Originally posted by enins
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Dis v44
Collapse
X
-
Originally posted by |jaakko| View Postkokeiltu on. toimii varmaan ihan oikein normaalin kokoisella näytöllä. netistä löysin jonkun ohjeen että wordpadilla muokkaa jotain tiedostoo. oli vaan aika vanha juttu, ensimmäisiin playereihin.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Olenkohan nyt ymmärtänyt oikein että yhteyden muodostamiseksi pitää olla inpat yms asennettuna "oikealle" käyttöjärjestelmälle?
Dissin asentelin huvikseni vmwarelle, inpa on toimivana oraclen virtualboxin kautta winxpllä. Koneella win7 x64.
Eli pitäisikö tässä tilanteessa DISsin keskustella tuon virtuaalisen xp:n kanssa jossa inpakin on?
Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
Nyk. VW Golf '00
Nyk. VW Golf '95
Historiaa:x17 BMW +Muuta
Comment
-
-
Originally posted by Rikke View PostOlenkohan nyt ymmärtänyt oikein että yhteyden muodostamiseksi pitää olla inpat yms asennettuna "oikealle" käyttöjärjestelmälle?
Dissin asentelin huvikseni vmwarelle, inpa on toimivana oraclen virtualboxin kautta winxpllä. Koneella win7 x64.
Eli pitäisikö tässä tilanteessa DISsin keskustella tuon virtuaalisen xp:n kanssa jossa inpakin on?
Dis keskustelee ifhservicen kanssa ihan ip-liikenteellä joten perjaatteessa voi olla vaikka eri koneella kuin dissi kunhan osaa säätää oikein
Mutta esim se xp voi olla yksi virtuaalikone ja dissin *nix omansa kunhan saat liikenteen samaan verkkoon ja sitten xp:n keskustelemaan koneen sarjaportin tai usb-sarjaporttiadapterin kanssa.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
DIS ongelma
Olen tässä viikonlopun ajan koittanut saada DISsia toimimaan sillä ajatuksella, että saisin koodattua ajotietokoneen päälle E46:ssa.
Nyt homma tyssäsi pahasti sillä kun DIS koittaa tunnistaa autoa se heittää herjan: "The diagnosis connection is not OK! No voltage is applied in terminal 15 or battery voltage is less than 9 Volt. Automatic vehicle identification is terminated!"
Mitäköhän se nyt haluaa kertoa? Käytössä mulla on USB johdollinen OBD pistoke, jolla INPA toimii. Eikös se tarkoita, että johto on hommaan soveltuvainen?E91 325d -10 M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Orvix View PostOlen tässä viikonlopun ajan koittanut saada DISsia toimimaan sillä ajatuksella, että saisin koodattua ajotietokoneen päälle E46:ssa.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostAivan turha tuon kanssa taikinoida, kun sen joutuu todennäköisesti kuitenkin NCS:llä laittamaan kohilleen. Progman:lla koodatessa varuste kyllä lisätään listaan, mutta BC:n parametri mittaristolla jää aktivoimatta.
Sainpas DISsin toimimaan. Oli vain vika siinä, että en ollut asentanut USB-johdon ajuria oikein. Ajotietokoneen koodaus lopulta onnistui hyvinkin helposti.
Nyt sitten harmittaa, kun ajotietokoneen keskikulutusmittari heittää yli litralla. Eli KVBR arvoa pitäisi päästä muuttamaan. Mittariston salavalikon kautta muuttaminen onnistunee e46:ssa ainoastaan alkupään malleissa. Olen saanut sellaisen käsityksen, että DISsillä luvun voisi muuttaa.
Istuskelin äsken autossa ja pläräsin ohjelmaa läpi, mutta en kyllä löytäny edes mitään sinnepäinkään. Onko kellään heittää mitään vinkkiä/polkua? NCS:llä kalibrointi varmaan onnistuisi myös?E91 325d -10 M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Roisto View PostEi jumalauta että leviää pää tän kans! Ei sitä saa toimimaan vaikka kuinka pitäs olla kaikki asetukset sun muut oikein... Forkkaan koneen ja asennan kaikki uudestaan ja pilkulleen. Jos ei toimi ni sitte syytetään joko piuhaa tai autoa
ite tappelin pitkään ennen kun tajusin muokata ediabas.ini (muistaakseni)F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postensimmäinen versio jonka tuosta dissistä asentelin ei toiminu milloinkaan eikä toimi vieläkään vaikka toinen versio toimii molemmat siis v44
ite tappelin pitkään ennen kun tajusin muokata ediabas.ini (muistaakseni)
Kokeillaan tuota forkkaamista ja uudelleen masentamista. Jos ei toimi niin pitää antaa jonkun gurun hoivaan tuo että kokeilee omaan autoonsa omilla piuhoillaan.2001 E39 525iA
1992 E34 "540i/5"
Comment
-
-
Originally posted by Roisto View PostMitä sieltä vois muokata? Pazi88:n linkittämällä paketilla oon koittanu, Pazin kans privailtu, kokeiltu on vähä mitä sattuu mutta ei. DiagHead jää aina jurnuttamaan sitä samaa paskaa eli ei vissiin saa yhteyttä.
Kokeillaan tuota forkkaamista ja uudelleen masentamista. Jos ei toimi niin pitää antaa jonkun gurun hoivaan tuo että kokeilee omaan autoonsa omilla piuhoillaan.
;================================================= ============================
;TCP/IP Configuration
[TCP]
;================================================= ============================
;-----------------------------------------------------------------------------
; RemoteHost
; Description : server address/name
; Default =
RemoteHost =192.168.68.1
;-----------------------------------------------------------------------------
; Port
; Description : IP communication port
; Value : 1000 < port < 30000
; Default =
Port = 6801e91 320da
Comment
-
-
Pitääkö mun yhdistää tossa kaapelissa 7 ja 8 pinni, koska mun autossa näyttäisi olevan vain tuo 7 pinni käytössä... näin ollen en pääse lukemaan kaikkia moduuleita.. näyttäisi olevan juttua muilla foorumeilla noiden pinnien yhdistämisestä kolvaamalla.....
Edit: toiselta foorumilta: yes sure, you MUST do it, otherwise you won't be able to access all modules from
the car
Siempre hay que soldar los pins 7 y 8 del obd2, corresponden a las dos lineas K de
bmw, si no los sueldas no puedes acceder a todas las centralitas del coche (solo
podras acceder al motor y la caja de cambios)Last edited by cchki; 04-06-2012, 19:44.
Comment
-
Comment