Originally posted by Sasumeil
View Post
Cabriolet Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
X
-
Last edited by pomo; 14-02-2016, 09:56.--Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--
E46 320 Cab
-
-
Jep ei minunkaan sitä aukoa tarvi, siellä se makaa kovan katon alla. Kunhan mainitsin kun jotkut ovat puhuneet että varsinkin noita ikkunoita on mennyt pikkupakkasella. Tiedä sitten miksi etes ovat aukoneet.
Vieläkin kaivattas kaikkea mahdollista infoa?
Esim. nuo edellisessä viestissä lukevat. Sekä sisältääkö tollanen sisäkatto myös ne c pilarin osat, että tarviiko tuo korjaussarja silti ostaa?
Comment
-
-
Originally posted by Sasumeil View PostJep ei minunkaan sitä aukoa tarvi, siellä se makaa kovan katon alla. Kunhan mainitsin kun jotkut ovat puhuneet että varsinkin noita ikkunoita on mennyt pikkupakkasella. Tiedä sitten miksi etes ovat aukoneet.
Vieläkin kaivattas kaikkea mahdollista infoa?
Esim. nuo edellisessä viestissä lukevat. Sekä sisältääkö tollanen sisäkatto myös ne c pilarin osat, että tarviiko tuo korjaussarja silti ostaa?
Mikä oli vielä epäselvää?Helkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
-
Joo anteeks en oo purkanu tuota kattoa ikinä enkä ole sitä etes nähnyt kohta puoleen vuoteen
Öm joo eli ulkokatto vaihdetaan, ja strapit ja c-pilarisysteemit. Mutta sitten jos ostan myös sisäkaton niin ei tarvi ostaa noita c-pilarisysteemeitä mutta strapit tietysti sitten?
Niin siis, onko sun tilaamassas katossa vetoketjullinen vaihdettava takaikkuna?
Ulkokatto käy siis sekä vanhaan että uuteen malliin?
Sisäkatto valitaan sen mukaan onko puoliautomaatti?
Comment
-
-
Heihei taas. Nyt on uusi katto paikoillaan, olipahan työmaa.
Yksi juttu jäi vähän arvelluttamaan. Saako tota takareunan ja luukun väliin tulevaa rakoa säädettyä jotenkin? Käännettiin niitä isoja säätö pultteja mitkä on niitten edestä väistyvien sivulla olevien läppien alla, ja ne sitä takareunaa laskikin, mutta vastaavasti sitten etureuna siirty kauemmas ja nyt suhisee sieltä.
Toinen juttu on että sauma mikä on tavallaan siinä kohtaa mistä katto kääntyy vaakatasosta jyrkästi alas kohti ikkunaa. Se ottaa kiinni ikkunaan kun katto viikkautuu, tahtoo mennä hirveen huonosti kiinni ja ikkunaan jää jotain painaumia.
Kolmas on että uudet strapit ponnaa edestä sen verta kovasti että pullottaa vähän kireetä kattoa vasten, mutta eipä tuo juuri häiritse.
Muutenhan tuo meni yllättävän hyvin ja katto vaikutti laadukkaalta.
Tiistaina pitäs laittaa sisäverhous kunnolla, sitä ennen ois kiva tietää.
Comment
-
-
Pari kyssärii
Elikäs. Kattellu nyt muutamaa e36 cabriota ja olis pari kyssäriä liittyen siihen.
Jos autoon ei ole tehtaalta tullessaan laitettu valmiutta kovalle katolle niin onko kuinka helppo/kallis operaatio jälkiasentaa valmius sille? Siis ihan osien hintaa lähinnä meinaan, itte ois tarkotus tehdä sitten tuo operaatio. :think
Ja tässä samalla saa tietysti kertoa jos on joitain tärppejä joita kannattaa vähän katsoa autosta (avoon liittyen) ensimmäistä ostamassa joten ei ole vielä kovin tuttu aihe.
Kiitokset jo etukäteen.Ex e36 325i -94
Comment
-
-
Kyllä ne kiinnikeet ainakin e46:n saa, muutta mihin tarvit kovaa katoa? Mikäli ei ole katosta tai tallia niin sittenhän se voi olla ihan ok. Muuten se on kyllä aika kallis investointi, kovankaton hinnalla laittaa komiasti kerran rätin uusiksi!--Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--
E46 320 Cab
Comment
-
-
Kova katto on pätevä peli. On pikkusen kivempi niitä lumia siitä kauhoo pois, ja puhtaanapitokin on helpompi. Ja talvella kun nastat napisee takatuuppareissa niin on se kova katto rättiin verrattuna melkosesti hiljasempikin.
Oma kyssäri. Kysytty monta kertaa mutta jotenkin jäi muitten kyssäreitä lukiessa vielä vähän epäselväks. Eli mitkä seikat tarkalleen ottaen vaikuttaa sen rätin päällä olevan luukun toimintaan? Se siis klassisesti ei aukea tarpeeksi ja katto kolahtaa siihen alas tullessa. Ei ole isosta kiinni, puhutaan milleistä ennemmin kun senteistä. Kädellä kun liikuttaa niin se luukku ei etes enempää aukea kun ehkä muutaman sentin.
Se rätin alla oleva holkki ilmeisesti vaikuttaa, mutta se nyt on ainakin toimivasta katosta otettuun mittaan verrattuna vähän paksumpikin, joten tuskin hirveästi kulunut. (16.3mm, itse en tätä netistä löytänyt).
Kaasujouset vaikuttaa ilmeisesti kans, muttakun toi on niin vähän käytetty että tuntus ettei ne ole vielä löystynyt. Mutta vaihdan ne toki jos muita sen luukun aukeamiseen liittyviä muuttujia ei ole? vai onko?
Onkos niistä kaasujousista tietoa? mittoja tai ponttaa? saako muualta kun marmoritiskiltä? Miten ne edes pitäisi saada irti, toinen ainakin niin vittumaisessa paikkaa.
Comment
-
-
Originally posted by Sasumeil View PostKova katto on pätevä peli. On pikkusen kivempi niitä lumia siitä kauhoo pois, ja puhtaanapitokin on helpompi. Ja talvella kun nastat napisee takatuuppareissa niin on se kova katto rättiin verrattuna melkosesti hiljasempikin.
Oma kyssäri. Kysytty monta kertaa mutta jotenkin jäi muitten kyssäreitä lukiessa vielä vähän epäselväks. Eli mitkä seikat tarkalleen ottaen vaikuttaa sen rätin päällä olevan luukun toimintaan? Se siis klassisesti ei aukea tarpeeksi ja katto kolahtaa siihen alas tullessa. Ei ole isosta kiinni, puhutaan milleistä ennemmin kun senteistä. Kädellä kun liikuttaa niin se luukku ei etes enempää aukea kun ehkä muutaman sentin.
Se rätin alla oleva holkki ilmeisesti vaikuttaa, mutta se nyt on ainakin toimivasta katosta otettuun mittaan verrattuna vähän paksumpikin, joten tuskin hirveästi kulunut. (16.3mm, itse en tätä netistä löytänyt).
Kaasujouset vaikuttaa ilmeisesti kans, muttakun toi on niin vähän käytetty että tuntus ettei ne ole vielä löystynyt. Mutta vaihdan ne toki jos muita sen luukun aukeamiseen liittyviä muuttujia ei ole? vai onko?
Onkos niistä kaasujousista tietoa? mittoja tai ponttaa? saako muualta kun marmoritiskiltä? Miten ne edes pitäisi saada irti, toinen ainakin niin vittumaisessa paikkaa.Nyt:
BMW X3 xDrive30e (g01)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
BMW 320i (e30)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
Comment