memebuy23buy

Cabriolet Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pomo
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2013
    • 429
    • Oulu

    Originally posted by Sasumeil View Post
    Jaa-a, paha sanoa. Viime kevään tuo oli 3kk kovan katon alla, mutta rätti oli jo valmiiksi repeämässä tosta ikkunan kohdalta. Syysykuussa se sitten repes. Nyt en oo koko rättiin vilkassu sitten syyskuun, ensimmäistä talvea kun mulla nyt on. Mutta miksei se kestäs? Sitä varten kai tuo kova katto tuohon on suunniteltu että puoli vuotta sen kanssa toimii. Kovempi rasitus kai se rätille on jos esim. pakkasella veivaa sitä edestakas :think
    Mulla ei ainakaan ole vielä tullut talvella tarvetta availla ja sulkea rätti? Olen kyllä talvi muutama kerran käyttänyt kattoa auki ja kiinni lämpimässä tallissa auton kuivatuksen jälkeen! Autoglym keväälläja syksyllä ja ei ole kyllä muuttunut mihinkään suuntaan 3 vuoden aikana!
    Last edited by pomo; 14-02-2016, 09:56.
    --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

    E46 320 Cab

    Comment

    • Sasumeil
      Bimmer Rookie
      • Jun 2015
      • 67
      • Jyväskylä

      Jep ei minunkaan sitä aukoa tarvi, siellä se makaa kovan katon alla. Kunhan mainitsin kun jotkut ovat puhuneet että varsinkin noita ikkunoita on mennyt pikkupakkasella. Tiedä sitten miksi etes ovat aukoneet.

      Vieläkin kaivattas kaikkea mahdollista infoa?

      Esim. nuo edellisessä viestissä lukevat. Sekä sisältääkö tollanen sisäkatto myös ne c pilarin osat, että tarviiko tuo korjaussarja silti ostaa?

      Comment

      • mikkod
        BTCF Member
        • Aug 2007
        • 5207
        • Stadi

        Originally posted by Sasumeil View Post
        Jep ei minunkaan sitä aukoa tarvi, siellä se makaa kovan katon alla. Kunhan mainitsin kun jotkut ovat puhuneet että varsinkin noita ikkunoita on mennyt pikkupakkasella. Tiedä sitten miksi etes ovat aukoneet.

        Vieläkin kaivattas kaikkea mahdollista infoa?

        Esim. nuo edellisessä viestissä lukevat. Sekä sisältääkö tollanen sisäkatto myös ne c pilarin osat, että tarviiko tuo korjaussarja silti ostaa?
        Tuli ainakin tossa mun paketissa mukana. Mutta jos et vaihda koko kattoa, osta c-pilarit ja strapit, niin saat ainakin avautumaan ja on nätin näkoinen.

        Mikä oli vielä epäselvää?
        Helkama S3000
        Myydään kutosen alustaosia
        This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

        Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

        Comment

        • Sasumeil
          Bimmer Rookie
          • Jun 2015
          • 67
          • Jyväskylä

          Joo anteeks en oo purkanu tuota kattoa ikinä enkä ole sitä etes nähnyt kohta puoleen vuoteen

          Öm joo eli ulkokatto vaihdetaan, ja strapit ja c-pilarisysteemit. Mutta sitten jos ostan myös sisäkaton niin ei tarvi ostaa noita c-pilarisysteemeitä mutta strapit tietysti sitten?

          Niin siis, onko sun tilaamassas katossa vetoketjullinen vaihdettava takaikkuna?

          Ulkokatto käy siis sekä vanhaan että uuteen malliin?

          Sisäkatto valitaan sen mukaan onko puoliautomaatti?

          Comment

          • Sasumeil
            Bimmer Rookie
            • Jun 2015
            • 67
            • Jyväskylä

            Hep! Etes tuo vetoketjukysymys :think semmosen kuitenkin mielelläni haluaisin...

            Comment

            • Sasumeil
              Bimmer Rookie
              • Jun 2015
              • 67
              • Jyväskylä

              Olin suoraan yhteydessä myyjään, ja sainkin moniin kysymyksiin vastauksen.

              Väitti että tarvisi toi c pilari systeemi silti ostaa erikseen :think

              Vetoketjua ei ole, koska kuulemma vanhoihin kattoihin se uusi ikkuna ei kuitenkaan sovi kun katto elää? Onko mitään kokemuksia tästä?

              Comment

              • Sasumeil
                Bimmer Rookie
                • Jun 2015
                • 67
                • Jyväskylä

                Heihei taas. Nyt on uusi katto paikoillaan, olipahan työmaa.

                Yksi juttu jäi vähän arvelluttamaan. Saako tota takareunan ja luukun väliin tulevaa rakoa säädettyä jotenkin? Käännettiin niitä isoja säätö pultteja mitkä on niitten edestä väistyvien sivulla olevien läppien alla, ja ne sitä takareunaa laskikin, mutta vastaavasti sitten etureuna siirty kauemmas ja nyt suhisee sieltä.

                Toinen juttu on että sauma mikä on tavallaan siinä kohtaa mistä katto kääntyy vaakatasosta jyrkästi alas kohti ikkunaa. Se ottaa kiinni ikkunaan kun katto viikkautuu, tahtoo mennä hirveen huonosti kiinni ja ikkunaan jää jotain painaumia.

                Kolmas on että uudet strapit ponnaa edestä sen verta kovasti että pullottaa vähän kireetä kattoa vasten, mutta eipä tuo juuri häiritse.


                Muutenhan tuo meni yllättävän hyvin ja katto vaikutti laadukkaalta.

                Tiistaina pitäs laittaa sisäverhous kunnolla, sitä ennen ois kiva tietää.

                Comment

                • pomo
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2013
                  • 429
                  • Oulu

                  Onko jotain liian kireällä? Se tulis ensimmäisenä mieleen?
                  --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

                  E46 320 Cab

                  Comment

                  • Sasumeil
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2015
                    • 67
                    • Jyväskylä

                    Jep tehtaan edustaja vastaskin, katto itseasiassa ei ole tarpeeksi kireällä vaan sen sauman pitäs nousta korkeammalle. Takaosan nousu taas korjaantuu itsestään tai lasia varovasti lämmittämällä.

                    Comment

                    • Sasumeil
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2015
                      • 67
                      • Jyväskylä

                      Niin tosta mun katostani on tosiaan ne tangotkin vääntynyt. Oliskohan kukaan Jyväskylän lähialueilla/keskisuomessa tai Kuopion seudulta innokas esittelemään mulle toimivaa e36 kattomekanismiaan? mitään ei pureta, vaan mitataan ja kuvataan.

                      Comment

                      • Acme 7
                        Newbiemmer
                        • Sep 2013
                        • 3
                        • Pirkanmaa

                        Pari kyssärii

                        Elikäs. Kattellu nyt muutamaa e36 cabriota ja olis pari kyssäriä liittyen siihen.

                        Jos autoon ei ole tehtaalta tullessaan laitettu valmiutta kovalle katolle niin onko kuinka helppo/kallis operaatio jälkiasentaa valmius sille? Siis ihan osien hintaa lähinnä meinaan, itte ois tarkotus tehdä sitten tuo operaatio. :think

                        Ja tässä samalla saa tietysti kertoa jos on joitain tärppejä joita kannattaa vähän katsoa autosta (avoon liittyen) ensimmäistä ostamassa joten ei ole vielä kovin tuttu aihe.

                        Kiitokset jo etukäteen.
                        Ex e36 325i -94

                        Comment

                        • pomo
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2013
                          • 429
                          • Oulu

                          Kyllä ne kiinnikeet ainakin e46:n saa, muutta mihin tarvit kovaa katoa? Mikäli ei ole katosta tai tallia niin sittenhän se voi olla ihan ok. Muuten se on kyllä aika kallis investointi, kovankaton hinnalla laittaa komiasti kerran rätin uusiksi!
                          --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

                          E46 320 Cab

                          Comment

                          • Acme 7
                            Newbiemmer
                            • Sep 2013
                            • 3
                            • Pirkanmaa

                            Kovakatto

                            Tarkoituksena olis käytettynä ostaa ja ei ole toistaiseksia talli/ katos mahdollisuutta
                            Ex e36 325i -94

                            Comment

                            • Sasumeil
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2015
                              • 67
                              • Jyväskylä

                              Kova katto on pätevä peli. On pikkusen kivempi niitä lumia siitä kauhoo pois, ja puhtaanapitokin on helpompi. Ja talvella kun nastat napisee takatuuppareissa niin on se kova katto rättiin verrattuna melkosesti hiljasempikin.


                              Oma kyssäri. Kysytty monta kertaa mutta jotenkin jäi muitten kyssäreitä lukiessa vielä vähän epäselväks. Eli mitkä seikat tarkalleen ottaen vaikuttaa sen rätin päällä olevan luukun toimintaan? Se siis klassisesti ei aukea tarpeeksi ja katto kolahtaa siihen alas tullessa. Ei ole isosta kiinni, puhutaan milleistä ennemmin kun senteistä. Kädellä kun liikuttaa niin se luukku ei etes enempää aukea kun ehkä muutaman sentin.

                              Se rätin alla oleva holkki ilmeisesti vaikuttaa, mutta se nyt on ainakin toimivasta katosta otettuun mittaan verrattuna vähän paksumpikin, joten tuskin hirveästi kulunut. (16.3mm, itse en tätä netistä löytänyt).

                              Kaasujouset vaikuttaa ilmeisesti kans, muttakun toi on niin vähän käytetty että tuntus ettei ne ole vielä löystynyt. Mutta vaihdan ne toki jos muita sen luukun aukeamiseen liittyviä muuttujia ei ole? vai onko?

                              Onkos niistä kaasujousista tietoa? mittoja tai ponttaa? saako muualta kun marmoritiskiltä? Miten ne edes pitäisi saada irti, toinen ainakin niin vittumaisessa paikkaa.

                              Comment

                              • bmw323it
                                BTCF Member
                                • Mar 2008
                                • 1860
                                • N/A

                                Originally posted by Sasumeil View Post
                                Kova katto on pätevä peli. On pikkusen kivempi niitä lumia siitä kauhoo pois, ja puhtaanapitokin on helpompi. Ja talvella kun nastat napisee takatuuppareissa niin on se kova katto rättiin verrattuna melkosesti hiljasempikin.


                                Oma kyssäri. Kysytty monta kertaa mutta jotenkin jäi muitten kyssäreitä lukiessa vielä vähän epäselväks. Eli mitkä seikat tarkalleen ottaen vaikuttaa sen rätin päällä olevan luukun toimintaan? Se siis klassisesti ei aukea tarpeeksi ja katto kolahtaa siihen alas tullessa. Ei ole isosta kiinni, puhutaan milleistä ennemmin kun senteistä. Kädellä kun liikuttaa niin se luukku ei etes enempää aukea kun ehkä muutaman sentin.

                                Se rätin alla oleva holkki ilmeisesti vaikuttaa, mutta se nyt on ainakin toimivasta katosta otettuun mittaan verrattuna vähän paksumpikin, joten tuskin hirveästi kulunut. (16.3mm, itse en tätä netistä löytänyt).

                                Kaasujouset vaikuttaa ilmeisesti kans, muttakun toi on niin vähän käytetty että tuntus ettei ne ole vielä löystynyt. Mutta vaihdan ne toki jos muita sen luukun aukeamiseen liittyviä muuttujia ei ole? vai onko?

                                Onkos niistä kaasujousista tietoa? mittoja tai ponttaa? saako muualta kun marmoritiskiltä? Miten ne edes pitäisi saada irti, toinen ainakin niin vittumaisessa paikkaa.
                                Kaasujouset kannattaa vaihtaa, eikä ne niin kovin hankalat ole vaihtaa. Samoin moottoria voi siirtää kiinnityksissään hiukan eteenpäin jolloin työntää luukkua ne ratkaisevat millit pidemmälle.
                                Nyt:
                                BMW X3 xDrive30e (g01)
                                BMW 335i (e90)
                                BMW 323iC (e36)
                                BMW 850i (e31)
                                BMW 320i (e30)
                                Golf GTE
                                ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                                Comment

                                Working...
                                X