat niitä mitä inpassa ei ole. Oppiminen tehokkaasti käyttämään DIS vie kyllä aikansa.
Sain inpan kikkailemalla "pelaamaan", mutta kun avaa pikakuvakkeesta tulee pieni ponnahdusikkuna, missä lukee 98d6c7bb ja ok. Kun ok:ta painaa, ikkuna vain häviää.. Mitä tehdä?
Nyt on pistooke bemuun ja siinä päässä obd2 plugi, vag interfaissi kiinni ja carsofta pyörimään, softa sanoo että kaapelissa vika, valo kyllä palaa, mikähän mulla meni tässä ohi?
Toimi muuten ihan hyvin virtuaaliCOM portti vag autoissa..
Nyt alkaa oleen sen verran Bemareita että vikakoodinlukija/nollaaja olisi kannattava osto.
Pitäisi löytää alle 100€ hintaluokasta sellainen vehje jota voi käyttää 1990-2003 vuosimallien välillä.
kaipailen myös kokemuksia kuten "Haggis"....ohessa alla avaamani toisen threadin alkua....se otsikolla "itsenäiset vikakoodilukijat.."
terve,
tarpeissa itsenäinen (ei läppärin softa) vikakoodinlukija/nollaaja, joka toimisi mahdollisimman kattavasti hoitaen huoltonollaukset, moottori- airbag- ja abs- vikadiagnoosit/nollaukset sun muut lähinnä 90-luvun laitteisiin (nyt potilaina -88 535 e34, -94 740 e38, -98 528 e39)
Aiemmissa ketjuissa on ollut esillä aikapaljon noita läppärin kanssa käytettäviä diagnoosisoftia, mutta kaipailen yksinkertaisempaa itsenäistä nollauslaitetta....ja kun ei ole bittinörtin vikaa, niin en välttämättä kaipaile läppärillä olevia monimutkaisempia, mutta toki "hienompia" softia, vaan karumpikin vaihtoehto kelpaa.
bmw:lle näyttää olevan tarjolla noita eri tarkoituksiin soveltuvia yksinkertaisia vikakoodilaitteita (esim. B100, B200, B800, ja jotkut peaken mallit). Näissä, joku tutkii moottoria ja toinen sopii airbagille jne. Nyt muutamassa paikassa kaupataan edellisiin verraten paljon monipuolisempaa laitetta, eli otsikon V-CHECKER BMW (hinta 159€), joka vaikuttaisi aika pätevältä....ONKO KOKEMUKSIA???
täällä on ihan pää pyörällä noista bmw scannereista,inpasta,carsoftista sun muista resettereistä
kaipailen myös kokemuksia kuten "Haggis"....ohessa alla avaamani toisen threadin alkua....se otsikolla "itsenäiset vikakoodilukijat.."
terve,
tarpeissa itsenäinen (ei läppärin softa) vikakoodinlukija/nollaaja, joka toimisi mahdollisimman kattavasti hoitaen huoltonollaukset, moottori- airbag- ja abs- vikadiagnoosit/nollaukset sun muut lähinnä 90-luvun laitteisiin (nyt potilaina -88 535 e34, -94 740 e38, -98 528 e39)
Aiemmissa ketjuissa on ollut esillä aikapaljon noita läppärin kanssa käytettäviä diagnoosisoftia, mutta kaipailen yksinkertaisempaa itsenäistä nollauslaitetta....ja kun ei ole bittinörtin vikaa, niin en välttämättä kaipaile läppärillä olevia monimutkaisempia, mutta toki "hienompia" softia, vaan karumpikin vaihtoehto kelpaa.
bmw:lle näyttää olevan tarjolla noita eri tarkoituksiin soveltuvia yksinkertaisia vikakoodilaitteita (esim. B100, B200, B800, ja jotkut peaken mallit). Näissä, joku tutkii moottoria ja toinen sopii airbagille jne. Nyt muutamassa paikassa kaupataan edellisiin verraten paljon monipuolisempaa laitetta, eli otsikon V-CHECKER BMW (hinta 159€), joka vaikuttaisi aika pätevältä....ONKO KOKEMUKSIA???
täällä on ihan pää pyörällä noista bmw scannereista,inpasta,carsoftista sun muista resettereistä
montako kertaa se pitää postailla, että halutaan halvalla hyvä, mutta ping pongista ei löydy semmosta. ei millään pahalla, mutta tuskin tuollasta vehjettä halvalla saat mistään
kaipailen myös kokemuksia kuten "Haggis"....ohessa alla avaamani toisen threadin alkua....se otsikolla "itsenäiset vikakoodilukijat.."
terve,
tarpeissa itsenäinen (ei läppärin softa) vikakoodinlukija/nollaaja, joka toimisi mahdollisimman kattavasti hoitaen huoltonollaukset, moottori- airbag- ja abs- vikadiagnoosit/nollaukset sun muut lähinnä 90-luvun laitteisiin (nyt potilaina -88 535 e34, -94 740 e38, -98 528 e39)
Aiemmissa ketjuissa on ollut esillä aikapaljon noita läppärin kanssa käytettäviä diagnoosisoftia, mutta kaipailen yksinkertaisempaa itsenäistä nollauslaitetta....ja kun ei ole bittinörtin vikaa, niin en välttämättä kaipaile läppärillä olevia monimutkaisempia, mutta toki "hienompia" softia, vaan karumpikin vaihtoehto kelpaa.
bmw:lle näyttää olevan tarjolla noita eri tarkoituksiin soveltuvia yksinkertaisia vikakoodilaitteita (esim. B100, B200, B800, ja jotkut peaken mallit). Näissä, joku tutkii moottoria ja toinen sopii airbagille jne. Nyt muutamassa paikassa kaupataan edellisiin verraten paljon monipuolisempaa laitetta, eli otsikon V-CHECKER BMW (hinta 159€), joka vaikuttaisi aika pätevältä....ONKO KOKEMUKSIA???
täällä on ihan pää pyörällä noista bmw scannereista,inpasta,carsoftista sun muista resettereistä
Kannettavalla itsenäisellä laitteelle ei onnistu kuin yleensä nollauksen ja vikakoodien luennat ja nekin erittäin suppeasti, eli mitään varsinaisinaista diagnostiikkaa niillä ei pysty tekemään ellei mennä oikeisiin testereihin mutta ne menee 4 numeroisiin summiin kuitenkin.
Paras on hommata softat läppärille ja opetella hommat jos tarvetta. Jos ei luonnistu niin parempi ulkoistaa homma sitten.
itsenäinen lukija on varmasti perkeleesti suppeampi kuin softa läppärille, mutta onko noi itsenäiset lukijat sitten ihan kelvottomia, vaiko saako noilla hoidettua tavanomaiset vikakoodiluvut ja nollaukset, kuten noissa kerrotaan?
No kun läppäri kerta löytyy, niin mites Xp:n kanssa pärjäilee..?
Eli jos nyt kuitenkin sitten otetaan toi softa läppärille kuitenkin vaihtoehdoksi, niin mitä ohjelmaa suositaan, ja mistä sitä saa ja millä hintaa........suosituksia tähän?
ja sitten tartten tietty läppärin-auton väliin vielä sopivan piuhan (usb-20pin).....eiks paketti olis sitten siinä, pelkkä softa+välipiuha, vai onko noi kaikki jotkut läppärisoftat jollain erillisellä vikakoodipurnukalla narujen välissä?
tätäkin ketjua olen kahlannut läpi monet kerrat ja edelleen hiukka pihalla, että miten tässä voi helpoimmin toimia......help!
Tietäiskö joku että voiko tuota kwp2000++ härveliä käyttää hyväksi vikakoodien lukuun? Sattuu löytymään kaapista tollanen! Ohjelmia löytyy vaikka millä mitalla
Tietäiskö joku että voiko tuota kwp2000++ härveliä käyttää hyväksi vikakoodien lukuun? Sattuu löytymään kaapista tollanen! Ohjelmia löytyy vaikka millä mitalla
Hintaa tolla palikalla tuntuisi olevan noin 90€ Suomessa. Ei siis mikään halvin vaihtoehto mutta näyttäs äkkiseltää näppärältä ainakin omiin tarpeisiin. Eikä tartteis huutaa perkelettä noiden INPA asennusten kanssa
Onko kellään kokemuksia kyseisestä vehkeestä? :think
Hintaa tolla palikalla tuntuisi olevan noin 90€ Suomessa. Ei siis mikään halvin vaihtoehto mutta näyttäs äkkiseltää näppärältä ainakin omiin tarpeisiin. Eikä tartteis huutaa perkelettä noiden INPA asennusten kanssa
Onko kellään kokemuksia kyseisestä vehkeestä? :think
Vaikuttaa hauskalta lelulta muutenkin Olisihan tuo bonusta jos saisi tosiaan vikakoodit luettua ja nollattua. Kokemuksia olisi kiva kuulla jos jollain ko. laite on. Verkkokaupassa 89,90e tosiaan.
Comment