Inpa:lla kämmäystä...

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kaikkone
    replied
    Noniin. Pitikin taas olla utelias. Ensin lähdin tutkimaan ja hutkimaan että mitäs tuo airbagin valo oikein syttyilee. Nooh ei siin mitää pois vikakoodit ja valotki sammuili. Noh sit tietty lähetääs ihmettelee viimeinki tuota NCS:ssää. Siinä namiskoita painelin ja ihmettelin. sit se saakeli alko koodamaa jotai! :O,
    noh sit koodauksen jälkeen kokeilen et puuh auto viel käynnistyy. no problem.

    Hetken vielä leikin inpalla ja etin valikoita jne.
    Autosta pois lähtiessä nykäsin avaimet veks ja ihmettelin et mitäs pirua. valot ei sammunukka! :think
    Ennen oli ominaisuus että kun autoon tuli virrat niin valot sytty automaattisesti, taino. toisinpäin. valot oli kokoajan päällä (pitkät sai kun työnti viistä eteepäi) ja valot sammui kun virrat otti pois, vaikka kytkimessä on päällä.
    Nyt tuon kämmäyksen takia tuo kiva ominaisuus muuttui tuoksi vanhaksi tylsäksi valot päällä _aina_ kytkimen ollessa onnilla.

    Leave a comment:


  • jartsa02
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    Se expertmode on mielestäni ainoa tarvittava profiili, jos sitä tarkoitit? En ole itsekään varma, että miksi niitä profiilejakin on erilaisia.


    Alkaa kyllä mennä kiinnostus tuota NCS-experttiä kohtaan, kun millään en saa sitä toimimaan. Tuon "chassis is faulty":n sain korjattua aikaisemmalla ohjeellani, mutta nyt sitten herjaa uutta erroria. Nyt pystyn jo valitsemaan korimallin ja ecun, mutta heti sen jälkeen pamahtaa taas errori ruutuun: "VIN is faulty COAPI-2001: EDIABAS not initialized". Tähän ongelmaan olen kissojen ja koirien kanssa yrittänyt etsiä vastausta, muttei mistään löydy. Eikö kenelläkään olisi ohjeita, jolla tuon NCS:n saisi edes toimimaan?
    Sieltä NCS:stä puuttuu kansioita/fileitä ja sen takia se tekee tuon. Onkos siellä NCS:n DATEN-kansiossa nyt kaikki kansiot korimalleille ja siellä sisällä pikkufileitä läjä? Sitten SGDAT-kansiossa tarvii olla oikeat kamat paikallaan ja vielä Ediabassin ECU-kansiossa tarvii olla oikeat fileet kanssa. Sitten kun nuo on kohillaan, niin se alkaa pelaamaan.

    Niin, ja säätöihin kyl tarvitaan vielä toinenkin profiili kuten tuolla aikaisemmassa ohjeessakin oli.

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    jees, pitääkin huomena sitten ite iskeä auto kiinni ja kattoa mitä softat sanoo , ja sanooko auto poks ja pum

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by kaikkone View Post
    oisko jotai vinkkiä mistä sais noita profiileja tuohon :P
    ja mikäs pointti niil on?
    Se expertmode on mielestäni ainoa tarvittava profiili, jos sitä tarkoitit? En ole itsekään varma, että miksi niitä profiilejakin on erilaisia.


    Alkaa kyllä mennä kiinnostus tuota NCS-experttiä kohtaan, kun millään en saa sitä toimimaan. Tuon "chassis is faulty":n sain korjattua aikaisemmalla ohjeellani, mutta nyt sitten herjaa uutta erroria. Nyt pystyn jo valitsemaan korimallin ja ecun, mutta heti sen jälkeen pamahtaa taas errori ruutuun: "VIN is faulty COAPI-2001: EDIABAS not initialized". Tähän ongelmaan olen kissojen ja koirien kanssa yrittänyt etsiä vastausta, muttei mistään löydy. Eikö kenelläkään olisi ohjeita, jolla tuon NCS:n saisi edes toimimaan?

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    No joo, en päässyt pitkälle räpläämään tuota NCS-experttiä, kun heti korinvalinnan jälkeen herjaa jotain "Chassis is faulty" erroria. Itse inpa kyllä toimii moitteetta. Mitenköhän tuon saisi korjattua?


    EDIT: Löysin ratkaisun, joka näyttäisi toimivan. Tässä ohjeet, joita noudatin, kun korjasin ongelmaa:

    En ole varma, olisiko pitänyt valita joku muu vaihtoehto listasta, kuin tuo Group rectifications uk, mutta sillä näyttäisi toimivan.
    oisko jotai vinkkiä mistä sais noita profiileja tuohon :P
    ja mikäs pointti niil on?

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    No joo, en päässyt pitkälle räpläämään tuota NCS-experttiä, kun heti korinvalinnan jälkeen herjaa jotain "Chassis is faulty" erroria. Itse inpa kyllä toimii moitteetta. Mitenköhän tuon saisi korjattua?


    EDIT: Löysin ratkaisun, joka näyttäisi toimivan. Tässä ohjeet, joita noudatin, kun korjasin ongelmaa:

    When I try to use NCS i get the message "CHASSIS is faulty". Does anyone have an idea how to solve this problem?
    seen a few people with this problem, thought id offer my 2 cents. I had this problem myself, the problem was that i hadnt installed NCS/inpa correctly....

    once you have installed the programs using the setup.exe in the programminstallation folder, then go back to the setup files, go into a folder called referenz and in there ull find another file installprog.exe... im reciting folder names and file names off the top of my head but im sure theyre close enuff.

    if you have any difficulty installing u may need to use daemon tools to mount the iso image and install from there... i got errors when i simply extracted the inpa.iso and tried to install like that.

    once u run that installprog select to upgrade ncsexpert and install group rectifications uk etc... u shud then find inpa has lots of options and ncs no longer says chassis faulty
    En ole varma, olisiko pitänyt valita joku muu vaihtoehto listasta, kuin tuo Group rectifications uk, mutta sillä näyttäisi toimivan.
    Last edited by Ramzez; 10-04-2010, 15:17. Reason: korjausta

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Pete81:n ehdotus INPA ohjeista olisi kyllä loistava ajatus jos jollakin riittäisi taidot ja viitseliäisyys sellaisen tehdä.

    Pystyykö INPA:n vaihdelaatikon livedatalla katsomaan onko turbiini lukossa vai ei? Input ja output speed siellä ainakin näkyy, mutta tuosta on vähän hankala katsoa. Jos se näkyy jossakin on/off tietona niin olisi paljon helpompi.

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Originally posted by Jisv View Post
    Tän linkin ku olisin löytäny heti kokeiluja aloittaessani, niin olis säästyny pari tuntia helposti. Noh, josko auttais edes jotain muuta sitte.



    Suoraanhan toi ei käy näihin yleisesti liikenteessä oleviin versioihin, joissa profiileja on käytössä vain kaksi. Mutta tosta on helppo soveltaa käyttö pelkän expertmoden käyttöön.

    Huijui näppärän näköset ohjeet : >, vielä kun löytäis tuon ohjelman jostain ni pääsis sekottamaan oman kärryn täysin , kunnon diskovalot aina ku ajais.

    Kyl tuo inpa-ohjeistuskin olis ihan jees. Itseäni kiinnostaa tietää mitä niillä kaikilla "activate sylinder valve" jutuilla tekee jne.. ja tottakai ois kiva saada joku lista mitä pirua ne kaikki vikakoodit mahollisesti tarkottaa just joku kombi coding erroorit jne. Ja tietty listausta miten korjannut vian jne..

    Leave a comment:


  • Jisv
    replied
    Tän linkin ku olisin löytäny heti kokeiluja aloittaessani, niin olis säästyny pari tuntia helposti. Noh, josko auttais edes jotain muuta sitte.



    Suoraanhan toi ei käy näihin yleisesti liikenteessä oleviin versioihin, joissa profiileja on käytössä vain kaksi. Mutta tosta on helppo soveltaa käyttö pelkän expertmoden käyttöön.

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Kannatan pete81:n ideaa, tosin en ole itsekään niin hirveästi inpalla vielä kerennyt kämmäilemään, joten ei ole mitään uskomattomia ohjeita antaa. Täytynee lätkäistä piuhat taas kiinni autoon ja virkistää muistia, niin saatanpa kirjoitella jotain ohjeita. Mutta itsekin kaipailisin erityisesti NCS-expertin käyttöohjeita. Pekuz jo aikanaan lähetti jotain ohjeita minulle, kiitos siitä , mutten ole vielä alkanut liikaa pelaamaan kyseisen softan kanssa, kun ei tietotaitoa ole vielä tarpeeksi. Päätäni olen raapinut mm. sen osalta, miten saisin vilkut välähtämään, kun avaan keskuslukituksen.
    Last edited by Ramzez; 10-04-2010, 00:00.

    Leave a comment:


  • pete81
    replied
    Miltä kuulostaa jos tehtäis pieni ohjeistus tuosta INPA:n käytöstä ettei tule kämmejä niin paljon? Jos saatais siittä FAQ-tyyliin sopiva tehtyä niin vois sinne sen laittaa.
    Vai haluaako käyttäjät pitää sen omana tietonaan?
    Eli ihan ohjeistusta vikakoodin lukemisesta/huoltovalojen nollauksesta alkaen vois homman tehdä.

    Jos jollain on mielenkiintoa niin quote:lla tähän viestiin lisäillä ohjeita niin kasaan siittä ohjetta tuonne FAQ:n.
    Eli mistä valikosta pääsee tekemään mitä.

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Vaihda resoluutiota jos nuoli ei skulaa

    Leave a comment:


  • 535SD
    replied
    Originally posted by Hessu75 View Post
    Nuolinäppäin alas?
    ei onnistu.

    Leave a comment:


  • Hessu75
    replied
    Originally posted by Pekka84 View Post
    miten livedtataa lukiessa saa vieritettyä sivua alaspäin kun parikohtaa jää sivun alareunaan niin että ne ei näy
    Nuolinäppäin alas?

    Leave a comment:


  • Arnolds
    replied
    Originally posted by Pekka84 View Post
    ongelma on ratkaistu. eli sun pitää laittaa sieltä paikasta mistä valitaan
    com portin numero kohdilleen. kohtaan latency timer arvoksi 1ms.
    vakioona se on 16ms
    Aha ok pitää tutkia ja muuttaa.

    Leave a comment:

Working...
X