Originally posted by Atsu
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vikakoodinlukija BMW
Collapse
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Originally posted by Mustis View PostHei - mitäs vehkeitä sitten tarvitaan, jotta tuon mystisen Inpan saa toimimaan? Kaapeli? Softa?
Softan täältä: http://narod.ru/disk/857052001/www.b..._INPA.rar.html
Asennusohjeet täältä: http://bmwcoders.com/forum/bmw-gt1-o...-software-328/
Comment
-
-
Kumpi Inpa noista pitää asentaa jos yleensäkään asentaa:
www.bmwpost.ru INPA vai tuo ru Inpa (1) ?
Mitä eroa noilla ?
Edit:
Eipä asennu kumpakaan win7 tai edes Vistaan :/
Vain NT4.0 tai XP koneille... hmm..
Comment
-
-
Oisko heittää apuja vaivaan....
Potilaana E46 318i -00 ja minulta löytyi komerosta tuollainen wanha Geniscan GS400 skanneri-> http://www.yohotech.com/products/YH083.htm ja nyt käteen jäi bmw:n 20pin adapteri e-villestä->http://www.e-ville.com/fi/18-obd-kaa...pteri-bmw.html
Mutta ei ota ainakaan suoraan tuollaisenaan yhteyttä autoon....voiko tuolla skannerilla ottaakkaan? :think
Adapterissa oli seuraavat nastat kytkettynä (jos johtojen väreihin voi luottaa):
14pin-> oranssi
15pin-> punainen
17pin-> vihreä joka jatkui "hyppylangalla" myös 20pin
19pin-> musta
20pin-> ruskea (ja tähän tuli myös 17pin)
+ katkaistuina liittimen sisällä värit keltainen ja sininen
pitääkö järjestystä muuttaa, vai nakata kyseinen keniskanni jorpakkoon ja tilalle jotain muuta?
Comment
-
-
Originally posted by piippu View PostOisko heittää apuja vaivaan....
Potilaana E46 318i -00 ja minulta löytyi komerosta tuollainen wanha Geniscan GS400 skanneri-> http://www.yohotech.com/products/YH083.htm ja nyt käteen jäi bmw:n 20pin adapteri e-villestä->http://www.e-ville.com/fi/18-obd-kaa...pteri-bmw.html
Mutta ei ota ainakaan suoraan tuollaisenaan yhteyttä autoon....voiko tuolla skannerilla ottaakkaan? :think
Adapterissa oli seuraavat nastat kytkettynä (jos johtojen väreihin voi luottaa):
14pin-> oranssi
15pin-> punainen
17pin-> vihreä joka jatkui "hyppylangalla" myös 20pin
19pin-> musta
20pin-> ruskea (ja tähän tuli myös 17pin)
+ katkaistuina liittimen sisällä värit keltainen ja sininen
pitääkö järjestystä muuttaa, vai nakata kyseinen keniskanni jorpakkoon ja tilalle jotain muuta?
Tuo kun on obd2 lukija. Ei ole lähelläkään niin toimiva kuin esim inpa johtuen pelkän obd2 tiedon rajallisuudesta vastaan bmw:n omaa.
Comment
-
-
Okei....Kiitos! Tätä mä vähä pelekäsinkin :think
Noh, täytyy jatkaa merkkiliikeiden testereillä, tai jos jostain kuitenkin löytys passeli käsikapula tuohon hommaan, kun ei oikein innosta kantaa tätä 27" iMacciä autoon, saatika alata siihen mitään windowsia tunkemaan....enkä osta läppäriäkään. nimim. -05 vuodesta matona omenassa
Comment
-
-
Originally posted by piippu View PostOkei....Kiitos! Tätä mä vähä pelekäsinkin :think
Noh, täytyy jatkaa merkkiliikeiden testereillä, tai jos jostain kuitenkin löytys passeli käsikapula tuohon hommaan, kun ei oikein innosta kantaa tätä 27" iMacciä autoon, saatika alata siihen mitään windowsia tunkemaan....enkä osta läppäriäkään. nimim. -05 vuodesta matona omenassa
Tuohon autoon sopii se halvin usb kaapeli joten sen hinta ei ole esteenä.
Joku vanha pikkunen läppäri kun inpa ei ole kovin paha resurssi syöppö.
Hinta jää kokonaisuudessaan alle 300€ varmasti.
Ei kannata suotta omena käyttäjän pelätä jotain pc härveliä.
Se että ei pysty PC:tä hankkimaan on turhaa suppeutuneisuutta tässä asiassa.
Comment
-
-
No joo...en minä nyt ihan niin vannoutunut friikki ole tuon omenan kanssa, niinkuin näiden autojenkaan, etteikö sitä pc läppärin kanssa pärjäisi.
Itseasiassa minulla kyllä oli yksi xp läppäri jossa pyörittelin carsoftia mersujen kanssa, mutta kone "kyrvähti" ja eipä ole tullut toista hommattua, mutta mites tuo carsoft toimii näiden bmw:iden kanssa? Mersupuolella tuollainen aito kiinan soft ei oikein rokannut ja meleko suppeat oli diagnoosit...mutta mites jos oikein tuollaisen aidon? :think Lupaavat ainakin meleko kattavan diagnostiikan, mutta onko vain lupauksia, jotka toteutuvat vain jossain harvoissa malleissa ja pääasiassa ulos saa vain pelkkiä vikakoodeja ilman mittausarvoja yms.?
Onko kellään kokemuksia että mitä tuo hinta sisältää? Onko pelkkä ohjelma, johon tulee päälle vuosittainen lisenssimaksu..tyyliin 3000€/v vai tuolla yhdellä hinnallako toimii vaikka maailman tappiin?
Olisi vaan molemmat merkit samassa, kun nyt kerran noita tähtikeulaisia tuolla tallissa enimmäkseen makaa, mutta menis samalla tämä bmw:kin
Comment
-
-
Originally posted by piippu View PostNo joo...en minä nyt ihan niin vannoutunut friikki ole tuon omenan kanssa, niinkuin näiden autojenkaan, etteikö sitä pc läppärin kanssa pärjäisi.
Itseasiassa minulla kyllä oli yksi xp läppäri jossa pyörittelin carsoftia mersujen kanssa, mutta kone "kyrvähti" ja eipä ole tullut toista hommattua, mutta mites tuo carsoft toimii näiden bmw:iden kanssa? Mersupuolella tuollainen aito kiinan soft ei oikein rokannut ja meleko suppeat oli diagnoosit...mutta mites jos oikein tuollaisen aidon? :think Lupaavat ainakin meleko kattavan diagnostiikan, mutta onko vain lupauksia, jotka toteutuvat vain jossain harvoissa malleissa ja pääasiassa ulos saa vain pelkkiä vikakoodeja ilman mittausarvoja yms.?
Onko kellään kokemuksia että mitä tuo hinta sisältää? Onko pelkkä ohjelma, johon tulee päälle vuosittainen lisenssimaksu..tyyliin 3000€/v vai tuolla yhdellä hinnallako toimii vaikka maailman tappiin?
Olisi vaan molemmat merkit samassa, kun nyt kerran noita tähtikeulaisia tuolla tallissa enimmäkseen makaa, mutta menis samalla tämä bmw:kin
Inpa ei ole kaunis mutta on todella toimiva ja hinta ei päätä huimaa.
BMWscanner myös omaa omat hyvät puolensa.
Comment
-
-
Win7:lle?
joo, kattelin itse kans tuota versiota, ei ole vielä letku tullut, joten en ole kerinnyt testaamaan..mietin vaan että pitääköhän minun kytkeä nuo nastat 7 ja 8 yhteen, jotta toimii..
Originally posted by Rado View PostKumpi Inpa noista pitää asentaa jos yleensäkään asentaa:
www.bmwpost.ru INPA vai tuo ru Inpa (1) ?
Mitä eroa noilla ?
Edit:
Eipä asennu kumpakaan win7 tai edes Vistaan :/
Vain NT4.0 tai XP koneille... hmm..
Comment
-
-
Win 7 64-bit - toimii
Letku tuli tänään. Inpa-softa(5.01) oli mukana erittäin hyvin ohjein. Laitan toiseen koneeseen eri version, niin oppii noiden eroja. Alla Amazonin linkki mistä tilasin,
Originally posted by Mustis View Postjoo, kattelin itse kans tuota versiota, ei ole vielä letku tullut, joten en ole kerinnyt testaamaan..mietin vaan että pitääköhän minun kytkeä nuo nastat 7 ja 8 yhteen, jotta toimii..
Comment
-
-
Onkos kellään kokemuksia tällasesta?...No perhana en osaa edes linkkiä laittaa ainakaan tällä ipadilla, mutta vehjaksen nimi on siis iCarsoft i910 BMW multi-system scanner. Itellä palaa jatkuvasti taulussa moottorivalo ja molemmista vanoksista valittaa...
Eli jos tolla nyt ainaki katsastuspäivänä sais vian/viat kuitattua ym..Last edited by Ganes; 09-08-2013, 18:01.e39 523i manu-96-->e38 740iA-95
-->e60 523iA-05:think
Comment
-
-
Kaverin E46 2002 kävi merkkihuollossa jossa korjattiin lasinnostin, silloin oli bägi irti mutta ei akku. Tämä taas johti vikakoodiin. Saiko merkkihuolto nollattua vikakoodia? Ei. Käyttöauton mukaan akun irroittamisessa menee liian kauan eikä sitä kannata tehdä.
Inpalla tai BMW Scannerilla ei pääse käsiksi mihinkään moduuliin autossa. OBD pistokkeen sulakkeet ovat ehjät. Mitä seuraavaksi?K100
E31 850i
E83 X3 3,0d
Comment
-
Comment