Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dis v44

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makkis
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 5152
    • Kouvola, Savisto

    Olisiko kenelläkään neuvoja aidon gt1:n verkkoasetuksiin?

    Tuo on ollut merkkiliikkeen sisäisessä verkossa kytkettynä ja ip:t yms. Sen mukaiset.
    Nyt kun tuon verkkopiuhan kytkee telakkaan tai suoraan laitteeseen niin ei löydä diagnostiikkapäätä.
    Samaa reittiä kuin easydississä noita ei pääse muuttamaan, eli touchscreen calibration, kun sieltä se menee sinne oikeasti.

    Ps. Voisin myös harkita myyväni koko paketin jos jotakuta kiinnostaa.
    Mukana on Ops ja Most diagnostiikkapäät sekä muita mittauspäitä yms yms.
    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by makkis View Post
      Olisiko kenelläkään neuvoja aidon gt1:n verkkoasetuksiin?

      Tuo on ollut merkkiliikkeen sisäisessä verkossa kytkettynä ja ip:t yms. Sen mukaiset.
      Nyt kun tuon verkkopiuhan kytkee telakkaan tai suoraan laitteeseen niin ei löydä diagnostiikkapäätä.
      Samaa reittiä kuin easydississä noita ei pääse muuttamaan, eli touchscreen calibration, kun sieltä se menee sinne oikeasti.

      Ps. Voisin myös harkita myyväni koko paketin jos jotakuta kiinnostaa.
      Mukana on Ops ja Most diagnostiikkapäät sekä muita mittauspäitä yms yms.
      DIS pyörii SCO unix:n päällä eli sen mukaan asetukset.

      Kirjaudu terminaaliin ja /etc hakemistosta vi editorilla noita pääsee muokkaamaan.

      Comment

      • makkis
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 5152
        • Kouvola, Savisto

        Originally posted by Muurahainen View Post
        DIS pyörii SCO unix:n päällä eli sen mukaan asetukset.

        Kirjaudu terminaaliin ja /etc hakemistosta vi editorilla noita pääsee muokkaamaan.
        Kuinka tämä onnistuu?
        Ja mistä tiedän mitkä asetukset sinne laitan unixin mukaan?
        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          Originally posted by makkis View Post
          Kuinka tämä onnistuu?
          Ja mistä tiedän mitkä asetukset sinne laitan unixin mukaan?
          En ole ihan oikeaa DIS konetta sormeillut mutta koita alt+ctrl+f1,f2... Jos se vaihtaisi terminaalia.

          Onhan sinulla root salasana?
          Ediabas.ini löytyy tuolta /etc hakemistosta ja verkkoa kannattaa hallita netconfig käskyllä.
          Osoitteiden tietysti pitää olla samassa verkossa jne. kuten muissakin TCP/ip:llä toimivissa kapineissa

          Comment

          • makkis
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 5152
            • Kouvola, Savisto

            Originally posted by Muurahainen View Post
            En ole ihan oikeaa DIS konetta sormeillut mutta koita alt+ctrl+f1,f2... Jos se vaihtaisi terminaalia.

            Onhan sinulla root salasana?
            Ediabas.ini löytyy tuolta /etc hakemistosta ja verkkoa kannattaa hallita netconfig käskyllä.
            Osoitteiden tietysti pitää olla samassa verkossa jne. kuten muissakin TCP/ip:llä toimivissa kapineissa
            Pitää laittaa näppäimistö kiinni ja kokeilla.

            Mulla on ainoastaan se 5 numeroinen salasana jolla pääsee siellä administration valikoissa menemään.

            Olikos tuossa aidossa laitteessa edes ediabas.ini:ä kun jostain lueskelin että EasyDis olisi muokattu käyttämään ediabasta ja noissa aidoissa sitä ei olisi??
            Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
            Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
            Virallinen Xhp jälleenmyyjä

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by makkis View Post
              Pitää laittaa näppäimistö kiinni ja kokeilla.

              Mulla on ainoastaan se 5 numeroinen salasana jolla pääsee siellä administration valikoissa menemään.

              Olikos tuossa aidossa laitteessa edes ediabas.ini:ä kun jostain lueskelin että EasyDis olisi muokattu käyttämään ediabasta ja noissa aidoissa sitä ei olisi??
              Netconfig nyt ainakin toimii joten sillä pääset muuttamaan IP-osoitteet.
              Ediabas.ini:stä olisi voinut luntata mitä siellä on.

              Comment

              • zeus82
                Newbiemmer
                • Sep 2010
                • 15
                • hinnerjoki

                Eikö tää alkuperäinen GT1 toimi muilla kuin ibm t30? Esim muilla ibm koneilla?

                Comment

                • makkis
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 5152
                  • Kouvola, Savisto

                  Originally posted by zeus82 View Post
                  Eikö tää alkuperäinen GT1 toimi muilla kuin ibm t30? Esim muilla ibm koneilla?
                  Ei.

                  Mulla olisi tuossa vieläkin ylimääräisenä tuo aito alkuperäinen GT1, ei ole vielä saanut aikaiseksi laittaa Ebay:hin myyntiin.
                  Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                  Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                  Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                  Comment

                  • Niilopi
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2010
                    • 150
                    • Helsinki

                    Mikähän mahtaa olla homman juoni kun DIS toimii oikein hyvin vanhempien autojen e90,e60 lukuun koitettu 2004-2006. Lähipäivinä koittanu lukasta pari 2008-2009 e90 mallia niin niitä ei suostu lukemaan? Ilmeisesti toi väylä muuttunut 2007? eteenpäin joten uus väylä ei tahdo toimia. Koitettu K+DCAN piuhan molempia asentoja. Tulee joku can not retrieve data from this vehicle eikä manuaalillakaan löydä auton tietoja.
                    F11 530Da -11
                    E70 X5 3.0Da -08
                    E92 330XDa -06
                    E53 X5 3.0Da facelift -05
                    E90 320Da m-sport -06

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      Originally posted by Niilopi View Post
                      Mikähän mahtaa olla homman juoni kun DIS toimii oikein hyvin vanhempien autojen e90,e60 lukuun koitettu 2004-2006. Lähipäivinä koittanu lukasta pari 2008-2009 e90 mallia niin niitä ei suostu lukemaan? Ilmeisesti toi väylä muuttunut 2007? eteenpäin joten uus väylä ei tahdo toimia. Koitettu K+DCAN piuhan molempia asentoja. Tulee joku can not retrieve data from this vehicle eikä manuaalillakaan löydä auton tietoja.
                      Mikäli sulla on siinä V44, niin olisko liian vanha versio noille uudemmille. Noiden uudempien kanssa suosittaisin kyllä jo ISTA:an siirtymistä. Toki se Dcan voi olla rikki siitä piuhasta. Ei ole mitenkään harvinaista.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Antti O
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6937
                        • N/A

                        Pitäisikö dissillä päästä E90 LCI autoihin kiinni sillä uudemmanmallisella piuhalla? Tarvii ilmeisesti olla se kytkin piuhassa?

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          Originally posted by Antti O View Post
                          Pitäisikö dissillä päästä E90 LCI autoihin kiinni sillä uudemmanmallisella piuhalla? Tarvii ilmeisesti olla se kytkin piuhassa?
                          DIS V44 ei mahda olla kovin hyvä valinta, kun sehän taisi olla vuodelta 2005. DIS V57 sitten muistaakseni oli 2009. Toki näitä voi päivittää, mutta itse kyllä siirtyisin jo suosiolla ISTA:an. Uudempien kanssa pinnit 7 & 8 erikseen, eli ei tarvitse katkaisijaa.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Antti O
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6937
                            • N/A

                            On mulla istakin, ja tuo perus "vanha" inpa kaapeli. Ei varmaan käy uudempiin?

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              Originally posted by Antti O View Post
                              On mulla istakin, ja tuo perus "vanha" inpa kaapeli. Ei varmaan käy uudempiin?
                              Vanhalla kaapelilla tarkoitat mitä? K-CAN vai D+K-CAN piuhaa?
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • Antti O
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6937
                                • N/A

                                Originally posted by HTK12 View Post
                                Vanhalla kaapelilla tarkoitat mitä? K-CAN vai D+K-CAN piuhaa?
                                Eipähän tuossa mitään lue. Varmaankin se piuha mikä käy vaan näihin E46, E39 jne. Inpa ainaski toimii hienosti vanhemmissa tuolla kaapelilla.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎