Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dis v44

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • |jaakko|
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 1542
    • Keski-Suomi

    #76
    Originally posted by enins View Post
    Valitse VM:stä kokoruututila käyttöön (siis eri toiminto, kuin ikkunan oikean yläreunan neliönappula). Jos ei sillä toimi, niin ehkä joku muu osaa auttaa.
    kokeiltu on. toimii varmaan ihan oikein normaalin kokoisella näytöllä. netistä löysin jonkun ohjeen että wordpadilla muokkaa jotain tiedostoo. oli vaan aika vanha juttu, ensimmäisiin playereihin.

    Comment

    • peto2
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 8267
      • Järvikylä (Nakkila)

      #77
      Originally posted by |jaakko| View Post
      kokeiltu on. toimii varmaan ihan oikein normaalin kokoisella näytöllä. netistä löysin jonkun ohjeen että wordpadilla muokkaa jotain tiedostoo. oli vaan aika vanha juttu, ensimmäisiin playereihin.
      playeristä en tiedä mutta workstationissa saa skaalattua sopivaksi :think
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • kaikkone
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2010
        • 933
        • Villähde

        #78
        Mitähän oon tehnyt väärin vmware asennettuna ja kun progmanin base levyllä asennetaan "käyttis" niin levyn poiston jälkeen kun bootataan niin vmware pompsauttaa blue screen of dead..

        Comment

        • Rikke
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2005
          • 579
          • Paimio

          #79
          Olenkohan nyt ymmärtänyt oikein että yhteyden muodostamiseksi pitää olla inpat yms asennettuna "oikealle" käyttöjärjestelmälle?
          Dissin asentelin huvikseni vmwarelle, inpa on toimivana oraclen virtualboxin kautta winxpllä. Koneella win7 x64.

          Eli pitäisikö tässä tilanteessa DISsin keskustella tuon virtuaalisen xp:n kanssa jossa inpakin on?

          Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
          Nyk. VW Golf '00
          Nyk. VW Golf '95
          Historiaa:x17 BMW +Muuta

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            #80
            Originally posted by Rikke View Post
            Olenkohan nyt ymmärtänyt oikein että yhteyden muodostamiseksi pitää olla inpat yms asennettuna "oikealle" käyttöjärjestelmälle?
            Dissin asentelin huvikseni vmwarelle, inpa on toimivana oraclen virtualboxin kautta winxpllä. Koneella win7 x64.

            Eli pitäisikö tässä tilanteessa DISsin keskustella tuon virtuaalisen xp:n kanssa jossa inpakin on?
            Pitää, siellä on ediabaksen paketissa tämä ifhservice joka toimii välityspalvelimena dissin ja sarjanportin välissä.
            Dis keskustelee ifhservicen kanssa ihan ip-liikenteellä joten perjaatteessa voi olla vaikka eri koneella kuin dissi kunhan osaa säätää oikein

            Mutta esim se xp voi olla yksi virtuaalikone ja dissin *nix omansa kunhan saat liikenteen samaan verkkoon ja sitten xp:n keskustelemaan koneen sarjaportin tai usb-sarjaporttiadapterin kanssa.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • Orvix
              BTCF Member
              • Sep 2008
              • 140
              • Akaa

              #81
              DIS ongelma

              Olen tässä viikonlopun ajan koittanut saada DISsia toimimaan sillä ajatuksella, että saisin koodattua ajotietokoneen päälle E46:ssa.

              Nyt homma tyssäsi pahasti sillä kun DIS koittaa tunnistaa autoa se heittää herjan: "The diagnosis connection is not OK! No voltage is applied in terminal 15 or battery voltage is less than 9 Volt. Automatic vehicle identification is terminated!"

              Mitäköhän se nyt haluaa kertoa? Käytössä mulla on USB johdollinen OBD pistoke, jolla INPA toimii. Eikös se tarkoita, että johto on hommaan soveltuvainen?
              E91 325d -10 M-Sport

              Comment

              • Clavurion
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 9159
                • Oulu

                #82
                Originally posted by Orvix View Post
                Olen tässä viikonlopun ajan koittanut saada DISsia toimimaan sillä ajatuksella, että saisin koodattua ajotietokoneen päälle E46:ssa.
                Aivan turha tuon kanssa taikinoida, kun sen joutuu todennäköisesti kuitenkin NCS:llä laittamaan kohilleen. Progman:lla koodatessa varuste kyllä lisätään listaan, mutta BC:n parametri mittaristolla jää aktivoimatta.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • Orvix
                  BTCF Member
                  • Sep 2008
                  • 140
                  • Akaa

                  #83
                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Aivan turha tuon kanssa taikinoida, kun sen joutuu todennäköisesti kuitenkin NCS:llä laittamaan kohilleen. Progman:lla koodatessa varuste kyllä lisätään listaan, mutta BC:n parametri mittaristolla jää aktivoimatta.

                  Sainpas DISsin toimimaan. Oli vain vika siinä, että en ollut asentanut USB-johdon ajuria oikein. Ajotietokoneen koodaus lopulta onnistui hyvinkin helposti.

                  Nyt sitten harmittaa, kun ajotietokoneen keskikulutusmittari heittää yli litralla. Eli KVBR arvoa pitäisi päästä muuttamaan. Mittariston salavalikon kautta muuttaminen onnistunee e46:ssa ainoastaan alkupään malleissa. Olen saanut sellaisen käsityksen, että DISsillä luvun voisi muuttaa.

                  Istuskelin äsken autossa ja pläräsin ohjelmaa läpi, mutta en kyllä löytäny edes mitään sinnepäinkään. Onko kellään heittää mitään vinkkiä/polkua? NCS:llä kalibrointi varmaan onnistuisi myös?
                  E91 325d -10 M-Sport

                  Comment

                  • mini toni
                    Newbiemmer
                    • Jul 2011
                    • 4
                    • suomi

                    #84
                    Miten Dis:llä saadaa yhteys autoon?

                    Inpa toimii. Apitest toimii Dississä mutta en saa autoon yhteyttä..

                    Mistäköhän vikaa voisi lähteä etsimään? Vai onko vain käyttäjässä vikaa??

                    (välineet:dis v57, usb k+dcan piuha, E60)
                    Last edited by mini toni; 06-05-2012, 08:05.

                    Comment

                    • Roisto
                      BTCF Member
                      • Nov 2010
                      • 2542
                      • Kajaani

                      #85
                      Ei jumalauta että leviää pää tän kans! Ei sitä saa toimimaan vaikka kuinka pitäs olla kaikki asetukset sun muut oikein... Forkkaan koneen ja asennan kaikki uudestaan ja pilkulleen. Jos ei toimi ni sitte syytetään joko piuhaa tai autoa
                      2001 E39 525iA
                      1992 E34 "540i/5"

                      Comment

                      • peto2
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2007
                        • 8267
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        #86
                        Originally posted by Roisto View Post
                        Ei jumalauta että leviää pää tän kans! Ei sitä saa toimimaan vaikka kuinka pitäs olla kaikki asetukset sun muut oikein... Forkkaan koneen ja asennan kaikki uudestaan ja pilkulleen. Jos ei toimi ni sitte syytetään joko piuhaa tai autoa
                        ensimmäinen versio jonka tuosta dissistä asentelin ei toiminu milloinkaan eikä toimi vieläkään vaikka toinen versio toimii molemmat siis v44

                        ite tappelin pitkään ennen kun tajusin muokata ediabas.ini (muistaakseni)
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • Roisto
                          BTCF Member
                          • Nov 2010
                          • 2542
                          • Kajaani

                          #87
                          Originally posted by peto2 View Post
                          ensimmäinen versio jonka tuosta dissistä asentelin ei toiminu milloinkaan eikä toimi vieläkään vaikka toinen versio toimii molemmat siis v44

                          ite tappelin pitkään ennen kun tajusin muokata ediabas.ini (muistaakseni)
                          Mitä sieltä vois muokata? Pazi88:n linkittämällä paketilla oon koittanu, Pazin kans privailtu, kokeiltu on vähä mitä sattuu mutta ei. DiagHead jää aina jurnuttamaan sitä samaa paskaa eli ei vissiin saa yhteyttä.

                          Kokeillaan tuota forkkaamista ja uudelleen masentamista. Jos ei toimi niin pitää antaa jonkun gurun hoivaan tuo että kokeilee omaan autoonsa omilla piuhoillaan.
                          2001 E39 525iA
                          1992 E34 "540i/5"

                          Comment

                          • jones\\
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2009
                            • 90
                            • Lahti

                            #88
                            Originally posted by Roisto View Post
                            Mitä sieltä vois muokata? Pazi88:n linkittämällä paketilla oon koittanu, Pazin kans privailtu, kokeiltu on vähä mitä sattuu mutta ei. DiagHead jää aina jurnuttamaan sitä samaa paskaa eli ei vissiin saa yhteyttä.

                            Kokeillaan tuota forkkaamista ja uudelleen masentamista. Jos ei toimi niin pitää antaa jonkun gurun hoivaan tuo että kokeilee omaan autoonsa omilla piuhoillaan.
                            Ediabas inin loppuun ip asetukset kohilleen,muuten ei pelaa varmasti.

                            ;================================================= ============================
                            ;TCP/IP Configuration
                            [TCP]
                            ;================================================= ============================

                            ;-----------------------------------------------------------------------------
                            ; RemoteHost
                            ; Description : server address/name
                            ; Default =
                            RemoteHost =192.168.68.1

                            ;-----------------------------------------------------------------------------
                            ; Port
                            ; Description : IP communication port
                            ; Value : 1000 < port < 30000
                            ; Default =
                            Port = 6801
                            e91 320da

                            Comment

                            • cchki
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2007
                              • 71

                              #89
                              Pitääkö mun yhdistää tossa kaapelissa 7 ja 8 pinni, koska mun autossa näyttäisi olevan vain tuo 7 pinni käytössä... näin ollen en pääse lukemaan kaikkia moduuleita.. näyttäisi olevan juttua muilla foorumeilla noiden pinnien yhdistämisestä kolvaamalla.....

                              Edit: toiselta foorumilta: yes sure, you MUST do it, otherwise you won't be able to access all modules from
                              the car
                              Siempre hay que soldar los pins 7 y 8 del obd2, corresponden a las dos lineas K de
                              bmw, si no los sueldas no puedes acceder a todas las centralitas del coche (solo
                              podras acceder al motor y la caja de cambios)
                              Last edited by cchki; 04-06-2012, 19:44.

                              Comment

                              • Dunky
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 4929
                                • Kotka

                                #90
                                Originally posted by cchki View Post
                                Pitääkö mun yhdistää tossa kaapelissa 7 ja 8 pinni
                                Juurikin näin.
                                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎