Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dis v44

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ravermeister
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 1508
    • Melkeen Turkkuses

    #31
    Sain ton DIS v44 toimimaan omalla koneella, mutta mielestäni siellä on paljon suppeammat koodausominaisuudet kuin NCS-Expertissä?
    Vai enkö vaan osaa käyttää tuota DIS:siä, mutta esim tuota vilkkujen väläytystä kaukosäätimellä avattaessa en sieltä löytänyt?

    Käsittääkseni kaikki säätäminen tapahtuu sen coding/programming -nappulan alta ja diagnostiikan puolelta ei tehä muuta kuin luetaan koodit ja nollataan niitä?

    EDIT: Myöskään mitään rengaspainevalvontaan ja parkkitutkaan liittyvää en DIS:sistä löytänyt, haluaisiko joku neuvoa mistä sieltä noita pääsis säätämään jos ne sieltä löytyvät?
    Last edited by Ravermeister; 15-06-2011, 08:31.
    -Turku Connection-
    HDJ80 4.2TD
    ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

    Comment

    • WSE1
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3242
      • Suomusjärvi

      #32
      Originally posted by JKK View Post
      Kertokaapas pähkinänkuoressa ne edut, joita DIS tarjoaa verrattuna INPAAN tai esim. CarSoftiin?
      1. DIS näyttää vikakoodit selkeämmin kuin INPA (ts. tekstikäännös koodista on DIS ohjelmistolla pääsääntöisesti helpommin ymmärrettävissä kuin INPA:n vastaava)
      2. DIS (ja inpa myös) näyttää koodit aina oikein toisinkuin carsoft joka ei ole useinkaan erityisen luotettava diagnostiikkatyökalu.
      3. DIS tarjoaa testitoimintoja, testimoduuleita eri vikatilanteisiin ja vianrajoituskaavioita joita inpassa ei ole tai on hyvin rajallisesti.
      4. DIS tarjoaa myös vikakoodeihin liittyvien järjestelmien toimintaselostukset ja kytkentäkaaviot samassa paketissa jolloin niitä ei tarvitse erikseen hakea wds:stä kuten inpan kanssa toimiessa.
      5. DIS tukee (versiosta riippuen) aivan kaikki diagnostisoitavat yksiköt 80 luvun bmw malleista noin vuoteen 2008 saakka. INPA ei tue kaikkia ohjainyksiköitä.

      Originally posted by JKK View Post
      Kun eBayssa näyttää olevan muutaman kympin piuhoja noilla ym. termeillä. Ja sitten n.300-400 euron versioita, jossa mukana tulee jokin keltainen/oranssi vekotin. Valaiskaapa nyt hieman mistä noissa on kyse? Varmaan tyhmiä kysymyksiä teille, jotka noista olette perillä.
      DIS ja Progman ohjelmistot saa toki toimimaan vmware asennuksena muutaman kympin piuhoillakin. Olennaisin ero natiivi DIS tai progman käytölle verrattuna vmware asennuksiin on nopeus, vakaus ja se että tieto auton tilasta (jännite, onko virta kytketty jne) kulkee tosiasiallisesti molempiin suuntiin - esimerkiksi natiivi progman ei anna tehdä ohjelmiston päivittämistä jos jännite on laskenut liian alas, vmware asennuksella ohjelmointia voi yrittää tehdä vaikka se ei käytännössä onnistuisi jännitteen puolesta (riski ohjainyksiköiden ongelmiin suurempi).
      Natiivi DIS GT1 ympäristössä myös huomioi testimoduuleissa sen onko autossa moottori oikeasti käynnissä, virrat päällä ja mikä on jännite jolloin moduuli ei etene jos käyttäjä tekee jonkin toimenpiteen väärin tai unohtaa esimerkiksi kääntää virran pois testitoiminnon näin pyytäessä. Vmware asennuksessa testimoduuli etenee tästä huolimatta jos vain hyväksyy kuittaamalla ok ja koko testaustoimenpide voi mennä uusiksi jollei ole huolellinen.
      Tietysti GT1 ympäristön etuna on myös verkkoliitännäisyys jolloin ei olla usb kaapelin varassa. Samaa adapteria voi käyttää siten mm. useammalla pcllä (esim toisessa dis ja toisessa progman valmiiksi käynnissä) ja siihen voi liittää verkkotulostimen ja muutenkin hyödyntää lähiverkon suomia mahdollisuuksia.

      Comment

      • WSE1
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3242
        • Suomusjärvi

        #33
        Originally posted by Ravermeister View Post
        Sain ton DIS v44 toimimaan omalla koneella, mutta mielestäni siellä on paljon suppeammat koodausominaisuudet kuin NCS-Expertissä?
        Vai enkö vaan osaa käyttää tuota DIS:siä, mutta esim tuota vilkkujen väläytystä kaukosäätimellä avattaessa en sieltä löytänyt?

        Käsittääkseni kaikki säätäminen tapahtuu sen coding/programming -nappulan alta ja diagnostiikan puolelta ei tehä muuta kuin luetaan koodit ja nollataan niitä?

        EDIT: Myöskään mitään rengaspainevalvontaan ja parkkitutkaan liittyvää en DIS:sistä löytänyt, haluaisiko joku neuvoa mistä sieltä noita pääsis säätämään jos ne sieltä löytyvät?
        Ei oikeastaan kannata juuri tehdä koodauksia vanhalla DIS versiolla (uudemmissahan koodaustoimintoa ei enää ole integroitu vaan DIS on vain diagnostiikkaan) vaan käyttää siihen progman ohjelmistoa (hidas jollei ole natiiviasennus) NCS expertiä (nopea mutta vaativa) tai PA softia (nopea ja helppo, rajallinen tuki ohjausyksiköille).

        DIS Diagnostiikan puolelta sen sijaan löytyy myös testitoiminnot, livedata, vianrajoitustyökalut jne.
        Eli vikakoodit DIS ohjelmistolla luettuasi voi valita haluamasi koodin ja edetä kyseisen koodin mukaiseen testimoduuliin tai vianrajoituskaavioon.
        Myös function selection / service functions valikon kautta löytyvät kaikki huoltoihin liittyvät määritykset.
        Samasta päävalikosta löytyvät myös eri järjestelmien toiminnalliset selostukset ja kytkentäkaaviot (riippuen mahdollisesti dis versiosta).
        Test scheduleen voi em valikosta ensin järjestelmän valitsemalla ottaa halutun testimoduulin mistä tahansa autossa olevasta järjestelmästä tai toiminosta jos on tarpeen tehdä testausta jollekin toiminnolle.
        DIS ohejlmistolla control unit functions valikon kautta vikakodit lukemalla saa myös tarkempaa tietoa koodista ja sen esiintymisajankohdista ja olosuhteista. Samaa kautta löytyy myös livedata.
        DIS on erittäin hyödyllinen ohjelmisto todellisessa vianhaussa kunhan sitä oppii kunnolla hyödyntämään, tähän ei toki auta kuin harjoittelu.
        Last edited by WSE1; 15-06-2011, 10:06.

        Comment

        • WSE1
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3242
          • Suomusjärvi

          #34
          Originally posted by EPDM View Post
          Ostin gt1 noin 400€ sisältäen kovalevy erikseen ostettuun t30. Hyvin toimii, mutta varsinaista koodausta ei sen kanssa voi tehdä, enkä ole kuullut ketään pystyvään siihen gt1 kautta.
          Painele välilyöntiä käynnistettyäsi koneen. Kun ohjelmiston lataus pysähtyy kirjoita bootos 3 ja paina enter. Näin käynnistyy progman ja eipä muuta kuin koodailemaan ja ohjelmistoja päivittämään.

          Comment

          • Ravermeister
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 1508
            • Melkeen Turkkuses

            #35
            Originally posted by WSE1 View Post
            Ei oikeastaan kannata juuri tehdä koodauksia vanhalla DIS versiolla (uudemmissahan koodaustoimintoa ei enää ole integroitu vaan DIS on vain diagnostiikkaan) vaan käyttää siihen progman ohjelmistoa (hidas jollei ole natiiviasennus) NCS expertiä (nopea mutta vaativa) tai PA softia (nopea ja helppo, rajallinen tuki ohjausyksiköille).
            Osaatko sanoa jotain syytä miksei kannata käyttää tuota v44 softaa jos autokin jota säätelen on vanha? (vm2001)
            Hyvin tuntui toimivan ne toiminnot mitä löysin, mutta tosiaan NCS-Experttiin verrattuna kovin suppeat on säätömahdollisuudet...

            Edit: Joo diagnostiikkapuoli tuntuis olevan kätevä kun antaa sähkökaaviot ym. suoraan tarvittavasta komponentista
            Last edited by Ravermeister; 15-06-2011, 10:12.
            -Turku Connection-
            HDJ80 4.2TD
            ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

            Comment

            • WSE1
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3242
              • Suomusjärvi

              #36
              Originally posted by Ravermeister View Post
              Osaatko sanoa jotain syytä miksei kannata käyttää tuota v44 softaa jos autokin jota säätelen on vanha? (vm2001)
              Hyvin tuntui toimivan ne toiminnot mitä löysin, mutta tosiaan NCS-Experttiin verrattuna kovin suppeat on säätömahdollisuudet...

              Edit: Joo diagnostiikkapuoli tuntuis olevan kätevä kun antaa sähkökaaviot ym. suoraan tarvittavasta komponentista
              No, ei siitä mitään haittaa ole, en sitä tarkoittanut, mutta progman on monipuolisempi ja toimii kuitenkin oikeallatavalla asennettuna samassa ympäristössäkin. Toki voi olla että vmware pohjainen dis on nopeampi kuin vmware pohjainen progman, ja etuna toki se ettei tarvitse käynnistää eri ohjelmistoja koodaukseen ja diagnostiikkaan. Jos usemmmanlaisi autoja koodailee niin voi olla että dis v44 koodausominaisuuksista loppuvat optiot kesken. Juuri tuo suppeus on yksi tekijä miksei dis koodausominaisuuksia välttämättä kannata käyttää (käynnistää dis ja huomaa ettei ko. asiaa voikaan sillä tehdä), toinen on hitaus vrt ncs tai pa soft.
              Last edited by WSE1; 15-06-2011, 10:23.

              Comment

              • Ramzez
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 6104
                • Jyväskylä

                #37
                Osaisko joku auttaa, kun tuli ongelmia tuon DIS:n kanssa. Eli softa toimii muuten hyvin ja asensin kaikki jutut täsmälleen ohjeiden mukaan, mutta yksi juttu hämää. Mikä valinta minun tulisi tehdä noiden inpan kaapeleiden kanssa? Eli kun "translator" voi olla joko "FISTER" tai "SOFTING", niin kumpi noista valitaan? Samoin kun pitää korjata noita muita asetuksia, niin ovatko seuraavat asetukset oikein:

                wm is set to run
                nsw is set to run
                dsm is set to run

                Joissakin ohjeissa tuo ylin kohta pitäisi muuttaa muotoon "not to run", mutta kun siihen yhteyteen liitetään yleensä tuo ADS interface ja minullahan on käytössä se OBD, niin jätetäänkö asetus kohtaan wm is set to run?

                Lisäksi mikä interface pitää olla siellä c:\ediabas\bin kansion ediabas.ini tiedostossa? Minulla lukee siellä tällä hetkellä INTERFACE = STD:OBD.

                Sitten siellä Wmwaressa kun menee sen DIS:n kautta tsekkaamaan tuon ediabas.ini tiedoston, niin siellä interfacena lukee = REMOTE.

                Lopuksi vielä, pitääkö sen ediabas serverin pyöriä taustalla, jotta DIS voi toimia? Minulla on ohjeiden mukaan ollut jo pyörimässä se IFHSrv32, mutta yhä edelleen DIS ei saa yhteyttä autoon. Aina kun teen sen "api testin", niin se ilmoittaa "timeout 0009" tms. Kaikki asetukset pitäisi olla kohdallaan ja itse inpa toimii moitteetta. Huomautuksena, käytän tätä softaa siis koneessa, jossa on Win 7 64 bit, jos sillä on jotakin vaikutusta. Lisäksi käytän USB - sarjaportti adapteria, joka tosin sekin toimii moitteetta. Mikähän tuon kommunikointiongelman aiheuttaa? Pitääkö tuo api testi suorittaa läppärin ollessa kiinni autoon, vai pitäisikö sen antaa joitakin tuloksia ilmankin? Olen kytkenyt koneen autoon ja jättänyt kytkemättä, mutta aina tulee tuo timeout virhe.

                Comment

                • Ravermeister
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 1508
                  • Melkeen Turkkuses

                  #38
                  Ihan kaikkia ei nyt ulkomuistista tule, mut toivottavasti näistä on apuja:

                  Originally posted by Ramzez
                  Eli kun "translator" voi olla joko "FISTER" tai "SOFTING", niin kumpi noista valitaan?
                  FISTER

                  Originally posted by Ramzez
                  Lisäksi mikä interface pitää olla siellä c:\ediabas\bin kansion ediabas.ini tiedostossa? Minulla lukee siellä tällä hetkellä INTERFACE = STD:OBD.
                  Minulla on USB-OBD -johto ja tuo STD:OBD on se oikea asetus.

                  Originally posted by Ramzez
                  Sitten siellä Wmwaressa kun menee sen DIS:n kautta tsekkaamaan tuon ediabas.ini tiedoston, niin siellä interfacena lukee = REMOTE.
                  Tuollaista en itse käynyt edes katsomassa asennusvaiheessa, mutta tuo REMOTE kuulostaisi ihan järkevältä.

                  Originally posted by Ramzez
                  Lopuksi vielä, pitääkö sen ediabas serverin pyöriä taustalla, jotta DIS voi toimia? Minulla on ohjeiden mukaan ollut jo pyörimässä se IFHSrv32, mutta yhä edelleen DIS ei saa yhteyttä autoon. Aina kun teen sen "api testin", niin se ilmoittaa "timeout 0009" tms. Kaikki asetukset pitäisi olla kohdallaan ja itse inpa toimii moitteetta. Huomautuksena, käytän tätä softaa siis koneessa, jossa on Win 7 64 bit, jos sillä on jotakin vaikutusta. Lisäksi käytän USB - sarjaportti adapteria, joka tosin sekin toimii moitteetta. Mikähän tuon kommunikointiongelman aiheuttaa? Pitääkö tuo api testi suorittaa läppärin ollessa kiinni autoon, vai pitäisikö sen antaa joitakin tuloksia ilmankin? Olen kytkenyt koneen autoon ja jättänyt kytkemättä, mutta aina tulee tuo timeout virhe.
                  Ediabaksen ei tarvitse pyöriä taustalla. Tuo IFHSrv32 tarvitsee pyöriä, lisäksi pieni ohjelma nimeltä BMW Diaghead. Latauslinkki löytyy helposti googlella.

                  Muistaisin jostain lukeneeni että 64 bittisen winukan kanssa on jotain ongelmaa, tai vaatii ainakin enemmän säätöä. Itsellä on läppärissä 32bit Win7. Läppärin ei tarvitse olla autossa kiinni jotta saat yhteyden testattua.
                  -Turku Connection-
                  HDJ80 4.2TD
                  ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

                  Comment

                  • Jakuza
                    BTCF Member
                    • Nov 2006
                    • 516
                    • Brisbane

                    #39
                    Originally posted by Ramzez View Post
                    Osaisko joku auttaa, kun tuli ongelmia tuon DIS:n kanssa. Eli softa toimii muuten hyvin ja asensin kaikki jutut täsmälleen ohjeiden mukaan, mutta yksi juttu hämää. Mikä valinta minun tulisi tehdä noiden inpan kaapeleiden kanssa? Eli kun "translator" voi olla joko "FISTER" tai "SOFTING", niin kumpi noista valitaan? Samoin kun pitää korjata noita muita asetuksia, niin ovatko seuraavat asetukset oikein:
                    Itsekin asentelin tuon easyDIS:n jokin aika sitten ja toimii loistavasti tuolla omalla inpan kaapelilla, mutta koodaukset eivät toimi, koska kaapeli ei tunnista "battery voltagea" eikä "ignitionia". Eli siis inpan mustat täpät ovat aina "mustana" kaapelin ollessa kytkettynä tietokoneeseen riippumatta siitä onko kaapeli kiinni autossa (tämä on siis se ongelma).

                    Itselläni seuraavat asetukset:

                    Translator: Fister

                    wm is set to not run
                    nsw is set to run
                    dsm is set to run

                    Originally posted by Ramzez View Post
                    Joissakin ohjeissa tuo ylin kohta pitäisi muuttaa muotoon "not to run", mutta kun siihen yhteyteen liitetään yleensä tuo ADS interface ja minullahan on käytössä se OBD, niin jätetäänkö asetus kohtaan wm is set to run?

                    Lisäksi mikä interface pitää olla siellä c:\ediabas\bin kansion ediabas.ini tiedostossa? Minulla lukee siellä tällä hetkellä INTERFACE = STD:OBD.

                    Sitten siellä Wmwaressa kun menee sen DIS:n kautta tsekkaamaan tuon ediabas.ini tiedoston, niin siellä interfacena lukee = REMOTE.

                    Lopuksi vielä, pitääkö sen ediabas serverin pyöriä taustalla, jotta DIS voi toimia? Minulla on ohjeiden mukaan ollut jo pyörimässä se IFHSrv32, mutta yhä edelleen DIS ei saa yhteyttä autoon. Aina kun teen sen "api testin", niin se ilmoittaa "timeout 0009" tms. Kaikki asetukset pitäisi olla kohdallaan ja itse inpa toimii moitteetta. Huomautuksena, käytän tätä softaa siis koneessa, jossa on Win 7 64 bit, jos sillä on jotakin vaikutusta. Lisäksi käytän USB - sarjaportti adapteria, joka tosin sekin toimii moitteetta. Mikähän tuon kommunikointiongelman aiheuttaa? Pitääkö tuo api testi suorittaa läppärin ollessa kiinni autoon, vai pitäisikö sen antaa joitakin tuloksia ilmankin? Olen kytkenyt koneen autoon ja jättänyt kytkemättä, mutta aina tulee tuo timeout virhe.
                    Itselläni oli kanssa ongelmia tuon api-testin kanssa, mutta auttoikohan siihen juuri toi "vm is set not to run". Ediabas.inissä lukee itsellänikin muistaakseni STD:OBD. Api-testin aikana ei tarvitse olla piuha autossa kiinni. Ediabas serverin ei tarvitse pyöriä taustalla. Vain siis IFHSrv32.


                    Originally posted by Ravermeister View Post

                    Ediabaksen ei tarvitse pyöriä taustalla. Tuo IFHSrv32 tarvitsee pyöriä, lisäksi pieni ohjelma nimeltä BMW Diaghead. Latauslinkki löytyy helposti googlella.

                    Muistaisin jostain lukeneeni että 64 bittisen winukan kanssa on jotain ongelmaa, tai vaatii ainakin enemmän säätöä. Itsellä on läppärissä 32bit Win7. Läppärin ei tarvitse olla autossa kiinni jotta saat yhteyden testattua.
                    Mikäs tuon diagheadin funktio on, kun itselläni ei tietääkseni sitä ole?
                    Last edited by Jakuza; 16-06-2011, 15:40.

                    Comment

                    • Ravermeister
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 1508
                      • Melkeen Turkkuses

                      #40
                      Originally posted by Jakuza View Post

                      Mikäs tuon diagheadin funktio on, kun itselläni ei tietääkseni sitä ole?
                      Täytyy myöntää etten edes tiedä, mutta se oli omalla kohdalla se viimenen niitti että yhteys onnistui.
                      Kannattaisi kokeilla tuota jos se koodaus ei toimi, koska ainakin mulla onnistuu nekin :think
                      -Turku Connection-
                      HDJ80 4.2TD
                      ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

                      Comment

                      • Ramzez
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2009
                        • 6104
                        • Jyväskylä

                        #41
                        En tiedä sitten, onko minulla joku parempi kaapeli, mutta ainakin inpa osaa tunnistaa, ignitionin ja batteryn, eikä automaattisesti mustaa niitä molempia täppiä.

                        Tuohon emulaattoriin löysin seuraavanlaisen kommentin:

                        "The emulator is just a long-winded and inconvenient way of achieving the same result as setting the translator to Fister and configuring protocols so that vm is set to not run - it supports communication between DIS in your virtual machine and Ediabas in Windows via the virtual network. I am still stumped as to why anyone would choose to use it for DIS set up on the EasyDIS base."

                        Asentelen nyt DIS:iä eri koneelle, jossa on 32 bit XP SP3, toivottavasti sillä onnistuu.

                        Comment

                        • Ramzez
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2009
                          • 6104
                          • Jyväskylä

                          #42
                          Originally posted by Ramzez View Post
                          Asentelen nyt DIS:iä eri koneelle, jossa on 32 bit XP SP3, toivottavasti sillä onnistuu.
                          No niin, nyt pelaa hienosti. Vielä kun oppisi käyttämään tuota softaa. Pääsin jopa niin pitkälle, että sain luettua moottorinohjausyksikön vikakoodit, mutta onko tuossa mitään nopeata testiä, jolla voisi käydä kaikki vikakoodit kerralla läpi ja niistä saisi jonkun raportin? Voisiko joku muutenkin valottaa, miten noita vikakoodeja voi kaikista "tehokkaimmin" lukea?

                          Koodausominaisuuksia lähden arvuuttelemaan vasta sitten, kun muuten on softa hallussa.

                          Eipä muuten ole kiireisen miehen sovellus tuo DIS.

                          Comment

                          • JKK
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2328
                            • Uusimaa

                            #43
                            Tässä asentelen tuota EasyDIS:iä ja homma meinaa nyt tyssätä tuohon API-testiin. Tulee ilmoitus: "NET-0009: TIMEOUT". Olen kokeillut kaikkia kombinaatioita, ja DiagHead pyörii taustalla jnejne... Siellä oikeassa yläkulmassa saan kyllä palamaan ne näytön-kuvan perässä olevat palkkivalot. API-testi vain ei mene läpi. varmaan siitä koko homma kiinni, että saisi ne toisetkin palkit syttymään

                            INPA toimii hyvin ja kone on IBM T30. Ainoa vain, että koneessa ei ole USB2-porttia, joten voiko koko tökkiminen johtua siitä?

                            Mitä olette tehneet, että homma etenee tästä virheilmoituksesta?

                            Edit: Lähtihän se toimimaan sitkeän säädön jälkeen, vaikka API-testi ei edelleenkään mene läpi. En osaa selittää, mitä tein että alkoi pelaamaan ?
                            Last edited by JKK; 28-08-2011, 22:15.
                            BMW G30 545e M-Sport

                            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                            Comment

                            • Tommix
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 5438
                              • S:t Karins

                              #44
                              DIS v56, 64 bit Win 7 + VMware

                              Eli otsikossa setup. VMware laittomilta shoppailusivuilta (sis koodin), asennus onnistui ihan ok. Dis meni koneelle ilman ongelmia. Mutta mutta, nyt kun käynnistää DIS:n VMwaressa se käynnistyy hienosti. Ongelma on siinä että hiiren kun vie tuonne DIS kenttään niin näyttö jämähtää paikoilleen, eikä hiirellä pääse DIS kentästä enää pois. Pakko buutata kone, mitkään ctrl+alt+del tai esc ei auta.
                              Missä vika? Hjälp!
                              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                              Comment

                              • Muurahainen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2006
                                • 9194
                                • Nurmijärvi

                                #45
                                ctrl + alt irroittaa hiiren.

                                DIS muuten toimii myös ilmaisessa vmware playerissa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎