kokemuksia kdFi V1.3 PNP?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pazi88
    replied
    Originally posted by jussika View Post
    Käsittääkseni kiekka- ja lämpömittari toimii can bus väylän kautta e39:ssä. Itse en saanut toiminaan 528i:ssa kdfi:n kanssa. Teoriassa arduinolla ja can bus shieldillä saisi muutettua signaalit.
    Itseasiassa tämä riippuu siitä minkäikäinen e39 on kyseessä. Olettaen että kohteena on bensa e39, niin sinkkuvanos m52:lla olevissa tulee perinteinen kiekkasignaali ecu:lta mittaristolle:
    https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...erface/oe3qRcr
    Tämä pitäs kyl KDFI:n kanssa toimia ongelmitta, mutta jostain x-syystä tuon johdon on joutunut vetään erikseen että alkaa pelaamaan.

    Ja lohkossa on tupla-lämpötila-anturi, joista toista käyttää mittaristo. Netti TIS on vaan niin ärsyttävä, etten siitä löytänyt kaaviota. Joka tapauksessa tämän toiminta ei pitäisi riippua ECU:sta mitenkään koska on täysin erillinen systeemi. Mutta taas jostain x-syystä lämpötila ei pelaa mittaristossa jos ei kiekkasignaalikaan. Liekkö sit joku mittariston oma juttu :think Itselläni ei noita ongelmia ole ollut, niin en osaa sanoa tarkemmin.

    Mut joo sit tuplavanos koneissa (m52tu ja m54) lämpötila ja kiekkatiedot kulkee väylän kautta. Nämäkään ei ole mahdottomia toteuttaa, sillä ainakin ms3 osaa pukata oikeanlaiset viestit can väylään, että e39/e46 mittaristoihin saa elämää. En ole kylläkään katsonut onnistuuko tämä ms2:lla (esim. kdfi).
    Last edited by Pazi88; 06-06-2018, 09:03.

    Leave a comment:


  • jussika
    replied
    Originally posted by AnttiF View Post
    Täällä kans kierros ja lämpömittarit pimeänä Autona e39 528i eli m52 konneella En löydä sähkökuvia että vois kokeilla suoralla johdolla. Löytyskö täältä apua että mikä johto se on mikä pitää korvata suoralla johdolla??
    Käsittääkseni kiekka- ja lämpömittari toimii can bus väylän kautta e39:ssä. Itse en saanut toiminaan 528i:ssa kdfi:n kanssa. Teoriassa arduinolla ja can bus shieldillä saisi muutettua signaalit.

    Leave a comment:


  • AnttiF
    replied
    Täällä kans kierros ja lämpömittarit pimeänä Autona e39 528i eli m52 konneella En löydä sähkökuvia että vois kokeilla suoralla johdolla. Löytyskö täältä apua että mikä johto se on mikä pitää korvata suoralla johdolla??

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    E36 sähkökaaviot löytyy faq:sta bentley service manualista.

    Leave a comment:


  • Leinoo
    replied
    Itellä kans kierrosluku ja lämpömittari mykkänä.. jos vedän suoran johdon tilalle, musta johto ilmeisesti mutta, mistä tiedän vetää oikean johdon poikki ecun päästä vai pitääkö seurata johtoa mittarilta asti niin selvinee?
    Last edited by Leinoo; 25-03-2018, 18:24.

    Leave a comment:


  • pjk70
    replied
    Voi poistaa!
    Last edited by pjk70; 28-12-2017, 06:07.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Hyppyjohto gnd nastasta gp2:een.

    Leave a comment:


  • pjk70
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Eikun siis gp2
    Vedetäänkö tuo gnd nasta myös maihin vai gp2 suoraan auton runkoon?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Eikun siis gp2

    Leave a comment:


  • pjk70
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Väri väriin, gp0 maihin ja oxy out oxy1:een. Jos käytät kdfo:n imtegroitua laajakaista ohjainta. Jos ulkoista, niin ohjaimen 0-5v lähtö oxy1:een.
    joo käytän kdfi:n omaa ohjainta. anturin olen johdottanut jo mutta tuota gp0 nastaahan en löydä! vapaana on: 5V, GND, GP2, OXY out, OXY1 ja OXY2. Eli hyppyjohto oxy out ja oxy1 ja tuota gp0 ee löövy...

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Väri väriin, gp0 maihin ja oxy out oxy1:een. Jos käytät kdfo:n imtegroitua laajakaista ohjainta. Jos ulkoista, niin ohjaimen 0-5v lähtö oxy1:een.

    Leave a comment:


  • pjk70
    replied
    Nyt pyörii jo niin hyvin että säätöön voi viedä! Motorsetin penkkiä suositteli naapurikunnan penkittäjä. Vois vielä kokeilla tuota autotunea kdfi:n omalla ohjaimella mutta laajakaista lambdan kytkentäohjeet on niin vajavaiset että tarviis vähän jeleppiä johdotuksen kanssa!
    Last edited by pjk70; 25-11-2017, 10:45. Reason: sana unohtu välistä

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by pjk70 View Post
    Kiitokset kartoista! Mitkä kartat lataan nuista vaihtoehdoista? Tämä kun on ihan opettelua
    Koitin kyl laittaa linkin suoraan oikeaan, mut siitä "m52b28_stock_pump-gas.msq" otat sytkä ja bensakartat. Suutinparametrit voit kans katsoa että on samat, kun tuossa on pinkit b28 suuttimet käytössä.

    Leave a comment:


  • aaape
    replied
    Originally posted by pjk70 View Post
    Kiitokset kartoista! Mitkä kartat lataan nuista vaihtoehdoista? Tämä kun on ihan opettelua
    Access Google Drive with a Google account (for personal use) or Google Workspace account (for business use).


    kokeies ladata tuota koko msq. linkki löytyy myös tulta juutuupin puoleleta pazin videoista.

    tunerstudion autotunella saa kartat ajettua aika hyvin kohdilleen.

    Leave a comment:


  • pjk70
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Tuo on nv koneeseen, mut voit ottaa sytty ja bensakartat siitä: https://drive.google.com/open?id=0B2...mNhcl91R0Z0Mjg
    Kiitokset kartoista! Mitkä kartat lataan nuista vaihtoehdoista? Tämä kun on ihan opettelua

    Leave a comment:

Working...
X